Nachtvis- en/of derde hengelvergunning

Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-12-2014 13:52

Voor wie nog niets aan verwachte zegels ontvangen heeft, hier wat info van de SVN site;

Nachtvis- en/of Derde Hengeltoestemming opzeggen.

Zonder tegen bericht wordt eind van het jaar uw Nachtvis- en/of Derde Hengeltoestemming opgezegd. Klik hier om uw gegevens door te geven.

Met vriendelijke groet.

Sportvisserij Nederland


Veelal worden zaken stilzwijgend verlengd, maar opgezegd dus! Vreemd dan dat het bedrag drie weken geleden wel gewoon is afgeschreven? Niet dat ik de zegels niet wil ontvangen, maar wel betalen en niet ontvangen lijkt me niet de bedoeling. Mailtje is hier al de deur uit, dus houdt het in de gaten...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-12-2014 14:10

Geen paniek !!!
Als je via http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... estemming_opzeggen je vergunning hebt opgezegd dan wordt zonder tegenbericht eind van het jaar uw Nachtvis- en/of Derde Hengeltoestemming opgezegd.

Ik heb zelf nog geen vispas ontvangen, weet ook niet of de €35 is afgeschreven, ik wacht rustig af.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-12-2014 15:01

Bert, geen paniek hier hoor :wink: .

Ik heb overigens m'n 3 vispassen al wel ontvangen, maar het blijft vreemd dat de zegels een week tot twee weken eerder dan de andere passen werden afgeschreven en nu, drie weken later, nog niet binnen zijn.

Vorig jaar moest ik ook tot eind januari achter de zegels en een vereniging 3e hengel aanhangsel aan, welke via SVN geleverd zouden worden. Ook nu heb ik beide zaken, ondanks betaling, niet in huis en lijkt het weer de zelfde kant op te gaan. Het vissen gaat gaat wel, zij het in mindere mate, door.

Trouwens; Mijn copy/paste, vanuit de 'veel gestelde vragen' hoek op de SVN site, leest inhoudelijk een heel stuk anders weg dan wanneer ik jouw copy/paste zo eens bekijk :D .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-12-2014 15:33

De site blinkt niet echt uit in gebruiksvriendelijkheid, info is soms moeilijk te vinden.
Vorig jaar begin december voor het eerst de derde hengel en nachtvis vergunning besteld, kreeg ik die voor 2013 ipv 2014, vonden ze daar heel normaal. Is wel keurig hersteld na een belletje.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22-12-2014 16:08

Hier is aan het begin van de maand ook een tientje afgeschreven voor de nachtvistoestemming. Vispas is ondertussen wel binnen. Ga er vanuit dat ik het stickertje dan ook binnen nu en niet al te lang binnen krijg, heb niet voor niets het vergunningenwerk allemaal automatisch lopen zodat ik alles op tijd binnen heb en het zelf niet kan vergeten. We gaan het zien...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-12-2014 16:18

Ik zou denken;

Stop de zegel(s) bij de (1e) vispas in één envelop. Scheelt SVN, over het landelijke totaal bekeken, een hoop aan onnodige portokosten. Nu heb ik al drie vispassen los ontvangen en daar komen de zegels en nog een keertje het vereniging 3e hengel aanhangsel bij. Da's vijf enveloppen, waarbij het totaal gewicht, gestopt in één envelop, waarschijnlijk goedkoper uitvalt dan vijf maal losse portokosten.

Tja, ik ga er maar vanuit dat het los verzenden een logistiek, of anders een vereniging issue is.

Daarbij denk ik wel dat de gemiddelde karpervisser waarschijnlijk voor dat totaalbedrag liever een paar extra visjes te water gelaten 'ziet' worden tijdens een SKP...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 22-12-2014 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

22-12-2014 16:32

Ik snap sowieso niet wat ze daar aan het doen zijn. Mijn vispas voor Steenwijk ( die ik helemaal niet wou hebben ) is verlengd. En de pas die ik moet hebben is opgezegd. Daarnaast heb ik toch nog even snel voor openbaar water een nachtvisvergunning gehaald, echter werd deze niet afgeleverd. Na een belletje kreeg ik een nieuwe vispas ( 2014 dat wel ) met sticker en al er op geplakt en enkele dagen later kreeg ik nog een losse hologram sticker voor het nachtvissen. De HSV Heerenveen snapt niet hoe het kan dat mijn vergunning is opgezegd en de voorzitter vertelde mij dat er meerdere leden opeens uit het bestand zijn gehaald. Het gaat lekker bij SVN.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22-12-2014 16:47

Marco Mostard schreef:Ik zou denken; Stop de zegel(s) bij de (1e) vispas in één envelop.


Lijkt mij ook, scheelt hun kosten en de vissert is blij omdat alles in één keer binnenkomt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-12-2014 18:30

Ik kreeg net bericht vanuit de HSV dat hun derde hengelvergunning, ondanks de eerdere berichtgeving aan me afgelopen januari, nu blijkbaar niet via SVN verloopt. Probleem zit 'm schijnbaar dat ik de eerste ben die dit automatisch laat lopen. Dat was echter vorig jaar ook al het feit...

viewtopic.php?f=18&t=76798&p=924790&hilit=vispas#p924790

In deze treft SVN dus geen verwijt :wink:. Nu de lang verwachte envelop met de twee zegels nog.

Er werd me eveneens gemeld dat er een verandering in de ledenadministratie bij SVN heeft plaatsgevonden en dit problemen oplevert, maar was dat afgelopen jaar al niet!?

Laten we het er maar op houden dat iedereen aan wat ontspannende feestdagen toe is :) .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-12-2014 17:23

Je zou bijna denken dat er eergisteren is meegelezen haha. Zegels 23 dagen na afschrijving binnen :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
gijs beuningen
Berichten: 234
Lid geworden op: 02-04-2010 11:57
Locatie: nmgn

24-12-2014 19:11

Heb mijn vispas + vergunning sticker van mijn vereniging enkele weken geleden binnen gekregen.
De sticker voor de 3de hengel + nachtvissen zojuist uit de brievenbus gevist.

Volgens wordt de vispas verstuurd door de vereniging, zo kan de vereniging nog wat aan de enveloppe toevoegen. De sticker komt rechtstreeks van SVN.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-12-2016 15:15

Elk jaar 't zelfde liedje...

Jingle Bells :roll: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

19-12-2016 08:39

Ik heb ook de vispassen voor 2017 nog niet binnen.

Afgelopen jaar had ik zelfs eerder mijn Franse jaarvergunning dan dat ik de Nederlandse had :roll:
Stop wishing... Go fishing!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-12-2016 11:37

David,

Mijn drie passen heb ik al wel binnen, maar wederom niet de derde hengelvergunning van een bepaalde vereniging. En ook dit maal is er niet handig gehandeld door de SVN hologrammen (nachtvissen en 3e hengel) gewoon aan de eerste vispas toe te voegen.

Extra portokosten en gehannes.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
rob waasdorp
Berichten: 71
Lid geworden op: 23-05-2012 18:55
Locatie: deurne / zeilberg

19-12-2016 12:52

IK heb mijn vispas en vergunningen al binnen voor 2017
Voordeeltje als je pa en oom in het bestuur van de vereniging zitten 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-12-2016 22:19

Kreeg ik net de reactie vanuit betreffende vereniging dat de 3e hengelvergunning voor die verenigingswateren niet met de vispas mee verzonden wordt. Waarom gebeurt dat dan wel met het regelement van die verenigingswateren..?!

:-?

Laat maar. Prettige dagen :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
*Aldert Visser*
Berichten: 125
Lid geworden op: 06-04-2005 14:29

20-12-2016 12:01

Marco Mostert schreef:Kreeg ik net de reactie vanuit betreffende vereniging dat de 3e hengelvergunning voor die verenigingswateren niet met de vispas mee verzonden wordt. Waarom gebeurt dat dan wel met het regelement van die verenigingswateren..?!


Simpel, je VISpas wordt uitgeven door je lokale HSV (Tenzij ze gebruiken van de SVN ledenservice). Je 3e hengel/nachtvis zegel wordt verstuurd door SVN zelf (deze is in feite ook niet van een vereniging). Elk jaar hetzelfde liedje ;-)
“Unix is user-friendly. It's just very selective about who its friends are.”
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-12-2016 23:20

Heb nergens last van, en doe het blijkbaar al jaren goed.

Dat je de moeite nog neemt om het uit te leggen Aldert, of zal daar na drie jaar het kwartje echt een keer vallen. :roll: :P :P
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-12-2016 10:25

:-? Eventjes goed lezen voor jullie commentaar geven. Want dat is nou net hier op CB hetzelfde liedje, Henk en Aldert :wink: :lol: !
Kreeg ik net de reactie vanuit betreffende vereniging dat de 3e hengelvergunning voor die verenigingswateren niet met de vispas mee verzonden wordt. Waarom gebeurt dat dan wel met het regelement van die verenigingswateren..?!
Ik heb het dus heel duidelijk niet over de hologram sticker!

Want die betreffende vispas wordt sinds een aantal jaar via SVN verstuurd en het verenigingsregelement zit dus wel in die envelop, maar de specifiek voor die HSV water bedoelde 3e hengelvergunning niet (gewoon hierboven in dit topic te lezen)...

Voeg dan alles samen. Jij snap??? :P :P :P
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie