vissers beroofd in delft


Plaats reactie
Gebruikersavatar
remco de lange
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-04-2013 22:08
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

26-10-2013 23:13

Gisteravond 2 vissers beroofd door 4 man met bivakmutsen en een pistool in Delft! Kan je nah ook al niet meer veilig vissen bij in de buurt? Ben hier wel van geschrokken!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-10-2013 08:31

Dit is bij mij achter, politiemacht werd groot in gezet, compleet met heli maar ze hebben die ploerten niet te pakken gekregen.

Te triest voor woorden zulke dingen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-10-2013 09:48

We hebben nu eenmaal dingen van (hoge) waarde aan de waterkant mee. Trekt die ploerten aan.Helaas.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

27-10-2013 09:50

Ik heb het verhaal op diverse media voorbij zien komen en wellicht wat kortzichtig van mijn kant maar 4 man met bivakmutsen bewapend voor visspullen?
Oke,.een beetje sjieke uitrusting kost een godsvermogen maar wat moeten die gasten ermee?marktplaats?verkoop langs de waterkant?zelf gebruik?oostblok?
Ik weet het niet hoor maar het ons kent ons gehalte in onze scene is vrij groot en dan vind ik een beroving zoals omschreven wel heel erg overdreven en wellicht zijn er ook andere belangen ipv alleen maar visgerei.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-10-2013 10:19

leon leendert schreef:Ik heb het verhaal op diverse media voorbij zien komen en wellicht wat kortzichtig van mijn kant maar 4 man met bivakmutsen bewapend voor visspullen?
Oke,.een beetje sjieke uitrusting kost een godsvermogen maar wat moeten die gasten ermee?marktplaats?verkoop langs de waterkant?zelf gebruik?oostblok?
Ik weet het niet hoor maar het ons kent ons gehalte in onze scene is vrij groot en dan vind ik een beroving zoals omschreven wel heel erg overdreven en wellicht zijn er ook andere belangen ipv alleen maar visgerei.


Inderdaad, 1 persoon gewapend met pistool zou de klus ook moeten klaren. Kun je nagaan hoe laf dat volk is. Wat ze met de buit doen is mij ook een raadsel. Verkopen word lastig, misschien zelf verdelen. Qua waarde zal het meer opleveren dan een tankstation overval en de pakkans is ook kleiner. Risico is daarentegen wel groter omdat een tankbediende het geld vrijwillig afstaat en een doorsnee karpervisser zodra hij de kans krijgt de overvaller uitschakeld. En dan bedoel ik ook echt uit..
©
dave staal

27-10-2013 10:25

Wat was de buit?
Zijn ze werkelijk beroofd van hun visspullen of ging het om de telefoons en portemenee misschien?
Lijkt me wat lastig voor de heren overvallers om heel de zooi mee te nemen .Ondanks dat de helden met hun vieren waren.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-10-2013 10:38

leon leendert schreef:Ik heb het verhaal op diverse media voorbij zien komen en wellicht wat kortzichtig van mijn kant maar 4 man met bivakmutsen bewapend voor visspullen?
Oke,.een beetje sjieke uitrusting kost een godsvermogen maar wat moeten die gasten ermee?marktplaats?verkoop langs de waterkant?zelf gebruik?oostblok?
Ik weet het niet hoor maar het ons kent ons gehalte in onze scene is vrij groot en dan vind ik een beroving zoals omschreven wel heel erg overdreven en wellicht zijn er ook andere belangen ipv alleen maar visgerei.


Het ons kent ons gehalte is in de kunst en juwelen scene nog veel groter en ook daar proberen ze het nog steeds. Vergeet niet dat de intelligentie van dit soort gasten niet veel verder rijkt dan de uitkomst van de rekensommetjes uit groep 3
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

27-10-2013 11:01

Beste,
Inderdaad...lesley...je hebt groot gelijk in wat je zegt...zodra ik de kans zou krijgen zouden ze bij mij het sop invliegen! :lol:
Maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan...je moet er eerst eens met geconfronteerd worden...maar ik denk toch ....het sop in met die gasten :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

27-10-2013 11:28

Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-10-2013 11:30

Het is te gek voor woorden, maar helaas gebeuren dit soort dingen..

En waarom met 4 man, heel simpel,.... om spullen te dragen als iemand alleen is hoe gaat hij het dan meenemen,.
Zodra hij zijn handjes dan vol heeft zijn het ineens 2 vissers die los gaan dan :)

En dat hun de spullen verkopen is geen probleem als ze al 1 voerboot hebben en 8 hengels en melders 2 telefoons erbij en wat los geld en ze verkopen dat voor laten we zeggen 500 euro dan hebben ze 125 per man plus wat los geld. Voor hun is dat al voldoende om weer drugs of wat dan ook te kopen en vele verdienen dit niet eens per dag. Daarbij zitten vissers vaak ver van de buiten wereld dus weinig ooggetuigen zeker in het abswoude waar het gebeurd is..

Maar goed hoop dat ze die hufters pakken...
Oja joh!!!
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

27-10-2013 13:42

Zeker te hopen dat ze opgepakt worden.

Alleen de straf zal wel weer mild uitkomen.
Tijdje terug zijn er 3 opgepakt, en het werd bestraft met een boete van jawel 70euro.
En daar werd bij vermeld, kwajongens streek.

In ieder geval sterkte voor de jongens die hier de dupe van zijn geweest.
Gebruikersavatar
remco de lange
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-04-2013 22:08
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

27-11-2013 20:15

En vandaag gemeld:

DELFT - Vier jongens tussen de 15 en 19 zijn opgepakt omdat ze eind oktober in Delft twee vissers zouden hebben beroofd. Bij de beroving werd gedreigd met een vuurwapen.
Op vrijdagavond 25 oktober waren twee jongens van 15 en 18 jaar aan het vissen aan het Sint Maartensrechtpad. Ze hadden daar ook een tent opgezet om te blijven kamperen. De vier rovers vielen de tent binnen, en gingen er vandoor met spullen van de slachtoffers.

Onder meer naar aanleiding van tips die binnenkwamen na een uitzending van Team West pakte de politie dinsdag één van de verdachten op. De andere drie zijn woensdagochtend van hun bed gelicht. Eén van hen had gestolen telefoons in zijn bezit, een ander autosleutels en kentekenpapieren.

Ben blij dat deze jongens gepakt zijn!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

27-11-2013 20:48

Goed voor ze dat ze gepakt zijn, slecht van Nederland dat de straf nooit waardig is naar de gepleegde daad.

Helaas gebeuren dit soort dingen al sinds jaar en dag.
Maar wellicht had dit conflict een achtergrond wat in de media niet naar voren komt, die kans zit er ook dik in.
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

28-11-2013 10:09

Heel goed om te horen dat dat tuig is opgepakt. Zou zomaar kunnen dat ze de hobby van die twee jongens volledig verpest hebben. Ik weet namelijk niet of ik na zo'n gebeurtenis nog relaxed een nachtje zou kunnen vissen, en als je 15 of 18 bent komt de schrik waarschijnlijk nog harder aan.
Gebruikersavatar
Gino Nicolaas
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-10-2013 01:45

29-11-2013 23:06

Te erg voor woorden dit! En inderdaad Mitchell, et is mij nog nooit overkomen (gelukkig maar! En afkloppen), maar ik ben al zo bang gemaakt met dit soort verhalen dat als ik ergens ga nachtvissen waar ik de omgeving niet goed ken, ik al liever in de middag slaap en dan s'nachts door ga (zie et als een nachtdienst).

Het is eigenlijk al triest genoeg dat ik niet eens in het Haarlemmermeerse bos S 'nachts zou durven vissen. Dit ook vanwege een aantal verhalen over mannen (Oost blokkers wordt er gezegd) die aan je vislijntje trekken, waardoor je natuurlijk al half slaapdronken je tent uit strompelt. Vervolgens wordt je bewusteloos geslagen zonder dat je ook maar één kreet kan leveren.

Nou weet ik wel dat andere vissers dit kunnen zeggen omdat ze zo weinig mogelijk andere vissers op hun stekken willen, maar ik neem het zekere van het onzekere. Ik ben dan wel 21 jaar, maar wakker of niet, tegen vier bewapende mannen ben je sowieso kansloos..

Iemand die hier ervaring mee of hier ook verhalen over gehoord heeft??

Groetjes Gino
Ik ga vissen om te vissen, niet om te vangen.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-11-2013 12:10

Mijn mening is dat je lang niet altijd de verhalen moet geloven die er worden verspreid.
90% ervan is pure bullshit of totaal verdraaid omdat het van horen zeggen naar horen zeggen is gegaan.
Aan het einde van het verhaal is een sate prikker een AK47.

Het enige wat je kunt doen is op je gevoel afgaan en/of voorzorgsmaatregelen waar je jezelf fijn bij voelt treffen.
Als laatste optie moet je een ander water zoeken, hoe jammer dat ook zou kunnen zijn.

Maar vergis je niet in het feit dat op sommige wateren iedereen zegt dat je alleen 's nachts vangt.
Ook dit zijn vaak aannames van anderen, het gros heeft nooit geprobeerd het zo naar zijn hand te zetten een poging te wagen om op de vroege ochtend / avond uren na een strategie een vis te vangen.

Zo hangt elk verhaal wel aan haken en ogen en is er maar een heel kleine groep die op eigen instinct afgaat. We laten ons nu eenmaal teveel leiden door onze omgeving.

Feit blijft wel, zoals eerder gezegd, dat zoals in dit geval het daadwerkelijk gebeurd het zeer triest is voor de slachtoffers, welke leeftijdscategorie dan ook.
Deze minkukels (daders) hebben we nu eenmaal in onze samenleving opgenomen en dat tekent zich vaak uit in dit soort taferelen.
Toch hoop ik dat de slachtoffers zich er niet bij laten zitten en met de tijd ook gewoon weer hun nachtjes kunnen pakken.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-12-2013 09:48

Gino Nicolaas schreef:Het is eigenlijk al triest genoeg dat ik niet eens in het Haarlemmermeerse bos S 'nachts zou durven vissen. Dit ook vanwege een aantal verhalen over mannen (Oost blokkers wordt er gezegd) die aan je vislijntje trekken, waardoor je natuurlijk al half slaapdronken je tent uit strompelt. Vervolgens wordt je bewusteloos geslagen zonder dat je ook maar één kreet kan leveren.


Bullshitverhaal ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Gino Nicolaas
Berichten: 19
Lid geworden op: 01-10-2013 01:45

04-12-2013 21:50

Was ik al bang voor, maar hoe zit het dan echt met nachtvissen in Haarlemmermeerse bos? Kan je gewoon rustig (ongestoord) een nachtje doorbrengen daar? iemand ervaring?
Ik ga vissen om te vissen, niet om te vangen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-12-2013 06:17

Kijk eerst eens in de Landelijke Lijst voordat je jezelf ertoe wilt gaan zetten ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie