nachtvissen noord-holland e.o.

Plaats reactie
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

31-03-2013 17:46

Hallo allemaal.ik wil graag deze zomer een sessie gaan doen van een paar nachies.
Nu is mijn vraag waar?
Ik wil in een lekkere rustige omgeving zitten.
En bij een niet al te moeilijk water want heb geen voerboot.

Weet iemand een water voor mij in noord holland of dichtbij ?

Met vriendelijke groet klaas garms
vissen is vangen
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

31-03-2013 19:33

Noord-Holland e.o. is nogal ruim, daarnaast heb ik ook geen idee waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Aanschuiven op een circuit water of zoek je rust? Noord-Holland barst van de mooie wateren al eens op Google Maps of in je lijst van wateren gekeken?
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

31-03-2013 20:03

het gaat er mij om dat ik kans maak om karper te vangen, het liefst niet al te ver rijden.
ik wil wel graag wat vangen en niet keihard blanken.
het maakt me niet uit als er veel gevist wordt alleen op sommige wateren raakt zo'n water overbevist en maak je weinig kans.
als u misschien een mooi plekkie weet en misschien nog een voorkeur aan boilies enz.
ik snap dat u niet graag stekken prijsgeeft maar misschien kent u wel een mooi water voor mij voor 2/3 nachten.

mijn voorkeur is gewoon dat het water niet al te moeilijk is en dat je niet volop in de kijker zit.
ik heb geen voerboot en geen pijlhengel dus ik moet wel een beetje weten hoe ik het dan aan moet pakken.
ik dacht misschien aan dit water ; peoldijk, rijpwetering
loopt een water langs de poeldijk zit een soort meer aan vast de kleipoel
iemand misschien ervaring mee

groeten klaas garms
vissen is vangen
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

31-03-2013 20:42

Maar dan hebben we het meer over Zuid-Holland toch?
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

31-03-2013 20:58

Jaa iderdaad ben daar een keef geweest van daar.
Daarom ook en omstreken haha

Nog anders ideeën?

Gr klaas
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

31-03-2013 22:09

Ik kan je wel aan een stek helpen. Maar wat voor water wil je?
Je zegt een paar nachten te willen gaan zitten maar je hebt verschillende opties.
Ik ken wateren waar je je helemaal scheel kan vangen maar met een laag gemiddeld gewicht.
Wateren waar je weinig vangt maar wel met zware vissen. En daar tussen in.
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

01-04-2013 08:14

Het hoeven voor mij geen 30 ers te zijn maar als er een paar zware vissen zwemmen zou wel leuk zijn!
Maakt allemaal wat spannender als je weet dat er zwaardere vissen zwemmen.
Het liefts heb ik water wat daar tussen in zit. Waar je wel veel kunt vangen maar ook weer niet allemaal knolletjes.
West u een water voor mij ?
vissen is vangen
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

02-04-2013 13:48

hallo, niemand een idee ?

ik vind het zelf nog al lastig om te weten waar ik moet.
ik kan wel een water vinde via maps maar hoe weet ik wat er zwemt en of er wel wat zwemt?

groeten klaas garms
vissen is vangen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-04-2013 18:16

Willen we dat niet allemaal?
Vrijwel overal zwemt karper, zo moeilijk is dat ook niet uit te vinden, loop eens een paar keer een rondje met iets warmer weer, kijk wat je ziet, maak een praatje met de vissers, etc. Werkt allemaal al veel beter dan online om info vragen als je zelf al niet eens weet over welk water je info zoekt.
Een voerboot hoef je ook op een moeilijk water helemaal niet nodig te hebben, een peilhengel lijkt me ook op makkelijk water een pré. Hoe wil je zonder peilhengel onderzoeken hoe het met de bodemstructuur zit? Je kan natuurlijk gewoon op de gok ingooien, dan ben je niet aan het vissen maar aan het gokken. Karper is niet de makkelijkste vis om te vangen, boilies en electronica hebben het selectief vissen dan wel makkelijker gemaakt, maar de basis, observatie, kiezen van de juiste spots, etc zal je toch echt zelf moeten hebben.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-04-2013 14:09

Noord-Holland is best groot...
Wil je in Denk Helder gaan vissen of in de buurt van Haarlem?
Maakt allemaal nog wel een groot verschil...
Misschien moet je specifieker zijn in de regio waar je wilt gaan vissen.

Maar je wilt graag weten waar je kans maakt op een 30-er, niet te veel knollen vangt en je kan vissen zonder voerboot...

As karpervisser zal je ook zelf een hoop tijd en energie moeten steken om een water of watersysteem te leren kennen.
Door achter de pc te vragen op zo'n forum waar je kan vissen is te makkelijk in mijn ogen.
Als je langs wateren zou rijden, gaat observeren en met de aanwezige vissers gaat praten krijg je snel genoeg een indruk wat je kan verwachten op een bepaald water.

Neem een peilhengel mee, blijf uren gooien op zoek naar dat ene plaatje of geultje.
Je hebt geen voerboot met dieptemeter nodig om een knappe vis te vangen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-04-2013 14:29

marijn ham schreef:Je hebt geen voerboot met dieptemeter nodig om een knappe vis te vangen.


Agree!

Maar wat je wel nodig hebt is initiatief en doorzettingsvermogen. Tasje met gemakzucht kan gerust thuisblijven ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-04-2013 16:23

Geen peilhengel? Ik ook niet. Wat is dat eigenlijk? Een gewone karperhengel (die jij ook hebt) met een peildobber? Oh, dan heb ik er wel één.

Zo, probleem één opgelost: je kunt dus toch zelf gaan peilen!

Een water dichtbij en/of niet te ver rijden? Heb ik iets gemist, of heeft de TS nooit gemeld waar 'ie woont?

Verder is het gewoon heel lastig om zomaar even ergens lekker te gaan zitten vangen als je geen moeite wil doen. Gelukkig maar.
Ik weet het ook allemaal niet...
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

08-04-2013 22:54

Heb vandaan toevallig een (voor mij) nieuw water bekeken, kostte mij zo'n 6 uur en dan weet ik nog vrij weinig over de bodem, bestand, dieptes e.d. Iets wat ik morgen met de boot zal gaan bekijken.

Zoals hier boven al gesteld is, mensen zullen al die uren werk nooit zo maar prijs geven. Natuurlijk kan er wel een watertje genoemd worden maar de rest zal je zelf moeten ondervinden ;-) Geloof me dat dat een best leuke kant van het vissen kan zijn!
klaas garms
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-03-2013 22:19

09-04-2013 18:47

ik doe er ook wel veel aan maar mijn leeftijd zit niet mee.
15 jaar dus als ik een water wil bekijken op een plaats buiten purmerend (mijn woonplaats) word het wel lastig.
vorderest matriaal heb ik er wel voor maar de tips zijn wel handig.
over peilen en een water onderzoeken op welke punten moet je letten en met obeserveren waar moet je op letten ?

is voor mij iets heel nieuws,
mijn thuiswater is nu een parkwater met een aantal mooie stekken, een beetje voorvoeren en ik vang daar makkelijk vis.
nu wil ik graag ergens lekker rustig 2 nachies gaan vissen.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-04-2013 19:03

Purmerend?? Zat viswater in de buurt, genoeg om leuke beginsessies te maken in verschillende cultuurwatertjes...
Wat dacht je van de purmerringvaart? Of NH-kanaal? Zat leuk water
Plaats reactie