Pen-en oppervlaktevissen Juni 2014


Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

07-06-2014 16:10

Lekker Bas, zeker een goede test!

vanochtend in het eerste zonlicht een lekkere felle polderrakker:

Afbeelding

Later een stekje met drie bellensporen, aanbeet bleef lang uit, veel lijnzwemmers, uiteindelijke resultaat na drie kwartier übergeduld; schub op de haak...

gr Andries
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

07-06-2014 22:38

Mooie vissen heren.

Gisteravond ben ik terug gekomen vwn een 5-daagse struinsessie in Frankrijk.

Hierover heb ik vandaag deel 1 van 4 geschreven op mijn blog
http://pendingen.blogspot.nl/2014/06/karperstruinen-in-frankrijk-deel-1-van.html

Veel leesplezier
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

08-06-2014 00:07

vandaag mocht ik er nog een stuk of 13 bijschrijven... ik ben de tel halverwege de dag kwijtgeraakt :P volgens mij brengt die hengel geluk ;)

Afbeelding

Afbeelding
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

08-06-2014 07:24

Nice hoor allemaal, ik had helaas minder geluk ik dacht even na mijn werk te gaan vissen kom ik bij het watertje aan effe hengel uit de auto pakken.
Ik maak de passagierkant open en hoor krak ik denk *(^$$##&^)^%%$#@)__*&(*%$@.
Was me topje blijven steken in de handgreep arggggg.
Maar ik zou moest gaan vissen toch nog een kleine schub op de korst eruit gehaald met gebroken top.
Nu opzoek naar een nieuwe penhengel.
Rick Hoogvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2014 14:09
Locatie: Brielle

08-06-2014 09:02

Aangenaam Medepenners,

Wilde toch mijn eerste post plaatsen na mijn eerste karper op de pen. Na maanden van blanken en proberen en priegelen eindelijk gelukt!!! Ben superblij met mijn eerste 'penkarper'.

Ik heb de laatste tijd standaard mn penhengel in de auto liggen, en dat heeft zich eindelijk uitbetaald. Nadat mijn splinternieuwe the force hengel ook in de deurgreep was blijven hangen en het onderste deel aan de bovenkant knakte, moest ik 3 weken wachten op een nieuw deel, was nl niet meer te repareren. :cry:

Maar goed, geduld wordt beloond, en dat was dus afgelopen maandagochtend.
Ik was net klaar met de nachtdienst, en reed rond 5 uur weg van mn werk. Op de weg naar huis twijfelde ik nog. Mijn zelfvertrouwen was nl een beetje weg door de vele blanks en brasems. Zal ik het proberen? Ik kom er toch langs en niet vissen is niet vangen. Dus toch gedaan. Ik had het anders aangepakt nl: een betere voorbereiding. ipv een blikje mais standaard in mn tas, de middag ervoor wat mais, verkruimeld beschuit erdoor gehusseld met wat aardbeien erbij.
Ik denk, ik ga het aan dit singeltje toch nog even proberen. het stroomt er aardig, dus ik wat voer in een bochtje uit de stroom gegooid, 3 maiskorrels op de haak ernaast, en na een kwartier een paar tikjes op de pen, loopt langzaam weg en hangen! Wat een sterke vis! hij nam denk ik een run of 6 en na een halfuur kon ik hem scheppen. Supertrots en stond te shaken van de adrenaline. Mn telefoon ff ingesteld op 10 seconden en een snelle foto gemaakt. Ik dacht, anders geloven ze me thuis niet :P
Afbeelding

De avond erna moest ik het nog een proberen. Nu meerdere stekken aangevoerd, zat karper gezien maar geen activiteit bij mijn stekken. Tot het donker werd. Ik was weer begonnen op mn inmiddels vertrouwde stek. Net toen ik dacht; het wordt niks vanavond, Beet! deze was minder sterk, en ik dacht in eerste instantie dat ik m vals haakte. na 10 min lag hij op de kant. Vrij diep in zn verhemelte gehaakt :( waarschijnlijk te veel lijn op de bodem, waardoor ik de aanbeet te laat opmerkte? met mn telefoon lamp erbij en tang de haak verwijderd.
Niettemin een mooie vis van 16 pond.
Afbeelding

Donderdagochtend weer een aanbeet maar schoot los na een run van 10 meter. maar mijn zelfvertrouwen zit weer aan t plafond.
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

08-06-2014 09:20

mooi Rick,super.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

08-06-2014 10:59

Net voor de deur 1 karper verspeelt die los schoot na 5 minuutjes maar wel op mijn 1 ponds stokkie
en een platte waar je bang voor word.
En gelijk bij jMicheal wat rode pennetjes besteld want bij dit licht zie je de gele niet zo goed.
Nu ff wachten tot het weer droog is.
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

08-06-2014 11:54

Gister met het hete weer nog een middagje aan het oppervlak gevist. Na tegenwoordig eigenlijk altijd achter de set-ups te zitten, nu weer eens oldskool met een zakje brood, hengel, matje en netje langs de dorpsvijvers struinen.
Na twee kleinere schubjes te hebben verwelkomd op de mat, kon deze vis de korst ook niet weerstaan, echt een mooie donkere vis die me alle hoeken van de vijver liet zien. Wat nog een hele opgave was ivm. de grote hoeveelheid wier en alg.

Afbeelding

Afbeelding
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

08-06-2014 14:25

Vanmiddag gevangen met een pellet.?????

Afbeelding
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

10-06-2014 13:45

Hoi,

Deel 2 van mijn struinende karperavontuur staat op mijn blog:
http://pendingen.blogspot.nl/2014/06/karperstruinen-in-frankrijk-deel-2-van.html

Veel leesplezier
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-06-2014 17:08

Vandaag een paar uurtjes op pad geweest na mijn werk.
Helaas geen karper maar wel deze grote paling.

Afbeelding

Wat een rare drill. Ik was vergeten hoe raar het voelde om een paling te vangen.
Vis is vis
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

10-06-2014 22:04

Schaper Michael schreef:Hierover heb ik vandaag deel 1 van 4 geschreven op mijn blog
http://pendingen.blogspot.nl/2014/06/karperstruinen-in-frankrijk-deel-1-van.html

Deel 2 van mijn struinende karperavontuur staat op mijn blog:
http://pendingen.blogspot.nl/2014/06/karperstruinen-in-frankrijk-deel-2-van.html

Veel leesplezier


Leuke verslagen! En super mooi, zo pionierend naar Frankrijk om te pennen!!!
Ben benieuwd naar je volgende delen :D
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

10-06-2014 23:14

Damn Michael! Tof man! Hoop dat ik ook ooit op die manier kan vissen! En Ben, lache man, inderdaad een weinig gevangen bijvangst tegenwoordig (tenminste hier), op de wurm zeker?

Ik heb zelf weer een avondje met de floater gevist, en drie visjes op de korst weten te vangen. Een donker schubje, een lange turbo schub en een wat vetter visje. Geen grote monsters, maar leuk voor een avondje vissen :D

Sommige foto's zijn nogal belabberd, maar ik liep een beetje te klieren met de zelf-ontspanner :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

11-06-2014 11:22

Mijn eerste visje in juni.
Afbeelding
klein maar fijn :D
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

11-06-2014 13:08

Pats.. alweer zo'n vette 8)
Ik raak ontketent

Afbeelding

:-?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-06-2014 07:29

Mooie vissen mannen!
Michael, mooi man, ik neem ook dit jaar de penhengel mee naar Frankrijk, erg leuke verrassingen mogelijk daarzo! Ik zal er ook eens over schrijven.
Ik neem ook -net als hier- daar enkele schaarse uurtjes vistijd voor en
pak vaak een beek of riviertje aan. Vaak gaan we naar Zuid Frankrijk zelfde omgeving, telkens andere plaats. Ik ken inmiddels de meeste
leuke penstekjes wel. Meestal vissen van 1 tot 7 kg, een enkele
grote verrassing ertussen. Dit keer echter wil ik naast statisch op
een voor mij nieuw stukje rivier vissen, ook een baai bevissen met de pen.
Ik neem darvoor 2 penhengels mee: een North Western Sealy 2,25 lbs voor het zwaardere werk (gaat wel helemaal krom totin het handvat) en een North Western Rodcraft 1,5 lbs voor het lichtere werk.

Han, gisterenavond pas laat begonnen (na 20 uur, normaalgesproken
na 18 uur al) op de maiskorrel had ik ook een snoekje van
zo'n 60 cm. Tijdens het binnenhalen knalde hij erop. :)
Karper weg.... :(

Iets verderop schoot er een snoekje los, zelfde scenario....

Voor de rest alleen maar ellende:
* vervelende k*tblagen :evil: die stenen en takken bij mij in het water
gooien terwijl ik al een kwartier bij grote bellenplakkaten zat,
karper weg...... :evil:
* zit ik -duidelijk zichtbaar- te pennen in een hoekje onder een boom,
gooit een karpervisser naar de zelfde boom, twee meter van mijn
dobber, je raadt het al, weg karper.... :evil:
* ik wil zachtjes een groepje karpers besluipen, krak dikke tak, weg karper.....
* wordt het donker kijk ik in mijn tackleboxje: geen breeklichtjes..... :roll: :oops:
Oh ja laatste keer had ik statisch gevist, dus verkeerde tacklebox bij me.
Grrrrrrr! :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

12-06-2014 16:24

Ja Frenk als het eenmaal tegen zit!
En ik had bij die lood zwieper toch een kwartiertje uitgetrokken om een verbeten heen en weer te stappen :lol: :roll:
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

13-06-2014 13:11

Gisteravond een leuke polderschub, nog enkele verwondingen van waarschijnlijk de paai:

Afbeelding

@Bas, je gaat weer lekker zeg :o

gr Andries
Gebruikersavatar
Han Eijkenduijn
Berichten: 187
Lid geworden op: 01-10-2009 14:57
Locatie: Purmerend

13-06-2014 16:24

Mooie vis Andries
Groet Han


There is no dark side of the moon really.
As a matter of fact it's all dark...
Rick Hoogvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2014 14:09
Locatie: Brielle

13-06-2014 20:34

Vanochtend nog even gaan vissen, was laat aan de waterkant....uurtje of half 9. Ik liep over een fietspad met mn spulletjes en wilde de polder in(links), zie ik aan de rechterkant een klein slootje waar het krioelde van de karpers. Eerst maar even daar proberen dan. Ze schoten als dollen door de sloot. Even wat voer vlak voor een duiker geworpen en binnen een mum van tijd kon ik ze al niet meer tellen. dobbertje erbij en binnen 2 minuten na enkele tikjes raak. Mijn eerste spiegel, dolblij was ik. Ze waren daar allemaal rond deze maat, deze was 10 pond. Dat er maar meer mogen volgen. Daarna was de stek verstoord, om half 11 nog even geprobeerd, paar tikjes maar verder niks. Andere stekken waren verlaten. Op een verdwaalde voorn na.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

13-06-2014 23:24

@ Andries, voorgevoel zat blijkbaar goed.
@ Rick, lekker zo'n rijen. Mooie vis
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

14-06-2014 21:00

na een jaar heel erg weinig gevist te hebben gaat het dit jaar weer aardig qua vangsten

erg veel wind vandaag, maar in een windstil hoekje een mooie spiegel mogen haken en op de mat mogen verwelkomen

Afbeelding

Afbeelding
Rick Hoogvliet
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-06-2014 14:09
Locatie: Brielle

15-06-2014 07:38

@ Michael bedankt, hoop dat ik m later nog een keer mag vangen. Benieuwd hoe hij eruit ziet als hij groter is.
@ michiel jeetje wat een dikkerd, zulke moet ik nog zien te vangen.

Was gisteravond nog even op pad, haakte tegen de schemering eentje op de korst. Mooie afsluiting werd het niet, want hij zwom zich vast. Ik vroeg aan een voorbijgaande fietser of hij even wilde assisteren en ik gooide mn schepnet naar de overkant Vd sloot. Net toen ik om wilde lopen, en hij de vis los probeerde te krijgen, spartelde de vis waardoor de jongeman schrok. Mijn lijn zat vast in het net, en hij trok mijn lijn kapot. Dag vis :( . Ben nog het water ingegaan om te kijken of hij nog vast zat, maar kon m niet meer vinden. In het donker nog even met de hoofd lamp gezocht, maar niets kunnen vinden. Hij heeft enkel de haak en Denk hooguit een meter lijn mee. Voel me erg kut erover en geef vooral mezelf de schuld. Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt? Had t achteraf anders moeten doen en Denk k gelijk zelf t water in moeten gaan.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-06-2014 12:33

Het lijkt mij dat je er veel aan gedaan hebt. Er zijn altijd factoren die meespelen,
een onervaren fietser bijvoorbeeld.
Leer ervan, voorkom situaties als deze, denk erover na. Dat heb je dus al een beetje gedaan.

Suc6
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

15-06-2014 22:07

Brute vis Michiel!