Vangsten November 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

01-11-2013 18:04

Laat die najaarsbakken maar komen!
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

01-11-2013 19:38

Vandaag een dag weggeweest op een water waar het dit jaar redelijk goed loopt.
Vorige week heb ik een extra dagje stage gedraaid, dus vandaar dat ik deze week een extra dag vrij ben. Ik kreeg de vrijdag vrij en dat kwam goed uit want zo kon ik mijn weekend vissend beginnen. Net als de vorige keer besloot ik de woensdag en donderdag voor te voeren, ik voerde de rietkraag wederom aan en besloot daar 1 hengel op te leggen.
De dagen vlogen voorbij en voordat ik het wist was het vrijdag en stond ik aan het water, het regende en het waaide vrij hard, niet de ideale omstandigheden om je spullen op te zetten. Eerst maar de shelter opgezet en alles eronder gelegd. Daarna de rigs beaasd en uitgevaren, een hengel ging voor de rietkraag die ik 2 dagen aan had gevoerd. De andere ging in het midden van de kom, ik had dit jaar nog maar 1 vis gevangen in het midden van de kom en de rest allemaal tegen de rietkraag. Het vertrouwen in de hengel die tegen de rietkraag aanlag was dus stukken groter als de hengel die in het midden van de kom lag.
De hengels lagen rond 09:30 in en de eerste bak koffie werd ingeschonken. Ik zat lekker droog onder me shelter over het water te kijken. Een half uurtje later klaarde het wat op en werd het droog, de wind nam ook wat af. Ik had volgende week een aantal toetsten dus had ik een boek mee genomen om wat uit te leren. Het vak Engels stond vandaag op het programma, ik had er totaal geen zin in maar ik moest er toch echt aan geloven. Zo gezegd zo gedaan binnen enkele minuten zat ik met mijn neus in de boeken.
Afbeelding
Leren en vissen, een mooie combinatie!

Het studeren wil niet echt lukken en na een half uur leg ik het boek weg, ik heb tenslotte nog een hele dag om te leren. De uren daarna verstrijken en de hengels liggen nog steeds hetzelfde als dat ik ze vanochtend neer heb gelegd. Een kwartier later begint het weer wat harder te waaien en het water kabbelt tegen de kant. Als er een rukwind op speelt krijg ik een aantal piepen op mij linker hengel die in het midden van de kom ligt. Ik denk dat het de wind is maar als ik naar de top kijk buigt die precies de andere kant in als dat het waait. Enkele seconden later veranderen de piepen in een harde fluiter!
Ik pak de hengel op en sla zachtjes aan, de vis komt mijn kant in gezwommen en enkele seconden denk ik dat de vis zich los heeft weten te zwemmen. Ik blijf draaien en voel weer contact aan de andere kant van de lijn, de vis vecht niet hard en ik denk dat ik een kleine karper gehaakt heb. Als de vis boven komt is hij toch groter als dat ik dacht, wat meteen opvalt is dat de vis erg mooi gekleurd is! Ik pak mijn net en de vis ligt schep klaar, de eerste poging mislukt. Gelukkig krijg ik nog een tweede kans maar die verloopt ook niet zoals gedacht, het net zit wat gedraaid en ook poging twee mislukt! Ik kan mezelf wel voor me kop slaan hoe ik hier sta te klote, de derde keer lukt het uiteindelijk wel en kan ik een mooie schub scheppen. Als hij op de kant ligt is hij nog mooier als dat ik dacht, puntgaaf en schitterend gekleurd!
Afbeelding
Wat een goudklompje!

Na even kort geposeerd te hebben geef ik de vis zijn vrijheid terug, wat een prachtvis zeg!

Ik controleer even de rig, de haak is nog scherp en de rig ziet er verder ook nog goed uit. Ik vaar hem terug naar ongeveer de zelfde plek als waar hij eerst lag, ik gooi nog wat bollen bij en ga terug zitten op mijn stretcher. Onder het genot van een bakkie koffie kijk in de foto´s terug, ik ben een tevreden mens! Ik pak mijn boek er maar weer eens bij, maar de concentratie is weer ver te zoeken. Dus na korte tijd berg ik het boek maar weer op. Een half uurtje later, rond de klok van 2 krijg ik een korter oploper op de hengel die midden in de kom ligt! Ik pak de hengel op en de vis voelt beter aan als de vorige. Mijn top buigt direct diep door naar het water oppervlakte, ik besluit de slip wat losser te zetten en binnen enkele seconden heeft de vis meters lijn genomen. Brrr nu begint het toch echt te kriebelen, de vis laat me alle hoeken van de kom zien. Na 20 minuten krijg ik wat meer grip op de vis en krijg ik hem beetje bij beetje naar de kant! 5 minuten later doorbreekt de schim het wateroppervlakte, wat een beest! De adrenaline giert door me lichaam en ik sta te trillen, deze mag ik echt niet verspelen! 5 minuten later ligt de vis schep klaar ik steek het net onder een dikke schub!

Ik zak de vis voor een korte tijd en met trillende handen toets ik het nummer van mijn pa in, hij heeft tijd om foto´s te maken en binnen een kwartier staat hij aan de vijver. Samen leggen we de brute schub op de gevoelige plaat, ik ben in de wolken!

Afbeelding
Yeah!

Afbeelding
Wat een bruut afgebouwde najaarschub!

Dan is het tijd om deze machtige vis terug te zetten, hij heeft even tijd nodig om op adem te komen. En dan zwemt hij weg, wat een mooi moment!

Ik vaar de hengel terug en daarna bekijk ik de foto´s, ik besef dat ik net een van de mooiere schubs van me leven heb gevangen en dat zo dicht bij huis! Ik geniet met volle teugen van het moment!

Ik besluit niet meer te gaan leren voor Engels, maar een ding heb ik wel geleerd:
The best way to study is behind the rots!

De tijd vliegt voorbij en het is tijd om op te ruimen, ik krijg geen aanbeet meer. De aangevoerde stek heeft zijn werk niet gedaan en ik denk dat de vissen naar het diepere gedeelte van het water zijn getrokken (de kom)

Nu ik dit schrijf zit ik thuis achter mijn computer, ik heb voor me eigen alles weer op een rijtje gezet en de foto’s nog is goed terug bekekenen. Kortom wat kan ik terug kijken op een prachtige sessie!
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

01-11-2013 20:13

prachtige schub hoor.
hoop er ooit ook zo eentje te kunnen begroeten.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

01-11-2013 20:19

Nick, leuk verhaal man! Supermooie vissen ook. Wat zijn ze mooi in de herfstkleuren .

Engels idd ff oefenen. Het is: Behind the roDs :wink: :D
Was dat niet de titel van het boek van....

Aaj ken spiek inglies verrie well, not so snel, but dat komt nog wel :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

01-11-2013 20:36

Haha, Nick, mooie vissen man.
Ik had afgelopen week dezelfde boeken voor me, langs de waterkant :P
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

01-11-2013 20:46

Bedankt voor de reacties!

@ Fred haha daar heb je het al! ik moet nog maar even oefenen dan :lol:
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

01-11-2013 22:28

Mooi verslag Nick. Ik heb dat al afgeleerd om mijn leerboeken mee te nemen naar het water, komt er toch nooit van. :wink:
Max Claus
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-04-2013 20:50

02-11-2013 16:46

2e keer op dit water gevist met "ander" aas, nadat het gebruikelijke aas eerder dit jaar niets leek op te leveren. En de 2e dubbelrun in deze 2 sessies met mijn vismaat Robin 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

03-11-2013 17:19

Net terug van een dagje vissen, het waaide vandaag erg hard en de voerboot had zelfs moeite om tegen de wind in te varen. Ondanks dat een mooie schub weten te vangen :D

Afbeelding
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

03-11-2013 17:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het filmpje wat erbij hoort:
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

03-11-2013 18:25

mooi gemaakt roel!

Ben ook bezig geweest.

Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

03-11-2013 19:13

Leuke filmpjes mannen!
Maarreh..Hebben we daar het filmpjes topic niet voor, of wordt er dan te weinig naar gekeken :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

03-11-2013 21:48

Laatst nog een mooie projectspiegel weer mogen vangen in het midden van de nacht.

Afbeelding
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

04-11-2013 11:43

Ziet er goed uit mensen!!!!!!
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

04-11-2013 16:52

Hey nick het is behind the RODS en geen rots,,vooral doorgaan met je engels leren ouwe!!
goed gevist trouwens (good angling) :D
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

04-11-2013 22:21

Mooie vissen allemaal !

Leuk filmpje Wim . Mooie vissen ook ! Van mij binnekort ook een filmpje , eerst woensdag nog wat mooie vissen vangen :)

Roel hoezo die achterlijke reclame op die mooie vissen ?!
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

04-11-2013 22:34

@ Henry, Fred zij het ook al tegen me (grote fout :oops: haha)
Vandaag de toets van Engels gehad, en toch een 8,6 weten te scoren! :D
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-11-2013 11:23

Nu Ricky weer thuis is kan ik weer met een gerust hart een naggie vissen.
Ondanks het echte baggerweer vertrok ik na het eten richting de najaarsstek.
De hengels lagen net in toen het losbarstte.
Keiharde regen, windstoten en afentoe een klapje onweer.
Echt najaarsweer en puur genieten dus.
Door de kou en een bijna lege batterij van me iphone kroop ik lekker vroeg de slaapzak in.
Nog voor middernacht kreeg ik een harde dreun op de linker hengel en vervolgens een harde run.
De laatste twee keer nachtvissen vertoonde me hoofdlamp al kuren en nu deed alleen het rode lampje het nog maar (waarom die er überhaupt opzit)
Na een paar flinke uithalen lag de vis klaar om te scheppen en dacht ik eigenlijk aan het gespetter te horen dat ik met een kleinere vis te maken had.
Toen ik eenmaal de vis op de mat had liggen en me kleine zaklamp aanzette was ik dolblij met wat ik zag.
In de mat lag 'de leder' uitgeteld te happen.
Dit was een van me target vissen op dit maar vorig jaar ving ik hem met de penhengel op een gewicht van 19 pond.
Nu ruim een jaar later en ruim een kilo zwaarder heb ik hem weer op 23 pond.

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik mijn rig weer had ingegooid begon het weer te plenzen en kroop ik tevreden weer in de slaapzak.
Half vijf in de ochtend ging dezelfde hengel weer af en deze voelde zwaarder en vocht harder.
Nu met het kleine zaklampje in m'n mond zag ik al gauw dat ik met een beste schub te maken had.
Het was nu helemaal helder en knap koud en de damp van me eigen adem belemmerde mijn zicht.
Zaklamp uit dus en scheppen maar.
Een mooie volle schub van 26 pond die eenmaal in het net nog erger tekeer ging maar op de foto heerlijk rustig bleef.

Afbeelding

Ik had wel even de rode ogen weg kunnen bewerken maar vind het wel wat hebben.
Evil ben hahahahaha.
De paar uur daarna bleef het stil en om half acht vond ik het genoeg.
Lekker ontbeten met Ricky en straks naar de kaakchirurg waar ze een beetje verstand van me gaan stelen :(
Vis is vis
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

05-11-2013 12:44

Afbeelding
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

05-11-2013 12:46

It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

05-11-2013 16:12

@Casper Achterlijke reclame? Dat is mijn blog & design.
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

05-11-2013 17:05

mooie vissen weer.

ben heb jij die fox hoofdlamp dat rode licht is voor snachts voor als je net wakker bent dan is het niet zo vel aan de ogen ;)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-11-2013 19:23

Nee pepijn ik heb een action hoofdlamp van de action :P
Drie standen waaronder de laatste rood.
Nutteloos in mijn rode ogen :D
Vis is vis
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

05-11-2013 20:00

haha oke oke pas maar op straks staan er allemaal mensen bij je aan t water haha :P
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

05-11-2013 21:45

@ Roel ja begrijp ik maar vind het zonde van de foto , maja misschien een meningsverschil .

Mooie vissen ben !