Oortjespad/de eend kamerik

Plaats reactie
jelle terberg
Berichten: 41
Lid geworden op: 31-07-2010 22:30
Locatie: ijsselstein

23-07-2011 18:11

hallo allemaal

ik vroeg me af of er iemand informatie heeft over het bestand en het water zelf van het oortjespad bij kamerik.

ben er nu een paar keer wezen kijken en vind het een mooi water. hoorde wel dat er veel diepteverschillen zijn.

als u me een beetje op weg kan helpen hoor ik het graag.

alvast bedankt.

mvg jelle
leon de groot
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-02-2013 08:47

10-03-2013 19:32

ik heb er 1 dag gezeten maar niks gevangen weet iemand meer over dit water want lijkt me wel een hele mooie karperput vergeleken met de zwaan hoe dat er nu bij staat
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

10-03-2013 19:39

leon de groot schreef:ik heb er 1 dag gezeten maar niks gevangen weet iemand meer over dit water want lijkt me wel een hele mooie karperput vergeleken met de zwaan hoe dat er nu bij staat


Dus naar 1 dag geef je het al op? Gewoon met de peilhengel of met de dieptemeter op stap dan vindt je vaak leuke dingen! :wink:
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

10-03-2013 19:45

Zo moeilijk is het daar niet hoor.

Heb er 2 jaar geleden ofzo regelmatig gevist.

Ik nam altijd een bootje mee, richting de struiken aan de rechterkant, beetje prikken en waar het hard is droppen.

In de zomer zaten ze massaal aan de bomen aan de overkant ( gezien vanaf de vissteigers ).

Leuk water vond ik het altijd wel mag er alleen 's nachts niet vissen, let hierop, controle bijna gegarandeerd.
Zeker als je auto gewoon op de parkeerplaats staat.
leon de groot
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-02-2013 08:47

11-03-2013 11:09

heb jij nog meer handige tips voor daar ik was vorige keer helemaal naar achteren gelopen rechts van het water heb je ook een klein eilandje heb daar een week zitten voeren niet heel veel maar met kleine beetjes heb het ook al redelijk uitgepeild dat hoekje wil er zeker van het voorjaar nog een keer zitten lijkt me dat daar redelijk grote karpers kunnen zwemmen omdat het daar niet echt ondiep is maar er is zeker geen visbestand bekend zoals bij de zwaan ?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

11-03-2013 11:52

leon de groot schreef:heb jij nog meer handige tips voor daar ik was vorige keer helemaal naar achteren gelopen rechts van het water heb je ook een klein eilandje heb daar een week zitten voeren niet heel veel maar met kleine beetjes heb het ook al redelijk uitgepeild dat hoekje wil er zeker van het voorjaar nog een keer zitten lijkt me dat daar redelijk grote karpers kunnen zwemmen omdat het daar niet echt ondiep is maar er is zeker geen visbestand bekend zoals bij de zwaan ?


Je kan het beste gewoon op een mooie dag gaan, bootje mee, kijken waar ze zitten en daar gewoon droppen.
Ik ben weleens over een stuk of 20 karpers heen gevaren met m'n bootje, ze waren niet echt onder de indruk dus dan kun je
ook je aas gewoon in de buurt droppen. Voor voeren heb ik daar nooit gedaan, het is een bekend water dus de kans dat er bij wijze van spreke
al 3 x gevoerd is is aanwezig. Er zitten mooie vissen op, ik heb daar alleen nog maar schubs gevangen tot ver in de 20 pond.
Er zijn ook dertigers gevangen door een kennis van me. Dit is al 2 jaar geleden dus ik weet niet of er veel veranderd is daar maar dikke dertiger
moet dus mogelijk zijn.
esli klapwijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 01-09-2014 21:07

01-09-2014 21:11

groen zijn vissteigers
rood zijn goede plekken geel is een eilandje en paars is een ondiep deel daar liep vroeger iets van eenspoorlijntje vanwege de turfwinning daar persoonlijk vis ik daar meer op meerval maar ik weet daardoor wel hoe de diepteligging is
Bijlagen
diepteligging put.png
(24.97 KiB) 2540 keer gedownload
leon de groot
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-02-2013 08:47

02-09-2014 19:38

mooie tekening erg handig
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

02-09-2014 19:58

Ja zeker handig.

Precies ook mijn ervaring op die put, het is wel wat veranderd daar, je kan nu ook goed aan
de kant van de golfclub zitten heb ik begrepen, wij moesten altijd roeien naar de goeie plekken ;)
Auke Dorssers
Berichten: 14
Lid geworden op: 28-12-2014 09:38

13-05-2019 19:45

Goedeavond samen,
Over een aantal weken ga ik naar Oortjeshek, even lekker op de camping
Ik wil mijn hengels ook graag meenemen, maar heeft dat zin?
Ik weet niet of er in de omliggende beekjes wat gevangen wordt?
Iemand nog wat info over "De Eend" ?
Bedankt alvast.
Grt Auke
Wout Janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-11-2021 22:41

22-11-2021 21:33

Beste allemaal,

Onderstaand bericht is van lang geleden. De dieptekaart bij dat bericht is niet meer te downloaden. Heeft iemand die misschien nog, en kan die nogmaals aangeboden worden?

Dank en groet!
groen zijn vissteigers
rood zijn goede plekken geel is een eilandje en paars is een ondiep deel daar liep vroeger iets van eenspoorlijntje vanwege de turfwinning daar persoonlijk vis ik daar meer op meerval maar ik weet daardoor wel hoe de diepteligging is
Plaats reactie