Pen&oppervlakte vangsten februari 2015


Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

05-02-2015 08:34

Dinsdag ben ik een avondje gaan vissen om de vis te zoeken op een bekent water voor mij. Op een van de stekken dacht ik wel wat beweging te zien in mijn pennetje. Die avond heb ik helaas niets kunnen vangen.

Gister avond ben ik terug geweest. Na eerst ongeveer vijf kikkererwten gevoerd te hebben ben ik nog even koffie gaan drinken bij een kennis. Een uur later was ik terug op de stek. Het was ondertussen al -1 en het water begon al langzaam vaste vormen aan te nemen. Na het aansteken van mijn eerste sigaret kreeg ik gelijk al een wegloper. Dit resulteerde na het aanslaan een hoop gespartel tussen de ijsschotsen, een brasem. Mijn vermoedens zijn bevestigd, er is vis op de stek!

Hierna heb ik nog ongeveer een uur kunnen zitten. Nadat ik mijn schepnet heb losgescheurd van het gras en de auto heb gekrabd zat ik weer lekker aan een bakje koffie thuis.

Als er vanavond geen ijs te vinden is ga ik nog even een uurtje kijken of de karper toevallig ook aanwezig is op de stek.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
cyrano veldtstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 13-10-2014 18:21
Locatie: Hoorn

05-02-2015 18:07

Wat een bikkel ook he, nog ff savonds staan pennen in de kou :p
Goed teken dat je toch nog actie had!
michiel kamphorst
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-04-2011 13:49

05-02-2015 22:41

het water waar ik vis zit dicht, ving alleen maar vissticks en een pak diepvries spinazie (allemaal weer terug gezet hoor) ;)
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

06-02-2015 07:19

@Cyrano: met een goed pak valt het mee met de kou. Ik heb uiteindelijk een uurtje gevist voor ik koude(lees bevroren) tenen had.

@Michiel: Hoor ik nou een nieuwe trend aankomen? :p
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

06-02-2015 12:43

Gaat nog prima in de kou heren. Je kunt je overal op kleden, toch :roll:

Gisteren helaas de derde vis van februari verspeeld. Vis ging vanaf de brug onder het ijs door. Ik stak de hengel onder water en toen draaide de vis onder de brug door...langs de betonnen brugpalen en knap...kut. Baalde er goed van. Had graag een sneeuwfoto willen maken. Was nog een knappe vis ook. Aan de andere kant van de brug sloeg ik even later een zakker mis... Vinden doe ik ze dus wel...nu nog vangen :evil:
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

06-02-2015 14:23

Het is inderdaad altijd balen als je een vis verspeeld. Helemaal in deze tijd, het is al lastig genoeg.

Ik ga volgende week weer een paar avondjes proberen om een visje te vangen. Morgen eerst een rondje wandelen in Zwolle.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-02-2015 14:24

Tip: in de uitverkoop kopen:
* winterlaarzen/moonboots met veters, die lopen lekkerder (20 euro)
* skibroek met bretels
* skisokken
* winterondergoed (lang, wol, etc)
* bontmuts/muts (40% van je lichaamswarmte verlaat je lichaam via je hoofd)
* handschoenen

Dan krijg je het niet zo gauw meer koud.

Jammer, Michael, volgende keer beter.

grtz

Frenk
Wilco Bekkem@
Berichten: 81
Lid geworden op: 28-12-2013 14:59

09-02-2015 23:02

Ik heb vanavond ook een paar uurtjes gevist goed in gepakt met een dikke muts was het niet koud.
Op kattenbrok geen beet maar op mais korrels een brasem.
Even goed door zetten ik zou graag hier af trappen met de eerste pen vis van 2015,
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

15-02-2015 02:07

Vanmiddag de polder in langs wat bruggen en duikers, maar enkel om de haverklap lijnzwemmers en geen enkele doorlopende aanbeet. Op de terugweg toch besloten langs het grote kanaal nog even een pennetje langs een brug te laten zakken. Ik maakte drie plekjes, en binnen tien minuten was het raak en ving ik een mager schubje:

Afbeelding

Toen de andere twee plekjes afgeweest, en op de laatste kreeg ik hele voorzichtige aanbeten, die resulteerde in twee keer misslaan en het per ongeluk in het water schoppen van mijn laatste blik mais. Met de laatste twee korrels op de haak nog even terug naar de eerste stek, alwaar ik na een kwartier begon af te tellen om naar huis te gaan en plots toch nog een opsteker kreeg. De vis kwam omhoog en ik even dacht dat ik een door schimmel gehavend exemplaar te pakken had zoals wel vaker het geval is in de winter. Niets bleek minder waar, het was namelijk een onvervalste koi! Eerst maar even snel een filmpje geschoten, voor hij straks los zou schieten :)

https://www.youtube.com/watch?v=n67nfmYb5_U

Kon hem gelukkig scheppen, en een fototje schieten. Helaas ligt mijn goede camera in Groningen, maar dat maakt voor de rest ook niet veel uit.

Afbeelding

Als dit een voorbode is voor de rest van het jaar, dan maak ik mijn borst alvast nat! Vorig jaar was ook al niet aan te tippen met enkele zeer gewilde en bijzondere exemplaren.
Gebruikersavatar
cyrano veldtstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 13-10-2014 18:21
Locatie: Hoorn

15-02-2015 11:54

Mooie vangsten Robert vooral die koi echt apart !!

Als je op deze voet verdergaat staan je vast nog wel wat knappe vangsten te wachten :lol:

Ik ben vorige week niet verder gekomen als 2 brasems en een brasem schub aan mijn haak :oops:
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

15-02-2015 15:01

Lekker gevist Robert
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
sander van thiel 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-01-2015 16:21

19-02-2015 17:52

Na jaren weer eens gaan penvissen vooral na mijn nieuwe 2 aanwinsten een omgebouwde orvis zalmhengel met daaronder een abu c4 cardinal

Ik maar afgesproken met een vismaatje om te gaan pennen nadat hij afgelopen maandag een vis had.
Het is een watertje waarbij het bestand weer aangevuld is na een verschrikkelijke visterfte.

Mijn maatje was er iets eerder en die had er al 2. Een schubje en een spiegeltje. na 20 minuten vissen puik werk, Ik er naast gaan zitten en ook mijn dobber gaf aan dat er wat aan mijn 2 maiskorrels zat te klooien.Het zette helaas niet door

Na een half uur geen activiteit besloot ik een ander hoekje te proberen. en na 10 minuten liep het pennetje rustig weg, En sloeg ik een klein karpertje aan van c.a iets meer dan 2 kilo

Afbeelding








Snel weer wat bij gevoerd, en toen schoot mijn pen vrij hard onder, En na een korte maar leuke dril was ook spiegeltje 2 een feit deze was beteft beschubbing al een stuk mooier

Afbeelding









(het aasje) Blikmais en wat aardbeien pellets



Afbeelding











Weer 5 minuten later loopt weer mijn pennetje weg en was nummer 3 een feit.




Afbeelding










De vissen waren alles behalve groot maar op een lichte penhengel geven ze toch leuke sport.En dit in een tijds bestek van slechts 1,5 uur



Op naar zaterdag weer een poging doen.
Karper 2015

Spiegelkarper 7
Schubkarper 1
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

20-02-2015 07:38

Altijd lekker als je het net weer oppakt Sander. En dan ook nog lekker vangen...in de winter. Netjes
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-02-2015 07:52

Zeker goed (her)begonnen, ik hoop nog meer van je te horen!

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

21-02-2015 00:51

Robert Lamboo schreef:Vanmiddag de polder in langs wat bruggen en duikers, maar enkel om de haverklap lijnzwemmers en geen enkele doorlopende aanbeet. Op de terugweg toch besloten langs het grote kanaal nog even een pennetje langs een brug te laten zakken. Ik maakte drie plekjes, en binnen tien minuten was het raak en ving ik een mager schubje:

Afbeelding

Toen de andere twee plekjes afgeweest, en op de laatste kreeg ik hele voorzichtige aanbeten, die resulteerde in twee keer misslaan en het per ongeluk in het water schoppen van mijn laatste blik mais. Met de laatste twee korrels op de haak nog even terug naar de eerste stek, alwaar ik na een kwartier begon af te tellen om naar huis te gaan en plots toch nog een opsteker kreeg. De vis kwam omhoog en ik even dacht dat ik een door schimmel gehavend exemplaar te pakken had zoals wel vaker het geval is in de winter. Niets bleek minder waar, het was namelijk een onvervalste koi! Eerst maar even snel een filmpje geschoten, voor hij straks los zou schieten :)

https://www.youtube.com/watch?v=n67nfmYb5_U

Kon hem gelukkig scheppen, en een fototje schieten. Helaas ligt mijn goede camera in Groningen, maar dat maakt voor de rest ook niet veel uit.

Afbeelding

Als dit een voorbode is voor de rest van het jaar, dan maak ik mijn borst alvast nat! Vorig jaar was ook al niet aan te tippen met enkele zeer gewilde en bijzondere exemplaren.


Mooi Robert!

Geen tijd om te vissen nu, andere zaken hebben voorrang.
Zie dat je met een Penn molen vist. Welk type als ik vragen mag? Zelf ben ik vorig jaar begonnen
met de Penn 440 SSG, die ik al een jaar of 6 in mijn bezit had, maar nog nooit mee had gevist. Ik kan alleen maar zeggen dat die Penn molen een geweldige molen is met een uitstekende slip. Hiervoor altijd met de Shakespeare Sigma 040 gevist, maar de Penn vind ik persoonlijk nog iets solider. Moeilijk om uit te leggen.
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
sander van thiel 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-01-2015 16:21

21-02-2015 01:07

Schaper Michael schreef:Altijd lekker als je het net weer oppakt Sander. En dan ook nog lekker vangen...in de winter. Netjes

Was inderdaad weer eens even afwachten. kijken of ik er straks weer een visje kan pakken :D
Karper 2015

Spiegelkarper 7
Schubkarper 1
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

21-02-2015 08:47

Eddy Roelans schreef:Zie dat je met een Penn molen vist. Welk type als ik vragen mag? .



Zo te zien is het een penn slammer,zeker een mooie molen.

Zelf viste ik voorheen uitsluitend met Shimano molens onder de penhengel,maar sinds ik voor onder mijn rodvisions victory glashengel een penn sargus 4000 serie heb gekocht,ben ik ook wel heel enthousiast over de penn molens geworden,ze voelen gewoon net wat meer solide als Shimano.

Ik heb later ook nog een penn battle gekocht uit de 3000 serie,ook een toppertje!
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

21-02-2015 20:45

Heerlijke visjes Sander, mooi gevist!

@ Eddy, het betreft toevallig ook de 440 SSG, het laatste model en hij loopt als een trein. Hiervoor had ik juist voor het zwaardere werk een Shakespeare Ambidex 2430 die ook een fenomenale slip heeft. Ik schafte echter een moderne set aan, waarbij ik ook deze Penn heb uitgekozen en ik ben er zeer blij mee.

Vandaag was het koud, het hagelde, het stroomde als een idioot en de dobber was nauwelijks in bedwang te houden. Het verplaatsen van de laatste loodhagel door de stroming deed steevast mijn pen opsteken, tot hij opeens niet meer in zijn oorsprongkelijke stand zakte..prik?

De vis was even stomverbaasd als ik, want zoiets had ik nog nooit meegemaakt hier. De vis deed eigenlijk vrij weinig, en na enkele aanvallen trok ik hem in mijn net. Een spiegel! En wat voor één! Een bijzonder geval op een water waar het bestand voor zeker 95% uit schubkarper bestaat, en waar een beroepsvisser actief. Deze vangt door de regel deze exemplaren af en doet ze in de verkoop. Hij zet dan ook wel weer nieuwe spiegelkarpers uit, maar zeker niet veel. Blijkbaar wist deze de dans te ontspringen! Ik ben in mijn nopjes :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eddy Roelans
Berichten: 310
Lid geworden op: 30-08-2006 14:41

21-02-2015 21:38

Schitterende vis Robert! Wauw das echt genieten man.
Neem ook eens een kijkje op mijn blog over het bouwen van pennetjes.

Blog: http://zelfdobbertjesbouwen.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

21-02-2015 22:01

Super Robert. Ik heb er ook wel eens gevist en wist toen ook toevallig een spiegeltje te vangen. Dat was een uitzettertje dit is zeker bijzonder daar. En wat een kleur. Lijkt wel of hij bloost op z'n flank
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

21-02-2015 22:26

Wat een prachtvis! Mooi man.
sander van thiel 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-01-2015 16:21

21-02-2015 23:55

Vandaag weer 2 visjes kunnen verschalken op de pen. Het weer werkte niet echt mee desondanks besloten toch te gaan. Leverde weer 2 kleine spiegeltjes op. Hoewel er evenveel schubs uit zijn gezet vang ik alleen maar spiegeltjes :o , De omstandigheden waren ook niet bepaald ideaal door een wind die niet echt meewerkte naast de frisse hagelbuien, Kortom heerlijk om de pen weer gevonden te hebben


Visje 1
Afbeelding







visje 2
Afbeelding






Misschien deze week later nog een uurtje pakken indien mogelijk.
Karper 2015

Spiegelkarper 7
Schubkarper 1
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-02-2015 10:59

Goed gevist, Sander!

Hier ben ik een drietal uurtjes bezig geweest, op verschillende wateren. In de regen en hagelregens begon de water- en luchttemperatuur zo snel af te nemen, dat de visjes die ik eerst nog zag spelen, nergens meer terug zag. :(

Stromend water, duikers, sloten, plassen. Niets, helaas. Volgende keer beter. Het heet vissen, en niet... :)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-02-2015 15:22

Foei! Mooie vis ook, Robert!
sander van thiel 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-01-2015 16:21

22-02-2015 18:06

[quote="Misschien deze week later nog een uurtje pakken indien mogelijk.[/quote]


Dat was vandaag alweer :lol:

Ik had alleen geen half uurtje later moeten komen of ik had het stekje kwijt geweest.Gelukkig wist ik weer 2 visjes te vangen een schubje en een spiegeltje. Ondanks de concurrentie even verderop. Wist ik wel te vangen.

Visje 1
Afbeelding





visje 2
Afbeelding





Nu de komende week geen tijd, misschien vrijdag nog een uurtje kunnen pakken :)
De lol zat er weer goed in en het lichte penhengeltje ging weer zo krom als een hoepel
Karper 2015

Spiegelkarper 7
Schubkarper 1