Visclub SIM te Merksplas

Plaats reactie
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

27-03-2012 19:52

Hoi ,

Hier in Merksplas zit een visclub die 4 vijvers tot zich heeft.
-Een wedstrijdvijver (vooral brasem)
-Vijver naast de wedstrijd met een redelijke bezetting en de zwaarste (volgens de andere karpervissers) 22kilo
-Vijver achteraan met een erg kleine bezetting , vooral kleine vissen van een 5kilo met volgens mij nog wel een heel miniem aantal vissen dat toch nog boven de 20kilo zitten en een paar stevige grassers volgens het bestuur (Heb het nog nooit van iemand anders gehoord). (Veel vissen dood wegens sterfte van paar jaar geleden.)
-Nog een vijver achteraan waar vooral snoek opzit.

Heeft er iemand ervaring met 1 van deze vijvers gelegen te Merksplas?
Ik vis op de vijver naast de wedstrijdvijver al 2 jaar en heb er nog maar 1 vis mogen landen , en op 1 van de achterste vijvers ook nog maar 1 vis , redelijk slecht dus , om het zachtjes uit te drukken. :lol:

Heeft er iemand hier al eens gevist of kan er iemand me meer over dit water vertellen etc. ?
Alvast bedankt.
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

27-03-2012 21:44

Als er iemand me wil helpen bij dit water , ookal ken je het niet , mag het ook altijd. :roll:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-03-2012 22:15

Geduld is een schone zaak.

!!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

27-03-2012 22:57

Na 2 jaar mag er toch wel wat meer uit het water te halen zijn denk ik , of zit ik nu verkeerd? :roll:
Er is een redelijke zware hengeldruk , altijd 'snachts eigenlijk , dus je zou denken dat de vis door de dag wel aast dan , maar ze azen enkel 'smorgens in de schemering , door de dag liggen ze boven lekker te zonnen maar met brood zijn ze niet te vangen , dit kennen ze al.
Nu zoek ik dit jaar vooral met een chod-rig te vissen , een tsjernobyl-rig te proberen aangezien deze niet echt bekend is lijkt me , het truucje gebruiken om stukjes pop-up in een pva-zak te doen bij het vissen met de chod-rig zodat ik ook de vissen op half-water aantrek om te zoeken naar meer voedsel en eens proberen om drijvend met een tros wormen te vissen.
Wat denk jij van deze aanpak? :roll:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Plaats reactie