pp spiegel dood

Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

02-09-2012 12:03

Voor dit water zijn maar enkele die het visrecht hebben Kees! Het water is van een oude politie commisaris en laat er enkele legaal vissen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-09-2012 12:20

Kees, zie ik hier een dode eend liggen of een ander dier komt na melding de gemeente nog dezelfde dag het kadaver ophalen. Uitgangspunt is dat de kans op besmettelijke ziekte aanwezig is.

In de Pyreneeën liet men jaren dode kadavers van geiten en schapen liggen voor de gieren. Wetgeving vanuit Europa verbied dit echter kreeg ik te horen van natuurinstanties ter plaatsen. Toch zie ik er jaarlijks op mijn tochten er (gelukkig) nog kadavers liggen.

Groet,
Peter

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pj otte op 02-09-2012 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-09-2012 12:22

bedankt peter
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-09-2012 12:28

tinodriessen84 schreef:Kan er gewoon niet tegen, kots de hele waterkant onder :D.


Mooi man, gratis lokvoer!

ben scholten schreef:mark een kruis is niet direct roomskatholiek in dit geval maar meer een teken van overlijden


Toch wel RK hoor, toch wel.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-09-2012 12:32

dat weet ik marc maar een kruis word ook gebruikt als een gedenkplek.
en trouwens die vis zwom voor mij in heilig water en is dus gedoopt :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

02-09-2012 13:57

ben scholten schreef:wat ben je toch ook galbak soms peter.

Ja sorry Ben ik moest ff mijn menig op een luchtige wijze delen met jullie (je hebt nu eenmaal altijd voor-en tegenstanders) in een stelling.
Maar met de stelling om een karper te begraven zou je zomaar in sommige landen een verwijskaartje kunnen krijgen. :wink:

Desalniettemin heb ik wel respect voor je hoor Ben.

nog lang geduurd


Alles op z'n tijd!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-09-2012 15:58

Peter van Loo schreef:Is cremeren niet een optie, zeker in de wintermaanden aan de waterkant is het zeer behaaglijk, je voelt gewoon de warmte van de vis die je zo aan het hart lag.

Groet, Peter

peter je heb je mening delen en je heb dit.
gelukkig woon ik niet in andere landen en hoef ik daar geen rekening mee te houden.
ik heb ook altijd respect voor jou peter maar ik vind dit gewoon een vorm van treiterij.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

02-09-2012 16:44

Oke oke Ben je hebt wel een klein beetje gelijk ik zou me af en toe eens wat subtieler moeten uiten, maar aan de andere kant zou ik graag willen zien dat het "Jehova" gehalte er een beetje afgeknaagd wordt.

Ik ben altijd al een beetje afkerend geweest tegen sektes en religies. Ze willen dat je zo denkt en doet zoniet dan wordt je verbannen of uitgehoond.
En ik moet je vertellen dat er hier aardig wat volgers rondlopen hoor veelal bemerk je dat aan hun reacties en/of gedrag.

Groet, Peter

ps misschien kan ik beter mijn kop beter maar niet zo ver boven het maaiveld uitsteken.
dave staal

02-09-2012 17:11

Peter van Loo schreef:misschien kan ik beter mijn kop beter maar niet zo ver boven het maaiveld uitsteken.


Nou nou :roll:

'Je kop boven het maaiveld steken':

Boven de middelmaat uitsteken; iets bijzonders ondernemen.

Heb ik je niet op kunnen betrappen :lol:

Gr Dave.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

02-09-2012 17:25

Op het board heb jij me daar inderdaad niet op kunnen betrappen, hoeft ook niet ik steek mijn mening alleen niet onder stoelen banken. En confrontaties ga ik ook niet uit de weg.

Weet wel dat jij een volger bent :D

Groet, Peter
dave staal

02-09-2012 17:46

Peter van Loo schreef:Weet wel dat jij een volger bent


Die reactie had ik verwacht :lol:

Zo voorspelbaar .

Gr Dave.
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

03-09-2012 00:01

Lijkt er helaas wel heel erg op Wijnand. :(

Voor de geintresserden nog wat foto's van het monument;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R.I.P.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-09-2012 00:21

Is dit DE vis uit het boek deel 2 ?

Wat betreft begraven : ieder levend wezen heeft recht op een fatsoenlijke begraaf plek !
Je laat je moeder tog ook niet wegrotten , of je hond .. Waar ligt de grens ?
Een (top)vis heeft vele vissers blij gemaakt en verdient het zelfs .. Wel de lust niet de leed ?
Yeah right

Mvg jeffrey

Ps zelf nog nooit hoeven doen , maar zou het meteen doen !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2012 00:31

pj otte schreef:Kees, zie ik hier een dode eend liggen of een ander dier komt na melding de gemeente nog dezelfde dag het kadaver ophalen. Uitgangspunt is dat de kans op besmettelijke ziekte aanwezig is.

In de Pyreneeën liet men jaren dode kadavers van geiten en schapen liggen voor de gieren. Wetgeving vanuit Europa verbied dit echter kreeg ik te horen van natuurinstanties ter plaatsen. Toch zie ik er jaarlijks op mijn tochten er (gelukkig) nog kadavers liggen.

Groet, Peter

http://img140.imageshack.us/img140/2867 ... sc6901.jpg


Boeren zijn sowieso verplicht kadavers op te laten halen. In diezelfde wetgeving is ook opgenomen dat je alleen zelf (huis)dieren mag begraven op eigen grond. Ik zie alleen gemeente/visrechthebbende uitrukken bij grote vissterfte. Als er een kat doodgereden is, dan halen ze (dierenambulance) het beest weg. Maar van een enkele dode karper of brasem ben ik niet zo overtuigd.

Maar het zou op zijn minst prettig zijn als dat dode beest uit het lelieveld werd gehaald.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

03-09-2012 00:59

Klopt Jeffrey, zelfs van deel 1(Verspoor) en 2(Hakkert) :-(
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

03-09-2012 06:57

@Ben

Zoek en ge zult vinden dat ik lang geleden al ageerde tegen excessen. Overigens gebied de eerlijkheid te zeggen dat het overvoeren minder een punt was meer het overtreden van de regels wat verdere uitbreiding van rechten rond de biesbos tegen hield.

Sommige vissers werden in de nacht 4 tot 6 keer door anderen overvoerd zeg maar.

Ik vind het niet meer dan normaal die vis te begraven.

In de nacht een lampje erop en elke 5e dinsdag van de maand een zakje tofu bollen offeren.

Mooi gebaar toch? Gekheid joh..
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-09-2012 08:11

Dode dieren op de weg of in het water vormen een bron voor ziektekiemen en ander ongemak zoals stankoverlast. De gemeente ruimt deze dieren daarom op. Wanneer u ergens dode dieren tegenkomt, meld dit bij het Servicepunt Woonomgeving. Opgetekend uit verschillende gemeente website's.


Dierenambulance biedt hulp aan zieke en gewonde dieren niet aan kadavers.

Groet,
Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-09-2012 08:23

jan mol schreef:als je hond of kat dood is, stop je hem toch ook onder de grond omdat je hem/haar lief heb,of niet dan.

Je slaat toch ook niet regelmatig een haak door de lip van je hond of kat.
Die karper is z'n leven lang gepest door een stel vissers maar als goedmakertje wordt ie nu wel begraven onder het mom van respect betuigen.
Bah sentimenteel gedoe.
Ik ben liever een wilde schub op de rivier die opgevreten wordt door een stel meeuwen.

Oh ja mijn hond of kat stop ik ook niet onder de grond, het blijven voor mij gewoon beesten.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-09-2012 08:28

Het zal wel klaas.

Cees volgens mij ben jij een beest.
Vis is vis
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-09-2012 08:42

in bed wel, dat hoor ik iig regelmatig :D
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-09-2012 08:50

Touche
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-09-2012 09:04

Peter,

Is allemaal lokale regelgeving. De overheid laat dit sinds 2008 over aan de gemeente. Geval dat ik meemaakte nam de dierenambulance de dode kat mee. Mijn dode katten gaan via de dierenarts. Komt geen gemeente aan te pas. Een enkele dode vis dobbert hier dagenlang in een dode hoek van het water. Dat is de praktijk. Ik wil alleen maar zeggen dat het prima is zelf actie te nemen om de dode karper tenminste uit het water te halen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

03-09-2012 09:13

he cees,
ik ga er van uit dat je een gevangen (top)vis met zorg behandeld (op de mat klinik op de haakwond en voorzichtig trug zet) dus is het toch een mine moeite om hem te begraven.
ik heb veder niks met dieren (ja een konijn in de vrieser en op bord met stoofperen mmm).

je heb wel een zeer hoge dunk van je zelf met in bed.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-09-2012 09:44

Wel op de mat geen Klinik daar geloof ik dan weer niet in.
Oh ja een papegaaienbek doet mij van viswater wisselen, zouden meer mensen moeten doen die het zo goed voor hebben voor onze grote vriend.

je heb wel een zeer hoge dunk van je zelf met in bed.

Vrijgezel hé, dan heb je af en toe eens wat in te halen :wink:

De karper opruimen ter voorkoming van ziektes kan ik me nog wel iets bij voorstellen, aan de andere kant als het voor problemen gaat zorgen denk ik dat er teveel vis in dat water zit.
Heb trouwens weleens een karper onder een dode zwaan gevangen die zich te goed deed aan de maden die ervan af vielen, wel met harde wind in de rug.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

03-09-2012 23:14

De PP-vis is niet meer…

Eén der oudste, en lange tijd de grootste en meest begeerde spiegelkarper van regio Zuid-Holland / Noord-Brabant is heengegaan.
Deze hystorische vis stond niet voor niks in deel 1 én 2 van 'Woord van Zwijgen' en zwom zijn rondjes al toen onze ouders nog hippies waren.
De PP-vis was een levende legende en letterlijk en figuurlijk een dinosauriër.

Het was in juni 2010 één van de indrukwekkendste momenten van mijn (vissers)leven toen hij, na een zeer intense jacht, mijn oppervlakte-aas naar binnen slurpte en ik raak sloeg!
Het is niet te beschrijven hoe intens gelukkig ik was toen deze bak uiteindelijk het schepnet in gleed.

Ironisch genoeg was ik bijna twee weken geleden weer voor het eerst aan het water sinds die vangst. Ik trof de PP-vis azend en drukdoende aan. Hij deed zelfs nog een poging tot 'head and shoulder-en'.
Dat het als het ware een laatste groet was besef ik nu pas.

Bedankt oude reus!
R.I.P.

Afbeelding