vissen bij T Kanaalke

Plaats reactie
max martens99
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-02-2015 15:25
Locatie: Reuver

02-06-2015 15:32

hallo allemaal

4&5 Juli ga ik met een paar vrienden vissen op T kanaalke in heusden-zolder in belgië.
nu is mijn vraag of er iemand is die daar al eens gevist heeft. En wat informatie heeft over het water, rigs, aas, montage enz....

alvast hartelijk dank

mvg max martens
Dave Maes
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2012 23:39
Locatie: Wijlre

06-06-2015 09:32

In Augustus ga ik ook een nacht naar het Kanaalke.
Laatst heeft daar een wedstrijd plaats gevonden van Korda en opnamen gemaakt.

Misschien is daar wat info te vinden.
Anders lees ik graag mee voor tips.
max martens99
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-02-2015 15:25
Locatie: Reuver

06-06-2015 22:53

Als ik terug ben zal ik je wel meer info geven.
max martens99
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-02-2015 15:25
Locatie: Reuver

15-07-2015 14:55

Het is inmiddels bijna 2 weken geleden dat ik op het Kanaalke heb gevist. We waren met 4 man dus hadden we 2 stekken. ik zat op stek 1 met m'n vader en 2 vrienden zaten op stek 2. Rond half 9 waren we op bestemming en om 9 uur was de eigenaar er en konden we na wat uitleg beginnen met vissen. Na alle spullen uit de aanhanger te hebben gehaald, de hengels opgetuigd te hebben, beaasd en uitgevaren te hebben lagen rond 10 uur alle hengels in. Per hengel voerden we ongeveer 1 kilo boilies en 3 flinke scheppen tijgernoten. Ik viste allebei de hengels met een normale vastlood montage, met aan een hengel een 15mm scopex boilie met een half 12mm pineapple popupje erop en de andere met 2 tijgernootjes. Rond half 11 volgde de eerste aanbeet op mijn rechter hengel die ik helemaal rechts van het water tegen het riet had liggen. na een gevecht van ongeveer 10 minuten kon ik een prachtige schub van 9,2 kilo landen. Na het opnieuw beazen van de hengel en het uitvaren, volgde rond half een de volgende aanbeet op m'n vader z'n rechter hengel die recht vooruit tegen de lelies lag. Na ongeveer 20 minuten konden we het net ondr een geweldige 13,2 kilo spiegelkarper steken. na een paar mooie foto's te hebben gemaakt kon ook deze vis weer terug.
Op stek 2 was helaas nog helemaal geen acktie. Rond 5 uur gingen we eten en onder het bakken van de hamburgers, ging mijn linker hengel af. Na een kort gevecht kon ik mijn tweede vis landen. Een spiegelkarpertje van 6 kilo. Onder het eten met z'n vieren op stek 1 begon er opeens een sounderbox te piepen en had m'n vriend ook beet op stek 2. Na een sprintje naar z'n hengels had hij ook zijn eerste vis eraan, maar helaas schoot de haak los na een paar minuten. Vol vertrouwen gingen we de nacht in. Vanaf ongeveer 12 uur in de nacht begonnen er heelveel karpers te springen, waarschijnlijk waren ze aan het paaien :( waardoor we de hele nacht geen beet hadden gekregen alleen wat valse piepjes. S'morgens vroeg rond 6 uur kwam er op stek 2 toch nog acktie, maar helaas schoot de haak bij deze vis ook los vlak voor de kant. Later op de ochtend kreeg ik nog een run op m'n rechter hengel en toen ik de hengel oppakte, voelde ik niks meer helaas. Rond 2 uur s'middags hebben we de spullen maar rustig opgeruimd en zijn we naar huis gegaan. Ondanks de vele lossers was het toch een leuke sessie.

mvg max martens

p.s. Ik kan helaas geen foto's toevoegen want de pixels zijn niet goed of zoiets.
Dave Maes
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2012 23:39
Locatie: Wijlre

15-07-2015 23:35

Jammer dat ze nog aan de paai bezig waren.
Dacht dat ik ook stek 1 had geboekt. Dus dan weet ik al waar de goede plekjes zijn.
Scopex bollen heb ik er ook nog van. En neem dan nog een aantal soorten mee.

Vast lood met safety rig gebruik ik ook normaal en de chod rig ga ik ook een kans geven.
Als je de foto s geplaatst krijgt ben ik benieuwd naar het resultaat.
max martens99
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-02-2015 15:25
Locatie: Reuver

17-07-2015 21:07

Stuur even een email, dan stuur ik je foto's.

maxmartens45@gmail.com

Groetjes max
Plaats reactie