vrijebroekpark te Mechelen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gregory Buytaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-07-2014 23:29
Locatie: Edegem

31-07-2014 11:56

In Mechelen is een park het vrijebroekpark genaamd. Het water begint in een klein slootje waar veel vaste stok gevist word. Daarna kom je een mooi putje tegen mooi omringd Door groen.. er zijn wel wat joggers, wandelaars die komen genieten van de natuur maar ook regelmatig een praatje slagen, altijd leuk om verhalen aan te horen over hun kleinzoon of dochter ;) 300 meter verder vind je een zeer mooie taverne (gesloten op maandag) voor een hele dag met 2 karper lijnen betaal je wel 5 euro. Maar je zit wel aan een verzorgde put met veel vis .. gemiddeld vang ik daar een 4 tal vissen en dat van 5.30 u tot 16 u .. ( als het stralend weer is (+28 graden) geen aanrader net te warm daar )

Maandag ga ik er nog een keertje proberen se de hopelijk vangsten zullen gedeeld worden ;)
+ verslag
Ni trekke, ni wille !
Gebruikersavatar
Gregory Buytaert
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-07-2014 23:29
Locatie: Edegem

05-08-2014 09:18

Dagje vissen Mechelen 04/08/2014

Vertrek uur 4.40 aankomst en opsteluur 05.15 uur
Toen ik aankwam op de put was het al snel duidelijk gevoelstemperatuur was 14 graden en het water stoomde, het water was dus warm en het leek me al snel duidelijk dat de karper geen zin had om te azen vandaag. Doordat het water zo warm was leek het me ook logisch niet op de grond te gaan liggen. En met “licht materiaal” te vissen. Stukje lood 71 gram eraan en onderlijntje van 16 cm tussen loodje(s) erop en op een 6 a 7 cm hoogte een combi steken met een kleine boillie en een kleine pop up.. ruime voederplekken gemaakt van 2meter op 2 meter. Gevoederd met een combinatie van tijgernootpellets, kemp, mais, flavour mix, vismeel en tonijn.. De eerste run kreeg ik om 10.25 net voor de ergste warmte van deze dag ging komen.. de run was duidelijk deze hangt eraan.. Niets is minder waar na een 20 tal minuten te drillen en de vis zich overgaf zat hij op 20 cm van het schepnet af.. Toen besloot hij ommekeer te maken en trok zich op een brutale manier los.. leuk te zien dat op deze put een vis van om en bij de 12 kg zich niet zomaar gewonnen geeft.. wel jammer dat ik het juweeltje niet is heb kunnen bewonderen in men handen..
Na deze run is het zeer stil gevallen men geduld werd niet beloond en ben dan even op onderzoek gegaan.. de put loopt in een V in het midden zit er dus een geul. Misschien zaten ze daar wel? Aangezien ik ze ook niet boven zag komen.. 1 hengel ging daarinliggen de andere had ik netjes tussen 2 bomen gegooid met overhangende takken .. Men voeder idee dat ik deze keer had heeft wel voor wat beweging gezorgd maar ben bang dat er teveel witvis opzat (door de mais en de kemp?) Om 14.33 kreeg ik weer een run deze was in die geul.. ik slaag aan.. heb hem 1 minuut vast de drill kon deftig beginnen tot de haak weer los schoot .. achteraf gekeken niets mis met die haak of dergelijke.. misschien was ik net iets te snel met aanslaan? God mag het weten.. Daarna letterlijk echt niets meer gehad .. om 17 uur ben ik gestopt en nog een praatje gaan maken in Edegem (woonplaats) waar er net voor men deur een mooi klein putje ligt waar ik vrijdag eens ga proberen ..

Een leuke dag met weinig (geen) vis maar ontspanning alom !!

Vrijdag meer geluk hoop ik ..
Ni trekke, ni wille !
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-08-2014 10:24

Leuk verhaal, Gregory, jammer van die geloste vissen. Zeker bij dat formaat.

Toch even je haak checken of die bot is, of dat ie niet (goed) genoeg indraait?
Jeffrey van Mourik
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-09-2013 08:03

04-05-2015 15:40

Mag je daar nu in mei ook vissen?
Ik ga zelf regelmatig naar tervuren maar daar Mag je nu niet vissen volgens het Internet.
Groetjes jeffrey.
Franky Langendries
Berichten: 31
Lid geworden op: 19-08-2013 22:02
Locatie: Boom
Contacteer:

28-06-2015 20:16

Paar weken terug tijdens de paaiperiode maar eens langs geweest...het zat wat tegen op de openbare waters en soms moet de mat gewoon naar vis stinken dus..
Rond 7u 's morgens gooi je daar letterlijk je lood op de vissen hun kop!
Toegekomen aan de vijver en dat leek wel een jacuzzi :)
Spod-stok genomen en twee plekjes gemaakt met tijgers, kemp en boillies. Op de tijgers gingen ze wel los...maar dat was nu ook geen kunst eigenlijk.
Tegen 11u boeltje terug bij mekaar geraapt, geen controle gezien, wat vis op de kant gehad: Mission Accomplished!
Plaats reactie