Vangsten September 2013

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

20-09-2013 07:15

Gisterenavond nog een korte sessie van 4 uurtjes kunnen doen.
3 karpers (nog eentje net voor het net gelost)en 4 brasems gevangen,zat daar van 16h30 en de karpers gevangen vanaf 19h tot 20h30.Mijn eerste 2 karpers in het donker.20h15 en 20h30,was net aan het inpakken,liep de ene hengel af,net teruggezet en de andere hengel die afliep.Zonde dat je daar niet mag nachtvissen,zou me wel het nachtje geweest zijn denk ik.
Zat toch 1 mooi exemplaartje tussen.
Een spiegel van 73cm en 16 pond,voor dat water al een mooie vis en ongeschonden.
Was helaas mijn camera vergeten,het is een foto met mijn gsm door een wandelaar genomen,niet van hoge kwaliteit vanwege het lichtgebrek op dat moment.Beetje bijgewerkt om alles zichtbaar te krijgen.
Afbeelding
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

20-09-2013 08:44

He Ron,
Ok je hebt me overtuigd! Wat een fijne visjes man. Vooral die eerste...prachtig!
Ik hou je op de hoogte.
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

20-09-2013 10:15

aangezien ik van de week leuk succes had gehad op een water bij mij
in de buurt. besloot ik gister midag er toch weer heen te gaan, met als
resultaat 2 mooie schub karpers. geen super beren ma wel hele mooie
ongeschonden vissen, 1 van de 2 zwom zich vast. waardoor ik het water
in moest met deze kou, dit heb ik gedaan en de vis bevrijdt. dus was daar
wel blij mee hier de vissen:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

20-09-2013 18:11

Die laatste vis heeft er wel een oogje voor :o
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

20-09-2013 21:20

Casper Heuver schreef:Die laatste vis heeft er wel een oogje voor :o


Hoe bedoel je dit casper
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

20-09-2013 22:33

"]Die laatste vis heeft er wel een oogje voor :o[/quote]

Hoe bedoel je dit casper[/quote]

Omdat hij een gigantisch oog heeft.
Misschien een beetje vertekend op de foto kan ook aan mij liggen ..

Ik vindt het wel geinig ! :o
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

20-09-2013 22:43

Deze had ook best bolle ogen en egt een karakter kop vondt
Ik. Ben benieuwd hoe hij op 25 pond eruit gaat zien
Dries Dewitte
Berichten: 55
Lid geworden op: 09-07-2013 08:24

21-09-2013 10:28

Ik ben gisterenavond samen met mijn broer gaan vissen.
Toen mijn broer zijn 2 hengels op hun plaats lagen en ik nog bezig was met mijn 2de hengel liep tegen 17.30u mijn eerste hengel al af.
Na een korte dril wil mijn broer de karper scheppen maar net op het moment dat hij dit doet lost de haak en is de karper weg :( Na een goede vloek dan maar beide hengels ingooien. Bij het ingooien van de 2de hengel loopt het mis aangezien ik in de takken gooi van bomen die op een eiland staan waartegen ik vis. Bij het proberen loskrijgen van de lijn, breekt de draad. De lijn opnieuw volledig maken en 15 min later ligt ook deze hengel op zijn plaats.
Een half uur later gaat een hengel van mijn broer af. Bij het drillen voelde hij onmiddellijk dat dit geen karper was. Na een wel heel korte dril bleek dit een zeelt van 2,5 kg te zijn. Bij het opnieuw ingooien van de lijn is het deze maal mijn broer die in de takken gooit. Opnieuw gevloek :x
Op dit moment hadden we al zin om naar huis te gaan.
Rond 19.30 loopt opnieuw een hengel van mijn broer af en dit leverde deze mooie karper op:

Afbeelding

Hierna begonnen we op de tweede hengel van mijn broer veel last te krijgen van krabben. We hebben toen besloten van deze hengel in open water te leggen in de hoop een vis te kunnen vangen.

Ondertussen waren we in de tent gekropen aangezien het wat begon af te koelen. tegen 20.30 horen we plots een ratelend geluid. We kijken naar elkaar en op dat moment beseffen we dat er een hengel afloopt zonder dat de beetmelder afgaat. Mijn broer had blijkbaar de beetmelder na het vangen van bovenstaande karper afgezet en vergeten deze opnieuw aan te zetten. Bij deze run mochten we onderstaande karper verwelkomen:

Afbeelding

Om 21.30 gaat voor de 3de maal dezelfde lijn van mijn broer af. Bij het drillen van deze vis zei mijn broer al snel dat het waarschijnlijk een grotere vis zou zijn. Na een mooie dril van 15 min mochten we deze karper van 13.8 kg verwelkomen:

Afbeelding

Toen we nog bezig waren liep de 2e hengel van mijn broer af. Dit was de hengel die we in openwater hadden gelegd. Aangezien mijn broer nog bovenstaande karper in zijn handen had, kon ik deze vis drillen. Na een korte dril hadden we deze kleine karper op de mat liggen:

Afbeelding

We hebben dan nog tot 23.30 zitten vissen maar niets meer gevangen.
Na een begin vol frustraties zijn we toch tevreden en voldaan huiswaarts gegaan :D
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

22-09-2013 11:11

weekendje gezeten met het vrouwtje en vaders
Nu zat mijn vader op mijn stek en niet zonder resultaat

1x lijnbreuk door mosselbanken
heb er gelijk shockleader opgezet voor hem
en binnen 45min weer een run en die kon hij wel verzilveren

Afbeelding

en vanmorgen had die nog een klein spiegeltje.

Afbeelding

Boedha's Natural Fish had hem goed gesmaakt

Afbeelding

helaas is het bij mij stil gebleven

volgende keer beter
Gebruikersavatar
Nick van Bommel
Berichten: 323
Lid geworden op: 19-07-2011 21:49

22-09-2013 17:38

dagje weggeweest :)
Afbeelding
Mvg Nick van Bommel.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-09-2013 21:27

marc klein schreef:Drie op een rij. Tijdens een korte avond sessie in de zeikregen. Stond op het punt om in te gaan pakken rond 20.45 totdat ik de eerste karper tegen moest houden onder de brug door te zwemmen. Een half uur later volgde de tweede en weer een half uur later de derde. Lekker in de regen staan drillen. Ik vind het nog steeds lastig met de zelfontspanner te fotograferen. Vooral het vast pakken van de karper vind ik lastig. Hoe doen jullie dat?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat bedoel je precies met het vastpakken vind ik lastig?
ik heb een simpele digi camera en die heeft 2 opties voor de zelfontspanner.
optie 1 is simpelweg 1 foto en optie 2 is 3 fotos in 30 seconden.
ik neem aan dat je de tijd tussen het het knopje indrukken en het werkelijk fotos maken te kort vind.
wat ik doe als ik een vaste stek heb is een proeffoto van te voren maken zonder vis.
je kan de camera dichterbij de mat zetten dan je denkt.
als ik een vis op de mat heb ga ik voor me mat op de knieen zitten en kan zo bij de camera.
ik druk dan de knop in en heb dan 10 seconden voordat de eerste foto genomen word maar aangezien ik al voor de camera zit is dit geen probleem.
soms is de vis druk en is het lastig maar omdat ik de optie 2 gebruik (3 fotos) zit er altijd wel een goede foto bij.
heb je een goed statiefje oid?
gr ben
Vis is vis
marc klein
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-06-2007 23:09
Locatie: Voorburg
Contacteer:

22-09-2013 22:34

Dat vastpakken... ik zit altijd met te veel vingers in beeld. Het komt natuurlijk ook een beetje door het formaat vis. Ik zet hem op een statief maar moet altijd aan de achterzijde kijken of de zelfontspanning goed is ingesteld. Met inderdaad 3 foto's op een rij met 10 sec ertussen. Met name in het donker wordt hij nog wel eens onscherp de foto omdat bij het indrukken om de zelfontspanning in te schakelen je een puntje moet hebben waar hij een beetje op scherp kan stellen. Als hij dat niet doet dan ben ik niet te zien. Nu zit ik al een tijdje te denken aan een nieuwe camera omdat onze Canon (die overigens mooie foto's maakt) de batterij leeg trekt na 10 foto's. Da's niet leuk als je klaar zit om de foto te laten maken en de lens trekt zich terug...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

22-09-2013 23:14

Hoi Marc ,

Als je de zoek functie gebruikt kan je al een heel end komen .

Ik ben zelf nu zon anderhalf jaar karpervisser en had er in het begin ook moeite mee .
Hoe kan je het nou goed doen ? Veel oefenen , speur het internet af , de vis heeft een soort kuiltje waar je met je vinger mooi in kan .

Zelfontspanner is altijd lastig maar veel proberen en oefenshots maken helpt een stuk .

Een camera die uitvalt is natuurlijk lastig .. Ligt het niet aan de oplaadbare batterijen ? Die hebben ook een levensduur namelijk .

Vaak kan je bv ook een stuk filmen en dan foto's ervan knippen .

Su6 in ieder geval .
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

23-09-2013 08:51

Marc,

Het probleem zit hem in, dat je de vis optilt. Je moet hem juist laten zakken, dan kantelen je handen en komen je vingers onder de vis ipv in beeld zoals nu.

Op je hurken zitten - vis pakken - polsen op je knieen leggen - polsen een beetje naar beneden kantelen - en klaar!
Met je knieen kan je dan makkelijk de vis sturen om de vis wat schuin op de foto te krijgen bijvoorbeeld.

On-topic.
Mooie vissen worden er weer gevangen. (jaloers) mijn stek loopt nog niet zoals het moet :cry:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2013 09:08

Ik heb dat probleem ookmet mijn spiegelreflex camera.
In het donker heeft die moeite met zelfontspanner fotos en blijft maar zoeken naar een mikpunt met als gevolg indd wazige fotos.
Met mijn goedkopere digitale camera heb ik dit probleem niet.
Zorg ervoor dat je iets achter je heb staan.
Bosjes of een boom ed.
Ik zal binnekort is hier wat over schrijven.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

23-09-2013 09:47

Een bekend probleem Ben. Dit is te voorkomen door voor het maken van de foto – bij voorkeur bij daglicht – met je toestel te focussen op de plek waar de karper moet komen. Deze plek kan dan even een bankstick of emmer zijn.
De camera op een statief en het statief en emmer of bankstick niet meer verplaatsen.
Nadat je hebt gefocust de camera van de auto focus afhalen, dus op mf (manual focus), anders blijft hij inderdaad focussen als je met de vis bezig bent. Doordat het donker is vindt deze geen punt om op scherp te stellen. De vis moet voor de foto op de plek van de emmer of bankstick gehouden worden. De camera hoeft nu niet meer te focussen en zal de foto maken.
Inderdaad is het beste een plek met iets van boom/struik of andere objecten te kiezen als achtergrond.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2013 10:26

Ja dat klopt wel maar toch is het jammer dat het zo moet en de camera bv niet het zoeklAmpje automatisch gebruikt zoals die doet met handmatig fotos maken.
Vooral nu de kortere dagen er weer aan komen en ik pas in het donker aankom op de stek.
Vis is vis
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

23-09-2013 10:38

zo ook weer thuis van een paar uur vissen
eindelijk 1 van mijn 3 targets gevangen na 3
dagen elke keer op de stek te hebben gezien
liet die zich nu vangen wat een mooie spiegel
erg blij mee en hopen dat de andere targets nu
ook snel komen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Renaldo Bosschaert
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-08-2013 10:38
Locatie: Utrecht

23-09-2013 15:50

Afbeelding
Wietse van der Schee
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2013 18:42

23-09-2013 19:12

goedenavond,

het is zaterdag middag, en ik moet gewoon gaan! 2 weken niet ge-nachtvist door andere verplichtingen. gelukkig mochten mijn broertje en vriend ook mee, want alleen nachtsessies doen mag ik nog niet van me ouders.

na een waardeloze nacht waarbij (onbewust) er een hele nacht een giebel aan me lijn zat, was het rond een uur of 12 wel raak!

een keiharde run, en bloedstollende dril uit de kano wat zo'n halfuur duurde, zat hij eindelijk in het net!

jaaaaaaaaa hij is het! mijn target vis! een twotone rond de 30 pond. gillend over het water vaarde ik terug, terwijl me broertje me ouders (met spiegelreflexcamera) belde. zo snel en veilig mogelijk werd de vis met behulp van de weegzak het land op gehesen. whoowaaa wat een bak! na de nodige foto's van ouders, broertje, vriend, en allerlei andere belangstellende was het moment van de waarheid aangekomen: het wegen. yeaaahhh 30 pond precies! hoppaa eerste 30-er. wat een speciaal/ bijzonder moment! helemaal te gek, deze beauty verbreekt veel records voor me:

- eerste dertiger
- eerste twotone
- eerste Westlandse spiegel
- me PB verbroken van 24 naar 30 pond
- en ook nog me (eerste) targetvis die binnen is!

echt wat een topsessie, die glimlach gaat de komende paar weken niet van me gezicht af!


helemaal goud


Wietse van der schee
Wietse van der Schee
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2013 18:42

23-09-2013 19:14

hoe kan je een foto bijvoegen?
Gebruikersavatar
Pim Laurenssen
Berichten: 58
Lid geworden op: 10-05-2006 11:53
Locatie: Noord-Brabant

23-09-2013 19:25

Afgelopen zaterdag 5 uurtjes in de ochtend gevist.
Na 2 uur vissen kwam er iemand links schuin tegenover me zitten en legt zijn aas 10 meter van het mijne af.
Zijn andere hengel legt hij weer 10 meter naast zijn andere hengel :evil: ik besluit na een half uurtje mijn hengel binnen te halen, hang er een funnerwebje aan met 4 boilies erin en gooi hem rechts op het midden waar ik het laatste half uur 4 x een kaper zag springen.
Binnen 3 minuten loopt ie aan met dit als resultaat.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pim Laurenssen op 23-09-2013 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

23-09-2013 19:47

Eeeeeeyyyy renaldo mooi vissie hoor .
Het visse toch weer helemaal opgepakt dus :)
mooie vis kleding die ausies whaha
zal wel......!
Wietse van der Schee
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-09-2013 18:42

23-09-2013 21:16

upload failed is het enigste wat ik krijg....