Karperstandverneuker van het jaar


Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-10-2013 08:12

Ook dit geeft weer een andere kijk op de discussie.

Nu begrijp ik die uitzetting ook niet. Er wordt toch voldoende gevangen, en er zijn toch meerdere uitzettingen geweest in het verleden.
Misschien wat beter documenteren voor de toekomst, voordat tot een volgende uitzetting besloten wordt.

Een leerpunt voor de Karpercommissie?
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-10-2013 08:20

@Emiel,

je kan het persoonlijk gaan maken. Prima. Zelf hou ik het bij de cie die heeft gefaald en die ik derhalve benoem.

Verder:
KSN, VBK en BVK zijn geen partij. Zij zetten grote lijnen uit, waar hun leden mee aan de gang kunnen. De leden staan immers op de "werkvloer" Heb niks met De KSN maar De KSN ben jezelf.

@Peter van Loo: mijn 5% vistijd al ruim opgeofferd. Heb stokje overgedragen.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-10-2013 08:24

Gelukkig niet elk weekend Cees.
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-10-2013 09:41

Begrijp ik maar 15 stuks kan ook het hele bestand zijn van een water.

Zie net dat het zo'n 6 ha is, 250 stuks man man :o :o
Dan loop ik liever om. :wink:
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

03-10-2013 10:08

herman het begin was misschien niet helemaal netjes
maar heb het helemaal gehad met die ttb gasten als er problemen zij is het altijd met die gasten
iedereen hier in de buurt kotst ze uit we zullen de dag prijzen als die gasten stoppen met vissenen ze moeten. zo doorgaan ze hebben al een waarschuwing achter hun naam staan

dat honden beleid komt niet bij ons vandaan maar staat al 50 jaar in het regelement
dat dit beleid nu gehandhaafd word is te danken aan het feit dat er karpervissers waren die niet weg wilde gaan bij een witvis wedstrijd en als dan de wedstrijd commissie er naar toe gaat en je krijgt dan een hond op je afgestuurd is het gauw klaar zeker

leugenaar wie is hier de leugenaar Klaas er is terug gekeken in het archief en daar uit blijkt dat de laatste uitzetting in 68 is geweest

je moet ook aan toekomst denken een hele hoop vissen waren op leeftijd en gaan eerdaags dood

om te voorkomen dat de populatie remde alleen uit kleine vis bedtaat is er uitgezet

er is wel degelijk gecommuniceerd met desbetreffende instanties over het uitzetten van vis
maar van jullie heb ik niks gehoord

en als je een beetje vent ben ga je eerst bij de vereniging eerst na wat er speelt en niet zonder wat te weten als een achterlijke lopen kakelen op dit forum

het enige wat jij weet is dat er vis uit is gezet en dat er nu vis dood gaat en daar trek jij je conclusies uit
dat het oude bestand nu dood gaat is mijn inziens niet doordat er teveel vis is uitgezet maar door het fijt dat de eerste levering waarschijnlijk ziek is geweest dit waren 15 vissen waarvan er 11 zijn dood gegaan zegt genoeg naar mijn idee
en ik denk dat de illegale uitzetting ook mee speelt
hoe verklaar je het feit dat er op een put geen graskarper is uitgezet toch een graskarper word gevangen

heb zelf ook een vis gevangen vanwaar ik zeker weet dat deze uit een stadsputje komt
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-10-2013 10:38

worden die vissen niet getest op ziektes voor ze uitgezet worden ? en is het ook niet zo dat ze eerst in qarantaine moeten voor bepaalde tijd voor uitzetting ?

overigens wordt er wel vaker gesleept met vissen,niemand weet wat er op een water allemaal gebeurt of je moet 24/7 cameras op het hele water gericht hebben.

ik heb geen idee wbt deze situatie maar 250 vissen uitzetten op een afgesloten water van 6ha is een beetje een overkill denk ik.

zelf ben ik een voorstander van de SKP`s en wil ook dat mn kinderen later nog mooie vissen kunnen vangen en ik zelf ook. echter zie ik het liever enkel op open water gebeuren in deze hoeveelheden.wat dat betreft had een 20 stuks beter geweest imo.

al met al kan je dit nooit weten van te voren en achteraf is het altijd makkelijk lullen, daarentegen is het wel zeer verstandig om eerst alle onzekerheden de wereld uit te helpen voor je de eerste vis te water laat.

stel die topvissen waren niet doodgegaan en dat over een x aantal jaar er nieuwe topvissen bij zijn gekomen zou dit een wel een goede uitzetting geweest zijn.

risico van het vak denk ik dan. :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

03-10-2013 10:48

hoi Michel

de vissen gaan niet in caranterne maar direct uitgezet
er zijn geen 260 vissen uitgezet maar 90 dit is nóóit de insteek geweest maar door het veel te lage gewicht kregen we niet 30 vissen maar 90 er zaten vissen bij van 800 gram met een aantal snoeken van dik boven de meter mag jij raden waar die gebleven zijn
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-10-2013 11:36

Emiel Den Hartog schreef:een aantal snoeken van dik boven de meter

Ik zie net dat ik daar ook gewoon mag vissen, is het in de winter ook druk met vissers op die put?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-10-2013 12:14

leon leendert schreef:en de KSN???wat doen die?? slaap maar lekker verder meneer de president.


Makkelijk om hier De KSN bij te betrekken terwijl die met dit geval niets te maken hebben. De laatste keer dat ik het nakeek, was De KSN geen clubje kleuterleiders die iedere nitwit waarbij het nodig is aan het handje houdt zodra die z'n kop buiten de deur steekt...

Blijf vooral kortzichtig, meneer de visser. :)

Grts
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

03-10-2013 13:03

Hier wordt stevig billenkoek gegeven. :D

Maar wat ik me eigenlijk afvraag waarom er überhaupt besloten is om 30 vissen op de al aanwezige 250 vissen uit te zetten. Aanvulling op natuurlijke sterfte van 3%-5% snap ik, maar om er dan meteen 13% in te willen knikkeren.

En dan blijkt dat er niet 30 maar 90 ingegaan zijn (36%%) Lijkt me een stresserig gebeuren voor die oude vissen, ook al betrof het klein snoekvoer.

Je kunt van alles roepen, verzachten, of proberen recht te praten, maar hier ontbreekt het gewoon aan inzicht. En dan ook nog de KSN (waar ik geeneens lid van ben) er bij roepen... Daar had je nou juist je advies kunnen krijgen.
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

03-10-2013 13:16

waarom er gekozen is voor 30 vissen omdat er tussen januari 2010 en 2012 al 30 vissen dood zijn gegaan door het verouderde bestand
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-10-2013 13:24

maar heb het helemaal gehad met die ttb gasten als er problemen zij is het altijd met die gasten

Sorry dat ik me niks aan laat leunen en dat dat niet in jullie straatje uit komt. Word ik nu weer bedreigt straks?


iedereen hier in de buurt kotst ze uit we zullen de dag prijzen als die gasten stoppen met vissenen ze moeten. zo doorgaan ze hebben al een waarschuwing achter hun naam staan

Ik heb geen waarschuwing en iedereen is: jij en je sekte. Een sekte waar jullie er steeds meer van wegpesten.


dat honden beleid komt niet bij ons vandaan maar staat al 50 jaar in het regelement.

Aangescherpt door jou.

dat dit beleid nu gehandhaafd word is te danken aan het feit dat er karpervissers waren die niet weg wilde gaan bij een witvis wedstrijd en als dan de wedstrijd commissie er naar toe gaat en je krijgt dan een hond op je afgestuurd is het gauw klaar zeker

Sorry grote onzin. Betrof ikke bij die wedstrijd die niet aangegeven was. Hond afsturen? Vuile vieze gore leugenaar die dat vertelt. Dino zeker? hahahahaha

Afbeelding

Dit was uit die periode.



leugenaar wie is hier de leugenaar Klaas er is terug gekeken in het archief en daar uit blijkt dat de laatste uitzetting in 68 is geweest.

Dat er niks bijgehouden wordt kan ik niks aan doen. Als ik begin 90 meerdere kleine vissen vang, is er uit gezet.Zie snoekaas.


je moet ook aan toekomst denken een hele hoop vissen waren op leeftijd en gaan eerdaags dood om te voorkomen dat de populatie remde alleen uit kleine vis bedtaat is er uitgezet er is wel degelijk gecommuniceerd met desbetreffende instanties over het uitzetten van vis maar van jullie heb ik niks gehoord

Gelul. Je wilde niks horen omdat het niet uitkwam


en als je een beetje vent ben ga je eerst bij de vereniging eerst na wat er speelt en niet zonder wat te weten als een achterlijke lopen kakelen op dit forum


Had ik geprobeerd helpt niet. Wellicht dat de volgende commissie nadenkt. (Er is er maar 1 achterlijk: kijk in de spiegel)

het enige wat jij weet is dat er vis uit is gezet en dat er nu vis dood gaat en daar trek jij je conclusies uit

Hinnikt als een paard, schijt als een paard is het meestal een paard.



P
hoe verklaar je het feit dat er op een put geen graskarper is uitgezet toch een graskarper word gevangen

Beats me. Ik heb nog geengraspeen gevangen btw.




dat het oude bestand nu dood gaat is mijn inziens niet doordat er teveel vis is uitgezet maar door het fijt dat de eerste levering waarschijnlijk ziek is geweest dit waren 15 vissen waarvan er 11 zijn dood gegaan zegt genoeg naar mijn idee

en ik denk dat de illegale uitzetting ook mee speelt

Wie opgelet heeft de laatste jaren, weet dat er onverklaarbaar vissen dood gaan NA een uitzetting. Stress wordt vermoed. Als je dan in een water dan MINIMAAL het aantal vissen verdubbeld is dat vragen om narigheid. Dat is je vertelt ook aan die andere grappenmaker. Lees handleiding SKP. 1 vis per ha. Zijn er dus 6 En daar wilde je niet aan. Als je in de winkel iets koopt en blijkt niet goed te zijn stuur je de handel toch ook retour? Wie zich verdiept in de materie heeft kunnen lezen dat ook VKB ageert tegen TE kleine vissen bij de levering. Zal je verklappen dat de kleinste vis op de linge, ruim 450 gram bij de uiitzetting, 1 van de weinige is uit die lichting die wordt terug gevangen. Snoeken en zeker grote hebben liever doodaas.. (sorry kon het niet laten :( )

Verder heb ik er geen verstand van maar minimaal de helft van de vissen is GEEN 45 jaar, sorry.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-10-2013 13:27

waarom er gekozen is voor 30 vissen omdat er tussen januari 2010 en 2012 al 30 vissen dood zijn gegaan door het verouderde bestand


Wat overigens niet gek is... 5% is algemeen aanvaard als gemiddelde sterfte
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-10-2013 13:34

Afbeelding

2-1 voor de ttb losers als je het mij vraagt :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

03-10-2013 13:44

Klaas ik weet niet wat jij in je hoofd heb zitten maar hersens zijn het in iedergeval niet
je loopt uit je nek te Lullen
dat hondenbelijd heeft de kc niks mee te maken en is een initiatief van het bestuur

gelukkig kan ik nog in de spiegel kijken valt bij jou niet mee voordat je er in gekeken hebt is ie gebarsten

dan heb je toch niet alle vissen gevangen op uppel als je de graskarper niet gevangen hebt

in iedergeval weegt hij 30 pond
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

03-10-2013 13:45

Ik heb weliswaar weinig te zoeken in deze discussie, maar als lid van een andere karpercommissie vraag ik me wel af waarom ik in deze discussie nergens de term visserij kundig onderzoek terugkomt? Als karpercommissie zijn/waren wij voornemens in een mooi groot verenigingswater karper uit te zetten. De vangsten wezen er immers op dat het bestand verouderd en bovendien gering is. Omdat we wel wat willen, maar er simpel gezegd geen biet verstand van hebben, hebben we een visserij kundig onderzoek aangevraagd bij de federatie. Hieruit blijkt echter dat het water dusdanig voedsel- en zuurstofarm is, dat uitzetmogelijkheden zeer beperkt zijn, ook al is het een behoorlijk grote put. Dit advies volgen wij als karpercommissie uiteraard op.

Heeft hier visserijkundig onderzoek plaatsgevonden, zo nee, waarom niet? zo ja, zijn de adviezen opgevolgd? Ik wil niet meteen een oordeel vellen, maar de indruk die mij bekruipt uit dit topic, is dat er zonder kennis van zaken maar wat is gedaan :roll:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

03-10-2013 13:58

Okay, we gaan persoonlijk worden zie ik...
Waar komt al die afgunst vandaan?
Zal ik het zeggen?.

Ik kan er maar 3 opnoemen die iets tegen mij hebben op dat water.
Rick, Frans en jij Emiel.
En waarom?, afgunst! meer is het niet.

Per toeval afgelopen weekeind een nachtje geweest sinds lange tijd, sprak op de parking een (ex) sekte lid, ja zo mag je het gerust noemen.

ook hij nam al afstand van jullie debiele ideeën..
Net als die 2 uit Hank, die knul met die blonde meid, je weet vast wie ik bedoel.
Beste gasten trouwens (na dat ze eindelijk een gesprek durfde aan te gaan met moi)
Op één of andere manier zijn er een paar geweest die mij en Klaas zo zwart hebben lopen maken met leugens waar de honden geen brood van lusten...

Ik heb nooit! iemand benadeelt daar, eerder geholpen!, vraag Rick nog maar ff naar die dag dat zijn zoon in coma aangetroffen werd op de kermis...
Zal hij vast vergeten zijn... net als toen hij stond te liegen dat wij niet weg wilden gaan toen er ineens een onaangekondigde wedstrijd was...

Moet ik nog doorgaan?

Ik kreeg zelfs te horen dat ik het water plat voerde..

Zielig volk, meer woorden maak ik er niet aan vuil.

Meerdere uitzettingen zijn trouwens waar.
1992 om exact te zijn, bergen visjes van om en nabij de 30 cm gevangen in november.
Dat heeft mij doen besluiten om jaren later pas weer terug te komen.

Ohja, Emiel, een tip van mijn kant, Nog 1 leugen en ik sleep je voor de rechter wegens laster!.
Je bent gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

03-10-2013 14:11

Emiel Den Hartog schreef:dat hondenbelijd heeft de kc niks mee te maken en is een initiatief van het bestuur



Weer een leugen ontkracht!.
Werd mij verteld dat dit bewust in het leven is geroepen door kc om ons te weren.

Ik zal even kijken of ik kan achterhalen wie die knul was afgelopen zondag die dit toe gaf.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-10-2013 14:18

Mannen....er bestaat zoiets als persoonlijk contact.

Ja zoals vroeger zonder internet.

Voor een karpercommissie lijkt het me alles behalve gepast dan op zo een manier naar buiten treden.
Er is altijd al veel commentaar op de karpercommissies en door dit soort discussie's word het beter.

Praat het uit in plaats van een nergens tot leidende discussie op een openbaar forum

Over 30 jaar staat dit nog steedsop internet.

Geen mooie reclame voor ttb noch voor de karpercommissie.
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

03-10-2013 14:24

Afbeelding
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

03-10-2013 14:25

Helemaal gelijk camiel.
Waar beide met modder gooien hebben beide schuld.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, alleen kunnen deze beide partijen niet bij elkaar komen/toegeven.

Lang verhaal zonder eind. En uiteindelijk met alleen maar.... (verliezers).

Wel een goeie discussie waar we allen weer een les uit kunnen trekken (maar welke dat is, is aan jezelf)

PS. haha toepasselijk Bart :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-10-2013 14:33

Patric Schipper schreef:Wel een goeie discussie waar we allen weer een les uit kunnen trekken (maar welke dat is, is aan jezelf)


lekker die drukke putjes met hun crack bevolking links laten liggen... maar dat dat had ik 12 jaar geleden al geleerd :wink:

las een keer dat Klaas zei: 90% van de karpervissers vist op 10% van de wateren (oid) ergens snap ik ook niet waarom hij graag op dergelijke wateren nog wil vissen.maar hoef dat ook niet te snappen.. ik snap wel dat ik er nog steeds goed aan doe dit soort wateren de mijden als de pest. dan maar minder vangen en minder groot... ik vis voor mn plezier , de rust en het genot en al dat geouwehoer aan het water zit ik niet op te wachten.
kom ik straks nog opgefokter thuis als wanneer ik wegging.. :-?
enige karpervissers waar ik mee te maken heb zijn hier op het forum op mn vismaten na dan.. en dat hou ik ook lekker zo
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

03-10-2013 14:38

Camiel Driehuis schreef:Mannen....er bestaat zoiets als persoonlijk contact.

Ja zoals vroeger zonder internet.

Voor een karpercommissie lijkt het me alles behalve gepast dan op zo een manier naar buiten treden.
Er is altijd al veel commentaar op de karpercommissies en door dit soort discussie's word het beter.

Praat het uit in plaats van een nergens tot leidende discussie op een openbaar forum

Over 30 jaar staat dit nog steedsop internet.

Geen mooie reclame voor ttb noch voor de karpercommissie.


Zodra ik openlijk word beschuldigd van dingen die niet waar zijn MAG ik daar gewoon reageren lijkt mij.
Heb mijn zegje gedaan en actie ondernomen tegen dit persoon.
En daar wil ik het bij laten.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

03-10-2013 14:39

Dit vinger gewijs kent 2 verliezende partijen ( wel 3 als je de karpers mee telt )

- Mooie vissen dood
- Onderlinge ruzies

De vereniging heeft alleen in dit geval het recht om vissen uit te zetten als zij dat willen.
Als de visstand hier onder lijdt hebben ze zelf ook last van de gevolgen.

Beide partijen moeten stoppen met elkaar kwaadwillig publiekelijk in een verkeerd daglicht te stellen want dit geld voor de wet als laster of eerrof.


Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Danny Slaats op 03-10-2013 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-10-2013 14:40

Beste Emiel,

Door je opmerking karpers van 800 gram en de link naar snoeken sla je de plank mis. Snoeken pakken per definitie zieken vissen. Visstandonderzoek in de vorm van hengelvangstregistratie o.a. bij kleine karpers (800 gram) na uitzetting heeft aangetoond dat de meeste dit wel degelijk overleven.

Zet op jullie site of hier de gegevens van de hengelvangstregistratie. Bij wie hebben jullie als HSV om advies gevraagd, en is de hengelvangst hier ook tersprake gekomen.

Door hier elke visser die met TTB bollen vist in een kwaad daglicht te zetten slaat als een tang op een varken.

Gr, Peter