Leuke karperstek in Stadskanaal e.o.

Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

23-06-2011 17:00

Zo zo de aanhouder wint. En gelijk een 24 ponder... wat een mooi begin. Waar had je deze nou gevangen? Want je sprak wel over een voerplek etc. Maar welke plas zat je dan? Of aan het nieuwe kanaal.?

En foto lijkt me ook erg leuk. Ben erg benieuwd.

En waarom studeren als jij je boeken mee kan nemen voor je foxies af gaan hahaha.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

24-06-2011 21:30

Voor het spoordok, jachthaven en het Moekesgat in Ter Apel dien je lid te zijn van HC Ter Apel om er te mogen vissen.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

26-06-2011 08:38

Jeroen Schulte schreef:Voor het spoordok, jachthaven en het Moekesgat in Ter Apel dien je lid te zijn van HC Ter Apel om er te mogen vissen.


Dus als ik het goed heb telt de grote vispas niet. Ik geloof dat je die pas op kan halen bij Faunaland? Naja denk ik
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

26-06-2011 21:21

Bas Timmermans schreef:
Dus als ik het goed heb telt de grote vispas niet. Ik geloof dat je die pas op kan halen bij Faunaland? Naja denk ik


Klopt deze wateren staan niet in de lijst van viswateren vermeld.
jos van dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-06-2011 22:25

27-06-2011 20:38

Hey,

Na onze eerste karpervangsten van het jaar moeten we het nog maar even een x proberen of niet?!!!! see you saturday @ 6am..

Gr JvD
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

27-06-2011 22:09

Hey mensen,

Zondag is het mijn beurt weer, dan zal ik de boillie zuigers weer even wakker schudden!
Succes voor die ook gaan vissen en wie weet komen we elkaar tegen ;-)

Groetjes Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

27-06-2011 22:11

En voor de mensen die het nog niet weten hier een link die erg makkelijk is ;)

http://www.visplanner.nl/

Gr Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

30-09-2011 18:30

mag je bij het spoordok ook een voerboot gebruiken ?
gr
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

01-10-2011 18:41

niemand een idee
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

02-10-2011 17:00

Ik heb geen idee. Zou persoonlijk ook niet weten waarom niet.
Maar waarom een voerboot? Je kan alles werpen hoor.

Gewoon doen zou ik zeggen ;)
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
jans de boer
Berichten: 233
Lid geworden op: 05-01-2006 14:20
Locatie: emmen

02-10-2011 21:01

ik vat 2 dingen in de vergunning niet
er staat niet met vast lood
en niet met karpertuig

houd dit in dat je alleen met de pen mag
of alleen met los lood

of zijn dit oude regels die aan vervanging toe zijn
gr
martin sb
BFP BAITS.NL
Vis met het geen wat je zelf bevalt
Laat je niet van de wijs brengen
Doe de dingen die je zelf leuk lijkt
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

04-10-2011 21:31

Dit zijn nieuwe regels die sinds dit jaar van kracht zijn. Ik denk dat men wil voorkomen dat een karper bij lijnbreuk met het lood rond blijft zwemmen en daarom vastlood verbied.

Het is een niet al te grote vijver, waar je helemaal om toe kunt lopen waardoor een voerboot niet nodig is.

Naast het vissen met een pennetje, kun je er ook prima met een feederhengel en een methodfeeder vissen.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

09-06-2012 16:40

Hey Grunnegers en Drenten hoe is het met de vangsten momenteel?

Op het Spoordok al een aantal keren gevist echter zonder noemenswaardige vangst. In het pinksterweekend toen het zo warm was zwommen de
karpers in grote getalen boven in. Dus oversgeschakeld naar een korst brood, maar daar hadden de karpers geen interesse in. Alleen de kleine witvis kwam er op af.
Een keer 's morgens geweest en toen wel een karper weten te haken, maar doordat ik druk uit oefende om de karper niet de lelies in te laten gaan is de haak los geschoten.

Ruiten Aa kanaal 1 keer geprobeerd, maar niet verder gekomen dan een mooie kolblei.

Binnenkort maar eens proberen in het A.G. Wildervanckkanaal met de methodfeeder. Heb hier nog een zak methodfeedervoer staan van Baittech. Kijken of de vissen interesse
hebben in een paar korrels mais of een 10 mm boillie.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-06-2012 17:56

@ Jan-Willem, ik heb nu een stek die ik bij hou en die gaat lekker. Jammer genoeg niet zwaarder kunnen landen als 22pondjes. Maar toch al wat vis aan de kant gehad.
Wat ik wel veel had was dat ik ze loste halverwege (slecht haken), maar door wat hulp hier op het board is dat probleem verholpen. Echt dom van mij zelf :cry:


@ Jeroen, had niet verwacht dat er nog zo veel vis zwom in het spoor-dok. Welk gedeelte heb je gevist op de pen? Bij de lelies of bij de bebossing? Ik ging vaak tussen de bossen zitten als je van de viaductstraat kijkt helemaal links achterin. Daar zitten mosselbankjes :wink: , althans toen kon je er erg moeilijk komen nu zal het wel dicht gegroeid zijn.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

09-06-2012 20:55

Meestal vis ik voor de duiker die onder de Viaductstraat ligt. Daar is nl. een open plek tussen de lelies. Daar heb ik tot nog toe de meeste karpers gevangen.

Links achterin heb ik ook al een keer gezeten. Is nog makkelijk te bereiken aangezien er ook al eens gesnoeid is.

Dat er zoveel vis zwemt komt doordat de HSV een paar jaar geleden karper uitgezet heeft. .
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-06-2012 22:00

[quote="Dat er zoveel vis zwemt komt doordat de HSV een paar jaar geleden karper uitgezet heeft. .[/quote]


Ohw dat wist ik niet....

Dan wil ik het daar eens proberen, heb je enig idee hoeveel en hoe groot er uitgezet is?
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

10-06-2012 09:31

Van wat ik gehoord heb schijnt er zelfs karper van 20 pond te zwemmen.

Exacte aantallen heb ik geen idee meer, maar wel dat het veel was.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

10-06-2012 22:10

Ja 20 ponders zaten er zeker wel, toen ik daar nog vaak viste (13 jaar geleden) Waren de vissen tussen de 13 en 18 pond.
Ga er niet van uit dat alles er uit was gevist (polen).
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

06-08-2012 21:41

Ik ben de afgelopen tijd aan het zoeken geweest naar een mooi stuk water om een voerplek aan te kunnen leggen.
A.G. Wildervanckkanaal wordt regelmatig gevist waardoor het risco te groot is dat er iemand anders op je voerplek gaat vissen. Daarom had ik gedacht om
eens op het Mussel A Kanaal te proberen. Eerste stuk tot aan de N366 viel af, omdat daar regelmatig vissers zitten dat je ook weer het risico hebt dat er anderen
op je voerplek zitten te vissen. Daaorm maar een stuk verder op bij de Braambergsluis 3 dagen gevoerd en afgelopen vrijdagavond gevist met de penhengel.
Ik viste met mais heb 3 voorns en een kollbei gevangen. Mooie vissen dat wel, maar geen karper.

Nu sprak ik nog met een man die wist te vertellen dat er in het Mussel A Kanaal onlangs vissterfte was geweest. Ik heb er niets van gelezen.

Heeft er onder tussen iemand ervaring met het Mussel A Kanaal? Of met de Dreefleiding (kanaal aan de Mondenweg tussen 1e en 2e Exloermond?
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

08-08-2012 08:40

In mijn zoektocht naar een karperstek gisteravond bij het Ruiten A Kanaal wezen kijken. Geen karper gespot, maar wel veel vissers. Het emmertje met duivenvoer is weer mee naar huis gegaan.

Iemand nog een suggestie voor een potentiele voerplek? Anders moet ik maar instant gaan vissen.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

08-08-2012 16:19

Het Wildervanck kanaal. Dit jaar de grootste 28 pondjes mogen landen. Na heel veel blanken, heb ik nu ontzettend veel suc6. De voerplek werpt nu zijn vruchten af.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

08-08-2012 21:53

Het A.G. Wildervankkanaal is een mooi stukje viswater. Heeft alleen het nadeel dat er ontzettend veel gevist wordt.
Daar heb ik ook al gekeken naar een plek, mooie plekken gevonden, maar het is lastig om een plek te vinden die nog "vrij" is.
Daarom ben ik ook op het Mussel Aa Kanaal en Ruiten Aa kanaal wezen kijken.

Er zijn vast genoeg andere mooie stekken die wat verder weg liggen, maar dan wordt het lastig om elke dag wat voer er in te gooien.
Daarom zoek ik een stek in de omgeving Stadskanaal / Ter Apel.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-08-2012 19:51

Ik vis op dit moment gewoon voor mijn huis.
Ben het een beetje zat steeds te reizen en dan de dag van het vissen een stek pezer te zien.
Ik heb nu 3dagen gevoerd en vanmorgen een 20P Spiegel mogen landen, 1 losser en 1 waar ik veel te laat was omdat ik aan het schijten was :oops:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

09-08-2012 21:40

Ik ben vanavond weer op pad geweest en heb op het Mussel A Kanaal op een andere plek wat duivenvoer en wat boillies gevoerd. Eens kijken
of daar karper zwemt.

Dan zwemt er in het Stadskanaal dus ook leuke karper als je er een 20 ponds spiegel weet te vangen.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

12-08-2012 07:47

Jeroen.

Voor mijn huis gaat het prima, alhoewel er haast geen fauna is. Heb ik wel het idee dat ik toch wat bakken vang. Ik heb mijn voerplek op AG-Wildervanck kanaal laten gaan aangezien op een onverklaarbare wijze niet echt een big kan vangen. Raar maar waar maar 20+ vang ik daar niet op mijn voerplek daar.
Nu voor mijn huis maak ik veel meer uren, maar wat kan mij dat schelen. Zit lekker in de tuin 8). En wanneer ik weer boten zie langs varen kan ik mijn klokje er op gelijk zetten. Want een half uur later komt er leven op mijn plekken..

Uhm bij de watertoren dat is zo een 300meter van mij af. Daar op die 3 splitsing naar het aftakkanaal zitten zo veel wit vissers... Die bombarderen zo veel voer elke dag dat daar zeker weten Boilie slikkers rond zwemmen. Alleen nadeel stekje zit altijd vol.
Nu heb je nog die bocht langs de watertoren. Geweldig Alleen kan je eigenlijk alleen in de geul werpen. Want als je op de kanten vist voel jij je net een werknemer van bergingsbedrijf Smit-Tak. Zo veel takken en bomen die in dat stuk liggen.
Wat ook een mooie stek is, en daar heb ik ook al suc6 gehad is. Vanaf die zijtak van het Stadskanaal naar AG-wildervanck kanaal. Advies is wel paar dagen voeren.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol: