Hanevoet, Eindhoven

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

08-07-2008 23:15

Hoi, heeft der iemand informatie over de vijver genaamd Hanevoet in Eindhoven?
Ziet der allemaal leuk en aardig uit op google earth, heb der ook wel wat goede verhalen over gehoort maar hoe is volgens jullie het bestand van de karper?
Informatie over de bodem van de vijver zou ook niet gek zijn (hier kan ik evt ook zelf achter kome)

Sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

09-07-2008 09:02

Als ik op google earth kijk in de achtertuin van de buren, ziet de buurvrouw er ook aardig uit.. Maar na een kijkje over de schutting weet ik wel beter 8)

Maar ff serieus, heb veel gevist daar de afgelopen 3 jaar. Dit jaar weer wat minder, op een of andere manier wordt het steeds drukker zeker in de weekenden.

En dit komt het niet ten goede, tot 2 jaar geleden viste er een vast groepje, wat elkaar respecteerde en elkaar niet in de weg ging zitten. Iedereen nam zijn vuilnis mee naar huis als de prullenbakken vol waren.
Maar tegenwoordig komt iedereen met de auto het park op via het fiets/looppad, prullenbak vol dan maar het afval ernaast, 3 x (k)raaien wat er dan gebeurd... En d.m.v. een voerboot ongeveer de halve plas claimen..

En dan raar opkijken als de buurtbewoners klagen en de politie bellen :-?

Zelf vis ik alleen er nog doordeweeks en dan is het nog te doen.

Succes daar i.i.g.

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

09-07-2008 15:32

vis er al een paar jaar en ja het klopt vroeger was het er nooit zo druk ma laatste tijd komen er steeds meer mensen vissen. en laten zen puin daar achter:S.
en de vangsten vallen laatste tijd ok erg tegen.
de bodem is alleeen maar stenen(heeft vroeger sgijnbaar een oude kerk gestaan hebben ze me altijd gezegd.

mvg.franske
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

09-07-2008 17:15

Kleine aanvulling; heeft geen kerk gestaan maar er is een kerk in "gedumpt".

Het was eerst een afgraving t.b.v de A2/A67 en toen er een woonwijk rondom werd gebouwd hebben ze het een parkwater/viswater van gemaakt en dus opgehoogd met o.a. de kerk.

Tja...vangsten vallen tegen, iedereen doet het zelfde daar: met het voerbootje naar de eilanden :o
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

09-07-2008 18:36

Kijk dit is nog eens bruikbare informatie, bedankt.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
lodewijks patrick
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-06-2008 22:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

15-07-2008 00:49

het is de laatse tijd diep en diep treurig kwa vangsten !!
Heb afgelopen weekend even een nachtje gedaan dat tot bot opliep,Maar ja kan gebeuren.
alleen het enige waar ik me groen en geel aan erger is dat
zondag vroeg op de avond kwamen de polen aan het water gestreken net vliegen op een stuk rottend vlees na dat ik men spullen had gepakt wilde ik ook even een praatje maken aan het water
weer Polen spraken geen woord Nederlands of Engels
wat ik vooral raar vond is dat ze viste met poppe spul van de LIDL maar ze hadden wel een voerboor van Proline ?????Maar geen onthaakmat :evil: :evil: ik heb ook gevraagd waarom ze geen hadden met handen en voeten maar ze haalde hun schouder een keer op !!!!
ik vertrouwde de zaak niet en heb hun kenteken genoteerd en de naam van de werk bus
die afkomsstig was uit weert ?
Puur als er problemen voor deden
Alleen jammer van de plas die gaat er zwaar op achteruit !!!!

mvg patrick
Gebruikersavatar
rick van dooremolen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-01-2013 13:53

05-01-2013 14:04

Ik zie dat er de laatste tijd op de Hanevoet teleurstellende vangsten zijn. weet iemand hoe zwaar de gemiddelde vissen zijn? en waar je het beste kunt vangen?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

09-01-2013 07:55

Kijk eens naar de datum van het bericht over die slechte vangsten. 8)
Wat stekken en vangsten betreft moet je gewoon maar eens een rondje om de plas lopen. Dan zie je vanzelf wat plekken waarvan je zo ongeveer met zekerheid karper kan verwachten. En wellicht, dat als je ergens een karpervisser aantreft, kunnen zij je vertellen wat er zoal zwemt.
Maar zo via het wereldwijde web ga ik je dat niet aan de grote klok hangen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
wessel van bakel
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-09-2009 21:35

13-01-2013 09:43

Rick, Waar zie je dat? Raar als je ziet dat de vangsten teleurstellend zijn en je wel vraagt welke stek er het "beste" is.
Gebruikersavatar
rick van dooremolen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-01-2013 13:53

13-01-2013 14:14

bedankt voor jullie reacties. Ik snap wat jullie bedoelen, ik heb inderdaad niet op de datum gelet maar kan iemand vertellen hoe zwaar de vissen er ongeveer zijn? Maar ik vroeg wat ze teleurstellend noemden omdat sommige vissers 20 pond of 30 pond teleurstellend vinden en ik zou er best blij mee zijn! :)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

13-01-2013 22:23

Dat kunnen we doen, maar doen we niet. Ga maar eens wat rondjes lopen om het water en durf eens wat vissers aan te spreken. Daar bereik je meer mee dan op internet surfen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

14-01-2013 10:43

kevin diederen schreef:Dat kunnen we doen, maar doen we niet. Ga maar eens wat rondjes lopen om het water en durf eens wat vissers aan te spreken. Daar bereik je meer mee dan op internet surfen.


Je kunt deze jongen ook wat info geven om te starten via pb, zo help je mekaar, maar je hoeft niet alles te vertellen. Vroeger deden we dat nog onder mekaar , maar het karperwereldje is erg veranderd.
Groetjes Ron
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

14-01-2013 20:54

Dat is toch ook info?
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

15-01-2013 20:08

Aan de waterkant kom je meer te weten dan op het internet!
wessel van bakel
Berichten: 50
Lid geworden op: 20-09-2009 21:35

21-01-2013 13:00

Ik kan je in ieder geval vertellen dat het water de afgelopen 2 jaar aardig verhoert is door "peppies", kampvuren, radios, scooters je kent het wel.
Zo was er nooit controle, en zo word je 2 x opgeschreven.

Ik zou zeggen, loop regelmatig een rondje en spreek de vissers aan die er zitten te vissen.. Misschien treffen we elkaar nog wel.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

31-01-2013 23:05

Ik zou ook gewoon lekker de oevers daar opzoeken.

Is het voor de eerste keer aanpakken van een nieuw water niet één van de allermooiste momenten die je als visser kan beleven?

De spanning en onzekerheid zijn goud waard, met informatie als "de beste stek" en "gemiddelde / maximale gewichten" neem je de glans een beetje weg...
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

04-02-2013 12:37

Heb er ook een aantal nachten gevist omdat ik in de omgeving stage liep. Het is een leuk water, waar je veel actie kan krijgen! Visten er meestal vanaf een uur of 7/8 's avonds tot 6 uur in de morgen en altijd weinig slaap gehad haha. Volgens mij hebben ze er pas geleden veel kale spiegeltjes ingezet, want dat was wat wij voornamlijk vingen. Zwaarste vis die ik er heb gevangen was 26 pond, maar ik denk dat er nog wel grotere vissen zwemmen.

Wel jammer van de rommel die iedereen er achter laat. Ook hebben sommige vissen geen mooie bek meer, maar dat kan je verwachten van zo'n parkwatertje.

Groeten,
Gewoon genieten
peter Kuiper
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-07-2016 09:01

06-07-2016 09:59

Ik ben gister nog wezen kijken op deze vijver. En ik viste daar jaren geleden heel vaak, was daar vaker dan thuis.
Maar toen ik gisteren daar aan kwam herkende ik het niet meer terug, overal begroeiing langs de kant, op hele stroken die vroeger bevisbaar waren stonden nu vol met riet.
Daar word dus niet meer veel gevist en dat is een goed teken. Wel kut dat ik mijn oude stek niet meer kan bevissen of ik moet een snoeimachien mee nemen, maar dan komt waarschijnlijk een milieu muts klagen dat ik de natuur kapot maak:)

De vijver was nogal verpest op een gegeven moment , maar dat lijkt nu dus voorbij.
Plaats reactie