nieuw wereld record??


Gesloten
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-06-2012 14:20

Geweldig..

Jammer dat een stelletje zielenpieten vind dat je dit soort dingen beter niet kunt belagen op hun oorspronkelijke water maar dat je ze beter daar door beroepsvissers kunt laten vangen en ze in een gat in de grond moet pleuren..

Ben benieuwd hoeveel bekende namen zich hieraan gaan wagen met de binkenverhalen dat ze wel 5 dertigkilo vissen in een week hadden gevangen..

Too bad.. Arme vis..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-06-2012 14:24

"Wereldrecord"... Het is een schande dat iets als dit zoveel aandacht krijgt...

De desbetreffende vis is gestolen (door middel van netten eruit gevist) van het Balatonmeer en daar in dat putje gezet, samen met nog een hoop andere dikke vissen... :-? Als je als 'visser' dan iets van een 750 pond betaalt voor een week maak je een kans op deze vissen...
Ik word persoonlijk echt zeer kwaad van dit soort toestanden dus kan er echt niet mee om dat alle media hierop springen, zal vast nog meer 'vissers' naar dit water trekken :-?

Ik heb geen probleem met goed beheerde betaalwateren, maar vissen uit hun natuurlijk habitat (een enorm grote waterpartij notabene) halen om ze allemaal samen in een klein putje te steken, waar ze dag in dag uit vetgemest worden door vissers en uitbaters, dat is echt een smet op onze hobby... :(

Ach, laat de vanger maar fier zijn op zijn vangst, voor mij is een visje van 5kg uit een openbaar water zooooo veel meer waard!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-06-2012 14:40

Rob...

Ook in Nederland gebeurd dit.... Ik noem geen plaatsen of namen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-06-2012 14:44

Bas,

Dat is niet de draad van Rob's betoog...

Dat er zoveel aandacht naar uit gaat met als gevolg een hype van bekend en onbekende karpervissers die er allemaal heen gaan, dat is vele malen erger. Dat niemand zich er meer om lijkt te bekommeren bij de bekendere vissers raakt ook mij behoorlijk hoor.

De weg naar een vangst toe zien ze tegenwoordig als de reis naar de put, niet het zoeken naar de vis zelf. Het is goddome te sneu voor woorden maar goed..

Die dingen gebeuren. Jammer voor diegenen die WEL op het Ballatonmeer hun vissen hadden kunnen vangen en bereid waren het avontuur aan te gaan dat ze verkozen boven die klote-recorddrang waar het tegenwoordig allemaal maar om lijkt te draaien.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-06-2012 14:53

Sven je hebt groot gelijk! :wink:

Wat ik bedoelde is dat hier betaalwateren zijn, waar gewoon gestolen vis rond zwemt. En op jou verhaal terug te komen. Dat je vrijwel geen moeite hoeft te doen om een "big" te vangen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-06-2012 15:03

wie het meest betaald krijgt de dikste :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-06-2012 15:22

Heb ik net Rainbow lake besproken, gebeurd me dit. En geen annuleringsverzekering afgesloten natuurlijk. Stom, stom...
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

09-06-2012 15:34

Geen nood Kees, tegen de tijd dat jij op Rainbow aankomt is die vis er misschien ook wel............. 8)
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-06-2012 15:41

Inderdaad Sven, ik vind het erg sneu dat de vis gestolen is, maar ik vind het al even erg dat er nu enkel goede media-aandacht naar dit water en deze vis gaat...
Zoals je zegt, het water zal meteen een hele hype worden binnen het wereldje... Mensen zullen er naartoe reizen voor die vis en bij elke vangst wordt er enorm veel aandacht aan gegeven... dit alles samen laat het toch overkomen alsof wij, als karpervissende community, dit allemaal maar goedkeuren... :-?

Sorry hoor, maar ik in ieder geval niet! En ik denk dat er hier op het forum een grote groep mensen is die dezelfde mening deelt (waaronder jij), maar spijtig genoeg zullen wij nooit een invloed kunnen hebben op de commercie en het geld :(

Ach, laat ons onze 'kleine' visjes maar vangen die al hun hele leven in hetzelfde water zwemmen, en er zelfs uit het eitje gekropen zijn, maakt ons véél beter dan die wereldrecordhouder in mijn ogen hoor!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

09-06-2012 16:16

Jammer dat het een privé water betreft, en alleen toegankelijk is voor speciale leden, ik had er graag gaan vissen.

Groet, peter
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-06-2012 16:20

Sneu zo'n met boilies vetgemeste big, vind het niet gek dat ze de laatste jaren record na record vangen... 365 dagen per jaar targetvissers aan zo'n plas en iedereen gemiddeld 25 tot 50kg boilies per week erin pleurt, vissen zijn toch niet meer mooi zo? :(
Doe mij maar liever een kanaal, rivier of IJsselmeer karper van 30 tot 40 pond! Van die mooie gestrekte en gespierde vissen die zo 50 tot 100 mtr draad van je spoel aftrekken zonder dat je er wat aan kan doen, das pas sport... Maar dat zal wel aan mij liggen, meeste willen tegenwoordig de zwaarste vangen.
Eerlijk vind ik het ook zielig voor zulke vissen als in dit meer of Rainbowlake, Hoevaak word zo'n beest gevangen per jaar?
Gr. Bart
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

09-06-2012 16:24

Je hebt kans dat zo'n vis er één keer per 3 jaar uitkomt.

Groet,Peter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-06-2012 16:26

Wat is jouw motivatie daarvoor dan?

Je mag je eigen aas niet meenemen
De mensen daar bepalen waar je gaat vissen
Vissen boven de 30 kilo mag je alleen maar in het water fotograferen
Als je gaat nachtvissen moet je stek verlicht zijn.

Leuk toch?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-06-2012 17:30

Maakt toch allemaal niets uit Sven, er zitten wel echte bakken he! Waarom ga jij anders vissen dan? :roll:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-06-2012 20:00

Echte bakken?? Vetgemeste biggen bedoel je.
Ik spreek niet voor Sven maar ik zit niet voor zulke vissen, ik ga voor de sterkste :wink:
Niks bruters dan een vis die maar blijft gaan en je materiaal tot het uiterste drijft.
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

09-06-2012 20:20

Sarcasme Bart...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-06-2012 21:52

Oooooooooh :D
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-06-2012 23:00

Jammer dit. Wil er verder eigenlijk geen woorden an vuil maken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-06-2012 23:22

Deze tendens heeft zich al ff geleden ingezet en zal zeer waarschijnlijk niet meer te stuiten zijn.
Betaalwaters met opgepompte record vissen, de term alleen al , een en ander is natuurlijk ook weer onlosmakelijk verbonden met en ontstaan uit de commercie die momenteel in een ander topic volop aan de orde is.
Korte conclusie van mijn kant is dat onze liefhebberij aardig ziek aan het worden is.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-06-2012 23:56

Ze zwemmen ook op openbaar water. Op een vijver is het alleen makkelijker vangen. En dat is dan de waarde van een dergelijke vangst. Het wordt je makkelijk gemaakt. Stelling dat de karper potentie heeft om flink door te groeien lijkt mij wat overmoedig. Doorgaans betekend dit dat het einde van deze vis in zicht is. Inderdaad triest geval.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

10-06-2012 06:04

Toch heb ik het idee dat deze vissen op openbaar water niet snel deze gewichten zullen halen maar op een put dus wel aangezien het voedsel er vele male makkelijker te vinden is en ze geen grote afstanden zwemmen. Zie het als bij mensen die heb je ook die de heledag in een stoel zitten of op bed liggen en gevoerd worden. Worden ook enorm de vissen die op Rainbow zwemmen waren wel is waar groot toen ze er op kwamen overgens verkregen via een vidange maar zijn tot hele grote vissen uitgegroeit op het water waar ze nu zwemmen. De rede omdat het gewoon een stuk kleiner is en voedsel heel makkelijk voor handen is. Niet dat het allemaal goed te praten is maar vissen van dit kaliber vang je niet zo makkelijk op openbaar water en op een postzegeltjesput vele male sneller natuurlijk. Mijn respect kan het in ieder geval niet afdwingen ik zie liever andere regels voor record vis moet op openbaar water gevangen zijn en niet op een btw. Al werd ik uitgenodig om er voor niks te vissen ging ik niet maar dat is mijn persoonlijke mening heeft weinig nog met kunde te maken
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

10-06-2012 07:23

Natuurlijk is het vangen in de vrije natuur prachtig maar ik ben er ook niet vies van om lekker een weekje Frankrijk te pakken op een btw. Geen gedoe goede faciliteiten en soms ontmoet je er prima mensen. Met name het geen gedoe is voor mij een motivator om toch maar een btw te bezoeken. In het verleden heb ik bijna alle grote rivieren en meren van Frankrijk wel bevist en prima resultaten weten te boeken maar daar is wel een hoop veranderd. De hoeveelheid randdebielen die je nu soms tegenkomt en zich kapervisser noemen zijn niet de mensen die ik graag wil tegenkomen tijdens mijn visvakanties.

Tav btw, natuurlijk moet een dergelijk water normaal worden beheerd en dat houd in stekken onderhouden en in de winter de vissen bijvoeren, zeker als het een schraal water is zonder een overvloed aan natuurlijk voedsel. Als ik naar deze put kijk is dat beheren wel een beetje doorgeslagen en is er iemand die het wel volledig commercieel wilt uitnutten. Zou mijn water dus niet zijn maar ieder zijn keuze.
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

10-06-2012 16:36

@Rob,hoe weet je dat allemaal van dat netten enzo?gewoon uit nieuwsgierigheid overigens..groeten Henk
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

10-06-2012 16:59

Internet opvolgen, staat er vol van en blijkt ook echt waar te zijn...
Had een tijdje geleden al gehoord van het water en de vissen die er zwemmen, en toen heb ik een aantal dingen opgezocht, op meerdere fora is te lezen dat de vissen uit het balatonmeer gehaald zijn...

Blijf het zonde vinden!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gesloten