'Het Heilige Beest' Alijn Danau's nieuwe boek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

22-01-2013 09:26

Hallo iedereen,

Persoonlijk kijk ik erg uit naar dit nieuwe boek. Zijn vorige boeken heb ik met zeer veel plezier gelezen. Buiten de prachtige vangsten die in zijn boeken naar voren komen, spreekt zijn schrijfstijl en verborgen humor me erg aan. Kijken jullie ook uit naar het boek? Laat hier ook weten wat je er van vond!

Lees hier de recensie van Mark Hoedemakers over het boek:
http://karperwereld.nl/blogs/item/alijn ... oedemakers

Je kunt het boek ook via KWO bestellen. Alijn krijgt de boeken op 2 februari van de drukker. Die maandag erna gaan de boeken direct naar de post. Afhankelijk van waar je woont zul je hem die week ontvangen.
http://karperwereld.nl/productinformati ... au-bij-kwo

Veel leesplezier!

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

22-01-2013 19:36

Over het algemeen nooit erg geinteresseerd in karperboeken maar voor de boeken van Alijn Danau maak ik met veel plezier een uitzondering.

Zijn eigen schrijfstijl staat mij absoluut aan en zijn vorige 3 boeken dan ook al meermaals gelezen. Ga het vierde boek dus zeker kopen op Carp en ben met name benieuwd of er ook wat hoofdstukken aan Marokko (Bin el Quidane) geweid gaan worden. Hoop het i.i.g. wel aangezien ik dit water vorig jaar voor het eerst bevist heb en voor 2014 weer op de planning staat :P
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-01-2013 23:40

Beste Joost

Misschien een teleurstelling, maar Marokko komt niet voor in dit nieuwe boek...

Grts
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-01-2013 06:51

skietende vrouwen? :wink:
It's okay 2 pay
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

23-01-2013 07:46

Hoi Mark, dan weet hij waar hij z'n boek kan steken............................... :)

Geintje, nog zeker interesse in het boek hoor :D
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-01-2013 11:22

Mark, verkoop Alijn dit boek al wel op beurs Carp 2013?
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

23-01-2013 13:38

Ik heb zijn vorige boek gelezen en moet zeggen dat het me totaal niet heeft aangesproken. Ik vind zijn schrijfstijl taai en slecht doorheen te komen. Zal dit boek dus ook absoluut niet kopen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-01-2013 13:46

Marco Boer schreef:Ik heb zijn vorige boek gelezen en moet zeggen dat het me totaal niet heeft aangesproken. Ik vind zijn schrijfstijl taai en slecht doorheen te komen. Zal dit boek dus ook absoluut niet kopen...


Blasphemy! :o :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-01-2013 16:04

Zonet van Alijn vernomen dat de primeur van de verkoop van dit nieuwe boek op beurs Carp plaatsvindt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-01-2013 09:06

up...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2013 10:55

Ik heb drie boeken van Alijn:

Karperblues: Helemaal verrot gelezen, van onder de indruk en nog steeds één van de meest pure schrijfsels in de Nederlandse (als je het zo mag noemen) taal.

Tegen de stroom in: Kan me er weinig meer van herinneren eerlijk gezegd. Moet over de Integra gegaan zijn denk, Single Scale praktijken. Ook erg leuk om te lezen maar minder dan de eerste

Karper en andere muzen: Ook die heb ik gekocht, naar ik meen met de Eburoon erin, en nog een stukje Integra maar vooral Rainbow. Slechts 1x gelezen, waarbij ik de eerste denk al een keer of 9-10 heb door zitten spitten.

Dus ik weet niet wat ik van de laatste moet denken. Sowieso ben ik niet meer zo van het boeken lezen. Tijd? Concentratiegebrek? Geen idee eigenlijk.

Ik weet nog niet wat ik doe ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-01-2013 11:33

Dat boek ga ik zeker kopen,ik heb al zijn boeken hier zwaar beschadigd door het vele lezen en reizen op de plank liggen.
Wat mij betreft de samen met Herwin Kwint de meest vermakelijke Nederlandstalige (karpervissende) auteur,ik zit absoluut niet te wachten op een technisch boek maar wil vermaakt worden en dat is Alijn met zijn vorige boeken meer dan goed gelukt!
Het enige vervelende van het lezen van zijn boeken is dat ik altijd in een tweestrijd terecht kom,enerzijds heb ik de neiging het boek in één stuk uit te lezen anderzijds vind ik het weer zonde omdat ik de volgende dag weer wil lezen. :lol:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-01-2013 11:51

Karperblues stukgelezen, tegen de stroom in vond ik al een heel stuk minder. Die laatste heb ik niet eens gekocht, sprak me totaal niet aan. Misschien dat ik deze weer een keer een kans geef.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

24-01-2013 12:44

Marco Boer schreef:Ik heb zijn vorige boek gelezen en moet zeggen dat het me totaal niet heeft aangesproken. Ik vind zijn schrijfstijl taai en slecht doorheen te komen. Zal dit boek dus ook absoluut niet kopen...


Eens, ik heb ze destijds allemaal gelezen maar ik kan niet enthousiast worden van zijn stijl.
Life begins at 11.000 ha
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

24-01-2013 16:50

Ik neem aan dat iedereen die altijd een grote waffel hebben over btw en Rainbow en wat nog, het boek boycotten?
Want zoals bekent vist Alijn daar nog al veel, of maakt het nu niet uit dat hij op betaalwater vist want Alijn?

Bent benieuwt hoeveel die hier moord en brand schreeuwen over Rainbow een potje gaan staan te brown nosen zodra ze bij hem in de buurt komen op de beurs.

O ja, Ik heb niks tegen Alijn of Rainbow, just saying.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2013 17:28

André,

Brownnosing? Never, ammenooitniet. Bij niemand.

Maar ik ga dit boek niet blind aanschaffen, dat niet. Wat Alijn op Rainbow doet moet ie zelf weten, wat ie er over schrijft ook, mijn zieltje wint ie er niet mee. Het gaat om het totaalplaatje wat telt. DAt daar een hoofdstukje Rainbow in voorkomt, allé..

We shall see..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-01-2013 17:56

Andre Kip schreef:Ik neem aan dat iedereen die altijd een grote waffel hebben over btw en Rainbow en wat nog, het boek boycotten?
Want zoals bekent vist Alijn daar nog al veel, of maakt het nu niet uit dat hij op betaalwater vist want Alijn?

Bent benieuwt hoeveel die hier moord en brand schreeuwen over Rainbow een potje gaan staan te brown nosen zodra ze bij hem in de buurt komen op de beurs.

O ja, Ik heb niks tegen Alijn of Rainbow, just saying.



Beste Andre, ik wilde niet in dit topic komen droeftoeteren over een boek dat ik niet koop of ooit zal lezen, maar bij deze: Ik boycot inderdaad dit boek, ging niet naar de meeting van de KSN Utrecht om hem een klam handje te geven en voel geen enkele vorm van bewondering (of afgunst) voor deze meneer. Zo, als dat je tot tevredenheid kan stemmen, graag gedaan! :P
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

24-01-2013 18:05

Kees, ieder zijn ding. Maar jij snapt geloof ik hoe ik het bedoel.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-01-2013 19:18

Ik vond trouwens die avatar met die brasem beter Andre!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-01-2013 19:31

Als het niet kopen van een boek een boycot is, dan ben ik daar erg druk mee. Zonder dat ik het in de gaten heb zelfs. :D Voor deze schrijver vermoed ik dat ik het bij 2 boeken houdt, de eerste 2, maar niks is zeker. Die 2 heb ik met plezier gelezen. Vooral de eerste. Ik wens de kopers net zoveel plezier toe met dit 4e boek.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-01-2013 19:39

Andre Kip schreef:Ik neem aan dat iedereen die altijd een grote waffel hebben over btw en Rainbow en wat nog, het boek boycotten?Want zoals bekent vist Alijn daar nog al veel, of maakt het nu niet uit dat hij op betaalwater vist want Alijn?Bent benieuwt hoeveel die hier moord en brand schreeuwen over Rainbow een potje gaan staan te brown nosen zodra ze bij hem in de buurt komen op de beurs.O ja, Ik heb niks tegen Alijn of Rainbow, just saying.


Laat ik duidelijk zijn dat ik NOG NOOIT op een betaalwater gevist heb en heb de aankomende jaren ook geen plannen in die richting heb,ondanks ik aankomend jr meerdere malen van plan ben Frankrijk aan te doen.
Ik ga er genoegelijk maar van uit dat wanneer jij vlees eet dat het varkensvlees afkomstig is uit een scharrelfarm en dat dit idem dito geld voor al het andere vlees dat je eet of je anders op zijn minst vegetarier bent?
Of zijn jullie alleen zo hypocriet als het om het heilige dier de karper gaat?
Ik kan me goed voorstellen dat je tegen een betaalwater bent waar vissen zwemmen die gepikt zijn van openbare wateren(Bij Pierre la Treiche bevind zich ook een betaalput waar je werkelijk giganten kunt vangen, allemaal uit de Mossele afkomstig).
In zo een soort water zul je mij dan ook niet treffen :roll:
Maar ik zou daadwerkelijk niet weten wat er mis is met een betaalwater waarvan bekend is dat de vissen afkomstig zijn van een kweker of vidange?
Je kunt zeggen dat het inmoreel is om op een water te vissen waar de vissen (te)groot groeien op louter en alleen onze boilies maar er zijn genoeg openbare circuitwateren waar het zelfde voor geld.(maar daar vis jij natuurlijk niet,he?)
Dan hebben we nog het standpunt van tegenstanders(ksn) dat er te veel vissen op een te klein oppervlak zouden zwemmen maar was het niet de ksn die jaren achter elkaar kampen op stampvolle Panneciere organiseerde?

Gr,

Mark
Laatst gewijzigd door mark bres op 24-01-2013 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

24-01-2013 19:51

Ik denkt eerder dat jij een beetje een overspannen reactie heb.
Ik heb niks tegen betaalwater als het goed beheerd wordt, en zoals ik als opmerkte ook niet tegen Rainbow.
Ik zou er zelf gaan vissen op Rainbow als ik de kans kreeg,maar zie dat niet gebeuren.
Verder heb ik nog nooit op een betaalwater gevist omdat het me verder weinig boeit,niet omdat ik er tegen ben.

Het gaat mij erom dat er hier velen zijn die het boek zullen kopen,alhoewel ze felgekant tegen betaalwater zijn, lees nog maar
eens een keer wat ik schreef.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-01-2013 20:02

Hoi André,

Sorry je hebt gelijk,niet goed gelezen :oops: heb mijn reactie enigszins aangepast.

Gr,
Mark
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-01-2013 08:08

Mark, mag ik dan even van jou weten wat de biomassa aan karper per ha. destijds was op Pannecière?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-01-2013 10:25

Wat wordt dit weer een gel*l topic omdat e.e.a. droeftoeter iets roept over betaalwater, doet diezelfde droeftoeter ook geen dingen aanschaffen, van ieder merk wat op een BTW vist dan is hij gauw klaar en moet hij echt alles zelf maken good luck.......!!!!!!

Wat een gezeik board begint dit te worden......!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Plaats reactie