Aqua m3 VS trakker armo mk2 VS ehmanns pro zone


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

05-05-2015 23:34

Beste medeboarders,

Ik ben op zoek naar een ruime 2 persoons hoge kwaliteits tent (zodat af en toe het vrouwtje mee kan), maar zie door de bomen het bos niet meer.
De ene winkelier zegt dat ehmanns toch wel een niveau lager is dan de trakker en aqua en dat het grondzeil niet prettig werkt met het klittenband en dat de kleur afschuwelijk is.
De andere zegt dat bij de trakker vlug de naden loslaten.
Nu keurt de slager zijn eigenste vlees immers ook nooit.
Overigens heb ik bij alle 3 de modellen het doek mogen voelen en ik heb de trakker zien staan.

Wat zijn jullie bevinden van deze type tenten?

Met vriendelijke groet,
Mark
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

05-05-2015 23:45

Ik heb een Ehmann's en ik kan er kort over zijn, de mensen die Ehmann's afkeuren kennen Ehmann's tenten kennelijk niet. Met de kleur is niks mis mee het is donkergroen en totaal niks mis met de kleur. Dat mensen een grondzeil met klittenband ruk vinden dat mag best. Het blijft in ieder geval mooi liggen zonder problemen. Ik zou zeggen steek die extra centen in je zak en haal een Ehmann's je krijg er geen spijt van ;) De enige spijt die je zou kunnen krijgen is dat je zat te twijfelen tussen een Aqua en een Ehmann's. Ik ben rond de 1.90 en de hoogte van een Ehmann's is ideaal, succes met je keuze ;)
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

06-05-2015 08:54

Mark,
ik kan michels verhaal alleen maar beamen, ik heb zelf een 2 persoons pro zone met hotspot overwrap,
ik heb ook een aqua gehad maar naar mijn idee is de ehmanns op dit moment niet te evenaren qua compleetheid van de set en ook kwaliteit doet niet onder voor de aqua.
vwb klitteband heb ik hier verder geen last van dat dit los laat tijdens de sessie, en de kleur is ook niet anders dan normale bivvy in donkergroen.
ik heb hem nu 4 jaar en zou geen ander meer willen!

grt
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

07-05-2015 09:31

Bedankt voor de info!

Maar de winkeliers zeggen dat.
Die geen ehmanns hebben zeggen dat trakker en aqua wel n niveau hoger zijn.
En de winkeliers die bijv trakker hebben (verkopen geen aqua) zeggen wel weer dat aqua en trakker beter zijn van kwaliteit.
Betreft de prijs kan ik het niet helemaal overeens zijn dat ik geld in mn zak hou.
Trakker kost 549,- -599,-en ehmanns 569,-
Aqua is dan wel met ruim 100,- duurder.

Ik ben van plan dat ik voorlopig geen nieuwe tent meer zal kopen, gezien ik ieder jaar wel n nieuwe kocht.
Vandaar dat ik de beste kwaliteit wil.
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

07-05-2015 13:27

Trakker (en volgens mij Aqua ook op t moment) is tegenwoordig gewoon goedkope china productie. Kwalitatief echt niet beter dan tenten van andere merken. Ik heb n tempest bivvy van trakker en ben in twee jaar vissen inmiddels aan m'n derde nieuwe tent toe ivm loslatende tapeseals (en dus lekkage), scheurtjes die niet door misbruik komen in t muggengaas achter en wederom een kapotte balein op n plek waar die is gebogen. Tis helaas niet meer wat het is geweest, enkel de prijs is nog als vanouds hoog.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

07-05-2015 13:38

Aqua staat nog steeds boven de rest hoor qua afwerking en materiaal.
Het doek van aqua is ook dikker als dat van trakker. Over ehmanns kan ik niks zeggen want heb deze nog nooit in het echt gezien.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-05-2015 16:02

Global Carp Products komt van 20 t/m 25 mei met een korting op de Ehmann's tenten. Ik heb zelf een trakker tent bekeken in de winkel en moet zeggen dat het doek tussen de Trakker en de Ehmann's echt niet veel verschilt. En verkopers van Trakker/Aqua zullen uiteraard niet een tent aanprijzen die zij niet verkopen, zo werkt de commercie ;)
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

07-05-2015 19:31

Maar een trakker verkoper (die geen aqua verkoopt) zei wel dat aqua een prima tent is.
Het is wel een prettig gegeven dat de ehmanns iets dieper is en de stretchers dus prettig neergezet kunnen worden.

Maar zoals ik het nu zie is dat het een vergelijking is tussen mercedes-bmw-audi
Alle 3 kwaliteit, maar voorkeur hebben voor...
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

07-05-2015 19:54

Trakker en aqua gebruiken exact hetzelfde doek tegenwoordig daar zit 0,0 verschil in. En gek he dat iemand die trakker verkoopt ook aqua de hemel in prijst? Komt bij dezelfde family vandaan en vida dezelfde importeur (korda eu) hierheen.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

08-05-2015 08:44

Beste Michael ik heb recent een M3 gekocht en een maatje van me heeft de nieuwste trakker en het doek verschilt toch echt.
Van aqua oogt beter / dikker, alsmede dat de hele bouwkwaliteit van aqua veel beter oogt en voelt ten opzichte van trakker.
Aqua heeft tegenwoordig een extra kwaliteits controle toegevoegd en de tenten worden in engeland geseald. Volgens mij heeft trakker dit ook toegevoegd aan het productie proces , daar er van trakker veel mensen terug kwamen met problemen.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

08-05-2015 14:15

Ik vind het dan wel raar dat ze aqua wel prima vinden terwijl ze er financieel niet beter van worden.

Er is een bepaalde serie geweest van trakker dat in china is geproduceerd en daar kwam ongeveer 25 % van terug met lekkende sealnaden.
Inmiddels is het zo dat de nieuwe productie weer in engeland wordt gedaan, maar trakker/korda heeft leveringsproblemen/productieproblemen en ze kunnen nog niet zeggen wanneer de nieuwe armo mk2 2 man weer gaan komen.

Het gaat hem dus worden waarschijnlijk tussen de ehmanns pro zone 2 man bivy en de aqua m2 duo
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

13-05-2015 13:34

Hi Mark,

Wij (www.bukkumhengelsport.nl) verkopen Ehmanns sinds 2008 en ik durf zelfs wel te beweren dat de kwaliteit van de Ehmanns tenten minstens zo goed is als een Aqua / Trakker, misschien zelfs nog wel beter. Dat andere winkeliers beweren van niet, snap ik wel. Zij kunnen geen pegels verdienen aan de Ehmanns omdat ze die simpelweg niet verkopen. In Nederland zijn er immers maar 2 verkooppunten (GCP en Bukkum Hengelsport).

Het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders liet ik je graag een Ehmanns tent zien inclusief details die tellen. ;)

Mocht je vragen hebben over de Ehmanns tenten, mail of pb me dan gerust.
Eric Bijsma
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-03-2014 22:20

13-05-2015 15:36

Ik heb zelf sinds vorig jaar een Ehmanns Hotspot 2-men

Absolute toptent!! Staat in een mum van tijd.

Zeer compleet, veel manier om zicht te beperken of juist meer zicht te creëren.
Grondzeil is met klitteband, maar dat ervaar ik niet als nadeel.

Mooi dik doek en hele goede ritsen.

Maar zoals voor alle kwaliteit geldt: kost wat, maar heb je ook zeker wat.

(dit is dan wel geen prozone, maar geeft maar even aan hoe ik Ehmanns kwaliteit waardeer)

Succes met je keuze!
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

12-06-2015 12:23

Vraag me af of het mogelijk is om een Ehmanns overwrap 1 man over een trakker MK2 1 man te plaatsen.
Of past dat niet?
Is het internet ook op zondag open?????
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-06-2015 14:15

volgens mij is de ehmanns 1 persoon net wat groter dan de trakker 1 man.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

25-07-2015 17:52

Hoi begin volgend jaar weer met vissen en daarbij hoort weer een nieuwe tent.
Maar had ehmanns vroeger geen tenten waar je het grondzeil met de harringen mee kon vastzetten?
Want dit is wel een vereiste voor me.

De trakker bevat bijna alles wat ik zoek in een tent buiten dat die een 10/15 cm te laag is voor me en de ehmanns leek me een goed alteratief mits ze een grondzeil hebben wat je met harringen vast zet
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

25-07-2015 23:19

jimmy roskams schreef:Hoi begin volgend jaar weer met vissen en daarbij hoort weer een nieuwe tent.
Maar had ehmanns vroeger geen tenten waar je het grondzeil met de harringen mee kon vastzetten?
Want dit is wel een vereiste voor me.

De trakker bevat bijna alles wat ik zoek in een tent buiten dat die een 10/15 cm te laag is voor me en de ehmanns leek me een goed alteratief mits ze een grondzeil hebben wat je met harringen vast zet


In mijn grondzeil zitten meerdere ringen waar haringen in kunnen ;) echter zelf heb ik zat aan het klittenband en zet ik enkel de entree vast van het grondzeil.
Plaats reactie