Vangsten Oktober 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

13-10-2013 11:54

Nadat de gevoerde stek helaas bezet was swear1
Zijn we op een andere stek gaan zitten.
Maar man man wat een regen
Mijn vader zat onderhand in een zwembad 5cm water voor zijn tent.
En bij ons in het midden van de tent.

Maar ja we hebben gevangen dus niet voor niets een nat pak.
mijn vader had 2 spiegeltjes en ik 1 spiegeltje en een krachtige schub

Afbeelding

in een knollentuin komen ook wel eens reuzen voorbij
Afbeelding
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-10-2013 13:12

Net terug van een memorabele sessie in Frankrijk waarin we een aantal zeer mooie vissen wisten te vangen op een 2-tal wateren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

13-10-2013 13:23

Fantastisch man, 3 keer het wereldrecord verbreken in één sessie, proficiat!
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Bas Heijns
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-07-2013 22:12
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

13-10-2013 13:39

Hele , hele mooie vissen en foto's Marijn, top!
http://www.basboilieshop.nl voor al uw karperaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-10-2013 14:13

janieck spithoff schreef:Fantastisch man, 3 keer het wereldrecord verbreken in één sessie, proficiat!


Ik zeg niks... :oops:

Maarre, die derde vis is wel een beauty zeg!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-10-2013 14:21

@ Ron: prachtige schub heb je daar zeg.

@ Marijn: aan je vissen te zien een heel erg goede sessie gedraaid.
Openbare wateren aangedaan zo te zien?
Gebruikersavatar
Arnoud Daalmeijer
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2009 19:36

13-10-2013 15:07

Samen met m'n maat een tweedaagse sessie aan de IJssel achter de rug. Wat een omstandigheden. Regen, regen, regen.

Zelf alleen wat windes en twee mooie barbelen gevangen, mijn maatje had nog een fraaie riviertorpedo. Gelukkig konden we zaterdag wel droog de boel opruimen in een verder prachtig decor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The only thing to fear, is running out of beer.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-10-2013 15:15

Kees Verheij schreef:Ik zeg niks... :oops:


Zit gehurkt, onderarmen op bovenbeen en pols valt over de knie.
Zo maak ik altijd de foto's, vis wordt niet in de camera gedrukt.
Had best moeite om de vis goed vast te houden...

Afbeelding
Afbeelding

@Denny
Ja, openbaar water
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-10-2013 15:34

Machtige schubkarper, angstaanjagend mooi.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

13-10-2013 16:38

Amai!!!!! :o :o :o
Wat een beren Marijn.
Prachtige vissen.
Zal voor mij een droom blijven om zulke vissen te vangen helaas!
Niet getreurd amuseer mij hier ook wel maar toch :o :o :o
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

13-10-2013 19:01

Ondanks het vrijdag veel regende, toch maar instant een nachtje gedaan.

Tent eerst in de regen opgezet, daarna de spullen gelukkig nog enigzins droog in de tent kunnen zetten.

Al met al in de stromende regen, nog wat kunnen vangen ook! Waaronder deze prachtige "najaarsbak".


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Hopelijk vandeweek weer een nachtje, weer of geen weer :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Dries Dewitte
Berichten: 55
Lid geworden op: 09-07-2013 08:24

13-10-2013 21:00

Ik ben zaterdag met mijn broer gaan vissen. We hebben 7 karpers gevangen. Dit waren de 2 mooiste karpers

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-10-2013 22:28

Tuurlijk, ik ben vast jaloers, negatief enz. Ik vind het een groot circus met die in de lens gepropte vissen en gewichtengeile mannetjes. Maar ik zal stoppen, jullie zijn toch niet meer te redden. De karper is tot dikke hoer geworden en beleving is ondergeschikt aan groothoek en ellebogen-op-de-knieenfoto's. En wie een andere mening heeft wordt persoonlijk aangevallen met kinderachtige opmerkingen. Welterusten dames!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

13-10-2013 22:33

Dat is niet het punt Janieck. Het punt is dat er altijd wel gezeik is over foto's die andere mensen niet aan staan. Jullie punt is onderhand duidelijk, dus met dit oneindige geouwehoer gaan jullie de karperwereld hier niet mee veranderen. Als jij die foto's niet mooi vind, jou probleem. Niet die van Marijn lijkt me.

En als het niet is over lenspushen is, dan lijkt de karper wel weer klein op de foto zodat het bijgenoemde gewicht natuurlijk niet klopt(te hoog is)... Altijd weer wat.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

13-10-2013 22:36

En trouwens, ik heb niks met lenspushen, maar ook niks tégen lenspushen. Zolang het maar niet zo'n plaatje word (incl de anale vinger...):
Afbeelding
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

14-10-2013 00:34

Terug van een sessie in mn uppie in France. 750 km rijden voor 3 nachten bleek meer dan de moeite waard te zijn. Het was op een enkel moment droog en lekker. Maar over het algemeen koud, guur, nat en modderig. Kortom, prima omstandigheden voor vretende najaarsvissen. Maar niets te klagen gehad natuurlijk. Even weg, samen met de hond en veel gasbussen om de tent droog en vochtvrij te houden! :lol: Bij aankomst bleek ook nog eens dat er niemand anders had besloten doordeweeks te gaan vissen. Dus, de staafmarkers werden gepositioneerd, de boot werd klaargelegd en de zelfontspanner set-up geïnstalleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-10-2013 01:08

Jordy, wat zul jij genoten hebben, ronduit prachtig :)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-10-2013 08:39

Mooie platen Jordy, top!
Dat maken die kilometers meer dan goed.
Respect!

Wat een gedoe over die foto's allemaal.
Ik post al jaren zelden op het forum, juist vanwege al die negativiteit die er heerst op het forum.
We zijn er zo goed in om elkaar af te kraken of kritiek te hebben over de houding, groothoeklens, etc...
Ik fotografeer nog steeds met een huis-tuin-en-keuken camera op standje 'P' of 'Automatisch'
Vissen worden de lens niet ingedrukt, maar IK vind een foto waarbij de vis redelijk beeldvullend is MOOI...
Als de fotografeer een 30cm meer nar achteren had gezeten en je meer 'vlees' van de achtergrond op de foto had, had je niet hetzelfde commentaar gegeven.

Deze vissen hebben een gewicht wat je niet even de camera indrukt of even met gestrekte armen vasthoud, vandaar die 2 laatste foto's zodat je ziet dat het mij best veel moeite kost om de vis in positie te krijgen.

Verder geven de vissen mij wel een enorm voldaan gevoel... want achter elke vis schuilt een verhaal.
Hoe hebben we de vissen gevangen, wat hebben we ervoor gedaan?
3x een kilometer lopen met een volbepakte trolley op een onverhard pad om bij je stek aan te komen bijvoorbeeld. Helemaal naar de klote gaan voordat je uberhaubt maar aan het vissen bent.

Of als het even niet loopt McGyver-achtige oplossingen bedenken zodat je wel de vis weet te vangen op een veilige manier.
Eerste dag vissen in korte broek, maar eind van de week valt er een pak sneeuw.

Voor mij was het persoonlijk ook een mooie sessie waarin ik echt heb kunnen genieten van de natuur, de omgeving en het vangen van mooie vissen samen met mijn maatje na een lastige prive periode.

De vissen hebben daarom voor mij stuk voor stuk een verhaal te vertellen...
De discussie over de manier van vissen vasthouden, groothoeklens en vis in de camera duwen... Laat iedereen lekker zijn eigen manier hebben van zijn hobby beleven.
Weet je wat het mooie is?
Mijn vismaat en ik hebben allebei een andere manier van de vis vasthouden en beiden hebben wij een andere kijk op hoe wij de ultieme visfoto zien, hij meer vlees van de omgeving, ik meer vis op de foto.
Mooi toch... we zijn allemaal verschillend.

Laat elkaar in elkaars waarde zonder steeds te mekkeren over alle foto's die gepost worden.
Vroeger werden er veel meer vissen gepost op het forum, maar je ziet dat alleen maar afnemen omdat er altijd dat eeuwige commentaar is.
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

14-10-2013 09:13

Amen Martijn. Gaat om wat jij hebt ervaren bij deze vangsten.
Alleen jij kan hier niet ontkennen dat deze bakken behoorlijk op hun kloten hebben gehad qua bekken. Die zien er helaas niet uit :cry: . De derde schub van de eerste serie en bij je 2de post die spiegel. Dat moet toch n behoorlijke smet geven op de vangst ondanks de groote en gewicht van deze vissen.
Qua vasthouden, foto hoek etc.vind ik dat iedereen het zo moet doen als hij wil. En dit ook mag delen op het forum. Bevalt t je niet wat andere plaatsen meld je lekker af 8)
Heb n vismaat die houd ze vissen half voor ze gezicht. Je ziet alleen ze ogen soms stukje neus. Ik persoonlijk vind t niks maar hij wil dat zo dus maak ik zoals n goede vismaat beaamt de foto's zoals hij dat wil. Het is zijn beleving en dat word m gegunt [list=][/list]
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-10-2013 09:52

stefan visser schreef:Amen Martijn. Gaat om wat jij hebt ervaren bij deze vangsten.
Alleen jij kan hier niet ontkennen dat deze bakken behoorlijk op hun kloten hebben gehad qua bekken. Die zien er helaas niet uit :cry: . De derde schub van de eerste serie en bij je 2de post die spiegel. Dat moet toch n behoorlijke smet geven op de vangst ondanks de groote en gewicht van deze vissen.
Qua vasthouden, foto hoek etc.vind ik dat iedereen het zo moet doen als hij wil. En dit ook mag delen op het forum. Bevalt t je niet wat andere plaatsen meld je lekker af 8)
Heb n vismaat die houd ze vissen half voor ze gezicht. Je ziet alleen ze ogen soms stukje neus. Ik persoonlijk vind t niks maar hij wil dat zo dus maak ik zoals n goede vismaat beaamt de foto's zoals hij dat wil. Het is zijn beleving en dat word m gegunt [list=][/list]



De spiegel heeft idd geen mooie bek, die heeft inderdaad wat te verduren gehad. Doodzonde, want het is verder een supermooie en vooral zeer oude vis.
De 2e schub heeft geen verrotte bek, zijn bek is alleen vervormd, maar is niet gebeurd door toedoen van vissers.
Hij heeft alleen de bek van een grasser...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-10-2013 10:26

Schitterende vissen hoor Marijn, vooral op die schubs ben ik ronduit jaloers.

Maar laat me ook Kees even bijvallen: het lijken wel walvissen. Kwestie van smaak? Ach, als je zelf maar gelooft dat het je smaak is... Terwijl het natuurlijk geen keuze is die "we" zelf gemaakt hebben. Het is ons door de strot geduwd zulke foto's te accepteren als zijnde "mooi", door een jarenlange tendens van "vetter=zwaarder=mooier=ik kan beter vissen=ik verdien daar respect voor". Is een foto mooier omdat de vis groter lijkt dan dat ie in werkelijkheid is, of omdat de vis meer van de foto beslaat? Want als dat laatste het geval is, heb ik nog een hele goeie tip: maak een plaatje op de mat. Bam!, enkel vis op je foto.

"De donkerste plekken in de hel zijn voorbehouden aan hen, die zich afzijdig houden in tijden van morele crisis."

Heb ik niet zelf verzonnen uiteraard, en gelovig ben ik ook al niet. Verre van. Maar waar is het wel.
Ik weet het ook allemaal niet...
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

14-10-2013 10:49

Hoi Marijn,

Gefeliciteerd met je vangsten,ik weet hoe het voelt om na hard werken zo een succes te bewerkstelligen.
Vooral die laatste vis doet een beetje denken aan de vis die ik aan de Moezel gevangen heb.En ook super fijn voor je dat je na een rot periode je gedachte eens op iets positiefs kan verzetten..
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de manier van fotograferen ook niet mijn cup of tea is(vind het moeilijk in te schatten hoe zwaar de vissen geweest zijn)aan de andere kant vis je voor je zelf en als jij dat mooi vindt hebben wij dat maar te respecteren :lol:

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

14-10-2013 10:52

Je kan het ook nooit goed doen Marijn :lol: !

Topvissen! en die derde plaat van die schub ademd ook één en al sfeer. Blijf gewoon posten, want persoonlijk vind ik het een toegevoegde waarde op dit Forum.

Het plaatsen bij mij is ook een stuk minder geworden.. Ach ieder zijn ding!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

14-10-2013 11:52

vant weekend ook weer een lekker sessie gehad
heb er 6 mogen landen en hier zijn 5 van de 6 vangsten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alweer lang geleden dat het zo lekker ging
ik was deze sessie 2 nachten weggeweest
1ste nacht had ik er 6
en 2de nacht helemaal niks
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0