Pen- & oppervlaktevangsten juli 2012


Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

02-07-2012 14:53

Succes allemaal!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-07-2012 16:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een "old skool" vluggertje...

De afgelopen dagen heb ik twee keer even heel snel gevist (denk daarbij aan ongeveer twee uurtjes per keer) en vergisten 3 spiegels en een schubje zich in mijn brokje. Stiekem is het toch wel fijn om weer eens wat succes te hebben.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bart Schoemaker
Berichten: 212
Lid geworden op: 20-05-2010 10:44
Locatie: Heino

02-07-2012 17:00

Voor mij een mooi rijenkarperje gisterochtend. Puntgaaf beestje in een druk bevist vijvertje. Maakte mijn ochtend wel weer ff goed!
Afbeelding
Eerdere account was De Bakker...

http://www.spiegelkarperprojecten.nl
Edwin Leffring
Berichten: 14
Lid geworden op: 09-05-2011 12:24
Locatie: Dokkum

03-07-2012 07:49

Prachtig mooie vis Bart!!
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

04-07-2012 17:07

Vanaf 30-6 tm 3-7 op een rijtje allemaal met de pen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk weekend zo =]
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

05-07-2012 21:45

Mooie pic's Kevin!

m.v.g
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-07-2012 12:24

Nice mannen!

Vanmorgen vroeg op pad gegaan, de wekker ging om half vijf en wat een heerlijke ochtend was het! Eindelijk was dat benauwde en klamme uit de lucht, en het zonnetje begon al snel zijn best te doen.

Afbeelding

Na de recente ellende aan het kanaal (karpersterfte) was ik even toe aan wat anders, dus had ik gisteravond al even wat miniboilies gestrooid op een voor mij onbekend watertje in de buurt. Bij aankomst schoven er al snel wat vissen over de stek en het duurde dan ook niet lang tot mijn pennetje traag wegliep. De vis deed eerst niet al te veel maar kwam daarna toch nog op stoom. Voor de kant dacht ik eerst aan een klein schubje maar hoe ik dat kon denken is een raadsel, ik kon er niet verder naast zitten. De eerste echte aanblik was namelijk die van een volledig kale flank!

De vis nam daarna nog een paar mooie spurts en ik stond ondertussen te genieten in het zonnetje. Toch even de kop erbij want deze leder wilde ik wel graag in mijn net zien. Dat lukte, en ondanks het feit dat ik toch wel wat schubjes kon ontdekken was ik maar wat blij met deze schitterende oude vis:

Afbeelding

Een mooie binnenkomer op nieuw water, dat smaakt naar meer 8)

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

07-07-2012 14:09

Kicke man wat een vis :o gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

07-07-2012 17:26

Mooie foto's Kevin. En Christian ook weer zoals gewoonlijk. Voor de rest ook mooi gevangen mannen!

Ik zat vannochtend om 4:15 in de auto om in de polderkanaaltjes te peuteren in flevoland. Na wat stekjes aangevoerd te hebben ben ik nog even wat nieuwe stekken gaan zoeken om de stekjes wat rust te geven zodat de vis lekker kom gaan azen 8) .

Eenmaal teruggekomen begin ik op stekje 1 te vissen onder een brug. Binnen 5 minuten los ik een brasem, vang ik een voorn en vang een dikke platte. Snel door naar stekje 2 om daar later terug te komen, want hier heb ik geen zin in :lol:. En meteen krijg ik weer beet, maar kan nog niet aanslaan. Totdat het pennentje mooi wegloopt. Yes karper :D... En ja hoor LOS :evil:.

Daarna heb ik het anders aangepakt. Andere spoel op de molen en met de superknoop van Christian met een hairtje gaan vissen. Had toch het gevoel dat ik de karper misschien iets beter zou haken. En ja hoor, naar stekje 3 gelopen en na een paar minuten een mooie aanbeet. Yes toch nog een kans. Heb zonder te overdrijven wel een minuut of 20 staan drillen. De vis wilde maar niet omhoog komen. Toen ik hem had bleef die maar wild en wilde niet op de foto. Gelukkig toch nog snel even met de zelfontspanner een plaatje kunnen schieten van deze lange kanaalschub van ruim 24 pondjes 8).

Hierna nog even doorgevist, maar kon geen karper meer verleiden. Wel lekker rustig genoten in de vroege ochtend in de natuur!

Afbeelding


Vorige week had ik hier in de buurt ook nog 2 spiegeltjes en een paar dagen daarvoor nog 2 schubjes. Hier nog 2 foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-07-2012 17:28

Mooi werk Wouter!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

07-07-2012 18:19

Thnx man!
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

07-07-2012 20:18

Goed bezig Wouter!

Ik had vandaag de eerste vissen op mijn nieuwe penhengel gevangen. Nou ja nieuw voor mij dan. Het is een 20+jaar oude Alan Brown glas lat, Heerlijk zweepie.

Afbeelding

Afbeelding

m.v.g
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

07-07-2012 22:00

Cool Wijnand, ik denk dat de vissen en de glaslat elkaar qua leeftijd weinig ontlopen.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

08-07-2012 09:00

Dat zou heel goed kunnen. Qua kracht waren ze ook aan elkaar gewaagd.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

08-07-2012 12:33

@Christiaan,

Zo! Je hebt iets unieks in handen. Die zie je nog heel zelden, van die oude originele NL leders.

gr. Raymond
mulder jari
Berichten: 94
Lid geworden op: 18-04-2012 19:59

08-07-2012 13:40

Mooie vissen worden er gevangen misschien ga ik deze week nog ff met de pen
Greetz jari
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

08-07-2012 15:07

Afbeelding

In de stortregen even met een pennetje op stap.. na 15 minuten al gelijk een aanbeet en meteen verzilverd.
De foto is onscherp door condens :S
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

09-07-2012 00:13

Mooie verhalen en foto's weer! Genieten!! :D

Een maatje van mij wilde laatst even zijn nieuwe camera testen, hij heeft toen een filmpje gemaakt van toen ik aan het vissen was:



Gelukkig wist ik na het misslaan toch nog een visje te vangen. :wink:

Hier nog wat vissen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goede vangst!
jeroen van ree
Berichten: 7
Lid geworden op: 12-03-2007 19:39
Locatie: apeldoorn

09-07-2012 22:11

he christian dat is zeker een mooie vis maar helaas heel erg op zijn retour.
want hij was 10 jaar geleden echt een heel stuk zwaarder..
maar dat mag de pret niet drukken.
gefeliciteerd!

groet jeroen
we blijven hopen op die ene dikke vis....
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

09-07-2012 22:36

Mooie vissen allemaal. Een avondje vissen bracht mij tot 3x toe brasem in het formaat deurmat. En die wegloper zag er zo mooi uit......
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

10-07-2012 17:41

Eindelijk weer eens een karper weten te strikken.
Afbeelding
Gelijk een projectspiegel van ons uit 2006 8)

Nu even eten en dan hopen dat ik vanavond de grote spiegel op het voer heb :wink:
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-07-2012 15:50

heerlijk he dat penvissen.
christian wat een beauty(de vis dan he)
die spiegel wijnand is dat ook 1 van die plas die je zo graag wilde?
leuk filmpje gerard vond vooral de geluidseffecten erg grappig :D
wouter pakt ook aardige bakken en chee....shit is dat het condens maar wat wil je met dat broeierige weer.

vandaag ook een paar uur aan het struinen geweest.
de 3e stek was overgenomen door kleine witvisjes wat me continu van die irritante rukjes opleverde aan de pen.
net toen ik weg wilde gaan viel het stil wat vaker gebeurt als er een grotere vis aankomt(mijn ervaring dan)
en ja hoor hangen.
na het aanslaan direct een grote schuimplakaat en nam de vis zonder pardon 20 meter lijn.
pas toen ik de top onder water hield in een poging de vis te keren kon ik weer lijn winnen.
weer komt een groot schuimpakket omhoog en weer meters lijn van de spoel.
pfffff denk ik dit is geen kleintje en voorzichtig beginnen de knietjes te trillen :D
weer win ik lijn maar weer blaast de vis een whirlpool en botst de vis gewoon tegen de overkant.
op het moment dat de vis keert schiet de haak los.
shit shitter de shit :o
zo erg om op zo'n manier een vis te verliezen nadat je al ver in een spannende drill zit.
zou bijna denken dat de vis bewust tegen de kant aan botste.
iemand ervaring mee?
half uur later in de echt stromende regen was het wel raak.
de vis kwam gelijk helemaal beduusd boven en zo me net in.
eenmaal in het net ging die tekeer maar voor hem net iets te laat.
Afbeelding
nadeel was wel dat de vis op de mat erg onrustig was.
Afbeelding
Vis is vis
Gebruikersavatar
Wijnand van Hemert
Berichten: 133
Lid geworden op: 05-10-2009 19:53
Locatie: blackpool aan de Brielse maas

11-07-2012 18:32

@Ben, Nee deze vissen zijn ergens anders gevangen. Het was wel de bedoeling om weer op mijn kleine spiegeltjes te gaan hengelen, maar donderdag en vrijdag zag ik in een sloot vlakbij mijn werk een serie knappe vissen constant in hetzelfde gebied dus ik kon het niet laten daar te gaan hengelen. Helaas waren de vissen uitgemergeld van de paai. Brede ruggen met een los vel als buik.

Jij ook weer lekker gevangen zag ik in ander topic!

mvg
Gebruikersavatar
michel kempers
Berichten: 96
Lid geworden op: 24-09-2009 12:55

11-07-2012 18:40

Eindelijk kan ik dan ook hier wat plaatsen.
Ik heb ergens in april een nieuwe penhengel gekocht, een 13ft 1,75lbs soul stok, die ik tot nu toe zonder enig succes heb gebruikt.

De laatste tijd redelijk wat met de pen gevist, een blikje mais een paar plekjes maken en deze afvissen. Vroeger ging dit altijd vrij goed maar omdat ik ben verhuist moet ik toegeven dat het allemaal niet zo wil vlotten in de nieuwe wateren.

Daarom ben ik gaan proberen om het aan de oppervlakte te proberen. Langs de turkse bakker een paar flinke broden halen en deze op 'mooie' plekken in het water gegooid. Ook niet erg succesvol.

Gisterenavond terug naar oude bekendere wateren. Daar het eens proberen aan de oppervlakte. het brood op strategische plekken in het water gegooid daar ik de vis niet kon localiseren en het enige wat ik aantrok was meeuwen.

Gelukkig had ik nog een blikje mais een pengerei bij me, dus in de hoek van het water een handje mais erin, de pen erop en maar de tijd uitzitten.
Na een paar minuten toch wel wat beweging bij de pen en de hoop begint weer te leven.

Een paar tikken op de pen en uiteindelijk loopt deze mooie weg zo het water op, aanslaan en hangen! Eindelijk.
Het gevecht was wel even wennen daar deze stok een stuk soepeler in dan wat ik gewent ben, maar het was een heerlijk dril.

Na een kwartiertje de vis kunnen scheppen, deze klokte een nette 11kg..
Afbeelding

Afbeelding
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-07-2012 20:29

Gaat lekker mensen! Zie weer flinke vissen voorbij komen.

Ondanks dat ik vandaag een karper op de pen had toch maar iets anders op de foto... een winde die ik gister met een korstje ving.

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen