Karpervissen omgeving Breda

Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

27-04-2012 19:52

hee mannen

de karpercommissie van de dbh

zit ook op facebook onder de naam dbhkarpercommissie

meldt je er bij aan en blijf op op de hoogte van wat er in en rondt breda gebeurt

gr theo
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

18-05-2012 12:03

Zou iemand mij toevallig kunnen vertellen hoe het zit met het meenemen van vis op de bovenmark op het deel van staatsbosbeheer?
Ik kwam gister toevallig een paar polen tegen (op het deel van staatsbosbeheer) en ze zaten gewoon rustig te vissen, niks aan de hand.
Even later ving een pool iets (brasem) en wat er toen gebeurde was gewoon onwerkelijk, zijn vriend haalde ergens een grote vuilniszak te voorschijn en gooide daar meteen de brasem in toen hij mij zag kijken.
Het is nu maar een brasem (is dit verboden of niet?) maar die zak zat al aardig vol dat ik het haast zeker weet dat er niet alleen brasem inzit.
Iemand ander misschien ervaringen met deze polen gehad, of heeft iemand iets over deze gasten gehoord?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-05-2012 09:30

Marc, als de Bovenmark in de Landelijke Lijst van Viswateren staat mag iedere visser 15 dode vissen groter dan 15 cm in bezit hebben (en dat geldt per dag). Per 1-1-2013 wordt dat 10 vissen...
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

19-05-2012 12:11

De Bovenmark staat niet opgenomen in de Landelijke lijst van viswateren, je kan er alleen vissen als je lid bent van DBH. Bovendien is het deel van de bovenmark waar ik het over heb eigendom van staatsbosbeheer, staatsbosbeheer leent het alleen uit aan DBH. Het lijkt mij sterk dat staatsbosbeheer toelaat dat er op hun deel vis wordt meegenomen en zeker geen karper (wat er volgens mij ook wel in die zak zat). Ook durf ik met zekerheid te zeggen dat er meer dan 15 vissen in die zak zaten.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-05-2012 09:00

Marc, dat bepaalt niet SBB maar de DBH als visrechthebbende. Moet je dus even de vergunningvoorwaarden van de DBH hierop nakijken en als daarin niets is bepaald t.a.v. het mogen meenemen / in bezit hebben van vis zit daar dus geen minimum of maximum aan...
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

20-05-2012 18:04

kan je vertellen

dat er een algemeen meeneemverbod geld

dit hebben we 2 jaar geleden vastgesteld in de vergunning

gr theo
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

20-05-2012 18:08

Dus ze waren gewoon illegaal bezig?
Ik ben er vrij vaak te vinden en zal er even opletten of ik het ze nog is een keer zie doen.
Enig idee wie ik het best kan informeren als ik deze polen nog is een keer aan het werk zie?
Gebruikersavatar
theo kievits
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-08-2008 19:03

20-05-2012 18:18

hallo marc

bij wie je het officieel kan melden weet ik zo ook niet

maar je kunt het ook bij de karpercommissie melden denk ik

het email adres is dbhkarpercommissie@gmail.com

gr theo
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

20-05-2012 18:25

Ik zal zo de karpercommissie wel even een mailtje sturen. Zijn er nog andere dingen die je op het moment van handelen zou kunnen doen? Ze er op aanspreken zou niet werken voor mij omdat ik zelf ook nog maar net 16 jaar ben en om het dan tegen een groep van 5 polen duidelijk te maken lijkt me dat niet zo goed idee.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2012 13:38

Slecht idee inderdaad, vraag direct in je mail of er een meldpunt is die DIRECT kan reageren anders heeft het nog geen zin.
Vis levend in een zak gooien is ook nog eens een misdaad het is namelijk dierenmishandeling.
Vissen is een hobby, geen religie!
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

21-05-2012 17:12

Ondertussen al mailtje gestuurd en reactie gekregen.
Ze zouden mijn mailtje doorsturen naar een tussenpersoon, zelf wisten ze ook niet waar ik dit kon melden en de tussenpersoon zou mij verder kunnen helpen.
Ik heb nog geen reactie van die persoon gehad dus wacht het maar even af.
Ook vroeg ik mij inderdaad al af of er zo´n meldpunt zou zijn dus daar vraag ik ook direct even naar, ik heb geen flauw idee of staatsbosbeheer hier iets tegen kan doen anders zou ik daar naar kunnen bellen op het moment zelf want hun gebouw zit recht naast het water.
Zoals je al zegt Douwe is het gewoon dierenmishandeling en dan zou ik het raar vinden dat niemand hier iets tegen kan of wil doen, ik wacht het mailtje van die tussenpersoon dus maar even af.
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

22-05-2012 13:26

Even een update.
Ik heb vandaag weer een reactie gehad van Twan (van de karpercommissie) hij had mij een site doorgegeven waar ik het officieel kon melden alleen deze werkt niet bij mij dus dat moet ik even aan hem navragen. De tussenpersoon waar hij het over had heeft hij nog niet kunnen bereiken en de man op kantoor is op vakantie dus dat wordt even afwachten. Ook heeft hij mij zijn 06-nummer en van iemand anders van de commisie doorgegeven voor als ik het weer zie gebeuren, ik heb ook het 06-nummer van een boa gekregen. Twan had al contact opgenomen met Sportvisserij Nederland in Drimmelen en door hun wordt hij vanmiddag gebeld voor de nummers van de andere boa's.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

08-06-2012 23:10

Goed werk, Marc!

Voor die mensen is het heel normaal. Dus moet hen worden uitgelegd dat het hier een misdrijf is. Hopelijk stoppen ze er dan mee...

Wat het vissen op de Singels in Breda betreft (terugkomend op het feitelijke onderwerp van dit topic).. Sinds ik een appartementje AAN de Singels heb betrokken, heb ik het een aantal keer geprobeerd... Echt NOT my cup of tea.. Al die drukte (en tegenwoordig ook OP het water, dankzij de zwaar verbeterde haven).. Bah. Ik ga voor mijn rust, dat vind je hier niet. Wellicht moet ik eens wat verder gaan kijken.. Maar die (moeilijke) putten in onze omgevingen trekken harder.. Helaas blank ik er alleen maar, dus dat is jammer.. Maar de voldoening zal des te hoger zijn.

Mark heb ik vroeger ook heel erg veel gevist. Was echt geweldig. In het donker (zodat je bij dag en dauw aankwam), met de fiets en alle zooi daarop (zonder karretje) 10km richting Galder fietsen. Flink scheel vangen, en weer naar huis. Geen reuzen, maar goede herinneringen aan. Echter, ook daar druk op mooie dagen. Mooiste anecdote: vis drillen, komt een hele grote groep aan fietsen, de eerste wil kijken en stopt en HOP er gaan er een stuk of 5 tegen de grond want ze botsen allemaal tegen elkaar haha. Humor!!

Laatst weer even op een oude stek geprobeerd (behoefte aan vis na alle nachten blanken).. En je raadt het nooit: zelfs daar geblankt.. Zucht haha. Niet mijn jaar (jaren).
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

20-06-2012 19:00

Blijft inderdaad leuk hoe die fietsers reageren, nu op het deel van sbb geen 'last' van.
Nog even off-topic, ik blijf me afvragen of er wel gecontroleerd wordt bij de Bovenmark.
Ik fiets er bijna dagelijks langs na schooltijd en blijf me verbazen over de troep/vernielingen die daar worden aangericht door vissers. Vaak zitten er gasten te vissen waarvan ik durf te beweren dat ze geen vergunning hebben om daar te mogen vissen, dit zou ik dan nog niet eens zo erg vinden zolang ze hun troep maar opruimen maar dit gebeurd helaas niet. Volgens mij zijn er laatst nieuwe paaltjes geplaatst om auto's tegen te houden maar ik kan je vertellen dat een aantal van deze ondertussen alweer zijn 'verdwenen'. Als je het overdreven vindt van wat ik nu allemaal loop te klagen zou ik je voorstellen om er zelf maar eens lang te fietsen en dan zou je zien dat mijn verhaal zeker niet overdreven is.
Ik heb ook weer onze poolse vrienden mogen verwelkomen maar 'helaas' vingen ze niets dus konden we er niks tegen doen, ik heb ook al van meerdere personen gehoord dat die gasten er nog steeds bijna dagelijks zitten dus er wordt blijkbaar heel weinig gecontroleerd?
Ng meer mensen die dit zich hieraan ergeren of ben ik toch echt de enigste?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

20-06-2012 19:44

Niet elke Poolse visser is een sloper van het water. tegenwoordig zie ik zat Poolse mede vissers die het prima doen,niet dat ze de perfecte spullen ervoor hebben,maar wel hun best doen om alles zo goed mogelijk te doen verlopen.

Tijdsbesteding nr 1 voor de polen hier in Nederland na werken. Ze moeten wat natuurlijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Marc Groeneveld
Berichten: 125
Lid geworden op: 05-08-2011 23:41

20-06-2012 19:51

Leen, ik zeg ook niet dat elke poolse visser een sloper van het water is.
Maar als je weet dat ze illegaal vis meenemen dan mag ik me toch wel afvragen waarom deze gasten waarschijnlijk niet eerder hierop aangesproken zijn?
Vandaar dat ik me afvraag of er wel gecontroleerd wordt, niks fout aan toch?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-06-2012 03:45

Niks mis mee Marc,verre van dat.

Tja dan zitten daar jammer genoeg rotte peren in Breda. Die gasten zullen aangesproken zijn,alleen wat zou jij doen als je geen geld hebt? Of maar weinig geld en je moet vreten?

Ik zou ook vissies vangen en in de pan gooien,hoe kut het voor de sportvisser ook is. Enne tot bepaalde maten mag er gewoon vis meegenomen worden.

Als de hongernood zich aandient bij vele,en die neemt steeds verder toe onder de Nederlanders (door niet meer rond te kunnen komen in de maand) mag je blij zijn dat er nog legaal vreten in het water zwemt die je mag wegvangen om te eten zonder te betalen,en zo is het met de Polen die steeds minder nodig zijn in de arbeid. Geen geld en kunnen niet terug maar moeten wel hun buik vullen,dan zie ik ze liever dit doen dan dat ze de steden onveilig maken met overvallen en berovingen om maar aan hun behoefte te komen.

We kunnen hier wel kort of lang over blijven praten/bericht geven maar dit zal niet in 1,2,3 veranderen. Zal eerder toenemen,dus er moet in een andere richting gekeken gaan worden,inplaats boetes uitdelen aan mensen die alleen maar wil eten om te overleven. Voedselbanken hebben grote tekorten,het leger des heils ziet er ook mager uit. Tja wat moet je dan he? Wij zeiken omdat we sportvisser zijn en een redleijk salaris verdienen om gewoon ons vreten in de winkel te halen,tegen arme mensen die geen kant op kunnen en die lopen we af te zeiken omdat ze hun eten vangen waar wij graag op vissen en weer terug zetten.

Honger is een groot probleem en neemt alleen maar toe. Tja misschien lul ik makkelijk maar heb de werkelijkheid gezien aan de andere kant van de wereld,en wat honger met je doet. En geloof me,dat wil je niet meemaken. (bedoel ik dus mee,ziekte maar ook mekaar pijn doen voor een beetje eten)

Cheers

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-06-2012 07:51

Kom op zeg vanwege de honger, het zijn geen Afrikaantjes :roll:
Vissen zit gewoon in hun bloed, en ze eten ze ook graag op.

En tijdverdrijf nr uno is nog altijd wel zuipen voor die mannen :-?
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

21-06-2012 19:19

begin dan eerst eens met de visserijwet te veranderen .......verboden karper van welke afmeting dan ook , mee te nemen
zolang dat niet is mag iedereen dus ook pooltjes de op wettelijke wijze gevangen vis meenemen voor consumptie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-06-2012 13:22

Honger kent zoveel begrippen!

Geen geld is gewoon Honger hebben,hoef je niet voor in Afrika te wonen! Honger speelt in de hele wereld een hoofdrol.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

22-06-2012 17:30

Honger is er nu ook door die Polen bij de Nederlandse bouwvakker...
Niet terug kunnen is geen excuus, ze zijn ook gekomen en het zijn geen vluchtelingen.

Ze laten een grote tering bende achter aan de waterkant en als ze je zien vissen krijg je ze niet meer bij je weg.
Ik moet mijn 2 honden meenemen als ik ga vissen om ze uit de buurt te houden..
Dat is pas zielig..
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

26-06-2012 20:17

Wij Nederlanders zijn nog steeds degenen die hier de boel zwaar overbevissen....