Lac Des Rogers Blue lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
koen Baaijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-04-2008 00:04

06-11-2013 17:33

Dramatisch weekje vissen op Lac Des Rogers Blue lake. Geboekt bij visvankanties.nl

Samenvatting week
-------------------
Na een reis van ruim 6 uur kwamen wij aan op bestemming. Het was druk met mensen en het duurde even voordat we te woord werden gestaan. Bij het kleine vijvertje achter het kantoortje dreef dode karper en er waren drie Nederlanders die niet konden vissen ivm een dubbele boeking. Na ongeveer 15 minuten werden we geholpen door de eigenaresse van het complex die slecht tot matig Engels sprak. Zij wees ons blue lake en de caravan en na enig handengebaar vertrok zij weer. Niets over de stekken, plekken, bodem of hotspots. Kortom de eerste indruk was niet heel erg lekker. Tevens hadden wij nog aan haar gevraagd of er nog vissers voor ons hadden gevist op blue lake. Zij vertelde ons dat er in de week voor ons niemand had gevist. (een dag later hoorden we van andere vissers dat er wel degelijk twee nederlandse jongens hadden gevist die 5 karpers hadden gevangen in totaal)

Hierop zijn we een rondje om het meer heen gelopen, we zagen wat aasbellen en springende karpers dus we we hebben onderling de stekken verdeeld en zijn de spullen gaan uitladen. Kortom, tegen de avond geïnstalleerd en alles uitgepeild + een beetje gevoerd.

We zagen al dat het meer zelf slecht onderhouden was:

- Afgebroken takken in het water,
- Wortels in het water
- Gesnoeide takken in het water tot 2 a 3 meter!! uit de kant op sommige plekken
- Slecht onderhouden stekken met brandnetels en doorns
- We wisten niet eens wat de officiële stekken waren wat dat is ons niet verteld.

Naar aanleiding van dit verslag http://www.betaalwaterinfrankrijk.nl/?page_id=1689 , geschreven door Alex Van Voorst, hadden we er aan het begin van de week nog wel vertrouwen in en zijn we ook gedeeltelijk strak onder de bomen gaan vissen.

Dit had geen resultaat. We moesten natuurlijk iets ( min 1 meter) van de takken vandaan blijven anders verspeelde je de karper zoiezo. We hoorden en zagen tussen en onder de takken vandaan wel karperbekken voedsel opnemen. Op het meer zelf zag je geen activiteit van azende karper. Dit hebben wij de gehele week niet 1x gezien. Alle activiteit mbt het azen was onder en tussen de gesnoeide takken en wortels. Ik snap wel waarom. Hier zaten kreeften en bloedworm.

Op dinsdag ben ik, nadat er diverse malen niemand aanwezig was, gesproken met de zoon die verstand had van het water. Hij gaf aan dat de karper inderdaad onder de takken zat en dat wij het probleem hadden, net zoals Pads Lake, dat het een oud meer was met veel natuurlijk voedsel. Hij gaf aan met een klein beetje voedsel en met pop up te vissen op max 2,5 meter uit de kant. Dit hebben we gedaan maar bracht nagenoeg geen resultaat op.

Resultaat
---------
We hebben alle ervaring en creativiteit gecombineerd, overdag nog met een pennetje rondgeslopen enz, zijn met veel minder hengels gaan vissen, voerden nagenoeg niets bij (klein handje) en dat heeft het volgende opgeleverd:

- Op dinsdag een graskarper van 16 pond op een pop-up dumple zoet
- Op donderdag een schub met een scheve onderbek van 17 pond op een pellet
- 2 karper verspeeld tussen de takken (pop-up en pellet)
- Verder geen echte aanbeten/runs op een paar steuren en brasems na
- Geen activiteit (aasbellen, stofwolken enz) buiten het gebied onder de takken

- Er is ons door de beheerders geen alternatief aangeboden en er is ook niemand geweest die ook maar even lans kwam om te vragen hoe het ging of op andere wijze interesse toonde.

Hengeldruk
----------
Met betrekking tot de hengels. Op de site word aangegeven dat het meer bevisbaar is voor 4 a 5 mensen met 4 hengels. Dit is absurd en niet te doen ivm lijndrukte. Dan heb je elke paar meter een lijn lopen. Wij hebben met zijn 4-en met 3 hengels p.p gevist en zijn zelfs halverwege de week met 2 hengels p.p gaan vissen ivm de hengeldruk.

Bestand
--------
Na een volle week investeren was het voorbij met een schamele twee karpers, beide dik onder de 20 pond. Volgens de eigenaresse zouden er rond de 110 karpers op dit water moeten zitten. Ik geloof niet dat dit waar is. 110 karpers zouden het beetje natuurlijke aanbod van bloedworm en kreeft makkelijk aankunnen. Wij zagen de kreeften en bloedworm gewoon op de takken in het water zitten en de kleine voerplekjes met o.a. pellet bleven gewoon liggen. Met 110 karpers op nog geen 2ha is dit mijn inziens gewoon niet mogelijk. Verder geeft Visvakanties op de site letterlijk aan: Veel karpers boven de 30 pond. Een aantal veertigponders rond de zesenveertig pond. Volgens Alex Van Voorst, die met de beheerder heeft gepraat, zitten er 5 40+ karpers op het water en een paar 30+ vissen. De rest is allemaal rond de 20 pond.

Dan klopt de informatie op visvakanties.nl dus gewoon niet. Hiermee visvakanties.nl geconfronteerd. Visvakanties.nl beweerd dat er 150 karpers rondzwemmen op blue lake. Dat zijn er 40!! meer dan de eigenaresse zelf aangeeft dat er zwemmen...

Visbeleid
--------
Gedurende de hele week heeft er in het kleine watertje in de groene netten van de beheerder een dode steur en een dode karper gelegen. Ook bij aankomst zagen we verschillende dode vissen. Er is geen betrokkenheid bij de vissen en/of vissers ervaren door ons. Dat merk je eigenlijk al aan het feit dat je materialen niet gecontroleerd worden. Er geen onthaakmat en net aanwezig zijn en er word de gehele week niet bij je gekeken.

Weersomstandigheden
-------------------------------
Ook kan het niet aan de weersomstandigheden hebben gelegen. We hadden perfect visweer met af een toe een bui, wind en een temperatuur van +- 17 graden overdag en s' nachts 10 a 12 graden. De watertemperatuur lag tussen de 13 en de 15 graden de gehele week.

Als klap op de vuurpijl...
--------------------------------
De beheerders wilden ons op het laatste moment nog niet laten gaan omdat de vloer niet goed schoon zou zijn van het terras. Dat klopte inderdaad want na een week met buien waardoor de grond drassig word loop je de klei op het terras. Binnen hadden we alles net zo schoon achtergelaten als dat het was toen we er in gingen.

Verder gaf de beheerder aan dat we waarschijnlijk zo weinig hadden gevangen omdat de man van visvakanties.nl die enkele weken eerder kwam filmen en fotograferen (LEES: Alex Van Voorst) zoveel had gevangen en ons daarmee de das had omgedaan. Visvakanties.nl hiernaar gevraagd. Zij geven aan Alex wel te kennen maar hem niet te betalen voor deze recensies.

Resume
-----------
Een uiterst teleurstellende week, waarin Visvakanties in onze optiek bewust misleidend is geweest met de informatie die verstrekt is over het viswater en de beheerders van Lac Des Rogers een slechte indruk hebben gemaakt op ons. Een indruk dat het gaat om geld en omzet en niet om het welzijn van de vis en de visser.

Visvakanties.nl beweerde dat wij het water kapot gevoerd hadden met ongeveer 30 kg pellets 5 kg hennep en 10 kg boilies (meest verkruimeld) in 1 week.

Zij gaven aan dat er, als er slecht geaasd werd, max 5 kg gevoerd moest worden (op een bestand van 150 karpers + steuren, witvis en grote brasems) in 1 week.

Visvakanties.nl gaf tevens aan dat de zoon van de eigenaresse gek is en eigenlijk daar niet welkom is. Ik vraag je, hoe kan het dan zo zijn dat als je de eigenaresse een vraag stelt over het water en over de karpers, zij verwijst naar haar zoon? ( die op het terrein woont)

Ik zeg, trek uw eigen conclusie. Ik heb diverse boekingen gedaan bij visvakanties.nl maar dit was de laatste. Ook de eerste en laatste keer op Lac Des Rogers trouwens. (evenals een ouder koppel dat daar voor het eerst kwam)
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

06-11-2013 18:50

Wat kost zo'n weekje nou bij elkaar?
koen Baaijen
Berichten: 9
Lid geworden op: 01-04-2008 00:04

06-11-2013 20:13

Bjorn Schoemacher schreef:Wat kost zo'n weekje nou bij elkaar?


200 euro p.p voor het water. Je voer. (kan je helemaal zelf bepalen €?) en dan nog eens 150.00 euro pp voor de boodschappen en benzine.

Dus 400 a 500 euro ben je zo kwijt. Niet erg als je een paar visjes vangt (daarvoor ga je tenslotte naar een betaalwater) Ik dacht dit dramatische visjaar (ik denk echt door die gekke paai die elke keer onderbroken werd en de extreme hitte daarna, waarbij sommige wateren op de bodem een temeratuur bereikte van 26 + graden) positief te kunnen afsluiten. Viel dus vies tegen.

Vooral het gebrek aan inleving van visvakanties.nl, het verdraaiden van feiten, niet nader ingaan op de tekortkomingen van het water en de beheerders en de bewering dat we het water kapot gevoerd hadden, stuit me dan tegen de borst. Het was niet zo dat de vissen slecht aasden...Ze aasden onder de takken waar we niet konden vissen. Als we dan te dicht bij visten, verspeelden we de vis.

Toch moet ik zeggen dat ik in deze week wel lekker tot rust ben gekomen en dat is ook wat waard :wink:
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

06-11-2013 22:03

Ik heb daar ook weleens gevist. Het watertje waar we zaten ( Etang Blue heette het toen dus
waarschijnlijk zelfde als waar jij zat ) was toen op zich netjes onderhouden maar wij hebben ook
niet echt bijzondere vissen gevangen, ik heb hetzelfde idee als jij voor wat betreft het aantal vissen
die er aanwezig zouden moeten zijn.

Ook wij hadden geouwehoer over die caravan van ze, in ons geval begon de zoon van de eigenaresse
tegen ons te zeiken dat die caravan niet goed schoon was. We hadden dat ding nog netter achtergelaten dan toen we hem kregen, maar ja meneer had de avond van tevoren flink doorgehaald met z'n maten thuis (konden we met volle teugen van meegenieten overigens) dus hij had een flinke kater blijkbaar. Met hem hoop gezeur en nog een beetje gepoets toch de borg terug gekregen.
Tot op de dag van vandaag nog steeds spijt dat we die gozer niet gewoon in het water gemieterd hebben :evil: Voor mij was het in ieder geval de laatste keer op een dergelijk betaalwater.

Voor de rest een super week gehad maar dat kwam meer door mijn vismaten en de zeer vermakelijke
concullega vissers :D
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

07-11-2013 07:54

Ga openbaar en laat die trutputten voor wat het is... het is een zielig zooitje bij elkaar en waar de karper lijdt onder de graaizucht van uitbaters en verhuurders.

Heeft niks met vissen te maken :-?
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

07-11-2013 08:13

Martin Doelman schreef:Ga openbaar en laat die trutputten voor wat het is... het is een zielig zooitje bij elkaar en waar de karper lijdt onder de graaizucht van uitbaters en verhuurders.

Heeft niks met vissen te maken :-?


Zo is het!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-11-2013 13:18

Wilde ik nu net even niet op geattendeerd worden. Voortaan maar even in de betaalwaterrubriek plaatsen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

09-11-2013 20:52

Ik dacht eerst dat het een sarcastisch stukje was. Maar het was nog serieus ook. Ze vertelde niet eens waar je precies je hengels moest neerleggen, hoeveel voer er precies bij moest enz. Kom op effe.
Ik zou volgende keer gewoon in de Efteling gaan vissen. :lol:
blub blub
pieterjan versluys
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-01-2014 10:57

03-01-2014 12:00

Wij zijn met zen drie op 30 augustus ook naar etang blue gegaan voor een weekend .
We zijn daar voor een weekend geweest en het begon goed , na een half uur 1 graskarper gevangen van 11kg
Maar dan viel het al stil eigenlijk .
Om 1 uur snachts toch nog run gehad leder karper van 13 kg. Toen was het weer stil tot de volgende nacht rond 11 uur een loeiharde run en halfuur later ( karper had zich vastgezwommen tussen de grote wortels aan de linker kant van het meer ) mooi schubkarper van 7 kg en dat was het . 1 vam de eigenaars was maar een dronkaard en stond veel bij ons totmhet moment op de eerste dag toen hij men maat zen rotpod perongeluk omver liep .daar konden wij niet echt mee lachen en we hebben hem dan ook niet meer gezien . Die andere vent was wel vriendelijk en heeft ons veel verteld over de waters . Etang blue en pads lake zijn moeilijke waters en zijn oom al heel oud etang juju en monica lake zijn nieuwere meren en worden als gemakkelijk verschreven . Blijkbaar zit er op etang blue maar 1 steur vertelde hij ons hebben wel een koi zien zwemmen en er was toch redelijk veel beweging maar er lag ook veel dode vissen ( geen karper juist maar voorn). Aanraders daar zijn juju en monica mooi klein water bodem gravel . We hebben daar ook even gebabbeld met andere vissers uit nederland die daar zatten op monica en die vingen wel goed want we hebben hun beetmelders toch regelmatig horen loeien
Mar Mar

29-11-2015 00:32

Oke mijn eerste reactie op dit forum en dan zullen vele van jullie zich afvragen waarom haalt deze persoon nu zo'"oud" onderwerp naar boven.

Wel nu daar gaan we dan.

Eerst maar eens voorstellen. Mijn naam is Martijn 35 jaar en kom uit het westen van het land. Ik ben vader van drie kinderen en een allround visser. Met name mijn oudste zoon is net als ik helemaal gek van vissen. Rond het einde van elk jaar komen dan ook bij ons thuis de bekende planningen voor de vakantie's van het volgend jaar boven wat menig discussie met zich mee brengt. Nadat we een aantal malen in Zweden zijn geweest om op snoek te vissen, in Denemarken op forel, in Spanje (ebro) op meerval maar ook gevist te hebben op de Kaapverdische eilanden en Dubai besloten we dat er in oktober van 2015 maar eens "serieus" op karper moest worden gevist.

Om met name moeders te vrede te houden zochten we naar een huisje direct aan het water zodat we met name s'nachts ons op de karpers konden focussen en overdag zo snel mogelijk de geplande verplichte wandelingen konden doen om dan maar weer zo snel mogelijk aan het water te zitten.

Maar dan komt al snel het probleem boven dat wij uit een gezin met 5 personen bestaan dus het aanbod niet al te groot is. En om nu te voorkomen dat moeders bij aankomst meteen de auto 180 graden zou draaien moest er in het huisje om zijn minst een warme douche, TV en een keuken zitten.

Om een lang verhaal kort te maken kwamen wij dus uit op Lac Des Rogers.

Zoals gezegd ben ik geen hardcore karper visser dus wat doet een amateur als ik dan. Yep zoeken op internet naar informatie. Mocht men Lac Rogers intypen op google dan komt dit forum als een van de eerste hits boven. Gezien de in mijn ogen nogal redelijk negatieve feedback wil ik dan ook mijn ervaring opschrijven om zeker de mensen die nog niet geboekt hebben niet af te schikken.

Na 5 uur in de auto te hebben gezeten en we inmiddels een paar burgeroorlogen op de achterbank verder waren (en toch zijn ze lief mijn kinderen) kwamen we aan bij Lac Des Rogers. Bij aankomst is het eerste wat men ziet een deel van Pads Lake en meteen had ik een goed gevoel bij deze plek. Wat een gaaf water in zo'n mooie natuur! Bij het huis aangekomen stond de eigenaresse ons op te wachten samen met een andere vrouw. Helaas meteen het bekende probleem met die verrekte Fransen ook deze spraken weer geen Engels en Duits. Ik begreep nog net dat ze haar zoon ging bellen en meteen moest ik terug denken aan dit topic. Tot mijn verbazing sprak hij goed Engels en was zeer vriendelijk. Met zijn alle reden we naar ons geboekte meer (Juju). Op de andere meren kom ik later terug voordat men zegt dit topic ging toch over Blue lake. Wij kregen een korte zeer duidelijke uitleg "vergeet het rechter deel van het meer hier komt zelden vis!". Ik kan maar een ding zeggen over het meer en dat is geweldig.

De taken werden eerlijk verdeeld. Moeders zou de bedden opmaken en wij gingen vissen daar waren we immers voor gekomen. Onze lidl piepers werden op de rodpods gezet en de spro hengels in elkaar geschoven. Om maar meteen een beeld van onze uitrusting te geven.

Binnen een uur was het al zover een harde run gaf het signaal dat we naar de hengels moesten rennen. Helaas presteerde ik het om de eerste karper te lossen. Gezien we moe waren van de reis hebben we de eerste nacht niet gevist.

Nadat we de tweede dag onze verplichte wandeling hadden gehad voeren mijn twee zoons (6 en 9 jaar) de lijnen uit tot ongeveer 3 meter van de overzijde. Op elke plek werd +/- 250 gram mais en hennep gegooid. Dit gebeurde rond de klok van 5 en rond de klok van 7 had mijn oudste zoon zijn eerste schub op de kant. Oke ik schat deze ronde de 15 pond (heb hem niet gewogen) dus voor menig karper visser een sardientje maar de kop was er af. Om 9 uur ging hengel nummer 2 af en weer presteerde meneer het om eerder dan zijn vader bij de hengel te zijn en ook schub nummer 2 op de mat te krijgen. Helaas bleef het verder stil deze nacht.

Op de derde avond besloten we eerst een rondje over het complex te maken en kennis te maken met de rest van de vissers. Overal was goed tot zeer goed gevangen waarbij het gemiddelde op ongeveer op 5 vissen per visser per dag lag. Bij het achterste meer aangekomen was iemand aan het filmen met de tekst op zijn shirt "Alex Van Voorst". Hoe zo toevallig! Over zijn vangsten ga ik niets zeggen wat deze zijn vastgelegd op zijn nieuwe dvd die naar ik begreep in februari uitkomt.
Het enige wat ik wil zeggen dat deze persoon iemand is die zijn ervaring wil delen en zeker zeer oprecht is.

Maar goed nacht nummer drie: eigenlijk de zelfde voorbereidingen met dat verschil dat ik nu net wat sneller dan mijn zoon was en twee spiegels op de kant wist te krijgen en mijn zoon een karper verspeelde.

Ook nacht nummer 4 leverde voor mij 2 spiegels op. Helaas beleefde wij deze nacht wel enige frustraties zoals topic starter ook aangaf en zwom een karper zicht vast in de overhangen bomen. De eerdere twee verspeelde karpers hadden gewoon de haak gelost. Samen met mijn zoon in de boot gegaan en met behulp van een ander visser na lang prutsen de lijn maar doorgeknipt. S' morgens weer naar de betreffende boom gevaren en alles gecontroleerd maar gelukkig had de karper zich los gezwommen.

Met 6 karpers op de kant en 3 verspeeld en nog 3 nachten te gaan zou dit qua vissen toch een top vakantie gaan worden. Maar helaas, de eerste nachten waren behoorlijk koud en toeval of niet die leverde op alle meren vis op. Vanaf dag 5 was er meer bewolking en gingen de temperaturen s'nachts omhoog met resultaat dat nacht 5 helemaal geen vis opleverde wat bijna alle vissers op het complex ook bevestigde.

Tijdens onze verplichte wandeling op donderdag besloten we meteen wat wormen te scoren in het bos. Als we dan toch moeten wandelen dan kunnen we maar beter meteen iets nuttigs doen want wij hadden allang bedacht dat als de karpers niet wilde bijten dat dan de steuren maar aan de kant moesten komen en die zouden toch een dikke regenworm niet laten liggen. Ons enthousiasme was dan ook groot toen s'morgens om 5 uur juist deze hengel afging. Deze keer liet mijn zoon me in de steek en bleef op zijn bed liggen maar gelukkig was moeders ook van al het gestamp wakker geworden en was ze net op tijd buiten om wederom een spiegel te scheppen. Deze vis hebben we als enige gewogen op 31 pond. Ik gok dat dit ook de grootste vis van ons is geweest deze vakantie.

Vrijdag avond nog maar even een blokje gelopen om iedereen gedag te zeggen en iedereen had deze week vis gevangen. Het minimale wat ik gehoord heb is 2 vissen per visser op pads lake tot iemand die 43 vissen had.

Onderweg naar Alex kwam ik hem tegen met iemand die een jasje van visvakantie's aanhad. Dit bleek Erik te zijn. Nu heb ik Erik maar 5 minuten gesproken maar ik geloof niet in de stelling wat topic starter aangeeft dat:
Een uiterst teleurstellende week, waarin Visvakanties in onze optiek bewust misleidend is geweest met de informatie die verstrekt is over het viswater en de beheerders van Lac Des Rogers een slechte indruk hebben gemaakt op ons. Een indruk dat het gaat om geld en omzet en niet om het welzijn van de vis en de visser.


Erik komt bij mij als iemand met passie over die het beste heeft met zijn klanten. Voor Erik: ik en mijn gezin hebben juju van 17 oktober tot 24 oktober 2015 bij jou geboekt. Om meteen te ontkennen dat ik alleen maar reclame maak voor Erik; ik heb deze week bij zijn collega's van The Carp Specialist een weekend van 24 t/m 27 juni geboekt samen met mijn zoon.

Zoals eerder aangegeven wilde ik hier even mijn ervaringen delen die zowel betreffende visvakantie's als betreffende Lac Des Rogers zeer positief zijn.

-Ja de zoon des huizes is niet altijd tactisch in zijn woorden maar het is zeker geen slechte vent en mijn ervaring is dat hij dag en nacht bezig is met het onderhouden van het complex. Dode vissen hebben wij niet gezien in de betreffende week. Wel hebben we gehoord dat een andere visser een dode meerval heeft zien drijven. Dit kan natuurlijk gebeuren.
-Er hangen i.i.d veel takken in het water maar daar moet men toch gewoon op inspelen.
-De stekken die wij allemaal hebben bezocht waren zeer goed onderhouden. Alle vissers die ik heb gesproken waren zeer te vrede.
-Over de bezetting van de vis kan en ga ik niets zeggen. Wel verbaast het me dat als het echt zo slecht staat met de visvangst op Lac Des Rogers dat ik als B visser die van +/- 17.00 tot 9.30 aan het vissen was toch nog 7 vissen wist te vangen en er 4 wist te verspelen. Mijn mening is dan ook dat er veel meer vis rond zwemt dan men denkt en misschien heeft topic starter net de pech gehad dat de vissen niet aasde. Immers viel bij ons ook het aasgedrag stil na een halve week.
-Van de 7 vissen die wij hebben gevangen had er een een beschadigde bek de rest was punt gaaf.

Mijn advies is dan ook laat je vooral niet afschrikken door de eerdere negatieve berichtgeving. Gewoon boeken!

Martijn,
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-11-2015 08:12

Maar het bier en de bbq waren verder wel goed toch....? :roll:
Mar Mar

29-11-2015 12:47

Rik koster schreef:Maar het bier en de bbq waren verder wel goed toch....? :roll:


Bijna elke avond gourmet........

Het is dat er op pads lake geen huisjes staan met douche anders was ik volgend jaar weer naar Lac Des Rogers gegaan.

Martijn
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

26-12-2015 20:56

Een beginnende visser heeft het al snel naar z,n zin op Rogers Lake.
Op JuJu 7 vissen vangen ( met hoeveel hengels) is slecht gevangen voor zo,n klein slokje water.
Pads lake is een zeer slecht onderhouden water!
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Mar Mar

31-12-2015 18:32

Hoi Aaron,

Als reactie op jouw vraag

Op JuJu 7 vissen vangen ( met hoeveel hengels) is slecht gevangen voor zo,n klein slokje water.


Ik viste met 3 hengels maar moet meteen de aantekening maken dat met de hengel waar wij een vis mee vingen meteen op de kant bleef gedurende de nacht. Ik ben niet in het bezit van een voerboot en mijn lidl hoofdlampen bleken achteraf niet de juiste koop te zijn om in het donker de lijnen weer uit te varen met een roeiboot.

Tevens hadden we 11 vissen kunnen verzilveren als we er 4 niet hadden verspeeld. Dit dus met drie hengels die alleen tussen ongeveer 18.00 en 11.00 in het water lagen.

Pads lake is een zeer slecht onderhouden water!


Het is natuurlijk altijd een persoonlijke mening maar ik vond het juist een schitterend water. De vissen die ik gevangen heb zien worden en op foto´s heb gezien door de vissers ter plaatsen waren prachtige dieren. Ik begreep wel van verschillende vissers die al vaker op Lac Rogers waren geweest dat het de laatste jaren er zeer op vooruit was gegaan en het vroeger een stuk minder was.

Een beginnende visser heeft het al snel naar z,n zin op Rogers Lake.


Misschien heb je gelijk met bovenstaande Quote immers kan ik lac Rogers niet vergelijken met ander betaalwater. Ik ben alleen van mening dat deze locatie zeker voor een gezin waar maar een paar personen vissen een mooie tussenweg is voor een vakantie. Wij hebben een fantastische week beleefd waarbij we verschillende keren door de zoon van de eigenaresse zijn geholpen met het vissen zelf maar ook naar het zoeken van leuke uitstapjes in de omgeving. En ook van uit visvakanties zijn we geweldig geholpen.

Nogmaals ik wil geen reclame maken voor beide partijen mijn bedoeling als reactie op dit topic is alleen aan te geven dat wij als gezin dit een ideale bestemming vinden en zeker gezien het aanbod toch al niet zo groot is voor vissers in mijn situatie andere gezinnen niet af te schikken zoals in eerdere reacties.

Mochten er nog vissers zijn die vragen hebben ben ik altijd bereid deze te beantwoorden. Het liefste via PM gezien ik niet dagelijks/wekelijks dit forum volg.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

31-12-2015 19:02

Hoi Martijn,
Ik zie aan je antwoord dat je weinig of geen ervaring met Btw hebt.
Op JuJu was ik 4 jaar geleden. Er lag toen een roeiboot. Zat je vast in de takken: in het bootje en los maken. Ik heb tussen de takken wel enige honderden meters lijn elood weg gehaald. Anker erin en trekken maar. Ik ken zeker wel betere Btw ers voor jou en je gezin. Kijk eens naar Croix Blanc
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Mar Mar

31-12-2015 21:06

Aaron Fresco schreef: Kijk eens naar Croix Blanc
Mvgr. Aaron


Thanks.

Echter staat op de site:
Bij stek 6, op 30 meter van de stek, staat een 3-kamer stacaravan ( geschikt voor 3 à 4 personen)


Wij bestaan uit een gezin met 5 personen. Nu zou ik mijn zoon die volgend jaar 9 wordt in de tent kunnen leggen. Is even een punt om over na te denken voor volgend jaar.

2016 staat even in het teken van meerval, heb nog wat frustraties weg te werken van de ebro........ :evil: Zoals eerder aangegeven heb ik al een vijver geboekt voor een weekend in Juli en ben nu bezig met een vijver (ETANG DE VIVALE) voor 2 weken in de meivakantie. Het is even een stuk verder rijden maar hoorde dat met name dwerg meerval daar zeer makkelijk te vangen is.

Hoor menig karper visser nu al zuchten waarom dwerg meerval maar ook deze staat op mijn bucket list :wink: .

Martijn
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

31-12-2015 21:19

Hoi Martijn,
Wij(m,n vrouw en ik) zijn 2 dagen eerder weg gegaan. Waarom? Slechts 3 karpertjes, maar teveel, heel veel meerval. Gewichten tussen 20 en 65 pond. Boillie of ander aas erin, weer meerval,zeer grote brasem
en hele grote Franse giebels.
Succes bij je trip.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Mar Mar

01-01-2016 01:21

Aaron Fresco schreef:Hoi Martijn,
Wij(m,n vrouw en ik) zijn 2 dagen eerder weg gegaan. Waarom? Slechts 3 karpertjes, maar teveel, heel veel meerval. Gewichten tussen 20 en 65 pond. Boillie of ander aas erin, weer meerval,zeer grote brasem
en hele grote Franse giebels.
Succes bij je trip.
Mvgr. Aaron


Hoi Aaron,

Als je het goed vindt stuur ik je rond April een PM met wat vragen over het water als ik definitief heb geboekt. De aanvraag is verstuurd naar de aanbieder echter zijn de beheerders van het complex op dit moment niet bereikbaar dus ik weet niet of er uberhaubt nog huisjes vrij zijn.

Eerst in februari een weekje snoekvissen in Loosdrecht en dan ga ik me voorbereiden op de trip naar Frankrijk.

Martijn
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 01-01-2016 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even aanmelden met de eigen voor en achternaam Martijn
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-01-2016 13:33

Aaron Fresco schreef:Hoi Martijn,
Wij(m,n vrouw en ik) zijn 2 dagen eerder weg gegaan. Waarom? Slechts 3 karpertjes, maar teveel, heel veel meerval. Gewichten tussen 20 en 65 pond. Boillie of ander aas erin, weer meerval,zeer grote brasem
en hele grote Franse giebels.
Succes bij je trip.
Mvgr. Aaron


Die meerval zit erin voor de brasem waarschijnlijk. Dat is taboe op betaalwater he
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

02-01-2016 21:37

Hoi Rik,
Nee Rik, het is een karper en meerval water.
Staat duidelijk aangegeven als je voor de ingang staat!
Er komen Engelsen alleen voor de meerval.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
hans van heel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-07-2020 12:04

17-07-2020 10:46

net terug van 4 dagen vissen op etang blue, helaas teleurstellend.
Wel vis gevangen : steurs meerval en brasem maar geen karpers. Deze zijn bijna niet te vangen doordat ze er al zolang zitten en er voldoende natuurlijk voer aanwezig is tussen de afgebroken takken die rondom het eiland in het water liggen. Om de karpers te willen vangen moet je bijna in de afgebroken takken liggen , wat direct na een run resulteerd dat je vast komt te zitten en je de vis verspeeld, is bij ons ook voorgekomen.
Uitvaren met voerboot is noodzakelijk, anders kom je nooit in positie.
De eigenaar is niet behulpzaam , geeft geen zeker tips.
De andere ervaren vissers aan dit meer hadden ook bijna niets gevangen.
Ga hier niet heen, maar kies voor de andere meren van Lac de Rogers deze zijn beter van conditie, en visstand.
Plaats reactie