The Giant van Gigantica dood gevonden


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

02-01-2013 16:07

Ik ook niet Kees, maar in mijn geval zet ik er in dit topic weer een punt achter!!

Zou zeggen zeik gerust nog ff door met z'n allen over betaalwateren en over de dikke vissen die er zwemmen en vergeet ook niet om de commercie nog een paar ferme schoppen te geven.

Ok noem Korda ook nog eventjes en vermeld er gelijk nog bij dat Die Danny een ontzettende oetlul is.

Groet, Peter

Ps vergeet trouwens ook niet om je reet af te vegen met de karperbladen.

Successssssss
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2013 16:24

Hoi naamgenoot,

Advies, je zult met die grote handen van je (zie avatar) wel een dubbele pagina moeten gebruiken tijdens het afvegen :lol: :lol: Een stootje kan je toch wel hebben is het spreekwoord niet, wie kaatst kan de bal verwachten.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-01-2013 16:33

Ach wie de mens heeft leren kennen, kan alleen nog maar van dieren houden........!!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-01-2013 16:50

Zou zeggen zeik gerust nog ff door met z'n allen over betaalwateren

Oké.

Ik zeg steek je energie eens in de beginnende karpervissers hier op het board dmv opbouwende kritiek en je opgedane ervaringen, is allicht beter dan alles maar af te zeiken.

Ik zeg: steek je energie eens in het nadenken over het principe "betaalwater" en over alle misstanden die dit principe mogelijkerwijs met zich meebrengt.

Vernomen dat Wakkerdier ook een actie gaat ondernemen tegen plofkarpers.

En waarom zou onze hobby niet een keer onder vuur genomen worden? Wat foto's van moddervette spiegels met schuurplekken tussen de borstvinnen, een fotootje van een vervette lever en wat bezettingsgegevens van een btw waar het totale gewicht aan karper ongeveer 5 keer de draagkracht klokt: de munitie leveren we zelf wel...
Ik weet het ook allemaal niet...
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

02-01-2013 20:19

gelukki leeft patatje nog
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 09:26

Mart Honen schreef:Zou zeggen zeik gerust nog ff door met z'n allen over betaalwateren

Oké.

Ik zeg steek je energie eens in de beginnende karpervissers hier op het board dmv opbouwende kritiek en je opgedane ervaringen, is allicht beter dan alles maar af te zeiken.

Ik zeg: steek je energie eens in het nadenken over het principe "betaalwater" en over alle misstanden die dit principe mogelijkerwijs met zich meebrengt.

Vernomen dat Wakkerdier ook een actie gaat ondernemen tegen plofkarpers.

En waarom zou onze hobby niet een keer onder vuur genomen worden? Wat foto's van moddervette spiegels met schuurplekken tussen de borstvinnen, een fotootje van een vervette lever en wat bezettingsgegevens van een btw waar het totale gewicht aan karper ongeveer 5 keer de draagkracht klokt: de munitie leveren we zelf wel...[/quote]






Goed of slecht betaalwater is inderdaad een leuke discussie. Er word genoeg met vis gesleept heleaas, ik keur dit ook ten zeerste af..
Maar er zijn ook genoeg betaalwateren die vissen uit eigen kweek hebben of zelf een bestand hebben opgebouwd en gewoon een eerlijk bedrijf runnen..
Dit soort wateren mogen van mij gerust bestaan.

Ik zie tussen een overbezet verenigings water en een betaalwater ook genoeg overeenkomsten als het komt op bezettingsgraden. Dus die discussie kun je veel breder trekken.
Ook op het vetmesten van karper gebeurt ook gewoon op openbaar water, kijk op de harde circuit wateren die 24/7/365 onder hengeldruk staan en waar dagelijks voer gedumpt wordt.. Een water hier in de buurt wordt nu nog steeds hevig bevoerd terwijl er weinig tot niets gevangen wordt (hoe zou dit komen :))..

Kijk gewoon eens verder dan je neus lang is en dan zul je ook zien dat er juist op de nederlandse viswateren er meer misstanden voorkomen dan op een btw... De uitbaters van een BTW moeten het juist hebben van positieve dingen, 1x nieuws van gesleep met vissen of een ziekte hierdoor en ze kunnen de boel opdoeken.. De meesten passen dus ook wel goed op hoe en waar ze vis vandaan halen..
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-01-2013 10:20

Remko,

Je hebt volkomen gelijk wat betreft goed gerunde btw-en. Maar laat de btw-en onderling er maar voor zorgen dat ze de zaken allemaal op orde hebben. Tot die tijd zouden we ze allemaal moeten boycotten is mijn mening. Dan hebben ze reden genoeg om de misstanden, ook bij concullega's, uit de wereld te helpen.

Wat betreft openbare wateren: dat ook hier misstanden voorkomen is erg genoeg, maar geen reden om dan gelijk maar alle btw misstanden te vergeten. Overigens ligt hier vaak dezelfde drang (van de karpervisser) aan misstanden ten grondslag.

Overigens kom ik die misstanden aan de waterkant nooit tegen. Je kunt namelijk ook karperen op wateren waarvan geen lijst met het complete bestand bestaat. Of op wateren waar geen moddervette, kale spiegels met een naam zwemmen. Is ook leuk hoor. Al zal de gemiddelde karpervisser bij het zien van mijn fotoalbum (mocht ik dat gehad hebben), waarschijnlijk ernstig twijfelen aan mijn viskunsten... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2013 10:55

Remco,

Je trekt betaalwater gelijk met verenigingswater. Kortom nog minder reden voor het bestaan van dure betaalwateren.

Wat mij nog opvalt is het commentaar van Fairbrass op Franse betaalwateren. Groot deel van het Betaalwater in Frankrijk wordt gerund door Engelsen. De Franse wetgeving is recent veranderd en maakt het veel moeilijker voor Engelse gelukzoekers nog zoiets in Frankrijk te beginnen. Zijn uithaal naar "Frans betaalwater" lijkt daarmee een politiek statement.

Hierop aansluitend is het gezien hun thuissituatie wel verklaarbaar dat ze de motor zijn of waren achter het betaalwater in Frankrijk. Minder begrijpelijk is dat wij op het vaste land met zoveel vrij water daar als kuddedieren achteraan moeten lopen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2013 11:30

ik vind het gehele BTW fenomeen belachelijk.
net als syndicaat wateren.

ik vis voor avontuur ,het onwetende, de verassing die komen kan, de vrijheid die ik kan genieten, je eigen ding doen ,de spanning,de ontspanning en de natuur etc.

ik snap zelf niet waarom iemand naar een BTW zou moeten gaan.
zou er persoonlijk geen reet aan vinden... al vang ik een 120 ponder... :-? ,ik zat bij mn oom in Thailand op 10 min van een BTW met een 120KG siamese karper erop, arapaimas, mekong catfishes en tiger fishes.. enige wat ik wilde was een keer op de mekong zelf gaan vissen.pfff ze helpen je daar zelfs drillen als je moe wordt..

vraag me soms ook af wat de meeste mensen hun motivatie is om daar naartoe te gaan. is toch geen eer aan te behalen ? leg je een zooitje geld neer om te mogen vissen op een water waar je allemaal regels opgelegd worden, je zwaar beperkt bent in je vrijheid van keuzes maken.ook de gehele tendens van het groot en zwaar vangen snap ik zelf niet echt. tuurlijk is het leuk om een grote zware vis te vangen, maar de manier waarop , de plek en de moeite die je ervoor hebt moeten doen is veel belangrijker naar mijn idee.maar ja , bepaalde mensen hebben geen eergevoel, geen trots en kijken niet verder als hun neus lang is, zolang ze maar kunnen zeggen dat ze een 50-er of 60-er gevangen hebben.

veel vissers zijn niet meer van het avontuur heb ik het idee. net een stel kinderen die allemaal de grootste knikkers in hun zakkie willen hebben.

en dan heb ik nog geen woord gesproken over de bedreiging die het oplevert voor mensen die wel van vrijheid genieten en van open water houden.
want hoe meer mensen er graag naar een BTW toe gaan, hoe meer open wateren op den duur gesloten worden en opgekocht worden door zo een BTW boer.Hoe meer vissen van het openbaar verkocht worden aan de BTW boer, hetzij door het beroeps, hetzij door de recreatie visser.

en al dat commerciele gekke gelul wordt je ook doodmoe van. en de meeste lopen er als makke schapen achteraan.bijv die tekst van D.Fairbrass. hij meldt heel zielig en verdrietig dat zn pronk vissie de pijp uit is, maar ondertussen haalt ie uit naar zn concurrenten en maakt gelijk reclame voor zn eigen toko. als die vis meneer Fairbrass zo naar zn hart ligt geef je geen sneer naar je concurrentie en promoot je niet je eigen water. nu komt het bij mij over op een manier dat hij nog ff 1x over de rug van deze dode vis nog wat klanten kan winnen.

nou nou, wat een respect zeg..

en dan al die onzin ook... Goo, Steenzout etc... pff wel onzekere mensen hoor die karpervissers.. :D

nou, ik vang nog steeds prima mn vissen met een soepele onderlijn of combi rig zonder enige poespas erop.ik ga ook steeds meer back to basic wat dat betreft. als ik geen nachtje(s) pak ,neem ik geen eens beetverklikkers mee. soms folie aan mn lijn ipv een waker of gewoon met de pen. en ik geniet dan met volle teugen iig.

ik bedoel dit niet slecht naar de mensen toe die graag naar een btw gaan, eerder naar het concept zelf. en snap gewoon persoonlijk niet dat mensen hier allemaal met open ogen in trappen en blijven trappen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

03-01-2013 12:29

Als al die fora en internet niet bestonden, het zou een stuk rustiger worden in Karperland !! Maar helaas !!
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2013 13:19

Als we nog te paard naar een betaalwater zouden moeten reizen nam een tripje er naartoe meer dan 3 weken reistijd.

Niks mis mee, maar het heden is op vele punten ongelijk aan het verleden. Houdt maar rekening met meer veranderingen in de toekomst. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 13:26

Ik heb beide gedaan,
Ik ben in 2006 ongeveer naar een BTW geweest, koste toen iets van 250 euro ofzo. Heb niet veel gevangen, maar wel een leuke week gehad..
Ik had mijn vrouw bij me en juist om deze reden voor een BTW gekozen, je hebt de faciliteiten en de "veiligheid"...
Tuurlijk hadden we ook ergens een huisje of een camping kunnen zoeken, maar hier zou ik zelf zeer beperkt worden in mijn visserij..

In 2009 ben ik weer naar Frankrijk geweest, ditmaal een openbare franse rivier.. Samen met mijn vismaat geweest en het grote onbekende ingedoken..
Hoewel ik hier meer "werk" mee had zoals stekken zoeken en informatie uitzoeken en met mijn steenkolen frans een vergunning zien te bemachtigen hebben we een redelijke week gevist, door omstandigheden vielen de vangsten behoorlijk tegen maar het onbekende gevoel vond ik een mooi gevoel..

Nu anno 2013 heb ik weer plannen om naar Frankrijk te gaan, ik ga pionieren op de noord franse kanaaltjes en hoop met enkele lange weekenden wat succesjes te boeken. Ik zal waarschijnlijk pas in juni/juli hier naar toe gaan, en het onbekende opzoeken..

Daarnaast heb ik ook wel een tripje naar een BTW gepland in oktober (Villedon voor de geïnteresseerden).. Niet omdat ik perse een dikke big wil vangen, maar puur voor de ontspanning. Geen zin om moeilijk te doen om stekken of halfgare informatie te ontrafelen qua nachtzone's en telkens achterom te moeten kijken of ze niet je auto aan het vernielen zijn die je 600-1000m verderop moest parkeren op een verlaten parkeerplekje..

Ik zal niet naar een BTW gaan waarvan ik een raar gevoel in mijn buik krijg als ik naar het bestand kijk.. Ik weet voor 95% zeker dat het bestand van Villedon eerlijk is en dat er geen gestolen vissen rondzwemmen. En dat ik dan 300 euro moet betalen om er een week te mogen vissen? so be it.. Normaal kost een vergunning ook al rond de 100 euro incl alle zegels en evt lokale verenigingen. Laat er nog wat administratie kosten bij zitten van tussenpersonen die mij kunnen garanderen dat mijn stek die ik wil bevissen ook daadwerkelijk beschikbaar is in de week dat ik er wil vissen. Dan blijft er nog 100-150 euro die het mij extra kost tov een openbaar water.. Ga op een camping staan als basiskamp en je bent de helft van dit geld ook al kwijt..
Een gevoel van veiligheid vind ik ook wel relaxed, je kunt gewoon je auto normaal parkeren en je hoeft je bijna niet druk te maken om vage figuren die in de nachtelijke uren een beetje rond het water hangen...
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

03-01-2013 13:30

Remko,

Bam....Dikke thumbs up!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-01-2013 13:38

Blijft een herhaling van zetten met als resultaat: nog meer betaalwateren en nog meer btw bezoekers.

En weet je wat leuk is? Zelfs een aantal echte anti's gaan stiekem toch. whoaaa

Educate mensen

Ik vind vissen op openbaar water met een skp ook net jagen op uitgezette fazanten
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-01-2013 13:41

Klaas vd Herik schreef:Ik vind vissen op openbaar water met een skp ook net jagen op uitgezette fazanten

Das mooier dan wanneer ze al in een hokje zitten met 300 stuks op een kluitje. :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-01-2013 13:43

Op ieder water is ooit karper uitgezet Klaas, en als die brave monniken er niet waren geweest zat jij nog op brasems te vissen.

En die SKP vissen moet je eerst nog maar eens zien te vinden op het uitgestrekte water.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

03-01-2013 13:56

Karperen in frankrijk, op zowel betaald als onbetaald water is gewoon een regelrechte hype. Meer niet.

Naast dat ik persoonlijk vind dat je echt wel je ei kwijt kan in Nederland, heb je ook nog Denenmarken/ Zweden of Oostenrijk. En tal van andere landen waarbij je echt niet bang hoeft te zijn om je auto achter te laten of wat dan ook. (oostblok dus daar gelaten).

Maar ik hou gewoon van onze polderzon, en ons schijtweer!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-01-2013 14:05

Klaas,

Dan heb je al heeeel veel fazanten gevangen :lol:

Vang ze,
Peter
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 14:21

Klaas vd Herik schreef:Blijft een herhaling van zetten met als resultaat: nog meer betaalwateren en nog meer btw bezoekers.

En weet je wat leuk is? Zelfs een aantal echte anti's gaan stiekem toch. whoaaa

Educate mensen

Ik vind vissen op openbaar water met een skp ook net jagen op uitgezette fazanten


Er is gewoon een groot behoefte aan dit soort wateren, daar ontkom je niet aan, Hier in NL komen ze ook flink opzetten..
Nu zeuren we wel dat we allemaal Anti zijn en als ineens je thuiswater verkocht wordt en uitgebaat wordt als BTW zit niemand op te wachten.
Maar het punt is dat dat je voor 100.000 euro een vrij groot water kunt kopen hier in NL...
Dus jij en ik kunnen ook gewoon een water kopen en met de juiste vergunningen etc een BTW starten..

Hier een voorbeeldje:
http://www.funda.nl/koop/vriezenveen/bo ... 2-bergweg/
Je zit misschien wel met de Natura 2000 regelgevingen maarja misschien heb je hier wel wat mogelijkheden..
Maar zo zijn er in deze prijs categorie nog tig wateren te koop die nimmer en nooit openbaar worden voor de vissers..

Ik vind dat de SN en de federaties hier wel wat meer mee mogen doen, Nu heeft HSFON de Bijkerplas gekocht afgelopen maand, maar dit mag van mij wel vaker gebeuren en als hiervoor een verhoging van de vergunningsgelden nodig is heb ik dit er graag voor over..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-01-2013 14:44

Tja Remco, dat heet commercie he, vraag en aanbod. Ik hoop dat door wat kritiek de vraag minder wordt, dat mensen beseffen dat ze een plastic namaakvisserij beoefenen, waarin de karper als slachtoffer van commerciële uitbuiting altijd de klos is...

Om nu iets goed te praten omdat er vraag naar is, dan kan ik mensenhandel ook goed gaan praten...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 15:06

Kees Verheij schreef:Tja Remco, dat heet commercie he, vraag en aanbod. Ik hoop dat door wat kritiek de vraag minder wordt, dat mensen beseffen dat ze een plastic namaakvisserij beoefenen, waarin de karper als slachtoffer van commerciële uitbuiting altijd de klos is...

Om nu iets goed te praten omdat er vraag naar is, dan kan ik mensenhandel ook goed gaan praten...


Dat is inderdaad commercie, maar draai het eens om?
Hoe kunnen wij openbaar water uitdagender maken dan een BTW?

Wat trekt een mens naar een BTW? ik denk vooral gemakzucht, informatie en gegarandeerde stekken, en dikke vissen..

Dikke vissen zwemmen ook wel op andere wateren, misschien in wat mindere hoeveelheden, maar op zich zou je overal wel een dikke vis kunnen vangen.
Gemakzucht, ja het is makkelijke om een stekkie te boeken en zonder zorgen afrijden wanneer je zin hebt en plaatsnemen op je stek.
Ook de informatie is 10x beter te vinden, je hoeft maar een mailtje te sturen naar de beheerder en je krijgt een heel plan terug gemailt hoe die stek eruit ziet en hoe je deze moet bevissen.. Welk aas, hoeveel aas etc..


Op openbaar water heb je al deze factoren niet, je rijdt naar een onbekend water, geen idee of er stekken zijn, geen idee wat er zwemt, geen idee hoe het aan te pakken..
Hier ligt natuurlijk het avontuur, maar het is voor velen ook een hoge drempel..
Ze denken gewoon... hmmmmm 300 euro voor een weekje vissen op een water waar ik alle informatie van heb of een weekje keihard op me bek gaan en overal onzeker over zijn??? Nu wil ik niet generaliseren maar het zijn vaak de vissers die het makkelijke verkiezen boven het moeilijke.. En ja ik maak me er ook wel schuldig aan, maar ik denk nog wel na over het beheer van zo'n water..

Kijk maar eens op de Carp beurs in Zwolle komende maand, Zullen veel serieuze vissers zijn, maar waar zal het drukker zijn? bij de BTW standjes of bij de KSN-SN stand???

Ik wil me geen ervaren visser noemen maar ik weet wel precies hoe ik moet vissen, stel je voor dat ik een weekje naar Orient, Du Der of Cassien wil plannen.. 1. ik heb geen ervaring op grote stuwmeren, 2. Ik heb mijn materiaal er niet op afgestemd.

Als ik op dit moment goed uit de voeten wil komen op een groot stuwmeer moet ik zeker nog 2000 euro investering in mijn materiaal wil ik het water aanpakken zoals ik het voor ogen heb.. En dit vormt voor mij ook een drempel.. Ik zoek het nu wat kleiner door kanalen te gaan ontdekken in Noord Frankrijk. Maar ik snap heel goed waarom mensen liever naar een BTW gaan ipv naar een groot stuwmeer of een rivier..

De KSN organiseerde in het verleden ook wel eens een visweek voor volwassenen... Ik denk dat dit juist een positief iets kan geven onder de huidige volwassen BTW gangers..
Organiseer een reis naar bv Cassien met 8-9 man en zorg voor 1-2 goede ervaren begeleiders en wat materiaal zoals wat boten etc om de mensen het vissen op een groot water te laten zien..
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-01-2013 15:21

Zelfs een aantal echte anti's gaan stiekem toch.

Echte anti's...?

Maar ik snap heel goed waarom mensen liever naar een BTW gaan ipv naar een groot stuwmeer of een rivier..

Ik ook en ik vind het te triest voor woorden. Want makkelijk vangen kan op zoveel plaatsen. Veilig en al. Zonder misstanden. Gewoon een beetje moeite doen, je hoeft echt geen dagen te investeren om ergens leuk je visjes te kunnen vangen. Maar dat is niet waar het gros op uit is. Er moet gegarandeerd een x-aantal vissen zwaarder dan een x-aantal kilo's op een afgesloten water zitten. Want die big moet en zal op de mat komen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 15:31

Ik ook en ik vind het te triest voor woorden. Want makkelijk vangen kan op zoveel plaatsen. Veilig en al. Zonder misstanden. Gewoon een beetje moeite doen, je hoeft echt geen dagen te investeren om ergens leuk je visjes te kunnen vangen. Maar dat is niet waar het gros op uit is. Er moet gegarandeerd een x-aantal vissen zwaarder dan een x-aantal kilo's op een afgesloten water zitten. Want die big moet en zal op de mat komen.


Schrijf eens een boekje/folder of maak een website met alle info van bv Cassien (of elk ander willekeurig water), stekken, dieptekaarten, tactieken, benodigdheden etc.. beste perioden..
Gewoon alle info die je nodig hebt om er "succesvol" te vissen..

Maar nee, dan wordt het te druk aan het water en kun jij je dingetje niet meer doen... Mes snijd aan 2 kanten he..

Stom geheimzinnig gedoe.....
Er zijn tig topics aangemaakt hier op het forum van een beginnende frankrijkganger met vragen welk water etc.. Maar nee geen informatie geven, gewoon verwijzen naar het boekje vissen in frankrijk en de mond snoeren..
Juist die mensen moet je juist helpen, en boeie als je wat teveel info geeft, hij zal dan wel op een openbaar water vissen en niet zijn heil zoeken op een BTW..

Het is voor 9 op de 10 vissers (ook de serieuze vissers) een jaarlijks uitje van een weekje, help ze gewoon.. het is niet zo dat ze wekelijks op jou watertje en jou stekken zouden gaan zitten vissen..
Laatst gewijzigd door Remco Oudhuyzen op 03-01-2013 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-01-2013 15:36

Ach, nog een paar jaar dan gaat men karpervissen vanachter hun pctje. Inloggen op Gigantica, zelf je tentje opzetten en tegen betaling mag je zelf de vis van je leven uitzoeken om te drillen. De giant komt dan weer tot leven, foto's kunnen hier geplaatst worden. Wordt weer lekker rusten voor ......... die nog de waterkant opzoeken.

Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-01-2013 15:38

@Remco:
Nee hoor, hooguit slim geheimzinnig gedoe. Mensen die er geen moeite voor willen doen zijn in mijn ogen geen vissers. Tegenwoordig wil men, ondanks alle info in bladen en op internet, nog steeds alles voorgekauwd krijgen. Ik noem het luiheid en gemakzucht, een ander die jaren nodig heeft gehad om een water te doorgronden gaat dat niet effe openbaar maken.

Vissen is toch niet alleen vangen? The hunt is better than the catch, en dat is pas echt vissen zoals vissen bedoeld is. Toen ik in Canada m'n eerste karper ving, vond ik dit totaal niet interessant, want het was op Bob z'n hengel, rig en op zijn plekje. Pas toen we eropuit gingen en vanaf (schier)eilanden ons ding deden genoot ik er met volle teugen van.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!