Boilie machine


Plaats reactie
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

11-04-2002 15:12

Beste bart,

Het draaien van die boilies kan misschien snel gaan, alleen is die pasta matic veel te langzaam om grote hoeveelheden te rollen. Heb dat ding ook aan't werk gezien, maar dan op een andere beurs (WS de zutter in Genk),Ik zou bijna durven zeggen dat je worsten sneller klaar zijn door zelf te kneden en vervolgens de worsten mbv een handspuit te maken! Als je mix een beetje te hard is dan werkt dat ding al helemaal niet meer... En 300 euro voor die pasta matic vind ik dan echt wel veel te duur. Denk dat je dan beter investeerd in een degelijke compressor met luchtdrukspuit... (Heb je trouwens nog geld over ook...)

MVG

Peter
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

14-04-2002 23:01

Beste Bart,


Ik zou bijna durven zeggen dat jij die pasta matic hebt gemaakt of er toch tenminste een procentje van de verkoopcijfers meepikt. Als je je deeg aanmaakt met 15 eieren per kg mix ipv 10 a 11, dan kan dat ding misschien wel snel zijn, maar ik durf er op te wedden dat ik met een handspuit minstens even snel worsten kan maken als dat ding!! Die mensen van bij de zutter hebben er volgens mij toch al aardig wat ervaring mee, het is trouwens al het 4e of 5e jaar dat ze die pasta matic promoten op hun beurs. Ik spreek trouwens niet voor mijzelf, maar heb al menige slechte ervaringen gehoord over die pasta matic. Als je je deeg ook maar iets te hard maakt komen er zelfs GEEN worsten uit dat ding. (zeer handing zou ik zeggen....) Ach ja, iedereen gebruikt de middelen die hij tot zijn beschikking heeft en als jij vind dat die pasta matic voor jouw goed is, dan moet je het maar gebruiken...


MVG

Peter
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

16-04-2002 23:07

Voor het verschil tussen een boiliemachine en een worstmachine moet je even naar het volgende kijken, inclusief foto ! --> http://www.karperwereld.nl/produkt/boiliemachine.php

succes ermee

Gerrit Ritmeester
Karperwereld Online
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

16-04-2002 23:15

dan houd je het toch lekker bij de freezers raymond :smile:

groete
matje
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-04-2002 19:05

Peter,

Deeg te hard komen er geen worsten uit?
Onzin, draai gewoon het mondstuk eraf en er komt gewoon deeg uit. (mix gaat eerst in de menger en de eieren erbij!)
Trouwens als de mix te hard is klapt je deegpistool ook uit elkaar.
Ten tweede als het ding zo slecht is waarom promoot de Zutter hem dan al 5 jaar! (of is de Zutter zelf ook slecht)
Ten derde, als jij je mix aan het bereiden bent (kneden, spuiten) ben ik al aan het draaien en of koken!(machine doet al het werk)
Voor grote hoeveelheden is het ding niet geschikt nee, maar voor 10 kilo in een paar uur perfect.

mvg stuf
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

18-04-2002 08:34

Ik ben het ook echt met Stefan eens. Ik gebruik hem sinds kort ook. Mijn maat heeft hem ook aangeschaft. Voor hele grote hoeveelheden is hij niet echt geschikt nee, maar voor 20 kilo op een ochtendje draaien, draai ik mijn hand niet meer voor om.

De mix komt er wel eens niet helemaal goed uit, maar met een beetje "fantasie" loopt het als een trein.

Groet, Martin
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

18-04-2002 09:16

Tja Stefan, als ik je een eerlijk antwoord moet geven over de Zutter dan kan ik alleen maar zeggen dat ze niet meer zijn wat ze ooit geweest zijn! Ze verkopen daar wel meer van die rommel dus waarom zouden ze dat dan ook niet blijven verkopen. Want zolang er een markt bestaat voor hun prullen blijven ze die toch verkopen of ze nu goed zijn of niet...

MVG

Peter
Plaats reactie