regen en wind trotseren ...............opzoek naar de karper


Plaats reactie
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

26-08-2014 20:35

Al 2 dagen trotseer ik de regen en de kou opzoek naar onze beschubte vriend de karper :wink:
Gistermiddag mijn penhengeltje in orde gemaakt en een emmertje met het benodigde lokvoer :D .
Een keer aan de waterkant gekomen legde ik mijn koud geworden handen om het kurk van mijn fox
warrior 1,5 lbs om na 10 min al met de eerste vis aan de lijn te staan :) ..............Helaas wist deze kanjer te ontsnappen.
Maargoed dat kan gebeuren :-? . Na een bubbelplakaat vlak voor m n neus waar te nemen zag ik m n pen weer in
de diepte verdwijnen.................yes!!.............. :-? En alweer los grrrr. Ik besloot om een extra loodhagel op de lijn te plaatsen ookal viste ik met een pen met lood erin. Het duurde een half uur omdat de plek even verstoord leek te zijn.
Mijn pen schoot weg maar de lijn bleef op t wateroppervlak liggen. Ik besloot in eerste instantie niet aan te slaan maar na enige aarzel sloeg ik aan en kwam de vis van de plaats. Een 14 ponds schub lag even later op mijn onthaakmat.
Na het terugzetten van deze mooie gave schub voerde ik een beetje bij. Even later werdt mijn fox warrior weer op de prof gesteld en ving ik nog 1 mooie schub van 13 pond :) . Hierna volgde nog 1 losser maar ging toch met een lekker gevoel huiswaarts. Dag 2 ben ik minder gaan voeren en kreeg ik voorzichtigere aanbeten. Doorgeweekt besloot ik redelijk snel huiswaarts te keren maar had wel een mooie hoge schub weten te vangen van 15 pond :wink: Wind en regen is een mooie mix. Succes allemaal! en respecteer de vis :wink:

groeten Dennis Smeets
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-08-2014 01:48

Conclusie, met een fox warrior 1,5 lbs heb je veel last van lossers.
Toch ¿
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

27-08-2014 07:33

Conclusie 2
als je het nu al koud vindt zal je vast in de winter je fox warior niet aanraken
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

27-08-2014 09:16

Mooie beleving Dennis.
En ach, die fox, tja..., alle hengels vangen als de visser het wil :wink:
Is het internet ook op zondag open?????
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

27-08-2014 10:00

Ron Som schreef:Mooie beleving Dennis.
En ach, die fox, tja..., alle hengels vangen als de visser het wil :wink:



Die Fox Warrior is prima en als de vis een keer de baas is dat gewoon zo.
Heb dit jaar 55 weten te landen met uitschieter een schub van 35 pond en een van 31 pond :wink:
Dan maakt een of 2 lossers de dag niet meteen slecht. :wink:

Bedankt voor je post en vang ze :D
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

27-08-2014 11:08

Hoi Dennis,

Welkom op het forum. Je hebt al gelijk kennis gemaakt met de respons die je zo nu en dan kan verwachten. Koud is het inderdaad nog lang niet en je kunt je er prima op kleden maar ook ik had van de week kleumhanden vlak na het voeren met natte particles. Dat snap ik dus wel. Wind en regen vind ik ook vaak een mooie mix vooral als deze een warme zomerdag komen verstoren. Je schrijft een paar dingen zonder ze uit te leggen. Ik ben wel benieuwd waarom je voor een paar dingen kiest.
Een verzwaarde pen, waarom? Een extra loodhagel, waarom? Minder voeren de 2e dag, waarom?

Groeten, Michael
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

27-08-2014 13:24

Schaper Michael schreef:Hoi Dennis,

Welkom op het forum. Je hebt al gelijk kennis gemaakt met de respons die je zo nu en dan kan verwachten. Koud is het inderdaad nog lang niet en je kunt je er prima op kleden maar ook ik had van de week kleumhanden vlak na het voeren met natte particles. Dat snap ik dus wel. Wind en regen vind ik ook vaak een mooie mix vooral als deze een warme zomerdag komen verstoren. Je schrijft een paar dingen zonder ze uit te leggen. Ik ben wel benieuwd waarom je voor een paar dingen kiest.
Een verzwaarde pen, waarom? Een extra loodhagel, waarom? Minder voeren de 2e dag, waarom?

Groeten, Michael



Hoi Michaell,

Ik leg nu even verder uit :wink: Ik zat dus gewoon zonder plu en gewoon gekleed in mijn vispakkie zonder regenkledij.
Het regengordijn maakte mij niks uit en heeft wel iets extraas vind ik. De extra loodhagel kortop de haak deed ik om de lijn sneller strakker te trekken. Ik vis overigens wel met een redelijk kleine haak omdat dit ik vaker succes opleverd. De 2e dag zag ik al beweging op de plek waardoor ik wat minder voerde :wink: Het is een moeilijk water en toch krijg ik genoeg aanbeten omdat ik struin en blijf kijken naar t water. Ook vaak voordat ik de dobber ingooi loop ik een rondje om te opserveren wat net wat meer rendament kan opleveren :D Bedankt voor je post en groeten
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

27-08-2014 13:53

Hoi Dennis welkom op het forum, de meeste van ons zijn aardig hoor :roll:
Leuke post.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

27-08-2014 19:22

Han Eijkenduijn schreef:Hoi Dennis welkom op het forum, de meeste van ons zijn aardig hoor :roll:
Leuke post.


Han bedankt voor je reactie ...........en ja soms moeten we ergens overheen lezen :-?
VANG ZE! :wink:
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

27-08-2014 19:27

Leuk stukje Dennis, thuis achter de kachel vang je niks!
vergeet je geen foto's te maken en plaatsen in het vangsten topic, ben benieuwd naar je vangsten

gr Andries
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

27-08-2014 19:35

Andries Hoekstra schreef:Leuk stukje Dennis, thuis achter de kachel vang je niks!
vergeet je geen foto's te maken en plaatsen in het vangsten topic, ben benieuwd naar je vangsten

gr Andries



Andries bedankt :wink: Ik zal fotootjes plaatsen :) gr Dennis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-09-2014 17:44

Welkom Dennis,

Ik hoor denk ik bij de minder aardigen, maar een paar smileys minder per zin maakt het een stuk beter leesbaar.

Enne posten die foto's, alhoewel ik de beleving altijd leuker vind dan man met grote vis foto. Maar dat schijnt nu eenmaal erbij te horen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-09-2014 18:15

Dennis,

Plaats gerust meer posts, je zult af en toe commentaar krijgen (let op: er is opbouwende commentaar, maar dus ook het tegenovergestelde).
Ik zie je post nu pas, is geplaatst in het begin van mijn vakantie. Marc Schrikkema heeft hem weer geupdate.

En zoals Marc zegt: die beleving, he, dat doet het hem. :)
Plaats reactie