Zieke amerikanen

Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-09-2012 10:08

Er bestaan geen gerespecteerde jagers die een schot lossen op bambie terwijl ze die maar half op de korrel hebben.
Schieten is plat en anders schiet je niet.
Josef legt het wat mij betreft heel goed uit.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

04-09-2012 09:35

Lesley van Dinter schreef:Wat lul jij nou Mark? Ik ben gewoon tegen onnodig lijden van een dier, dus het doden van een dier voor de lol en deze onnodig lang te laten creperen. De jacht waarbij het wild gegeten word of om de populatie in bedwang te houden is heel wat anders dan het onder het genot van een biertje zonnende karpers met een bow proberen te schieten, als je dat niet inziet dan rest ik my case..

Gr.


Ik dacht middels een voorbeeld toch heel duidelijk te zijn geweest dat er tijdens de (plezier)jacht veel onnodig leed komt kijken,
maar waarschijnlijk wil je het laatste woord hebben?
Lijkt mij toch dat zelfs jij mijn reaktie begrepen moet hebben :lol:


.[/quote]
Ik bedoel plezierjacht maar bv ook jacht om de stand om orde te houden. Dit laatste gebeurd vaak door boswachters of speciaal aangewezen (zeer ervaren) jagers.

Josef,dit is inderdaad een jacht van een andere orde dan de jacht waar ik niet op doelde al kan ook hier ook weer over gediscuseerd worden(wat ik niet van plan ben) :D

Gr


Gr
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-09-2012 12:55

Voor de goede orde ik vind het ook dierenbeularij. Lijkt me hier ook verboden.

@Cees die groep van "" gerespecteerden"" of die jagers of vissers zijn, heeft de dierenwereld geen last van, het gaat om die hele grote groep onwetenden...
It's okay 2 pay
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

08-09-2012 01:44

Klaas vd Herik schreef:Voor de goede orde ik vind het ook dierenbeularij. Lijkt me hier ook verboden.


Is dus niet waar sinds onze vriend Bleker De portefeuille van landbouw en visserij beheerd mag er weer op van alles wat veren heeft geschoten worden.

Zal wel verandering in komen trouwens als straks de Pvdd,Pvda,Groenlinks,D66,en Sp een meerderheids coalitie gaan vormen :lol:

Gr
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

08-09-2012 07:14

Zal wel verandering in komen trouwens als straks de Pvdd,Pvda,Groenlinks,D66,en Sp een meerderheids coalitie gaan vormen :lol:

Gr[/quote]

ja zeker, dan kon er nog wel eens veel gaan veranderen, niet alleen voor alles wat veren heeft :roll:
Kristof Saenen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-11-2012 10:40

14-11-2012 13:46

Lesley van Dinter schreef:Niks tegen de jacht, verkeerde vergelijking imo.


Ik vind het een correcte vergelijking...

Inbinden van de everzwijnenpopulatie bij vernietiging van de weilanden is in mijn ogen net hetzelfde als wat deze amerikanen in het filmpje doen... Alleen betreft het dan jagers die met een smile op hun gezicht en het geweer in aanslag de bossen/velden intrekken om de everzwijnen af te schieten. Ook hier ontsnappen everzwijnen die toegetakeld zijn door hagelbollen, die laten ze ook gewoon lopen in de veronderstelling van: die zal verderop wel doodvallen.

Een zelfgemaakte wespenval (iedereen kent ze wel en bijna iedereen zal er wel al eens 1 gemaakt en/of gebruikt hebben) heeft hetzelfde inhumane doel... Maar dit is misschien moreel toegestaan omdat wespen mensen irriteren, of omdat ze van niet zo grote omvang zijn? Of om welke reden is het toegestaan deze beesten te martelen in zo'n val?

Mierennesten vernietigen en/of mieren dooddoen/vergiftigen omdat ze je vervelen, dit is wederom toegestaan omdat zij van een veel kleiner gestalte zijn? Of welke reden praat dit goed?

En zo zijn er tal van voorbeelden aan te halen, maar voor die gevallen sluiten we de ogen, omdat die in onze maatschappij aanvaard zijn. Wel, in Amerika is 'bowfishing' om de karperplaag in te dijken, ook maatschappelijk aanvaard...

Josef Stalscu schreef:Je hebt natuurlijk verschillende jachten, zeg je dat zo?

Ik bedoel plezierjacht maar bv ook jacht om de stand om orde te houden. Dit laatste gebeurd vaak door boswachters of speciaal aangewezen (zeer ervaren) jagers.


Ik heb deze ervaren jagers al eens aan het werk gezien en kan je eerlijk zeggen, ze zijn het niet allemaal waard om opgehemeld te worden dat ze alles volgens het boekje doen hoor...

Net zo min als de mannen van 'Natuur & Bos' of 'Limburgs Landschap' (natuurverenigingen in België). Ik heb deze al meerdere malen een vijver zien leeghalen en de vispopulatie zien 'redden'. Mijn blinde grootmoeder kan het nog beter! +50% van de vissen was overleden voor/tijdens transport en ze hadden echt niet het juiste materiaal, noch de juiste kennis om vissen levend over te zetten in een andere vijver.

Ik bedoel maar, 'professionelen' zijn niet altijd bewonderingswaardig en zijn in sommige gevallen de naam 'proffesioneel' niet waard.