De eerlijke vinder??


Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 12:26

Hallo,

Ik heb afgelopen nacht gevist op de rotte, aan de kant van moerkapelle.
Toen ik vannacht om 1 uur mijn lijn wilde uitvaren na een vangst (brasem) gebeurde er iets vreemds.

Ik stuurde mijn bootje precies dezelfde kant op als die keren ervoor, dropte de lijn en toen!!! boot weg!
Toen ik het bakje hoorde kiepen, legde ik mijn hengel in de steun om zo met 2 handen mijn afstandsbediening te kunnen vasthouden. toen ik weer naar mijn bootje keek was hij weg?

Ik heb toen een half uur met de afstandsbediening gespeeld om misschien toch ergens het bootje tevoorschijn zien te komen, maar helaas.

Daarna ben ik omgelopen. (was best een stuk) en heb ik hem gezocht.
Het was natuurlijk ook donker, en ik heb hem niet kunnen vinden.

Ik ben vanmorgen snel naar de bart smit gereden om een opblaas boot te kopen en ben de hele ochtend bezig geweest met het zoeken naar mijn bootje.

Helaas zonder resultaat.

Ik weet nu niet meer zeker of hij nog in de rotte drijft, of dat hij misschien wel is gestolen.
Het ging allemaal zo snel. en het vreemde is dat ik de verlichting aan had s'nachts, en ook die zag ik niet meer.

Het bootje betreft een baitliner, maar aan de binnenkant is alles vervangen door kwaliteits merken, daaraan is hij ook te herkennen.


Ik hoop dat hij misschien door iemand word gevonden,

Niet geschoten is altijd mis, dus vandaar deze oproep.
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-06-2012 12:31

Tsjonge nu is het dus niet alleen meer zoeken naar een stek maar ook nog in de gaten houden of die stek toevallig gemakkelijk bereikbaar is vanaf die kant.

Ben niet snel wantrouwig maar dit geeft wel te denken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-06-2012 12:31

misschien een klein kansje dat je hem toch over het hoofd hebt gezien ? en dan is het wel handig om te vermelden waar je hem kwijt bent geraakt

gr
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 12:34

Douwe Bijlsma schreef:Tsjonge nu is het dus niet alleen meer zoeken naar een stek maar ook nog in de gaten houden of die stek toevallig gemakkelijk bereikbaar is vanaf die kant.

Ben niet snel wantrouwig maar dit geeft wel te denken.


Wat bedoel je precies
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 12:35

Het was op het smallere gedeelte aan de rotte, aan de andere kant van de snelweg, richting moerkapelle.
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-06-2012 12:37

Kevin dat er kennelijk op gelet wordt hoe goedkoop aan een bootje te komen is.

Sorry als je het anders hebt gelezen is helemaal geen wantrouwen naar jou toe, integendeel zelfs.
Vissen is een hobby, geen religie!
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 12:42

Oh oke! verkeerd gelezen dan.

Ja ik zeg niet met 100% dat hij gestolen is, maar het is heel vreemd dat als ik mijn hengel neerleg en weer naar mijn bootje kijk, ( dat is een actie van misschien 5 seconden,) ik geen bootje of lampjes meer zie..

Ik viste strak tegen de overkant, en ik weet dat er 2 polen een stuk verderop zaten te vissen. maar dat is allemaal achteraf nadenken he...
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-06-2012 12:47

Weet je dat zeker of is dat een aanname?
Vissen is een hobby, geen religie!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-06-2012 12:51

lijkt me wel sterk dat je in 5 sec een boot kunt jatten i.v.m. de lichten die heb je niet zomaar uit los krijgen van een accu duurt normaal gesproken toch wel even .

dan houdt je nog 1 scenario in mijn ogen over iemand staat de boot op te wachten , gooit er een deken(ofzo) over heen en heeft hem uit het water zonder al te veel geluid te maken ?
dan lijkt een lege accu mij realistischer .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 13:12

Douwe Bijlsma schreef:Weet je dat zeker of is dat een aanname?



Dat weet ik zeker.

Danny Slaats schreef:lijkt me wel sterk dat je in 5 sec een boot kunt jatten i.v.m. de lichten die heb je niet zomaar uit los krijgen van een accu duurt normaal gesproken toch wel even .

dan houdt je nog 1 scenario in mijn ogen over iemand staat de boot op te wachten , gooit er een deken(ofzo) over heen en heeft hem uit het water zonder al te veel geluid te maken ?
dan lijkt een lege accu mij realistischer .



Lege accu zeker niet, waren goed opgeladen.
Dat met die deken eroverheen zou inderdaad kunnen, maar wat ik al zei, hij kan ook ergens op de rotte liggen. wie weet. ik ga straks even een bootje huren bij van vliet denk ik.
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-06-2012 13:24

een storing in de electonica zou ook niet de eerste keer zijn bij een voerboot he ;) succes met zoeken hopelijk vind je hem nog terug .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-06-2012 13:29

misschien een meerval...

door de receptoren onder zn kin kan hij electronische waardes herkennen en je voerboot bestempeld hebben als zijnde prooi,elk wezen straalt elektra uit en misschien had deze grote meerval een tijdje niet gegeten.
















:D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

12-06-2012 14:43

tja, zelf geen ervaring met die bootjes... Dus weet ook niet hoe sterk ze zijn...

Zou het kunnen zijn, dat dat ding gezonken is? Tegen iets opgevaren is...
Een defect kan natuurlijk ook, (storing) en is dat ding afgedreven... en ergens in het riet ect beland is... Die je toevallig net hebt gemist...

Dat iemand dat ding jat in de tijd dat jij niet kijkt, lijkt me onwaarschijnlijk... (daarvoor moeten ze jou ook zien in het donker? Met wat... nachtkijkers? en dan op het juiste moment dat ding uit het water halen? lijkt me allemaal wat ver gezocht.

Tja wel lullig!

Groet
Alex
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

12-06-2012 15:09

Gejat lijkt me ver gezocht maar in deze zeker niet uit te sluiten. Vooral omdat ts aangeeft tegen de overkant te varen. Maar dan zou je dat hoogst waarschijnlijk wel mee moeten krijgen.

Ik denk ook aan iets electronisch. Misschien een algehele storing, misschien alleen storing in de lichten waarna jij met je afstandsbediening hebt zitten spelen en het ding toevallig ergens goed verstopt hebt achtergelaten. (maar dan had je hem moeten horen, tenzij je op grote afstanden vist.)

Of idd zinken maar dat moet dan wel een groot gat zijn geweest om binnen zo'n korte tijd vol te lopen. Daarbij heeft de boot waarschijnlijk 2 aparte drijvers dus lijkt me sterk dat hij dan zinkt...


Vreemde situatie hoop dat je hem nog terug vind en het verhaal uiteindelijk niet zo spannend is als wij misschien allemaal denken.

Edit: even een foto van het betreffende bootje opgezocht en kan zo van buiten niet zien of de drijvers losse compartimenten zijn of 1 geheel.
Als het 1 geheel is en je zou een lek hebben dan is het inderdaad byebye bootje..
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

12-06-2012 15:26

Beste Kevin, jij hebt storing in je elektronica/accu gehad daarbij valt de algehele werking uit dus ook de verlichting.
Dus onbestuurbaar geworden en dobbert nu vrolijk rond op de rotte. Bij geluk is hij terecht gekomen in eventuele begroeien, en is hij niet ver van de plek afgedreven.

Tip, volg de windrichting en die van vannacht weet je vast ook nog wel.

Groet, Peter
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 16:18

Bedankt voor de reacties allemaal.
Ben net terug van de rotte, ik had daar vanmiddag een motorbootje gehuurd en ik heb de gehele kant afgevaren en gezocht, niets gevonden. Uiteraard rekening gehouden met windrichting.

Ook op de stek geprikt met een stok, en ook niets gevonden.

Gezonken kan haast niet, het is een catamaran model met alleen aan de bovenkant een klep, het was bijna windstil toen ik uitvaarde en regende niet. Ook zaten er geen rotsen of andere scherpe dingen in het water.

Ik ben bang dat ik hem dus echt kwijt ben.....
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-06-2012 16:31

Is het technisch mogenlijk dat hij door een andere zender is "'over genomen"', en idd
dus diefstal!! geen idee of dit kan.

Wel vreemd iig. begrijp dat je baalt als een stekker!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

12-06-2012 16:36

Nee dat kan niet, de verlichting bijvoorbeeld, moet op de boot zelf aan en uit worden gezet. zit een knopje boven op de boot. dus ze kunnen niet het licht uit hebben gedaan en er mee weggevaren zijn.

Ja baal er zeker van... helemaal omdat ik niet weet wat er nou is gebeurd en waar hij is.
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires
Ton Kerdel
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-06-2012 12:55

12-06-2012 16:39

Ik stel voor dit topic om te dopen naar: "Het mysterie en de zoektocht naar de verdwenen catamaran"
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-06-2012 16:51

Maatje van mij was afgelopen week aan het vissen rondom de Laakhaven. Bij het uitvaren helde de boot iets naar achteren en bij het droppen kwam de gewichtoverdracht nog verder naar achteren te liggen, maakte water aan de zijde van de bak en door een ''kennelijk'' verschoven accu is hij waarschijnlijk over enkele jaren een favoriet wrak voor sportduikers :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Mocht een accu abusievelijk bij vervoer losgekomen zijn of tijdens het gebruik dan is dit een optie.

Andere optie lijkt mij idd een storing, lampen uit en weggedreven. Zo iets kan zo snel afdrijven namelijk. Jouw voordeel is dat het deel bootvrij is normaliter.

Zelf denk ik dat je hem gewoon kwijt bent :cry:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

12-06-2012 17:01

Vreemd verhaal, het spookt daar precies bij de Noorderburen :wink:
Ik zou denken aan een storing of misschien hebben die Polen die daar ook zaten er iets mee te maken.
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

12-06-2012 18:48

bermuda driehoek ????????
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-06-2012 15:13

Nou dan heeft ie 'm wel heel ver uitgevaren Sjaak! :lol:

Troost voor de topic starter is wel dat ie nu meteen een goede reden heeft om een goede voerboot te kopen.

**verstopt zich onder de tafel om aan de regen van rotte tomaten te ontkomen en lacht zich slap**
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-06-2012 16:46

this sucks, wat de oorzaak ook is!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

13-06-2012 19:29

Eus Molewijk schreef:Nou dan heeft ie 'm wel heel ver uitgevaren Sjaak! :lol:

Troost voor de topic starter is wel dat ie nu meteen een goede reden heeft om een goede voerboot te kopen.

**verstopt zich onder de tafel om aan de regen van rotte tomaten te ontkomen en lacht zich slap**



Dat is dus het grootste probleem.
Aan de buitenkant was het een gewone baitliner maar ik had alle electronica vervangen door kwaliteits materiaal van onderandere robbe en graupner. Ook heb ik vorige week nog een nieuwe ontvanger en zenderset gekocht van 120 euro.

Haha en die tomaten komen er niet hoor. zo ben ik ook weer niet.
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires