Korda Masterclass 2

Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

09-02-2015 19:30

Hallo,
Ik ben niet naar de beurs geweest, maar ik vroeg me af of mensen die wel zijn geweest, de Korda masterclas 2 2015 dvd hebben gezien bij de korda stand. Met andere woorden, of hij al uit is.

mvg Arno
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

09-02-2015 19:38

Hij lag inderdaad op de beurs! :wink:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-02-2015 09:58

Heb em ook meegenomen.
Bijna 4 uur kijk plezier. Natuurlijk word er veel over materiaal gepraat maar uiteindelijk draait het om het vissen en of dat nou Danny Fairbrass is die ze vangt of wie dan ook dat blijft leuk om te kijken.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

10-02-2015 18:48

staat hij ergens online? mijn HS zaak had hem niet nog..
harry de jonge
Berichten: 64
Lid geworden op: 01-02-2015 14:22

17-02-2015 21:50

De meeste winkeliers krijgen hem binnen bij de eerste geleverde Korda bestelling,.ik heb hem op de beurs vandaan en ik moet zeggen dat ik vooral het laatste gedeelte van de dvd te gek vind daar waar Fairbrass en Peck een heel Lastig Belgisch meer leeg slachten met een zogenaamde hit and run tactiek.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-02-2015 22:37

Heb de cd ook bekeken er zat 1 gevaarlijke fout in. Danny beweert dat je nooit je nooit met een waadpak een boot in moet omdat die je naar beneden trekt. Ditnis niet waar! Een waadpak kan er zepfs voor zorgen dat je blijft drijven en voorkomt onderkoeling. Je komt wel moeilijker in je boot, dus neem.een mes.mee of/en zeker je aan je boot vast


Mvg martijn

Ps. Leuk dat ie aan het eind nog ff zegt dat je je rommel moet.meenemen........nadat het nieuwe chodsysteem is geshowed dat het lood lost bij een aanbeet
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

17-02-2015 23:12

Martijn Nederpel schreef:Ps. Leuk dat ie aan het eind nog ff zegt dat je je rommel moet.meenemen........nadat het nieuwe chodsysteem is geshowed dat het lood lost bij een aanbeet


:D
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-02-2015 23:54

Martijn Nederpel schreef:er zat 1 gevaarlijke fout in. Danny beweert dat je nooit je nooit met een waadpak een boot in moet omdat die je naar beneden trekt.

Sterker nog, waden met een waadpak is veel gevaarlijker dan ermee in een boot zitten:

Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-02-2015 11:17

Dit filmpje raakt kan nog wal. Allemaal in zwembad gefilmd, en iedereen weet van te voren wat ze gaan doen. Als je onverwacht met waadpak uit je boot dondert, heb je schrikreactie, en reageer je heel anders dan wanneer je het verwacht. En op de kant klimmen zoals hier getoond, zal eenvoudiger zijn dan in je boot vanwege de onbalans van de boot.

Ik heb het filmpje ook niet uitgekeken ben na 5 min gestopt..!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-02-2015 11:28

Het gaat erom of je, zoals beweerd wordt, omlaag getrokken wordt door het pak.
Nee dus.
Je blijft ook niet op de kop ronddobberen zoals ook wel beweerd wordt.
De lucht in het pak helpt je zelfs te blijven drijven.

Ben je echter aan het waden dan heb je geen lucht in je pak, stap je nu in een gat dan helpt het pak niet om te blijven drijven, maar het trekt je ook niet naar beneden.

Als je in paniek raakt als je overboord valt hoor je eigenlijk niet in een boot thuis, draag dan tenminste altijd een reddingvest
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-02-2015 13:00

Jan

Verwacht of niet, een waadpak verkleint niet je overlevingskansen. Sterker nog het kan je kansen zelfs vergroten. Een schrikreactie krijg je ook zonder waadpak dus wat is je punt? Het enige nadeel is dat je moeilijker je boot weer inkomt, echter als.je jezelf.zekert aan je boot en een mes bij je draagt is dat opgelost.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-02-2015 14:33

Ach wat jullie doen zal me een zorg zijn, ik vind het prima, er zijn zat situaties te bedenken waarin het dragen van een waadpak, en waarbij je overboord dondert, waar het met de persoon slecht zal aflopen.

De groetels fijn weekend...!!! :lol:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

20-02-2015 15:05

Ja, leuk zo'n broodje aap verhaal("een waadpak trekt je naar beneden!") dat weer eens wordt ontmaskert.
Bekende beelden ook voor mij. Dit soort dingen deden we 25 jaar terug al bij de muskusrattenbestrijding. Met zijn allen een middagje met een waadpak of lieslaarzen aan in een zwembad duiken. Het leukste was met het waadpak aan vanaf de lage duikplank naar de bodem duiken en dan als een kurk met de benen omhoog terug naar het oppervlak schieten! Of op de kant proberen rond te lopen met een waadpak gevuld met 100 liter water :P Inderdaad is het met waadpak aan veel makkelijker om je drijvend te houden dan zonder...

MVG
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

20-02-2015 15:45

ik ben vorig seizoen met lieslaarzen aan uit de boot gedonderd.
Kreeg een volle fluiter en jumpte zo de boot in (slaapdronken) stond rechtop (ook dom).
Was ook een licht bootje v kolibri dus niet al te stabiel. Je schrikt je de pleuris!!!
Gelukkig was ik niet ver vd kant en kon ik redelijk zwemmen.
Maar je beseft wel dat het heel anders af kan lopen als je op open water zit.
Het water was nog maar 12 graden en het was buiten maar 6 graden.
Dus ken je wel nagaan hoe koud het was.
Boot overigens meteen verkocht voor een grotere met dikkere tubes en meer stabiliteit.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

20-02-2015 16:13

Het is wel grappig om te zien hoeveel meningen hier over zijn.
Laten we eens goed bedenken over wat voor waadpak we hier praten.....neopreen.
neopreen drijft van zichzelf al en zal ondanks dat het vol loopt met water je meer drijfvermogen geven.
een pvc waadpak geeft al veel minder drijf vermogen maar alsnog verdrink je er echt niet mee.
al sta je op zijn kop als een dobbertje in het water, je krijgt het voor elkaar op je benen naar beneden te krijgen. de opwaartse druk van de lucht is er wel maar je broek heeft te weinig lucht inhoudt om echt gevaarlijk te zijn.

Waarom is het dan toch gevaarlijk...........je verdrinkt niet omdat je te water gaat in je waadpak.
Je verdrinkt omdat je er niet meer uitkomt.

Je waadpak vol met water weegt zomaar een kilo of 40 a 50 extra.
Probeer het eens van de zomer.....laat je waadpak vol lopen en klim maar eens in je bood
Nu hetzelfde geintje in ijskoud water, je krijgt zo een rotklap dat je vingers al vrij snel niet meer doen wat je wil.

Ik ben zelf een paar jaar geleden in het ijskoude water gevallen met mijn werk.
kisten aan en een broek van een warmtepak.....hier kan dus water uitlopen nog.
alleen kom je niet de boot in en met behulp van mijn collega lag ik pas na een paar minuten aan boord...onderkoelt en wel.

Wij hebben sindsdien als regel dat als iemand te water gaat we hem slepen naar de kant, dit is voor ons vaak sneller dan iemand minutenlang proberen op te hijsen.

Is de temperatuur van het water uit te houden trek dan de zooi uit voordat je probeerd jezelf aan boord te hijsen.
Is de watertemperatuur goed laag.......trek geen waadpak....warmtepak aan in de boot. zeker niet als je alleen in het bootje stapt.
Stefan Warbout
Berichten: 74
Lid geworden op: 02-07-2006 15:35

20-02-2015 17:19

Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-02-2015 23:25

Dat stond tie al een paar weken mannen.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

21-02-2015 12:01

Gisteravond bekeken. Leuke DVD! reclame valt reuze mee en de sessies zijn mooi gefilmd.

Ik heb mij prima vermaakt zeker met de sessie in italie.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

22-02-2015 09:08

Gisteren gekeken naar het deel dat in België gedraaid werd. Toch wel de beste dvd tot nu toe vind ik en een knappe prestatie om op een dergelijk water zo goed te vangen. Straks is kijken naar het deel over Italië. :wink:
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

22-02-2015 09:58

Het mooiste stukje is natuurlijk dat Danny in het water lazert :lol:
Voor de rest verder weinig product info e.d.
Wat ik wel jammer vind is het promoten van drop off systemen kies dan voor een stek waarbij je niet lood moet verliezen met het oogpunt van veiligheid voor de vis.
robertino smith

22-02-2015 11:16

Tot nu toe alleen het deel Italië bekeken (al een filmpje van Leon Hoogendijk op dat water gezien), leuk om te zien dat toch natte voeten haalt om de karper te vangen. Zou denken, hij springt in dat bootje :) .

Groet.
robertino smith

22-02-2015 18:52

Oeps, vergeet DF. zijn naam! :)

Groet.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

23-02-2015 09:23

DF kijkt elke keer wel woest als ie zn lijntje moet uitroeien hahahaha

Nogmaals prima DVD. Gister Underwater 7 gezien (nog nooit bekeken) daar heb ik echt wel van genoten.

Maar binnenkort kunnen we de lijn uitvliegen met Drones, dus is dat geroei ook opgelost :P Moet wel leuk blijven uiteraard en niet teveel inspanning.
nathan buntinx
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 21:12

23-02-2015 18:40

Heb het stuk van Belgie gezien, vond het een goei dvd met niet zo veel reclame.

Lorenz Cleymaet schreef:Gisteren gekeken naar het deel dat in België gedraaid werd. Toch wel de beste dvd tot nu toe vind ik en een knappe prestatie om op een dergelijk water zo goed te vangen.


Denk wel dat iemand er een paar honderd kilotjes mainline een paar weken op voorhand had ingegooid,anders is het op zo een water met 120 vissen heel uitzonderlijk om zo te vangen.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

02-03-2015 13:39

Tja.....

Midden in de zomer met 30graden om de haverklap verkassen gebeurt daar nou eenmaal niet veel...

Zo zie je maar dat observeren op dergelijk water enorm belangrijk is.

Helpt wel ook dat de vis dan net toevallig een weekje los is. Combinatie van factoren denk ik!

Voorvoeren daar is leuk, maar vooral in de zomer is het enorm voedselrijk water met al dat wier. Ze hoeven niet persé het vissersaas te eten. Je ziet dat ze daarom ook minimaal bijvoeren.

Najaar is echter een ander verhaal. Goede stek en een werpkanon wat die D. Peck is, heeft in mijn ogen wel geholpen.

Maar het blijft een zeer knappe prestatie! Die Engelsen kunnen echt wel vissen :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E