Grind bed aanlegen


Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

03-03-2012 11:21

Bennie van Schijndel schreef:Ik ben het helemaal met je eens Michel Tja.

Het begint met 1tje en voor je het weet gooien we allemaal iets in het water. om een stek te creëren. Overigens is het strafbaar (afvaldumpen).

Het drop off systeem waarbij het lood in het water achterblijft. Vind ik ook een minder goede zaak. Lood is zwaar giftig. Bij de jacht mogen we al jaren geen lood meer gebruiken omdat het giftig is.


Dat drop off systeem is Sportvisserij Nederland al mee bezig om het te verbieden.Heeft Sportvisserij Ned mij verteld.
Wij "karpervissers" hebben het toch altijd al gedaan als het om troep gaat,dus laten we vooral met zn allen
nog meer troep erbij gooien..
groeten nico
Wil van Es
Berichten: 14
Lid geworden op: 14-10-2009 23:49

03-03-2012 11:51

Laurens Maasland schreef:Kees, denk aan je zen-gehalte, het gaat immers om de visplek onder water. Grindbodem om schaaldieren te lokken oid toch?
Liever 400 kilo grind erin dan 400 kilo rauwepinda's of bont gekleurde 'voerboillies'....



Ja en dat was nou ook mijn idee!
Wij willen niet meer voor voeren iedere keer, maar gewoon een natuurlijke plek aanleggen.
Waar de karper naartoe komt opzoek naar voedsel.

Ik vind alle reacties hierboven nergens opslaan.
Wij hebben vorig jaar leuke vissen gevangen op deze plek, maar elke keer met voor voeren.

Gooien jullie maar lekker allemaal chemische goedkopen troep bollies het water in!
En kilos goedkopen troep mais met rotzooi er doorheen.
En dikke PVA zakken met rare sausen.

Maak ik een natuurlijke aas plek waar het water en de vissen alleen maar beter van worden.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

03-03-2012 11:59

Wordt wel een steeds meer een krachtsport dat karpervissen.
Ik zou zeggen succes ermee,let wel tillen door de knietjes.
8)
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

03-03-2012 12:23

een natuurlijke plek aanleggen,
Volgens mij was het een blubberbodem dus dat grind komt daar van nature niet vandaan.
Aas wat te veel op een rivier wordt gedropt wordt echt wel weggevreten.grind blijft liggen...
En je zegt dat je niet meer wilt voorvoeren,maar een aantrekkelijke plek wilt creeren.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het uiteindelijk een plek is waar mossellen ed op gaan groeien enzo.
Ik ben er van overtuigd dat die plekken er allang zijn.je moet ze gewoon zoeken.
die plek die jij wilt creeren doet er langer over om productief te worden,dan dat jij een goed stekje hebt gevonden.
Daar komt bij dat je het zelf al zegt,je wilt niet onnodig voeren en dumpen,maar wel 400kg grind dumpen?? :-?
schiet mij maar in een kapotje,maar die volg ik niet meer.
groeten nico
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

03-03-2012 13:19

Gaat echt helemaal nergens over om van alles in het water te donderen om zo genaamd een natuurlijke stek te maken.We zitten ons allemaal te irriteren aan de kolere zooi langs de waterkant en nu gaan we er van alles in pleuren.Waar eindigd dit allemaal.

Hoop voor je dat je niet gesnapt wordt als je 4 kruiwagens grind in het water gooi is gewoon een mileu delict gaat je goed geld kosten.

En dat dat gezeik over voeren slaat ook nergens op is gewoon een slap excuus als je gewoon op een normale manier voert en niet met 10 talle kilo's tegelijk is er niks aan het handje en word alles gewoon weg gevreten.

Dus jij gaat op je natuurlijke stek niet meer met bollen of wat anders vissen maar douw een mossel aan je hair valt ook niet op op je natuurlijke stek.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

03-03-2012 14:09

Willem van Essell u typte dit: Gooien jullie maar lekker allemaal chemische goedkopen troep bollies het water in! En kilos goedkopen troep mais met rotzooi er doorheen.

Wat betreft de mais, wat is daar zo erg aan, gewoon goed koken en weken enz. En kippen eten het ook. Alleen ik snap even niet wat chemische goedkopen troep er allemaal mee heeft te maken, u bedoeld zeker de troep die er op wordt gespoten door de boer? Wij krijgen dat ook allemaal binnen hoor, koop maar lekker mais of stuk vlees daar zit het ook allemaal in (denk ik) al dat krachtvoer antibiotica enz. En het lijkt mij persoonlijk wel sterk dat iemand chemische spulllen in boilies wilt doen, slaat nergens op, en ik zou gewoon lekker gaan zoeken naar een plek waar die mosselen groeien i.p.v. ''troep'' in het water te gaan zitten gooien. Na een tijd weet iedereen die harde grind plek te vinden, en gaat daar vissen. Dus dan gaat u weer 400kg er in gooien op een andere plek of ....? En over dat voorvoeren, dan doe je het toch niet of ligt het nou aan mij?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
frans lubbersen
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-08-2011 11:21
Locatie: appingedam

03-03-2012 17:28

grind bed aanlegen?
ik zie het probleem niet hoor.
Zelf heb ik het ook wel eens gedaan.
een super mooie stek op het kannaal alleen extreem veel waterplanten.
gewoon een grind bed aanleggen is zeker geen probleem.
Maar waarom leg je niet gewoon zelf een mosselbank aan?
of denk eens aan schelpjes?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-03-2012 18:11

zelf een mosselbank aanleggen?
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-03-2012 21:39

Ik vind het wel een goed idee eigenlijk, het doet eerder goed als kwaad lijkt mij. Komt mooi natuurlijk voedsel tussen maar is er scheepvaart, anders is het straks bedolven onder slib wat los komt door die schepen. Maar ik vind het een slim plan. Als je dat voor je houdt heb je over een jaar of 2 wel echt een plekkie waar je je voordeel mee kunt doen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

04-03-2012 23:37

Sorry Jeroen ben het niet met je eens 10 talle jaren heeft de vis hier overleeft en die zit echt niet te wachten op jouw grindvloertje.

De enigste die je een plezier doet met je grindvloertje ben je zelf.Je moet het water gewoon laten voor wat het is ik denk dat dat voor je zelf een veel grotere uitdaging is dan er een tafeltje dekje van te maken.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-03-2012 00:14

Van alles wat wij als vissers in het water pleuren om vis te vangen kunnen zand en grind nog wel het minste (geen) kwaad.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

05-03-2012 03:56

Ik zou het zelf ook niet doen, ik vang ze toch wel.
Maar grind kan geen kwaad hoor.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

05-03-2012 08:01

Marcel Suchan schreef:Sorry Jeroen ben het niet met je eens 10 talle jaren heeft de vis hier overleeft en die zit echt niet te wachten op jouw grindvloertje.




Ha Marcel,
Hij heeft honderden jaren overleefd en heeft mijn voerplek ook niet nodig. ;-)

Groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-03-2012 20:43

Zelden een forumtopic gezien waarin men zo langs elkaar heen lult als deze :lol:
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

05-03-2012 22:55

karpers zitten echt niet op een grind bodem te wachten lees ik hier zo..

raar dat men dan wel altijd op de grindplaatje wil vissen als het er ligt.. en ook raar dat daar behoorlijk vis word gevangen omdat het voor hun al een aasplek is..

ik vind het een super goed idee en heb het zelf ook al een paar keer overwogen!! ik zeg gewoon storten die grindbank. mijn maat kreeg het in frankrijk als tip van de beheerder..
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

06-03-2012 20:32

Mag hopen dat degene die dit doen gesnapt woden door een strenge boa.
Bekeuren die handel...Zal eens 400kg Kunstmest in je tuin droppen.
Kijken of jij dat zo leuk vindt.Ik heb er wat aan.dan ben ik het iig kwijt. :-? :o
groeten nico
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

07-03-2012 07:56

nico, grind met mest vergelijken is het zelfde als appels met peren
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-03-2012 09:04

Laurens Maasland schreef:Zelden een forumtopic gezien waarin men zo langs elkaar heen lult als deze :lol:


:lol:
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

07-03-2012 09:39

Je moest eens weten hoeveel witvissers fijn grindzand gebruiken.

Niets mis mee, tenzij je het met mate doet.
400 kilo is niet zoveel hoor, een halve aanhanger vol.
damiannn bou
Berichten: 22
Lid geworden op: 31-10-2010 21:16

07-03-2012 11:52

Marcel Suchan schreef:Sorry Jeroen ben het niet met je eens 10 talle jaren heeft de vis hier overleeft en die zit echt niet te wachten op jouw grindvloertje.



ook niet op ons voer en onze haak aasjes laat staan de haken zelf :o



er wordt hier gedaan alsof de natuur stevig vervuild wordt door die 16 zakjes grind ook grind is een natuurprodukt en kun je al zeker niet vergelijken met kunstmest

of ik het zelf zou doen nee? nee dat dan weer niet dan zal ik gewoon zoals de meeste hier zeggen een ander stekje zoeken of een andere aas aanbieding presenteren
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

07-03-2012 19:22

T gaat toch niet om de vergelijking.
En dan mest is toch ook een natuurprodukt.ik had net zo goed 400kg steen puin what ever.
De vergelijking gaat om het feit 400 kg t*****zooi die je in iemand achtertuintje dropt.

En dan nog.Of het nou geen kwaad kan of wel..Feit blijft dat het VERBODEN is.
dus deze discussie is totaal overbodig..
groeten nico
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-03-2012 19:31

als nou heel karpervissend nederland 400 kg grind onderaan de maas stort hebben wij hier in belgie er toch een prachtig stuwmeer ten noorden van ons bij, dus ik zou zeggen doen!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-03-2012 07:37

Maar mannen, hier gaat het dus gruwelijk mis he ...... grind ........

Heb een stekje aangelegd met basaltblokken, het was ff slepen maar die krijgt niemand meer van zijn plek hoor. Ook viel het vlijen van die verdomde 6 kantige blokken geenszis mee.
Al jaren, flikker ik daar een 1000kg rocksalt op, hierdoor zorg ik dat er onder geen enkele omstandigheid nog wier etc op kan groeien.
Er ontbreekt nog 1 ding, namelijk vretende vis :evil: hoewel ik laatst wel zo'n mooi gevormde vin door het water zag schieten terwijl ik opeens de tune van jaws hoorde ;-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
damiannn bou
Berichten: 22
Lid geworden op: 31-10-2010 21:16

08-03-2012 07:58

nico offerman schreef:\.

En dan nog.Of het nou geen kwaad kan of wel..Feit blijft dat het VERBODEN is.
dus deze discussie is totaal overbodig..



moet we het over verboden hebben??? man dan kun je nog lijsten vol maken en zijn we met zijn alle aso's


maar goed nogmaals persoonlijk zou ik het niet doen :D
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-03-2012 13:56

Hoezo Aso's
Het enige wat ik doe wat niet mag is vissen met een tent.
Voor de rest donder ik geen pleuriszooi in het water.ruim altijd mn rotzooi op..
Zie het punt niet..
Weet niet wat jij aan de waterkant doet,maar zal wel niet veel soeps zijn dan..

Voor de 100ste keer.Jij(daar bedoel ik de visser in het lgemeen mee) bent degene die zich aan de wateromstandigheden moet aanpassen,als je wat wilt vangen.
Het is niet de bedoeling dat je het water aanpast aan jouw wensen.
Dan moet je dat water kopen,dan kun je doen wat je wilt.
Leer vissen...of zoek een andere hobby
groeten nico