CarpZwolle 2016 3 daagse

Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

13-02-2015 14:27

De kogel is door de kerk, volgend jaar wordt CarpZwolle een 3 daags evenement.

https://www.facebook.com/CarpZwolle?fref=ts

Voors/tegens?
Meningen?

Ik denk dat dit de juiste keuze is plus een maximum aantal bezoekers per dag voor mij staat al vast dat ik op vrijdag ga eventuele andere dagen geen idee. Ik denk na de beurs eten scoren en vissen op de Ijssel ;)
Waar ik benieuwd naar ben zijn de meningen van de winkeliers immers het is een dag extra of je toko dicht en hoe gaat men om met het aanbod? Op zondag waren veel interessante dingen al op. Kans is nu groot dat dit op zaterdag al het geval is.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

13-02-2015 18:33

Denk dat het toch de beste oplossing is al had ik het niet erg gevonden als het was verhuisd naar bv de jaarbeurshallen. Iets meer centraal.
Word wel zwaar voor de mensen die er werken maarja werken voor je centen :D
Wel zoals je zelf al aangaf een grotere voorraad.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-02-2015 21:56

Ach ben,wat mensen al niet doen voor een zak met bollen en hun kop op een website... :D
Heb er zelf ook aan mee gedaan overigens,maar toch wel fijn om weer gewoon een vissert te wezen hoor,al moet ik zeggen dat ik weinig verplichtingen had,maar er zijn er bij....
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

14-02-2015 12:41

Goed idee!
En zoals Ben al zegt, ook nog wat meer centraal in het land.
Is het voor onze zuiderburen ook beter aan te rijden.
Ik ga dan wel lopen of met me bakfiets ;)
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

14-02-2015 16:18

Verplaatsen naar (bijvoorbeeld) utrecht gaat ze meer klanten kosten dan opleveren ben ik bang. Er zijn echt bizar veel Duitsers die naar de beurs komen en wanneer die nog eens 100 kilometer extra moeten rijden konden die wel eens afhaken. Daarnaast is er op bijna hetzelfde tijdstip ook een beurs in Belgie en zijn er al meerdere beurzen (visma/carpsquare) die heel centraal (kuch NOTkuch) gelegen zijn.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

14-02-2015 16:34

Duitsers kunnen makkelijk via de A12 maar denk dat het juist goed zou zijn.
Zoals ik al zei ligt Utrecht lekker centraal in ons landje en trekt evt zo meer belgen en is het voor mij minder ver rijden :D
Vis is vis
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-02-2015 17:10

Utrecht betekent vior de noorderlingen een uur extra rijden. Daarbij "hoort" carp gewoon in zwolle
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

15-02-2015 23:04

Ik stem ook voor een meer centrale en daarbij grotere locatie!

Utrecht vanuit het noorden 1,5 uur en vanuit het zuiden (lees; Zeeland) ook ruim 1,5 uur.

Zwolle is voor de zuiderlingen toch wel een stuk verder, voor belgen helemaal!

Maargoed de organisatie zal vast wel een reden hebben om in Zwolle te blijven.
Prijstechnisch vast ook voordeliger als ''vaste klant'' en niet op een A-locatie zoals de jaarbeurs of Ahoy/Rai etc.

Maargoed, mogen ze de catering ook wel eens upgraden in Zwolle.
Plus de doorstroming tussen de hallen tijdens drukte. Afijn, is nog heel wat werk aan de winkel voor die mannen.

Ik verwacht dan volgend jaar ook een betere opzet, zo niet, zijn het gewoon zakkenvullers :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-02-2015 07:45

Vanuit groningen, leeuwarden is utrecht 2 uur rijden. Daarnaast is de jaarbeurs duurder wat gewoon klanten gaat kosten als ik de reacties hier op het board zo lees
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

16-02-2015 09:04

Martijn Nederpel schreef:Utrecht betekent vior de noorderlingen een uur extra rijden. Daarbij "hoort" carp gewoon in zwolle


+1

Ik heb die catering dit jaar maar overgeslagen, zag mijzelf al op de eerste hulp na al die verhalen aangezien mijn maagje niet veel kan verdragen. :D
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-02-2015 13:00

Op zich maakt het mij niet veel uit, ik probeer gewoon te gaan telkens, soms heb ik gewoon geen zin of geen doel (niet op zoek naar iets nieuws/andere dingen). Gezelligheid trekt me wel aan en anderen ontmoeten.
Maar Carp (zwolle) vind ik gewoon in zwolle horen, alleen wel aanpassingen ter harte nemen svp, tw:
* doorloop,
* rookruimtes niet bij deur maar elders
* toegang,
* veiligheid,
* desnoods deels ook buiten in tenten
* parkeerplaatsen (en prijzen).

Daarnaast is de jaarbeurs duurder wat gewoon klanten gaat kosten als ik de reacties hier op het board zo lees.


+1
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-02-2015 14:40

Frenk de Gruiter schreef:Op zich maakt het mij niet veel uit, ik probeer gewoon te gaan telkens, soms heb ik gewoon geen zin of geen doel (niet op zoek naar iets nieuws/andere dingen). Gezelligheid trekt me wel aan en anderen ontmoeten.
Maar Carp (zwolle) vind ik gewoon in zwolle horen, alleen wel aanpassingen ter harte nemen svp, tw:
* doorloop,
* rookruimtes niet bij deur maar elders
* toegang,
* veiligheid,
* desnoods deels ook buiten in tenten
* parkeerplaatsen (en prijzen).


+1


Geloof dat enkele zaken niet te realiseren zijn door de organisatie zelf.

Doorloop: Hoort bij de constructie van het gebouw, ik zie er geen andere deuren in komen beste zijn van die wanden opgebouwd uit schotten dat je opeens een hele muur terug kan schuiven tot doorgang. Dit is een punt voor de ijsselhallen zelf

Rookruimtes: Dit is voor de organisatie zelf en inderdaad dat zal anders moeten een straal uit een LAF ( laminair air flow ) kast boven de deur is een oplossing maar wel een die niet ter harte wordt genomen door de mensen die hieronder door lopen :lol: Zo hou je wel je rook buiten.

Toegang: Het is een oud gebouw ik denk dat de prijs ( hier kom ik zo op terug gunstig is voor zo'n beurs ) en wederom een puntje van kritiek van de ijsselhallen zelf.

Veiligheid: er loopt beveiliging maar vrij jong volk ( stagairs? ) en het duurde tamelijk lang op zaterdag eer de doorstroom weer plaats kon vinden.

Standhouders in tenten: Leuk idee, echter stel dat het ijzig koud is wat dan? Tenten/Verwarming is een onveilige situatie vooral als er in een klein tentje honderden mensen willen. Daarnaast zie ik weinig interesse van standhouders om "tenthouders" te worden. Op hengelsport Outdoor werkt het, echter tijd van het jaar, omgeving en iedereen staat in een tent. Daarnaast de prijzen voor tenthuur...

Parkeerplaatsen ( prijzen doe ik apart ): Lieten te wensen over en is ook een probleem van de ijsselhallen.

Prijzen: Dit jaar 16 eurootjes, VIP ( wat eigenlijk een aanfluiting was als je de geluiden hoort ) en online bestellen was ook een aanfluiting met de administratie kosten per kaartje in plaats van per bestelling terwijl het een geautomatiseerd systeem is. Koop een willekeurig product in een webshop en je hoeft daarover geen "administratiekosten" te betalen. Daarnaast moest je ook met je kaartje welke je vooraf betaalde op zaterdag minimaal een 30 min in de rij staan als je er rond 09:30 was ( ik was rond 10 uur pas binnen ) mensen die met een gekocht kaartje bij het loket zelf konden rechtsaf en stonden in feite vooraan de rij.... Doordat de beurs nu 3 dagen gaan duren is de organisatie een dag extra huur kwijt deze moet of bij de standhouder vandaan komen of bij de bezoeker. Gezien de situatie op zaterdag en alle overige punten zou een maximum prijs van 15 euro voor een kaartje aan het loket reëel zijn en de voorverkoop een tientje als daar ook nog eens administratie kosten bij in zitten.
De ijsselhallen profiteren al van de eigen verkoop van drinken en "broodjes", wellicht dat we met zijn allen contact op kunnen nemen met de ijsselhallen? En ik geloof niet dat bij een maximum aantal bezoekers per dag alle dagen uitverkocht gaan worden.
Een oplossing aan het prijzen debacle is om de fysieke toegangsbewijzen te vervangen A de kosten van toegangsbewijzen ben je kwijt B de kaartverkopers zitten er ook niet vrijwillig lijkt mij. Bijna iedereen heeft internet en kaartjes zouden via internet besteld kunnen worden heb je enkel controle nodig voor het toegangsbewijs en je kunt het scheiden met de mensen die gescand moeten worden en je bent van een groot deel van de problemen af. En creëer een afhaalpunt waar mensen met grote pakketten dozen, aas e.d langs kunnen om hun pakket te laten ophalen zodat ze niet met steekkarren en boodschappen wagens door het publiek heen moeten.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-02-2015 15:38

Ik zou zeggen: de bal ligt nu bij de organisatie, wat doen ze ermee. De organisatie kan dit ook opnemen in de overwegingen en dit aan de Ijsselhallen voorleggen.

Momenten dat de doorgang dichtloopt (dwz opening, tussen 11 en 13 uur (etenstijd), bij de start/ aan het eind van een evenement (lezing), etc. ) moet de organisatie al mensen klaar hebben staan die geïnstrueerd zijn. Ervaring leert wanneer beveiliging ingezet moet worden en hoe, lijkt mij. Je hebt de organisate en de organisatie van de organisatie.

Aansluitend: winkeliers moeten hun inkoop en toelevering ook afstemmen op de drie dagen (of twee of wat dan ook).

Desalniettemin, ben benieuwd :)
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-02-2015 15:46

Frenk de Gruiter schreef:Ik zou zeggen: de bal ligt nu bij de organisatie, wat doen ze ermee. De organisatie kan dit ook opnemen in de overwegingen en dit aan de Ijsselhallen voorleggen.

Momenten dat de doorgang dichtloopt (dwz opening, tussen 11 en 13 uur (etenstijd), bij de start/ aan het eind van een evenement (lezing), etc. ) moet de organisatie al mensen klaar hebben staan die geïnstrueerd zijn. Ervaring leert wanneer beveiliging ingezet moet worden en hoe, lijkt mij. Je hebt de organisate en de organisatie van de organisatie.

Aansluitend: winkeliers moeten hun inkoop en toelevering ook afstemmen op de drie dagen (of twee of wat dan ook).

Desalniettemin, ben benieuwd :)


Volgens mij hadden ze bij de ingang al een beetje in kunnen schatten dat het erg druk zou worden aan de hand van het kaartjes scheuren en barcodes scannen. Aan een kant is het dan jammer dat ondanks alle kritiek er nog geen woord is gesproken door de organisatie over de terechte en soms onterechte vorm van kritiek. Het stukje we luisteren naar de bezoeker(s) ontbreekt er naar mijn idee een heel klein beetje aan. Er zijn genoeg punten genoemd en enkel de drukte wordt aangepakt.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

16-02-2015 19:39

Ik heb geen zicht op kosten voor een hal, maar is Utrecht 1,5x duurder dan Zwolle? Daar kan het wel gewoon in 2 dagen en dat lijkt me voor de standhouders prettiger.
Gebruikersavatar
Leo Duijndam
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-07-2008 15:27

16-02-2015 20:06

Als het dan toch in Zwolle blijft vanwege die Duitsers.
Laat ze dan op mijn opa's fiets komen is toch maar een klein stukkie dan.
Gaan ze daarna maar met de trein terug.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-02-2015 11:52

Leo Duijndam schreef:Als het dan toch in Zwolle blijft vanwege die Duitsers.
Laat ze dan op mijn opa's fiets komen is toch maar een klein stukkie dan.
Gaan ze daarna maar met de trein terug.


indien je nog een aangifte in bezit hebt wil ik je graag informeren dat deze hoogswaarschijnlijk verjaard is, ook denk ik dat indien je wel je gelijk krijgt de dagwaarde nog minder is als het velletje papier waar het opstaat.
indien de desbetreffende Duitser op de fiets wil komen lijken mij nieuwe banden en een service beurt een pre anders komt hij niet ver.
en stel hij komt wel, hoe moet hij weer terug met de trein? lijkt mij wel zo eerlijk als wanneer hij dat hele stuk komt fietsen dat jij deze kosten draagt.
maw het is niet zo makkelijk om je opa`s fiets terug te krijgen als dat jij denkt.

ik zou zeggen neem je verlies en koop er 1 via marktplaats dan heb je een betere fiets en hoef je stukken minder moeite te doen en minder kosten te dragen.

hier een echte ouderwetse opa fiets voor 25 eurie ,enkel wel zonder zadel maar wie weet vind je dat juist een voordeel :wink: :lol:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-02-2015 23:19

Op de vrijdag beginnen met vrij parkeren en een reductie op de toegangskaarten..
Dan hebben ze in ieder geval alle 'Hollanders' maar weer gehad.. :o :D :D
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-02-2015 11:25

Ik zeg niks mis met dat idee Henk! :wink:
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

19-02-2015 18:01

Frenk,vergeet het VRETEN niet,daar kan nog heel wat op verbeterd worden,wat slecht en wat een prijzen!!
Snel geld verdienen is schijnbaar een must,wat een rommel!!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

05-01-2016 07:26

Ga toch maar weer eens kijken , moet uit Leiden komen.
toch maar eens voelen aan de eventuele nieuwe bootjes.
Wellicht ff bij de nieuwe hengels/tentjes kijken.
misschien hebben ze wel nieuwe smaken boeilies
Gr Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

05-01-2016 07:55

Henk Janssen schreef:Ga toch maar weer eens kijken , moet uit Leiden komen.
toch maar eens voelen aan de eventuele nieuwe bootjes.
Wellicht ff bij de nieuwe hengels/tentjes kijken.
misschien hebben ze wel nieuwe smaken boeilies
Gr Henk


Ik denk dat we de afgelopen jaren alle smaken wel hebben gehad.
En dat er op dat vlak, weinig vernieuwends kan komen, voor mij wordt het kijken, kijken en vooral niet kopen. Ik heb namelijk niet veel nodig , tenminste ik kan mij zo 1,2,3 niks bedenken wat ik op dit moment zou moeten hebben. Oriënteren naar een boot/voerboot en dit jaar de knoop doorhakken wat ik wil van die 2. Beide hebben voors en tegens, dus dat wordt weer feest. Het wordt voornamelijk rondkijken ( eindelijk ) en niet met lijstjes allerlei stands afstruinen.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06-01-2016 14:23

Ik sta dan lekker op de latten in Oostenrijk. 8) Vorig jaar was ik nog wel onderdeel van de drukte, ik zal de reacties wel meekrijgen hoe het dit jaar uitpakt. Zal allicht een verbetering betekenen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-01-2016 15:04

Ik ga wel ff langs dit jaar, heb het 1 en ander nodig voor mijn frankrijk trip.lood van 180 tot 300 gram, een nieuw simpel rodpodje, mischien nieuwe hengels, wat voorslag materiaal.ik ga eens ff flink handelen daar haha
mike de jong
Berichten: 278
Lid geworden op: 15-07-2015 20:44

16-01-2016 21:14

Ik hoor de meeste mensen om me heen ze op Vrijdag gaan,.vrij krijgen gaat mij niet lukken en de Zaterdag ben ik ook verhinderd dusz word het de Zondag!!!,.ik heb in principe niks nodig maar ik ben toch een beetje bang dat er op Zondag niet veel meer te halen is.