Rovex JW Young blanks


Plaats reactie
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-05-2014 21:06

Beste mede boarders,

ik zat zo is te zoeken naar wat leuke float hengels en kwam via ebay best wat leuks tegen.

Maar me oog viel eigenlijk op de JW Young hengels,.. vind ze er strak uit zien alleen uiterlijk zegt niet veel :D. Verder kwam ik met google niet echt veel nederlandse reviews tegen of was er andere informatie of iets vinden, wel is er een site joyoffishing.bl die ze verkoopt, maar dat zijn belachelijke prijzen ten opzichte van engeland, dus mijn vraag wie o wie heeft iets van jw young en wat vind je er van.


Alvast bedankt voor de reacties.

Tight Lines!!!
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

20-05-2014 23:29

maar dat zijn belachelijke prijzen ten opzichte van engeland

Belachelijk goedkoop of belachelijk duur?
Ik zag de prijzen: 119-139 euro, da's "niet duur" (is altijd relatief, wat voor de een duur is, etc.). Maar inderdaad, in vergelijking met deze advertentie (54 Britse ponden) en omgerekend naar Euro's, is dat wel veel. Bedenk wel dat dit in nederland een niet veel voorkomend merk is, en dat die genoemde winkel dit waarschijnlijk zelf importeert (of valt dit binnen schengen), met de nodige extra kosten (verzending vanuit UK naar NL is duur). En zij willen nog winst maken ook.

Ik ken het merk alleen van de Centrepins (met hoofdletter C), want dat is kwaliteit wat ze leveren.
Niet van de hengels.

Wat let je om bijvoorbeeld hier te bestellen (denk aan verzendkosten): https://www.tackleuk.co.uk/young-barbel-p-548265.html
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-05-2014 08:04

Hoi Frenk

met belachelijke prijzen bedoel ik inderdaad dat ze dubbel zo duur zijn dan in engeland,.. en wat betreft verzendkosten,.. 8 pond voor een hengeltje te versturen valt reuze mee.. maar goed daar gaat het hier niet om. Ik zou graag willen weten hoe de blank zijn en als je aangeeft dat de Centerpin goed is zou ik wel willen weten hoe de actie en alles is dus vertel er eens wat meer over.

Verder zou het mij wel om de specimen flaot 13ft gaan daar ben ik nu wel achter.., want ik heb al wat info gevonden en zag ook dat je een 11ft hebt en als je de onderkant omdraait je ineens een 13feet heb,.. en je hebt best veel verschillende.

maar goed hoe meer info van een gebruiker van deze blanks hoe beter ;)

Cheers!
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-05-2014 12:02

Ik ben gewoon nieuwsgierig, en keek rond met de volgende zoektekst:
Rovex JW Young rods

* hengels is zacht, maar heeft voldoende body om de vis te landen
* niet geschikt voor zwaar lood
* reelhouder is niet voor grote molens/molenvoeten geschikt, wel vanaf de 2009 modellen

Op Nederlandse sites zul je er weinig over vinden (in het algemeen: niet gangbaar hengelmateriaal), je zult op de Engelse sites moeten kijken. Ik vind het al byzonder dat het in Nederland verkocht wordt.

Ikzelf vind deze interessant: J.W Young Stepped Up Specimen Float 12'0 (3 delig) line: 6-10 lb
Link: http://www.joyoffishing.nl/
Deze verkoopt de genoemde hengel echter niet. Ik heb zojuist een vraag gesteld aan de NL website of zij die kunnen leveren.

http://www.jwyoungs.co.uk/ schreef:A powerful snappy-actioned blank that pulls into a progressive curve when under load. Designed for barbel and river carp, but also ideally suited to prawning and worming for salmon. Recommended for use with line strengths of between 6-10LB, the Stepped Up Specimen Float has been ringed for use with either centrepins or fixed spool reels.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-05-2014 13:37

Hoi Frenk,

ik ad inderdaad al zulke info gevonden, maar ik hoor het liever van iemand die de hengels heeft en gebruikt dan een stukje tekst te lezen...

maar goed ik heb ook wat filmpjes van de beste man gevonden en ook een big carp catch en zag toch een mooie actie op de hengel en ik ben er zeker meer over te spreken.. En dat ze in NL te koop zijn was voor mij ook een verbazing, maar met zulke prijzen zal het niet hard lopen ;)

Verder is het een pen hengel dus komt er toch een kleine molen op dus de reel houder zit wel ok.. gaat toch niet groter dan een 4000.. zal eerder 3000 zijn..

maar bedankt voor je info,.. nu nog hopen dat iemand er 1 heeft en wat kan vertellen hoe of wat.

Gr,

Ray.
Oja joh!!!
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

21-05-2014 13:46

http://www.barbel.co.uk/site/vbulletin/ ... -rods.html

Ziet er wel goed uit deze hengel.

Lees wel dat de oude versies mankementen hebben, dus zorg wel dat je er dan 1 aanschaft met een laat serienummer.

Soms vind je op marktplaats ook goede deals, maar dan moet je wel weten wat je precies zoekt.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-05-2014 15:14

Ik weet wel wat ik zoek maar kan geen keuze maken ferio,.. en je weet me keuzes hahaha..

maar bedankt voor de site ik gaat is ff lezen.... en je ziet van zelf wel welke ik heb gekozen van de 3 ferio, dan mag jij die bewonderen hahaha.

cheers
Oja joh!!!
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

21-05-2014 15:46

R de Winter schreef:Ik weet wel wat ik zoek maar kan geen keuze maken ferio,.. en je weet me keuzes hahaha..

maar bedankt voor de site ik gaat is ff lezen.... en je ziet van zelf wel welke ik heb gekozen van de 3 ferio, dan mag jij die bewonderen hahaha.

cheers


Het is lastig kiezen zonder de hengel echt vast te hebben gehouden. Ik vond The Force wel een lekker hengeltje.. beter dan die JRC classic float die duurder was.

Heb je the force al is in je handen gehad? Vergelijk deze maar is met een wat duurdere en je merkt al gouw dat the force echt goed is.

Ik zie wel binnenkort welke het is geworden! :D
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-05-2014 16:18

Hoi Ferio,

nee die force heb ik nog niet in me haden gehad maar ik heb al 5 winkels gemaild en alle 5 ook paddy heeft ze niet meer op voorraad, gelukkig krijgt paddy ze donderdag/vrijdag weer dus ff snel daar heen..

want heb goeie verhalen gehoord daar over, MAAAAAR deze jw vind ik ook wel wat maar is een onbekend merk voor hollanders,.. maar dat was met mijn soniks stokken ook en kijk nu eens.... ;)

en die jrc daar betaal je alleen voor het merk, die doe ik zo en zo niet.

zal dus of een jw worden of een force,.. maar goed je gaat het zien ;)

cheers.
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-05-2014 17:15

J.W Young en Sons is zeker niet onbekend, wordt alleen niet verkocht in NL. Pardon: Werd, nu wel.

De historie gaat terug tot 1870: http://www.jwyoungs.co.uk/history.htm
De zeer bekende Ambidex molen (Norris Shakespeare, ik heb er een) is van de hand van deze firma die in de vorige eeuw (1965) onderdeel werd van Shakespeare, toen weer afgestoten en nu weer overgenomen door Masterline International Ltd, sinds 2001.

Rommel maken ze volgens mij niet.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-05-2014 17:41

Frenk de Gruiter schreef:J.W Young en Sons is zeker niet onbekend, wordt alleen niet verkocht in NL. Pardon: Werd, nu wel.

De historie gaat terug tot 1870: http://www.jwyoungs.co.uk/history.htm
De zeer bekende Ambidex molen (Norris Shakespeare, ik heb er een) is van de hand van deze firma die in de vorige eeuw (1965) onderdeel werd van Shakespeare, toen weer afgestoten en nu weer overgenomen door Masterline International Ltd, sinds 2001.

Rommel maken ze volgens mij niet.



Daarom zei ik ook onbekend voor hollanders ;)
en op enkele filmpjes zei de bewuste JW ook dat hij al dik 25 jaar hengels maakt, dit houdt dus in dat er genoeg mensen zijn die vertrouwen heeft in zijn hengeltjes, want als het niks is dan ben je gauw uit gebouwd lijkt mij,...

maar goed nogmaals we gaan beetje offtopic haha:

is er iemand die de hengels heeft en er wat over wil vertellen... of moet ik het gewoon zelf maar uit vogelen en er gewoon 1 bestellen :D,..... maar zou het dan een specimen of een barbel moeten worden :D,... die barbel heeft een witte oranje top is niet zo heel mooi voor mijn oogjes :D, maar is wel 1.75 lb,... de specimen is maar 1lb,.. DILEMMAAAA!!!

wie ken me helpen :D

Ciaoooo..
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-05-2014 18:04

Jij moet zelf die keus maken, toch?

De barbel: heeft twee toppen.
consisting of a butt and two top sections- one, a standard tip with a 2lb test curve; the second, a spliced in quivertip with a 3oz test curve.


De specimen:
With its potent, progressive action, the Specimen Float ensures a quick line pick up at long range and the ability to speedily bring big fish under control.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-05-2014 19:00

Ik moet zeker zelf de keuze maken frenk zou wat zijn als iemand anders dat doet hahaha.

Maar ik ben een leuk bestandje/site tegen gekomen met weer wat info:
http://www.docstoc.com/docs/149316465/JW-Young-Trotter

en heb ook nog even wat engelse sites gelezen en daarbij heb ik maar de knoop door gehakt want ik kon er 1 krijgen nieuw met verzendkosten voor 62 euries dus ja dan vind ik het wel het proberen waard..(heb toch vakantie centjes straks :P) Is het toch niet wat ik er van verwacht heb, dan kan ik er heus iemand wel blij mee maken toch..

dus over een weekie wordt hij geleverd,.. ben benieuwd.

owja ik heb wel de specimen gekocht,.. en waarom,.. gewoon omdat mijn oog toch daar meer naar toe getrokken werd en ik ook eigenlijk geen 2 losse toppen wil,... en omdat er barbel op staat en ik vis op karper haha..

maar goed ik laat het wel even weten hoe alles verlopen is vanuit engeland en wat ik er van vind en natuurlijk hoe de actie is op de blank als ik wat gevangen heb, want misschien dat er meer mensen wel interesse in hebben :D

CHEERS!!!
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-05-2014 12:49

Als dat goed gaat, wil ik deze wel bestellen:
J.W Young Stepped Up Specimen Float 12'0 (3 delig) voor het "iets steviger" werk. Dwz: iets dikkere lijnen ook, iets andere actie.

De door mij gegeven info mbt de gewone specimen hengel:
* hengels is zacht, maar heeft voldoende body om de vis te landen
* niet geschikt voor zwaar lood
* reelhouder is niet voor grote molens/molenvoeten geschikt, wel vanaf de 2009 modellen

komt ook van Engelse Sites vandaan.

Ik hoor graag van je! Ik weet, er zijn er meerdere die via Internet iets bestellen.
Ik ga ook even een vraag stellen als nieuwe topic.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-05-2014 21:17

Nou Helaas gaa de koop niet door de winkelier heeft de specimen niet meer op voorraad en krijgt ze ook niet meer!!!!!

dus frenk nu heb ik gelukkig met paypal betaald dus kan nu dus 2 dingen doen,... of ik neem toch de barbel versie of ik vraag me geld terug en dan stort de verkoper het terug,.. zo niet dan kan ik een claim indienen,..

maar de beste man heeft al aangegeven het terug te storten als hij ook niet de barbel in huis heeft..

maar goed de specimen gaat dus niet door BALEN!!

dus even wachten wat de verkoper gaat voorstellen/sturen.

ik kom dus hier terug haha.

cheers..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-05-2014 22:19

Nou ik ben ff wezen uitzoeken hoe of wat maar er zijn veel verschillende soorten en die is wel op voorraad en die weer niet hahaha..

maar goed die barbel wou ik eigenlijk toch niet dus heb die maar gecanceld en heb nu een andere engelse leverancier gevonden en die verkoop signature versies,.. verder exact de zelfde blanks maar nu met handtekening,.. ziet er weer net ff strakker uit zeg maar hahaha.

En ze leveren in 5 dagen dus ben benieuwd,.. voor maar 11 pond dus valt mee..

en frenk die stepped up versie zie ik wel op een site staan, maar kreeg net te horen dat ze niet meer te bestellen/leveren zijn,... dus zou je toch de 13ft of the barbel moeten nemen..

zodra me blank binnen is kom ik weer terug haha.

Cheers!
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

23-05-2014 07:38

De Barbel? Dan maar niet, ik vond die stepped up nou net wat.

Stuur mij even de link van die andere leverancier in de UK als je wil, Thx.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-05-2014 08:04

Nee niet de barbel haha ik wou hem zo en zo al niet maar ja als je wat gekocht heb en het gaat niet door dan maak je toch soms te snel een andere keuze hahaha..

maar goed ik blijf bij mijn standpunt en wil die specimen hebben....

die links waar ik hem vandaan heb is (en dit keer geen ebay ;) daar hebben ze de blank niet meer op voorraad ook al staat er van wel..)

fishinghut.net

en daar even zoeken op john wilson.

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

23-05-2014 21:40

Het wordt een zeer lastige klus om een jw young naar nederland te halen voor een leukere prijs dan in NL,... nu heeft de volgende gemeld dat hij ze toch niet kan leveren,, lijkt ook wel of ze rechtstreeks van 1 grote handelaar ofzo leveren.... vreemde zaak..

heb nu nog 1 poging gewaagd bij tackle2u.com en die zeggen ook dat ze hem op voorraad hebben dus ben benieuwd, alleen kosten ze wel iets duurder dan de andere, maar dit komt door de 19 pond verzendkosten,.. maar goed het is en blijft altijd goedkoper dan leonard sports :D

dus zodra ik hem heb kom ik weeeeeeeeeeeer terug :D

cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2014 11:10

Nou de hengel is binnen,

en moet zeggen dat het er gelikt uit ziet mooi afgewerkt en super licht in de hand.
Ook de diep rode kleur, maar in de zon mooi rood spreekt mij erg aan..
Verders is de hengel een 1.6lb en nee dit is geen type fout.. dus een vis van de steiger afhouden moet wel lukken lijkt me zo.

Verder zitten er aardig wat oogjes op en buigt de hengel mooi door,..
Hoe de hengel reageert als er vis aan zit weet ik nog niet maar misschien na vanavond wel ;)

Al met al ben ik dus zeer tevreden..

Zodra ik er wat mee heb gevangen laat ik het wel weten.

Cheers.
Oja joh!!!
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

07-10-2015 10:57

ik stuitte hier op toen ik over deze hengels las in een andere fora op deze site en via google weer hier terecht gekomen maar goed..

voor de liefhebber de hengel is nu te koop voor 37 pond.
dat scheelt zo'n 90 euro met de Nederlandse verkopers:-)

https://www.fishinghut.net/brands/j_w_y ... _float.htm
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-10-2015 12:35

hmzz dat is nog wel een nette prijs idd,..

moet zeggen heb hem nu vaak gebruikt en er mee gevangen en blijf het een super hengeltje vinden...
en genoeg body om een 14/15 ponder te landen, dan staat ie mooi gebogen ;)

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie