Vissen op het noordhollands kanaal


Plaats reactie
Stephan van beveren
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-08-2012 14:35

18-08-2012 03:49

Hallo, ik wou graag vissen op het noordhollands kanaal, kan ik hier vissen met een vastlood systeem en hoeveel gram lood moet ik dan gebruiken? Of kan ik beter met een ander systeem vissen? En kan ik gewone boilies gebruiken of beter pop-ups gebruiken? (dit ivm wegzakken boilies in de modder ) alvast bedankt gr stephan
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

18-08-2012 07:07

Beste Stephan,
Zou een beetje tussen de 90 en 120gr lood gebruiken.
Wat voor type boilies maakt niet zoveel uit maar wel waar je ligt op 't noordhollands kanaal.....
Zou daar niet in de geul vissen, das alleen maar dikke slip... Vaak geprobeerd maar nooit in vis gevangen.
Ik vis altijd onder eigen kant of de overkant, daar heb je meestal mooi stevige bodem (tot zo'n 2 à 3 mtr van de kant)
Hou er rekening mee dat als je aan de overkant vist dat je lijn met toplood het niet wint van de grote zandschepen.... Die trekt met gemak je zootje omhoog :wink:
Veel succes met je zoektocht naar je stek en vang ze!
Groetjes Bart
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

20-08-2012 12:20

Het NH Kanaal is niet echt zwaar stromend water, dus daar zou ik je lood niet op aanpassen. Tegen het kantje aan is inderdaad goed vangen. Op sommige plekjes kan je lood naar beneden rollen, dus een plat loodje (flat pear o.i.d) kan geen kwaad.
Qua aantallen is de vaargeul meestal beduidend minder, maar je maakt wel kans op de grotere vissen. Ik vis meestal met 1 hengel tegen de kant (afhankelijk van de stek is dat eigen- of de overkant) en 1 in/bij de vaargeul. Ik trek dan meestal een streep voer van de kant tot in de vaargeul.

Aas zou ik me niet te veel zorgen om maken, gebruik een boilie waar je vertrouwen in hebt.

Met een toploodje voorkom je veel ellende met pleziervaart. De minicruise schepen en zandschuiten vormen op veel plekken wel een probleem. Als de sluis en bruggen open zijn moet je dat in de gaten houden. Trust me, een cruiseschip met bejaarden trek je niet uit koers :cry:
Plaats reactie