medicinale cannabis


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

18-09-2014 12:18

Alles wat we nodig hebben, groeit gewoon om ons heen...


Afbeelding

Niet alleen voor de ramen, maar ook langs de weg en in het veld. Robertskruid (geranium robertianum).
De natuur biedt ons allen GRATIS! voor elke kwaal een kruid, maar de laatste eeuw razen we er slechts nog langs en zien deze waardevolle planten niet meer staan. We betalen liever handen vol geld aan middelen van de farmacie die ons langzaam vergiftigen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-09-2014 12:39

Hier nog een af en toe roker van harsh,ben zeer snel stoned van dat spul overigens,en doe met 7 euro ruim een maand.
Ik heb vanaf kleins af aan ADHD,en kan mijn gedachte soms niet stop zetten.Ik kan bijvoorbeeld 40 X tegen mezelf zeggen stop met denken,je moet slapen,morgen gaat de wekker weer.soms zo erg tot diep in de nacht over de domste dingen.sinds een jaar rook ik zo nu en dan een harsh blowtje,meestal een halve,en ga clean lekker op bed liggen,soms weet ik geen eens dat ik het kussen aangeraakt heb,dus voor mij ideaal!!
Bij het vissen doe ik dit ook,heerlijk chillen en je ( ik ) word echt 1 met de natuur,en ga er helemaal in op.
Wens allen veel sterkte bij hun problemen,en schijt wat een ander ervan denkt of vind!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-09-2014 12:40

Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

07-10-2014 14:04

Rik koster schreef:Hier nog een af en toe roker van harsh,ben zeer snel stoned van dat spul overigens,en doe met 7 euro ruim een maand.

Bedoel je hash? Want je hebt het meerdere malen over 'harsh'? Zo niet wat is dat voor spul en waar haal je het?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
rob leenheer
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-10-2014 21:12

07-10-2014 22:28

harsh is plat Rotterdams voor hasj.
Beter 1 karper in de hand dan de lucht van 10.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-10-2014 13:55

In de volksmond ook wel kamelen stront genoemd :D
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-11-2014 12:30

Zo... weer even een oudje uit de kast gehaald en voor degenen, die erin geïnteresseerd zijn,
hier het laatste over cannabis en kanker.

Voor hen die me totaal afbrandden toen ik het topic opende, kan ik het ook aanraden.

http://www.healthy-holistic-living.com/ ... tely.html#

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

24-11-2014 15:30

Als gecontroleerd en medicinaal hulpmiddel is het goed en natuurlijk. Top dat je het deelt Mitsz.

Wiet en hasj uit de coffieshop vind ik daar in tegen echt troep. Ik heb zelf 10 jaar lang bijna dagelijks geblowd :o Zeker de laatste 5 jaar daarvan. Gelukkig is het lang geleden dat ik in 2002 mijn laatste joint opstak.

Het is naar mijn idee absoluut geen softdrugs meer en velen weten niet dat het THC gehalte in de huidige wiet 12 tot 15 maal hoger ligt dan het THC van de wiet uit de jaren 60, toen het gelegaliseerd werd in de categorie softdrugs! Dus als je nu een joint rookt dan krijg je net zoveel thc binnen als 12 joints samen uit de jaren 60. Toen ik dat besefte snapte ik ook waarom ik er zo moeilijk vanaf kwam.

Ja toen in de jaren 60 was het softdrugs...tegenwoordig al lang niet meer.

Sorry ik kan het even niet onderbouwen maar zoek het maar eens.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-11-2014 16:22

Zonder er al te persoonlijk op in te gaan was dit topic een ogenopener voor mij, zeker toen bleek dat mijn huisarts bereid bleek mee te denken.
Ik slikte relatief veel medicijnen, ik heb een hartkwaal en een pacemaker dus stress is uit den boze maar na jaren voor mezelf gewerkt te hebben is de hele gewoonte van 12 urige werkdagen en zorgen om personeel moeilijk uit te zetten.
Dat heb ik allemaal achter mij gelaten maar ik was wel gebonden aan medicijnen, pilletje om te slapen en om wakker te worden, pilletje tegen chronische pijnbestrijding en eentje om kalm te blijven en dan ook nog anti depressiva, buiten de normale medicatie die een hartkwaal nu eenmaal met zich mee neemt.

Ik heb in korte tijd veel geleerd, veel homeopathie met een merknaam deugt niet, er zitten nauwelijks werkzame stoffen in, dat geld niet voor oplossingen van een meedenkende arts, al dan niet homeopaat, laat je dus goed voorlichten.
Behalve de hartmedicatie is alles weg nu, ik blow niet en ben gewoon aanspreekbaar, THC is een wondermiddel voor mij gebleken en je hoeft echt niet te blowen of een vaste klant te worden bij de plaatselijke koffieshopmaffia, een echte oplossing begint bij je huisarts.
Sommige mensen verwijten mij een placebo effect omdat ik er van dag 1 in geloofde, als je mij kent weet je dat het onzin is, het werkt wel of niet, simpel.

Wil wel duidelijk maken dat dit door Mitsz ooit begonnen topic het begin was, het heeft mijn leven enorm verandert daarom past het ook Mitsz hiervoor te bedanken, dat zal ik ooit persoonlijk doen.

Besef dat er opties zijn zonder te veranderen in een suffe walmende nauwelijks aanspreekbare hippie, het schrikbeeld van veel van mijn generatiegenoten als je ernaar vraagt, er zijn mensen die roken en er goed mee omgaan zowiezo maar er zijn zoveel mogelijkheden om de voordelen van THC te gebruiken zonder te roken of zelfs maar stoned te worden.
Investeer en leer, ben je afhankelijk van anti-depressiva en kalmeringsmiddelen uit de chemische toverhoed van de medicinale industrie dan zijn er opties, je zal er moeite voor moeten doen maar leest en verrijk uw geest!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-11-2014 17:41

Rick, dat vind ik nu écht goed nieuws. Welcome to the club! :D
Die chemische troep wordt je ook nog eens zwaarmoedig en depressief van.
Ik ben nog nooit zo neerslachtig geweest als in de periode dat ik anti depressiva slikte.
Vreemd...

Michael,

je cijfers kloppen niet helemaal en je inzicht ook niet. De chemische samenstelling
van de cannabinoïden op de plant zijn nog altijd hetzelfde als op de dag dat
Onze Lieve Heer 'm had geschapen. Er zit nu alleen meer op een stukje plant, maar de stof
is niet veranderd. Bovendien is cannabis niet lichamelijk afhankelijk makend en om die
reden gaat de vlieger ook al niet op. Voor mensen die niet de hele dag bezig willen zijn
en gewoon hun medicatie bijvoorbeeld drie keer per dag willen nemen, kan een sterkere
soort een uitkomst zijn.

Tis allemaal heksenjacht joh...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-11-2014 18:50

Rick, je hebt een pb.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-11-2014 20:13

Beantwoord Bert.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

24-11-2014 21:35

En toch zet ik mijn vraagtekens bij dit topic.

Groet, Peter

ps de wijzen mogen besluiten.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

24-11-2014 22:29

Als ik al die verhalen over antidepressiva hoor, dan schrik ik wel eens. Waren de mensen vroeger, zo’n 100 jaar geleden, ook zo vaak depressief? Ik dacht van niet. Of mogelijk waren er geen onderzoeken naar.
Ik denk eerder dat de moderne tijd, met onze moderne leef- en etenswijze daar voor gezorgd heeft. Laatst hoorde ik dat er onder de Amish in de States nauwelijks ziekten als ADHD en autisme voorkomt, terwijl de rest van het volk eronder gebukt gaat. Hoe dit kan? Waarschijnlijk omdat Amish weigeren om ingeënt worden tegen diverse ziekten.

Ik was onlangs ook geschokt door de dood van de grote komiek Robin Williams.
Zelfmoord? Iemand die van de meest nare onderwerpen van het leven nog iets grappigs wist te maken zodat hele zalen plat lagen? Ja, hij was geruime tijd zwaar aan de drank en gebruikte ook poeders voor in zijn neus. Dat schijnt heel gebruikelijk te zijn in die wereld. Laatst was daar nog een andere held van me aan overleden: Philp Seymour Hoffman.
Toch zijn die artiesten vaak overgeleverd aan adviseurs, doktoren, managers en zakenlui.
Denk ook aan het einde van een Michael Jackson bijvoorbeeld. Deze mensen werden geleefd op ten duur.

Williams was reeds van de drank en middelen af, maar leed nu aan ernstige depressies. Natuurlijk, als je jarenlang in een roes hebt geleefd komt de alledaagse werkelijkheid hard, zo niet onverteerbaar aan.
Natuurlijk moeten zijn doktoren en apothekers goede zaken aan hem hebben gehad. Om hem als klant te blijven houden zal de arme man wel dingen als ritalin, zoloft en prozac voorgeschreven hebben gekregen. Want daarvan is bekend dat het gemene bijwerkingen kent. Een van die bijwerkingen is een slechte controle hebben over je impulsen. Er zijn lijsten van gevallen – vaak jonge mensen – die onder invloed van deze medicijnen tot een dergelijke daad zijn gekomen.

De percentages aan ritalin in het oppervlaktewater stijgt met het jaar. Diverse organismes worden er door aangetast.

De moderne wiet is inderdaad erg sterk en daarom rook ikzelf liever Maroc. En ik ben er van overtuigd dat men het blowen (eigenlijk) nooit moet combineren met alcohol.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-11-2014 22:46

Over ritalin wil Mitsz nooit meer iets horen. Wat klotespul.
Laat ik het daar maar bij houden.

In goeie maroc zit meer THC dan in een gram goede Amnesia Haze Jan.
Tis maar dat je het weet...

Peter, ik wens je veel wijsheid toe. Het gaat hier niet om het hangen in coffeeshops,
maar het medicinaal gebruik ervan. Daar hoef je niet in te geloven, want we hebben wetenschap.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-11-2014 22:51

Shine on you crazy diamond.

Bij ophanging zijn er maar 2 opties hoor. Uitzicht op dementie wordt je niet vrolijk van.

Niks tegen medicinale marihuana onder begeleiding van een arts. Maar laat dat geen excuus worden. Dat zou een slechte uitkomst zijn voor dit topic.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

24-11-2014 23:00

IK begrijp dat het niet om hangen in coffeeshops gaat, weet wel dat er een hoop labiele mensen dit forum bezoeken.

Groet, Peter

ps laten we het maar beter over karpervissen hebben daar hebben we iets meer verstand van in ieder geval als doktertje spelen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-11-2014 23:01

Kees, dan moet je wel een arts hebben die er open voor staat, daar zijn er niet zo veel van laat staan dat ze er meer van weten dan bijvoorbeeld Mitz. Hell, zelfs ik weet er meer over dan mijn huisarts, ook mijn apotheek weet helemaal nergens van.
Dan heb ik het nog niet eens over de weerstand van de farmaceutische sector en de politici die ze in hun zak hebben.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-11-2014 23:08

Daar ben ik niet onbekend mee. Niettemin geen voorstander van zelfdokteren en kruidenartsen. Aan die kant gaat nog veel meer mis. En ik zeg het al, laat het geen excuus worden.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-11-2014 23:45

Goh, misschien is het goed om te weten dat het vrij staat om in je lichaam te stoppen waar jij vrede mee hebt, de keuze voor medicatie is heel persoonlijk en daarom eigenlijk boven meningen verheven, afdoen als labiel omdat het boven je pet gaat is een mening als een puist op je reet, iedereen heeft het wel 's maar daar zit niemand op te wachten verder.

Goed nagedacht Jan, het gaat alleen snel over als je zelf 's in Utah gaat kijken, eigenlijk weet niemand precies wat er in die gemeenschappen gebeurt, laag IQ en veel inteelt met alle verschijnselen van dien, excessen die niet de krant halen maar wel gebeuren door een onderdrukte levensstijl komen ook veel voor.
Dit soort gemeenschappen zijn alleen in stand te houden door mensen dom te houden, en door een absurde sociale controle die tot in het bed gaat.
Mormonen, Amish en Scientoligy hebben wel uitstekende PR machines, dat dan weer wel.

Bi-polare stoornissen zijn van alle tijden, Henry de VIIIste en Napoleon zijn bekende voorbeelden, de laatste Tsarina enz, verder waren er in het begin van de 19de eeuw 3 miljard mensen en nu bijna 9 waarvan veel in drukbevolkte gebieden leven en daardoor eerder opvallen.
De diagnostiek is nog redelijk nieuw en is ontstaan omdat het moest, mensen deden de verschrikkelijkste dingen zonder aanwijsbare reden, nu is het vaak te duiden.
Verder gaan ADHD en moderne voeding hand in hand, kleurstoffen, doorgeslagen conserveringsmiddelen, smaakmiddelen die een gerecycelde autoband als mintkauwgum laat smaken, absurd veel suiker enz.

Verder helpt het als je beseft waar medicijnen vandaan komen, alleen omdat het de naam medicijn heeft hebben wij er vertrouwen in blijkbaar, dat morfine heroïne is komt in niemand op, zou het die naam hebben en je zou het drugs moeten noemen dan deugt het niet meer.
Hartritme regelaars zijn vaak meer speed dan de zooi die je als speed op straat koopt.........
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-11-2014 23:53

Hier... ziekte van parkinson.

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k79Afb_qrOw[/Youtube]
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-11-2014 23:59

Rick, je hebt weer een pb.

Wat betreft die adhd, die heeft heel veel te maken met tijd.
Met name het gebrek er aan, tegenwoordig is iedereen maar druk druk druk, beide ouders werken en hebben daarnaast nog allerlei sociale verplichtingen. Als het een beetje wil moeten ze ook nog Marietje naar ballet en paardrijles brengen en Gerrit moet naar hockey en holistisch kleien.
Als dan 1 van de kinderen 'gedragsproblemen' heeft dan wordt er liever naar een pilletje gegrepen dan dat er echt tijd voor gemaakt wordt.
Bij de Amish heb je al die drukte niet en ma is gewoon thuis om voor de kinderen te zorgen
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

25-11-2014 00:11

Onzin.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-11-2014 00:16

Voel je je aangesproken Jens ?
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

25-11-2014 01:19

Ik heb alleen de laatste reactie,s even door gelezen en moet zeggen dat er hele intressante informatie tussen staat van mensen die zich in de materie verdiept hebben.
Ik heb zelf ook jaren geblowd voor het slapen en gebruikte het dus als slaapmiddel, maar ging het later steeds meer in combinatie met alcohol gebruiken.
Waar ik vroeger juist rustig en slaperig werd van een blowtje merkte ik dat ik juist heel onrustig werd en het ging malen in mijn hoofd en had al helemaal geen zin een gesprek met iemand aan te gaan,kortom ik begon er een beetje paranoie van te raken.
Tegenwoordig blijft het bij een wijntje voor het slapen en heb mijn laatste joint nu al weer zo een 6 jaar geleden voor het laatst gerookt en mis er niets aan..
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, ik geloof gelijk dat het voor veel andere mensen wel een helende werking heeft en juig het gebruik en het legaal vrij geven voor deze groep dan ook toe.

Jammer alleen dat er weer een totaal nutteloze niets onderbouwende en beledigende reactie tussen zit van een al meerdere malen uitgetrede boarder. :evil:
Zou fijn zijn als je je een keer aan je belofte hield Peter...misschien dat slaafse vrouwtje van je wat vaker een beurt geven :wink: (weet ik uit een andere topic)

Gr,

Mark