KWO


Plaats reactie
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-08-2013 03:47

Om strontziek van te worden!

Gaat nergens meer over!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

05-08-2013 06:46

Oke en hoe moeten we dat dan zien bepaalt een mens zelf niet wat hij wel en niet kijkt
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-08-2013 08:04

Dat het niveau een stuk lager ligt dan wat jaren terug zal niemand ontkennen. Gewoon lekker je ding blijven doen waar je plezier in hebt lijkt me het beste.


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-08-2013 09:10

Niemand verplicht je tot ook maar iets Hilco ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2013 09:38

Lijkt er zo op dat het niveau sinds de oprichting van het board afneemt. :D Althans ik herinner mij discussies uit die tijd die over hetzelfde onderwerp gingen en die ooit de reden voor de toenmalige redactie was om moderators in te stellen.

In de praktijk lijkt er een continue verloop en vult jonge aanwas weer vertrekkende leden aan. Voor die laatsten is de herhaling van triviale topics begrijpelijk weinig spannend. Ik kan alleen niet zeggen dat ze het initiatief nemen hier zelf verandering in te brengen. Dat vind ik dan weer jammer. :-?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-08-2013 10:00

Hilco Meijer schreef:Om strontziek van te worden!

Gaat nergens meer over!


Waar doel je precies op Hilco?

Kees,

Ach ja, wat is niveau...?

Heel veel vragen inderdaad waarbij je (ook ik) denkt:"Had je dat niet zelf uit kunnen zoeken? Met behulp van Google bijvoorbeeld?" Maar gek genoeg zijn de jongeren steeds jonger wegwijs op internet, maar tegelijkertijd ook steeds minder bereid om zelf informatie te vergaren. Tegenstrijdig idee (want meer is het ook niet) eigenlijk.

Los van het gevoel dat men één en ander steeds vaker voorgekauwd wil hebben: heel veel nieuws valt er op een gegeven moment ook niet meer te melden m.b.t. onze hobby. Dus krijg je een herhaling van zetten. Waarbij we niet moeten vergeten, dat deze zetten voor sommigen nieuw zijn.

Vragen als "Welke smaak boilies doet het goed op deze plas?" raken misschien kant noch wal, maar werden jaren geleden ook al gesteld. Als je voor de zoveelste keer uit moet leggen dat dit geen wetmatigheid is en dat er beter naar andere factoren gekeken kan worden, kun je wellicht gefrustreerd raken. Maar evengoed kun je er voor kiezen niet te reageren.
Vergeet ook niet dat de karpermedia een beeld schetsen van de karpervisserij, dat in de algemene praktijk niet klopt. Haal je echter als beginneling, met de beste bedoelingen, je informatie uit "de bladen", dan wordt je kijk op het karpervissen niet bepaald helderder. Dat je dan hier om raad komt vragen, omdat je door de flavours en rigs het bos niet meer ziet, ik begrijp het wel. Al heb ik ook wel eens mijn bedenkingen, bij zowel vragen als reacties.
Ik weet het ook allemaal niet...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-08-2013 11:43

Een blik "fieldtesters" opentrekken was m.i ook niet zo,n goede keus! :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

05-08-2013 12:25

Het blik fieldtesters dat is open getrokken vind ik juist wel een goed idee.

Enkel de selectie procedure is in mijn ogen wat matig.

Ik weet van een bepaald product dat de revieuw ongeveer gebaseerd is op de verpakking. en niet op een werkelijke test.


Zomers is het aantal....oelewapper....vragen altijd hoog.

Meer vissers aan de waterkant en veel jongelui die vragen stellen die kant nog wal raken.

Ik vang niets.......ik soms ook maar iemand in groningen kan me weinig vertellen over een slootje hier toch
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

05-08-2013 12:38

Volgens mij zie je tegenwoordig ook veel vaker mensen die meteen of te snel met karpervissen zijn begonnen. Mensen die gewoonweg de basis van het vissen missen. Lekker kamperen aan het water met bier en een bbq erbij, maar een pennetje uitloden kunnen ze niet...
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

05-08-2013 14:59

Mijn basis werd gelegd door jaren lang te vissen met de feeder / picker waarbij ik uit het niets een karper mocht begroeten. Mijn interesse werd gewekt en langzamerhand kreeg mijn inventaris een upgrade naar een volledige karperuitrusting.

De basis wordt in mijn ogen gelegd door te vissen met wellicht alles behalve een statische uitrusting op karper.
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-08-2013 16:28

Het leven zoals het is. Rustig blijven ademhalen en soms de middelvinger gebruiken zonder je druk (proberen) te maken.

Je moet durven beseffen dat het nu eenmaal zo is. We kunnen dan wel met z'n allen ons best doen om stukje bij beetje dingetjes recht te trekken, maar elders houdt men jeugdinitiaties/talentenjachten waarbij diegene die het meeste laat zien een (junior? :) )sponsorcontract krijgt. Maakt mij verder niks uit hoor, maar het geeft wel aan dat dit het heden is en niet het verleden. Mee leren leven.

Grts
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-08-2013 18:00

Het idee fieldtesting sprak mij niet aan en daarom heb ik me ook niet aangemeld. Ten eerste hoeft het
van mij niet zo, mede door omstandigheden, en nu ik daarnaast ook nog opa ben geworden,
leg ik de prio's ergens anders (heb ik ruim voor die tijd al gedaan).
Fieldtesten betekent dat ik moet. Ik ga wanneer ik wil en doe dus niet mee daarmee. Voor wie dat wil mag dat beslist doen.

De vraag is inderdaad of degene die de test toebedeeld krijgt, ook de test op een degelijke
wijze kan uitvoeren, en er een verslag over kan schrijven. Is dat niet het geval, dan vraag ik me af of degene
die zich aangemeld heeft daarvoor, dat beseft. Soms zie ik aanmeldingen van vissers voor die fieldtesten, die hier
de vragen stellen die kant noch wal raken. En diegene moet een verslag schrijven.
Ik weet niet of dat een gekleurd verslag wodrt, of werkelijk goed onderbouwd wordt.
Ik heb bewust die thread ver van me af gehouden.

Ik ben altijd bereid een nieuwe generatie wijzer te maken, doe dat constant aan de waterkant, in de buurt, overal.
Met veel plezier en geduld zelfs. Maar het lijkt alsof het gemak het wint van de onderzoekszin van vroeger.
Nadenken: laat een ander dat maar doen. Gewoon effe de zoekfunctie gebruiken is er niet bij. Onwetendheid bij deze generatie, nee.
Meestal niet. Ik houd nog een slag om de arm zoals je ziet.

Het karpervissen is m.i. een trend geworden, er is zelfs een merk naar vernoemd! Hoeveel jongeren na of binnen een jaar
al weer afhaken....... De mooiste spullen in een half jaar bij elkaar, en dan alweer verkopen.

Ik ben door ondervinding wijzer geworden in de loop der jaren en kom regelmatig dingen tegen waarvan ik denk, he,
handig, of dat wist ik niet. Ik blijf vissen wanneer ik dat wil en wanneer ik kan. En KWO, ach dat is zo gek nog niet.
Soms zelfs erg leuk (blunders). Dus ga zo door. Erger je je ergens aan, dan niet lezen. Lees anders de blunders nog maar eens :)

Grtz & tight lines
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

06-08-2013 01:45

Ben het helemaal met Kees eens.

Ik heb in principe geen geheimen en ja misschien ben je dan wel dom.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

06-08-2013 19:53

Ach joh.

Niet ergeren, alleen maar lachen om die seizoen figuren. Laat ze je houd het niet tegen en er zullen alleen maar meer volgen!

Met 2 maand haakt 80% af omdat het dan koud en te moeilijk worden om stekken te vinden of te spotten. En krijg je help help mn bollen werken niet. Dan krijg je de onderscheid van de "echte" visser en mensen die alles op een bordje willen.

En natuurlijk, marktplaats staat weer in de uitverkoop. Pressies het moment om mijn defecte onderdelen goedkoop te vervangen. Ook zo kan je t rendement terug verdienen.

Maak je niet druk :wink:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Plaats reactie