De Keignaert zandvoorde (west-vlaanderen)

Plaats reactie
Crombez Jurgen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-02-2012 09:12

05-02-2012 09:17

De Keignaert is ontstaan tijdens het Beleg van Oostende (1601 - 1604). De belegerden groeven een bres in de duinen om zich tegen de aanvallende troepen te beschermen. Daardoor brak de zee door en drong het land binnen. De later aangelegde Grintwegdijk sneed de Keignaert doormidden en maakte een eind aan de bedreiging die de kreek vormde.In regenrijke periodes is de Keignaert een natuurlijke waterbuffer waardoor wateroverlast en overstromingen worden vermeden. In droge periodes vormt ze een belangrijke zoetwatervoorraad, o.m. voor de landbouw.De rietkragen van deze zoetwaterkreek zijn in de zomer een broedgebied voor rietvogels. In de herfst dienen ze als rustgebied of wegrestaurant voor roofvogels en ‘s winters laten veel wintergasten een oogje vallen op de aangrenzende weilanden van de Keignaert. Er mag gevist worden van de Libellaan tot aan de Kapittelstraat en ook alleen maar aan deze zijde van de put. witwis,en de karper populatie zal ook niet te klein zijn vermoed ik. een lengte van bij de 1,5km en een breedte van 100m ongeveer.
Het is een water dat nog weinig bevist word maar waar ik wel een groot potencieel in zie. Hierna zet ik een link waar je de put met sateliet kan bekijken.
ik zal er zeker nog gaan vissen want dit water boeit me.

mss dat er iemand van jullie wat meer weet over dit water

http://maps.google.be/maps?hl=nl&ie=UTF ... 6&t=h&z=16 met deze link hebt u een sateliet overzicht van de put.
Plaats reactie