Stretcher graag advies (JRC Defender 3 Leg)


Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

11-09-2011 15:31

Als ik nu een nachtje ga vissen dan slaap ik op een veldbed en daarboven op een luchtbed om eerlijk te zijn slaapt dit redelijk.Hier ben ik nu klaar mee ik wil een stretcher kopen mijn budget max. is €100,- daar ben ik heel eerlijk in zelf had ik al wat leuks gezien en wel de JRC Defender 3 Leg

Afbeelding

Ik heb er ff op gelegen deze stretcher sprak mij wel aan iemand ervaring met deze stretcher ? Uiteraard zijn tips en/of suggesties welkom (het gaat zeker geen X2 stretcher waarom niet nou ik heb het gehad met dit merk)
Ik lees de reactie,s wel !

Mvg Peter
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

11-09-2011 15:54

Of een stretcher nou 10,- of 250,- euro kost, je koopt er toch een waar je lekker op ligt? toch niet voor het merk oid?

Als de JRC defender je bevalt zal ik niet twijfelen en het gewoon kopen. :wink:
MVG, Bart Bosch.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

11-09-2011 17:12

Ik lig er al een ruim 4 jaar op en is nog steeds in goede staat
prijs kwaliteit verhouding is in mijn ogen zeer goed.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

11-09-2011 18:09

ik zeg doen ik slaap er al zo,n +-13jaar op!!!!!!!
heb je wel eens gehoord leg geen spullen achter een auto???
is dus een auto overheen gereden!!!! :o
mvg karl
oja de vrouw is ook wel eens meegeweest :wink:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-09-2011 23:50

Ik weet niet hoeveel nachten je vist, maar als dat meer dan een paar per jaar is zou ik zeker niet bezuinigen op een goede stretcher. Als je budget maar 100 euro zou ik X2 niet bij voorbaat uitsluiten, al heb ik zelf ook een behoorlijke afkeer tegen dat merk en de firma raven in het algemeen. Er is echter niet zo veel keus in die prijscategorie.
De defender is best een prima ding, zeker voor die prijs. Heb er zelf ook al een paar jaar een en die heeft zich prima bewezen. Hij ligt prima (naar mijn mening in elk geval), maar haalt het in comfort niet bij enkele nieuwere modellen met foam matten en dergelijke. Verwacht ook niet dat ie tot in het einde der dagen meegaat, al valt het mij niks tegen in wat voor toestand de mijne verkeerd na 3 jaar intensief gebruik.
Nadeel: zoals helaas tegenwoordig bijna alle stretchers tegenwoordig heeft hij veel te korte poten. Waarschijnlijk geen probleem op betaalwatergraskantjes of syndicaat houtsnipperbakken maar mocht je de behoefte hebben om je kampement op te zetten langs minder gecultiveerde kanaal/rivier oevers kan het problemen opleveren op vrij veel stekken :oops:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

12-09-2011 08:11

Ik heb hem ook. Bevalt op zich goed al is het elastiek misschien een beetje te slap voor mijn gewicht......
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-09-2011 09:38

Elastiek heb ik al een paar keer strakker getrokken, de poten zijn inderdaad te kort. Verder fijne stretcher voor nog geen 100 euro.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

12-09-2011 11:58

Hier hetzelfde. Prima strechter voor een leuke prijs. Die poten zijn inderdaad erg kort!!
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

12-09-2011 18:52

Daaf Wolters schreef:Ik weet niet hoeveel nachten je vist, maar als dat meer dan een paar per jaar is zou ik zeker niet bezuinigen op een goede stretcher. Als je budget maar 100 euro zou ik X2 niet bij voorbaat uitsluiten, al heb ik zelf ook een behoorlijke afkeer tegen dat merk en de firma raven in het algemeen. Er is echter niet zo veel keus in die prijscategorie.
De defender is best een prima ding, zeker voor die prijs. Heb er zelf ook al een paar jaar een en die heeft zich prima bewezen. Hij ligt prima (naar mijn mening in elk geval), maar haalt het in comfort niet bij enkele nieuwere modellen met foam matten en dergelijke. Verwacht ook niet dat ie tot in het einde der dagen meegaat, al valt het mij niks tegen in wat voor toestand de mijne verkeerd na 3 jaar intensief gebruik.
Nadeel: zoals helaas tegenwoordig bijna alle stretchers tegenwoordig heeft hij veel te korte poten. Waarschijnlijk geen probleem op betaalwatergraskantjes of syndicaat houtsnipperbakken maar mocht je de behoefte hebben om je kampement op te zetten langs minder gecultiveerde kanaal/rivier oevers kan het problemen opleveren op vrij veel stekken :oops:


@ Dave vorig jaar ben ik begonnen met karperen toen nog niet s,nachts gevist.Dit jaar had ik zoiets van kom laat ik dan ook ff proberen en.dat bevalt erg goed tot nu toe 3 keer gedaan hier ga ik mee door ja ook na Augustus :D
En nogmaals ik ben klaar met het merk X2 heeft al genoeg ellende en gezeik opgeleverd dat er niet veel keuze is voor €100,- ben ik mij van bewust ik zou er graag meer aan uitgeven maar een gezin met 5 kost ook het een en ander vandaar de limiet van €100,-
Zelf heb ik ook even op de stretcher gelegen en hij lag heerlijk en 100.000 beter dan een veldbed met luchtbed.Dat de stretcher korte poten heeft oke en op betaalwater zul je mij niet meer aantreffen vorigjaar was ik daar nog wel af en toe te vinden.Tegenwoordig heb ik mijn eigen leuke stekken ontdekt in mijn regio.Bij deze wil ik iedereen bedanken die een reactie heeft achter gelaten en aanstaand weekend gaat moi deze stretcher scoren.Een mede boarder heeft mij een berichtje gestuurd met een nog leukere prijs voor de stretcher (nieuw)de prijs was ruim onder mijn budget special thx.

Mvg Peter
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

22-01-2012 16:53

poten tekort?
kan je ze niet uitschuiven dan?
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

22-01-2012 18:23

Korte poten = kort stukje om uit te schuiven... ;)
En als je ze maximaal uitschuift kunnen ze wel eens plooien of in een rare hoek gaan staan...
Ik slaap echter zelf op een cormoran stretcher van 85 euro, topding!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

22-01-2012 18:27

ja is waar, is sowieso niet het slimste wat je kan doen helemaal uitschuiven
maar lijkt mij juist fijn zo laag slapen, maar dat is voor iedereen weer anders
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-01-2012 22:14

Laag slapen is inderdaad niet erg maar door de frame constructie kun je er kaast niks meer onder kwijt zoals je foudraal e.d. Nou zag ik volgens mij op de avid-dvd een nieuwe tassenlijn die je uit kunt klappen zodat ze de helft hoog zijn zodat het weer mooi eronder past.

Edit: Het was idd Avid:

Afbeelding

Gr.
©
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

22-01-2012 22:37

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zou dit niks zijn.
Een strecher van Ehmanns...zithoogte tot 48 cm wat toch behoorlijk.
Volgens mij heb ik deze eens gezien via een link die iemand op dit forum plaatste.

http://www.bukkumhengelsport.nl/ehmanns-hot-spot-bedchair.html

@ Lesley,

Laag slapen is idd niet erg, en dat je er geen spullen onder kwijt kan is vervelend.
Je strecher niet recht kunnen zetten is echter het grootste probleem....
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2012 11:07

Inderdaad Niek,

En als je een beetje rugpatient bent of andere mankementen hebt kun je geen uur op je bedchair zitten zonder je lichaam te voelen.

Zoals Klaas me van het weekend weer zo mooi vertelde (ging ergens anders over, maar nu over die tassen die deelbaar zijn): Men creëert een probleem (kaart het bij je aan, te lage stretcher) en verkoopt je de oplossing (win-win)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

23-01-2012 16:15

Dat de poten van de defender te kort zijn is algemeen bekend, dat het misschien wel de meest verkochte strectcher is ook. Dat een ander bedrijf zoals avid daarop in springt is alleen maar slim, geen win-win maar meer een loose-win.

Als je rugpatient bent is de defender of wellicht geen enkele stretcher geen goede optie. Naar alle waarschijnlijkheid komt korda straks met de "bedchair extended legs" maar ja dan is het korda en wil men er niks van weten..

Gr.
©
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-01-2012 16:17

VAn wie zo'n ding is boeit me niet Lesley, ik denk wel dat ik de tegenwoordigheid van geest heb om te zien of iets degelijk is of niet. Als het dan in mijn ogen lijkt probeer ik het graag uit. Als ie dan ook maar normaal van breedte is, en niet als een Wideboy of Emperor, dat gaat me gewoon te fur...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

23-01-2012 23:25

En dat doet mij dan weer denken aan een anders topic onder het kopje materiaal.

Vond deze heel mooi:

1 van mijn grote ergenissen bij het vissen is een tent opzetten..

in 2012 wil ik compacter vissen met minimaal aan bagage etc.

waar ben ik naar op zoek? een brolly paraplu systeem met voorluifel /muggen gaas.

qua afmeting moet er een nash wideboy strechter met gemak onder passen.



:lol:
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2012 08:15

:lol:

Inderdaad, daar verkeek ik me toen ook al op.. Maar als ik dat zeg valt iedereen er gelijk weer over ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-01-2012 08:39

Als je wat groter bent dan lig je gewoon klote op bijvoorbeeld een defender. Als je dan die wideboy hebt lig je echt tien keer beter. vervolgens ben je wel verplicht om de rest van je materiaal aan te passen anders krijg je het niet eens in je auto. Zo heeft elk voordeel zo zn nadeel.

Bij mij schuiven de poten trouwens in van de nieuwere versie van de JRC stretcher. Daar heb ik met die oude nooit last van (ruim 15 jaar oud)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

24-01-2012 08:58

Dat inschuiven had ik ook.
Binnenste buisje heb ik toen met een keukenschuursponsje en cif goed schoongemaakt.
Sindsdien geen last meer van.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-01-2012 09:34

Kopjes losmaken, schroefje los, pootje eruit, bledje omdraaien..

Even schoonmaken met schuurmiddel en schuurspons. Kleine moeite..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

24-01-2012 09:46

prima ding voor zijn geld.. hijs inderdaad wel laag.. maar achja ik ben een peppie die een zun stek uitkiest aan de hand van waar die zun stretcher het beste neer kan zetten
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

25-01-2012 18:24

Ik heb jaren geleden ook een JRC Defender gehad. Kwalitatief weinig op aan te merken, maar ik vond het wel een nadeel dat het hoofdeind niet helemaal plat kon. Hierdoor had ik na 1 nachtje vak al last van mijn nek of rug. Nu lig ik al jaren naar volle tevredenheid op een Chub Cassien. Geen idee of die nog te koop is, maar ik kan hem aanraden.
kerim lafta
Berichten: 60
Lid geworden op: 29-01-2012 17:55
Locatie: Horst

30-01-2012 14:56

ik zou een JC stretcher pakken heb er heel lekker op geleegen en hij is ook nog onteztend stevig.bij hareco heben ze die nog in vooraad. ik heb nu een skarp Queen bedchair gekocht via marktplaats voor 150 en erzat alleen een kras op de linker achterpoot en ik heb daarom maar de helft van de nieuwe prijs moeten betalen.het is soms handig om marktplaats in de gaten te houden