penvissen effectief


Plaats reactie
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

24-08-2014 13:34

In deze tijd ben ik toch wel van mening dat je de vangst kanssen verhoogd doormiddel van met de pen te struinen.
Mijn pr ook gevangen met de pen 92 cm over de 15 kilo. De kans dat iemand op je voerstekje zit is ook veel kleiner omdat je meerdere plekjes kunt aanvoeren. Windrichting speeld een grote rol. Het aas wat vroeger werkte komt nu ook steeds weer terug omdat sommige karpers door de komst van de boilie d klappen van de zweep wel kennen. Dus de aardappel en mais en kaas staan weer op het menu. En vergeet niet de supermarkt waar uit het aziatisch vakje ook veel te proberen valt. :wink: Lijndikte kies ik voor camouflage lijn 21/00 met de kleur van t water erin en hengel fox warrior 1,5 lbs. Je hebt echt een super dril als je een 20er of 30er eraan hebt. Dobbertje pak ik zo licht mogelijk en haakkeuze niet te groot. Voeren met pellets in combi met hennepzaad en kokosmelk is een aanrader. Ik wens iedereen een mooie vangst en belangrijkste is respecteeer elkaar en vooral de karper. :wink:
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

24-08-2014 14:42

Mooi gezegd, Dennis.

Penvissen is in vergelijking tot het statisch vissen veel effectiever qua tijd/vangst ratio. Waar statische vissers soms dagen of weken steken in het vangen van hun target, kan de penvisser binnen korte tijd succes boeken. Ik ben steeds weer verbaast als ik achter een vis aan zit en hem binnen no-time in mijn net heb liggen door gewoon eens een vlokje voor de neus te leggen. En wat betreft de supermarkt, ik mag zelf graag ook Aziatisch eten dus goeie tip :wink:
Dennis Smeets
Berichten: 20
Lid geworden op: 24-08-2014 11:33
Locatie: kerkrade

24-08-2014 17:49

Robert Lamboo schreef:Mooi gezegd, Dennis.

Penvissen is in vergelijking tot het statisch vissen veel effectiever qua tijd/vangst ratio. Waar statische vissers soms dagen of weken steken in het vangen van hun target, kan de penvisser binnen korte tijd succes boeken. Ik ben steeds weer verbaast als ik achter een vis aan zit en hem binnen no-time in mijn net heb liggen door gewoon eens een vlokje voor de neus te leggen. En wat betreft de supermarkt, ik mag zelf graag ook Aziatisch eten dus goeie tip :wink:


Helemaal mee eens Robert! Vang ze ! en thanks voor de reactie.

gr Dennis
Plaats reactie