Vangsten April 2014

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

23-04-2014 10:23

lekker hoor Daan. 8)
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

23-04-2014 11:06

Mooie vissen iedereen!

Die van mij moet alleen nog wat groeien.... :lol:

Afbeelding

Gevangen aan een torrepickertje met 10/00 lijn. Was toch een leuk gevecht.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

23-04-2014 22:40

Sodeju wat een mooie bakken allemaal en voor nick nog wat moois voor de toekomst :wink:

Had zelf nog een two-tone bak met knikrug. Man-vis foto's volgen nog (staan op andere pc), maar eerst eventjes op visvakantie! Hopelijk volgen er dan nog meer bakken!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy de Keijzer
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-08-2007 12:24
Locatie: Houten

25-04-2014 08:46

Er staan weer mooie bakken tussen deze maand :o :o

Nu ik nog.... :roll:
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

25-04-2014 16:03

Ik mocht er vannacht drie vangen waarvan hieronder twee foto's :)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

25-04-2014 17:01

Gisteravond een sessietje van 16h30 tot 21h30 gedaan,had er 5 (3kg,5kg,6kg,7.5kg en 8kg)waarvan 2 mooie.

Spiegel 69cm 7.5kg
Afbeelding

spiegel 70cm 8kg een dikkertje
Afbeelding

Geen "bakken maar leuke vissen.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

26-04-2014 07:46

Nou Peter je harkt er de laatste tijd weer lekker op los ,je hebt de smaak goed te pakken en wat opvalt is dat er verl spiegels bij zitten 8)
Succes hoor verder :wink:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

26-04-2014 08:35

Paul klein schreef:Nou Peter je harkt er de laatste tijd weer lekker op los ,je hebt de smaak goed te pakken en wat opvalt is dat er verl spiegels bij zitten 8)
Succes hoor verder :wink:


Klopt.
Op mijn thuiswater werden 3 jaar geleden een redelijk aantal spiegeltjes rond de 3 a 4 kg opgezet en die beginnen serieus gewicht te pakken,we zijn daar gelukkig als we eens een schub te pakken krijgen want die zijn van het ouder bestand,meestal bij een goede sessie zit er wel eentje tussen.
Op het kanaal zijn het voorlopig 2 schubs en een spiegel,daar zijn het meestal schubs ,ga meestal naar mijn thuiswater voor kortere sessies(is vlak bij mijn werk),is ook wat makkelijker dan het kanaal kwestie van toch eens een visje te vangen.Veel respect voor de mannen die op moeilijke wateren dikwijls dagen na mekaar blanken.Moet eerlijk zeggen dat ik toch graag minimum 1 vis per sessie heb anders vind ik het spijtig.Steek wel veel tijd in voorbereiding(voorvoeren,aasaanbieding,rigs enz)en dat loont blijkbaar.
Ga nu 1 avondje per week en 1 dag(5h tot 15h) in het weekend vissen dus dan maak ik wat meer kans.En zo houd ik de vrouw ook tevreden. :roll:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

26-04-2014 16:55

Het was brasemboogie vandaag :o

Afbeelding


:lol:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-04-2014 19:10

Hier een heel kort en uiterst beknopt verslag van onze sessie in het Zuiden van Frankrijk.
Er is teveel gebeurd eigenlijk om op te noemen:)
Kernwoorden:
Slechte start... beoogd water/stek bezet en er zou een dag later een viswedstrijd gehouden worden voor de Franse locals.
Het water wat onze 2e optie was, was net een week door bekenden gevist en die hadden er geen piep weten te krijgen.
Optie 3 lag op een half uur van de eerste optie. Aangezien het al 21.00 was en het donker was geworden en ik al vanaf 05.00 onderweg was, was het tijd om snel de slaap te pakken en hebben besloten om naar dit water te gaan.
Kan er kort over zijn... Hebben genoten van de natuur en heerlijke Risotto:)
Maar over de vangsten kan ik niks positiefs vermelden...

Afbeelding

Na 2 nachten geen piep terwijl we retestrak zaten te vissen besloten om te verkassen.
Er lagen nog meerdere putten in de buurt die als goede optie dienden.
Na put 3 uiteindelijk ver verscholen te hebben gevonden ging de voorkeur hier van ons beiden naar uit, maar voordat we definitief de keuze wilden maken zouden we toch even kijken bij onze oorspronkelijke 2e optie.
Tot onze verbazing was er geen visser te vinden en leek het op en rondom het meer uitgestorven.
We besloten om hier ons geluk te beproeven.

Nadat we bij de eerste lading op de Trolley de Trolley NDK hielpen was het even behelpen om alle spullen op de stek te krijgen en hier zijn we dan ook een halve dag mee bezig geweest:D
In de avond kregen we bezoek van een zeer nieuwsgierige otter.
Afbeelding

Boot werd klaargemaakt en de lijnen werden uitgevaren.
Rode wijn werd gedronken en er werd getoast op een vruchtbare verdere sessie.
Dat laatste leek die nacht niet te gebeuren...
Bij de eerste ochtendgloren een snoeiharde run en na een behoorlijk gevecht weet de vis zich vast te zwemmen achter het talud en in het wier, er is geen beweging in te krijgen.
De SGB wordt klaargemaakt en ik trek mijzelf tot boven de vis, deze weet ik vrij snel vanaf de andere kant los te krijgen en niet veel later ligt er een bak van een spiegel aan de oppervlakte.
Ik pak mijn net om te scheppen, de vis neemt een laatste run en hoe het kan weet ik nog steeds niet maar mijn leader brak zonder pardon in 2-en...
het gevolg mag duidelijk zijn.... :-? :-? :evil: :evil:

Lijn snel uitgevaren en ik vond een voor mij onbekend plateau. Hier werd de hengel op gedropt en deze liep niet veel later af en de kleinste vis van de sessie kon geschept worden:
Afbeelding

Aangezien we hier op dit specifieke water hengel om hengel vissen (is anders dan run om run) was de volgende aanbeet van het plaatje voor Ramon.
Ook hij wist er een knol vanaf te trekken. Blij met de eerste vangsten, maar niet het formaat waar we op hoopten.
Afbeelding

Overdag blijf ik het plaatje voorzien van voer en ik zie steeds meer springers en koppers op mijn stek.
Het duurt dan ook niet lang voordat de hengel afloopt en de eerste 'bak' van de sessie geschept kan worden op 19.4 kilo:
http://imageshack.com/a/img841/9572/c667.jpg

Wat er vervolgens gebeurd in de aankomende dagen is niet te beschrijven.
Nou ja, dat is het wel... maar niet voor op een forum:D

Paar teasers en een aantal mooie pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met een gemiddeld gewicht van 18.49 per vis verdeeld over 20 vissen hebben we een zeer mooie en geslaagde sessie waaronder 25+ vissen binnen 6 uur tijd.

Vervolgens kwam de anti-climax en kwam er soort van razzia op karpervissers.
Franse vissers die naast ons kwamen zitten kregen een bon van 250 euro voor nachtvissen en teveel hengels.
Wij kwamen er zeer bekaaid vanaf met een fikse waarschuwing van de president van het water himself terwijl de Gendarmerie verderop vrolijk aan het schrijven was.
Maar dat er op dit mooie water vanaf nu zeer strenge controles komen is mij wel duidelijk geworden :cry:

Neemt niet weg dat we een bizarre sessie hebben gedraaid waarin we (op 1 na) alle vissen op de dag hebben gevangen. Het was al met al een zeer mooie week met een wrange nasmaak achteraf.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-04-2014 22:12

Hachelijke, maar memorabele visvakantie.
Manmanman MOOIE VISSEN!! :D
Gebruikersavatar
Jeroen op 't Hof
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-02-2014 09:50
Locatie: Zuid Holland

27-04-2014 09:19

Mooie sessie heren!
A Reel expert can Tackle anything....
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

27-04-2014 10:04

Afgelopen was weer eens ouderwets top.... :)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

27-04-2014 10:21

zo net terug van een lekkere sessie.
qua vangsten dan he
was zaterdag vanaf 13:00 tot 23:00 een houseparty aan de gang aan de overkant van het water.
Ze hadden flink zin in The Red Fever van Boedha Baits

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
willem boersma1
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-04-2014 13:24
Locatie: Beverwijk

27-04-2014 11:53

Wat een mooie vangsten allemaal zeg .
Mijn foto is van een aantal weken geleden al weer , maar wou hem graag delen met iedereen hier.
Ik heb een hele lange tijd al niet meer kunnen vissen , omdat ik door een woningbrand echt alles was kwijt geraakt en ff niet de mogelijkheden had om alles weer aan te schaffen..
Nu heb k beetje bij beetje weer wat dingen bij elkaar en begon me bloed toch echt weer te kruipen en zou en moest ik een sessie doen van twee dagen , want meer dagen vrij had ik niet :D
Na wat gesprekken met me neef die meer karpers dan ik al gevangen heeft en wat info van hem , ben ik naar een voor mij onbekende plas gegaan en daar me spullen maar eens opgezet ..
Hij zei al tegen me dat er van alles rond zwom in het water , hij had ook wat van zijn Boilies mee genomen voor me ( omdat ik van me boilies popups had weten te maken grrr )
Maar goed ik vol goede moed , een choco boilie en een visboilie aan me hengels en de nacht kon beginnen..
In de nacht begon me pieper waar de hengel met de choco boilie op lag de rust van de nacht te doorbreken, ik sloeg aan en het voelde of ik een mooie 30 aan me hengel had zitten ..
Ik zag al een paar keer een behoorlijke slag op het water en was er helemaal wild van Yes wat zal dit een mooie worden .. Na een dril van ongeveer een half uurtje of zo iets, kreeg ik eindelijk me vangst te zien, ik deed me hoofdlamp aan op de eerste stand ..
UUh wat is dat nu dan , hoofdlamp naar stand 2 , wtf is dat dan dat is geen karper , hoofdlamp volop , zelfs de buurman die verder op zat te vissen was op het geluid af gekomen en ook die wist niet wat ie zag :o .
Mijn god zeg, wat zie ik nu een meerval , tja en nu , hoe moet je dit aan pakken , had daar geheel niet op gerekend natuurlijk :oops: ..
Me buurman heeft me geholpen met scheppen want ik was er toch even stil van , maar na de meerval op de kant te hebben .. En na het meten bleek deze een lengte te hebben van 1.27 meter , hem even oppakken voor de foto ging niet , want het was net een slijmbal wat je in je handen had en gleed steeds tussen me arme door weg ..
Dus dan maar zo op deze manier met de meerval op de foto ..

Afbeelding

al met al de enige aanbeet die nacht maar een om nooit meer te vergeten :lol:
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd ;)

Karper :
meerval : 1 1.27 mtr
Brasem :
overige :
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

27-04-2014 13:18

Er wordt kek gevangen mannen en vrouwen! Vannacht nog op pad geweest en was top! Maat heeft twee vissen op de mat gekregen en twee gelost (waarvan bij één door haakbreuk!) Zelf mocht ik een twee fijne vissen vangen waarvan de tweede een verpulvering van mijn hele oude PR betekende. Ik ben een blije baas :)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

27-04-2014 16:28

helaas geblankt vandaag op kanaal.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
peter jellema
Berichten: 42
Lid geworden op: 23-07-2011 16:15

27-04-2014 19:48

Jammer Peter niet gevoerd?? Volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

27-04-2014 20:01

peter jellema schreef:Jammer Peter niet gevoerd?? Volgende keer beter.


Ondanks een week voeren s'avonds om 23h.Vandaag gevist van 04h tot 16h,1brasem dedju,mijn maat had 1 karper(5kg).
Meen wel de oorzaak te kennen-brasem volop aan het paaien en dan nog recht op onze stekken.Bij nadere inspectie zag ik geregeld karpers daartussen(tussen het gedoornd hoornblad) zich tegoed doen aan het kuit van de brasems.Niets aan te doen,wel teleurstellend na voorbereiding en tijd ingestoken te hebben maar ja "win some,loose some".Misschien op verkeerde moment gaan vissen->beter s'avonds gezien tijdstip van voeren?Reden is dat ik het wat uit het zicht moet doen anders stek ingepikt.Hopelijk volgende keer beter.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

27-04-2014 20:10

Hey Peter met Peter hier :lol: ,
Anders een potje kaviaar meenemen en enkele eitjes op de haak! :lol:
Ach ...eens blanken...dat hoort erbij...hoop dat je genoten hebt van natuur.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

27-04-2014 20:57

Even terug in de tijd: Vanaf mijn 5de jaar vis ik al op de Maas. Samen met mijn opa, oma, vader en moeder was ik hier bijna elk weekend te vinden en leerde ook hier karpervissen. 13 Jaar geleden kwam hier plots een einde aan toen er stekpezers langskwamen die haken en lijn achter hadden gelaten en door de boer werden terug gevonden aan en in de poten van koeien. Vanaf dat moment mocht er niemand meer vissen en ging alles op slot. Dit was het einden van 25 jaar lang vissen op deze stek voor mijn opa en oma en het einde van hun hobby. Nu 13 jaar later trok ik de stoute schoenen aan en ging aan de boer vragen of ik met een paar duidelijke afspraken er weer mocht vissen, met dit als resultaat:

Ruim altijd je rotzooi op, heb respect voor andere vissers!! Samen houden we de oevers van deze mooie rivierendelta schoon!

Afbeelding

Afbeelding
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

27-04-2014 21:16

Prachtige vis op een pracht water! Mooi verhaal ook, jammer dat de goeden onder slechten moeten lijden. Gelukkig dat je er weer mag vissen.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

27-04-2014 22:12

peter cooreman schreef:Hey Peter met Peter hier :lol: ,
Anders een potje kaviaar meenemen en enkele eitjes op de haak! :lol:
Ach ...eens blanken...dat hoort erbij...hoop dat je genoten hebt van natuur.
Mvg Peter


Dat weet ik wel dat het erbij hoort vooral als je uitvist :roll: waarom.
Sowieso schitterend weertje gehad en de zon zien opkomen en enkele karpers zien azen op kuit tussen het gedoornd hoornblad,wat wil een mens nog meer... een run :lol: :lol: :lol:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

28-04-2014 00:49

April is booming !
Mooie vissen mannen !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

28-04-2014 11:30

Afgelopen weekend 3 vissen mogen vangen op nieuw groot water.. Helaas heeft de voerstek zelf niet gewerkt, slechts 1 vis vanaf weten te trekken. De andere 2 komen van een stuk ver buiten de voerstek. :roll:

Afbeelding
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu