Controle

Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-01-2012 12:28

Mijne dames, heren,,

De gene die plannen hebben om in Belgie te vissen en dan met name daar, waar of wanneer het niet mag.

Bos en Groen is op oorlogspad. Afgelopen nacht zijn wij er nog met een waarschuwing van af gekomen. Vanaf volgende week gaat er direkt beboet worden.

Gelukkig was ik niet helemaal voor niet, maar dit was wel voorlopig mijn laatste keer, dast ik in de haven viste.

Afbeelding
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2012 13:11

Klaas,

Is je ook iets bekend aangaande de boete bedragen die ze daar hanteren. Hoorde bedragen die makkelijk over de € 800 gaan klopt dat? Mag het natuurlijk niet zeggen, :wink: dan maar liever een prent in ons land voor zij die het risico willen nemen.

Groetjes,
Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-01-2012 14:23

Peter,

De bedragen vallen wel mee, maaar... je zooi wordt in beslag genomen en je moet voorkomen, vaak 2 keer terugkomen en dan mag je daarna je spullen ophalen.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

08-01-2012 14:33

Ha Klaas,

Jij houdt je toch altijd zo netjes aan de regels?

Mensen moeten zich toch aan de regels houden en moeten toch aangepakt worden als ze dat niet doen?

Nooit verwacht dat je met een waarschuwing genoegen zou nemen!

Nee, je moet de stoute mannen waarschuwen, dan kunnen ze alsnog lekker hun gang gaan.

Bedankt.

Groeten,
Willem :wink:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-01-2012 17:46

Je hebt nog mazzel gehad, voor hetzelfde geld had je een nieuw Benuluxrecord gevangen en dan zaten we hier weer met de discussie of deze telt of niet. :lol:
Let op slagboom !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-01-2012 22:54

lul toch een keer niet zo uit je nek man te veel wiet of zo? WB

Voor wie het boeit: binnen nu en een paar weken mag er in de haven van 8-9 gevist worden.

Witvissers mogen in de lege boxen vissen. Karper vissers mogen in het kanaal tussen de palen, dus niet achter palen of onder boten vissen. Er mag absoluut niet geworpen worden. Enige probleem zijn nog de snoekbaarsvissers. Dinsdag vergadering in de jachtclub...

Kwestie van ook daar eens een beetje een praatje houden... belangenbehartigen heet dat WB en niet zo maar uit de nek lullen.

In de tussen tijd waarschuw ik collegae. Ook uit eigen belang, immers wat nu nog niet legaal is maar oogluikend werd toegestaan daar is nu het oogluikende af, tot het weer is toegestaan, maar voor die tijd kan een ondoordachte actie de boel weer verknallen.
It's okay 2 pay
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-01-2012 23:38

Klaas vd Herik schreef:
en dan mag je daarna je spullen ophalen.

MVG

Klaas



Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen hoor Klaas.
Mijn Fox Ethos hengel met Shimano molen ligt ook nog ergens in een of andere opslagplaats onder een dikke laag stof. Deze werd namelijk verbeurd verklaard als gevolg van vissen met 3 lijnen na een uitspraak van de rechtbank, samen met 250 euro voorwaardelijk en 180 euro gerechtskosten.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

09-01-2012 01:54

Ha die Klaas,

Ik lul niet uit mijn nek en ik zal kort uitleggen waarom ik vind dat ik niet uit mijn nek lul.

Altijd als het over regels gaat, sta jij als regelneef vooraan, door dik en dun te tetteren dat we ons er allemaal aan moeten houden en dat voor mensen die dat niet doen, wat jou betreft de boete niet hoog genoeg kan zijn. Altijd loop je maar te wijzen met dat moralistische vingertje als er ergens weer een keer wat mis lijkt te zijn.

Nu kom je aan met een verhaal dat je zelf een waarschuwing hebt gehad. Blijkbaar heb je dus iets gedaan wat niet helemaal netjes of volgens de regels was.

Dat is nou hypocriet en daarom kwam ik met die twee vragen en die twee opmerkingen.

Mij maakt het geen reet uit als je een regel overtreedt. No victim no crime, maar als de vergunningvoorwaarden en reglementen je in je bek bestorven liggen, is het toch op z'n minst wel een beetje vreemd als je zelf met een bekentenis komt.

Als een willekeurige onwetende die boete wel had gehad en het dan in al zijn verbazing hier had gepost om te vragen wat het in vredesnaam te betekenen heeft, dan was jij er als de kippen bij geweest om hem te vertellen dat de boete zwaar terecht en zijn eigen stomme schuld was.

Je had dus bij die controleur net zo stoer moeten zijn als nu tegen mij en gewoon moeten smeken om een boete omdat je anders je geloofwaardigheid op het Carpboard verliest. Misschien had je juist die controleur wel moeten vragen of hij teveel geblowed had en daardoor zo onwijs aardig was om je er met een waarschuwing vanaf te laten komen.

Weet je nog dat we een tijd terug meer dan een uur hebben zitten bellen en dat je toen echt heel anders (mild, meegaand en begripvol) praatte over de onderwerpen waarover je hier altijd een hoop herrie schopt? Het ging onder andere over middelengebruik, waar je zelf ook bovengemiddelde ervaring mee hebt. Nee, inderdaad niet met cannabis en al helemaal niet met medicinaal cannabisgebruik (waar het in mijn geval om gaat, omdat ik o.a. PTSS heb en reguliere medicatie na zeven jaar aankutten averechts blijkt te werken vanwege mijn tweede eveneens niet zo misselijke diagnose - ook weer duidelijk), maar met dat spul waar elk jaar duizenden mensen door overlijden en nog veel meer levens door verwoest worden. Heb ik ook ervaring mee hoor, m'n opa om de hoek ging niet alleen raaskallen door het zuipen, maar ook heel erg dood, net als de vader van een vriend van me.

Tweede keer dat je hypocriet bent dus, want ik zou teveel wiet hebben gebruikt terwijl je zelf alcoholgebruik tot kunst hebt verheven. Nou ik zal je helpen hoor; ik heb al dagen geen milligram op, laat staan een druppel alcohol.

Klaas vd Herik schreef:kut he?


Wat ben jij een held man, maar je valt gruwelijk door de mand. Jij weet net als ik dat je hier een belachelijk potje toneel loopt te spelen. En ja, ik doe precies hetzelfde, maar dat komt omdat je gemeen en persoonlijk bezig bent, terwijl je dondersgoed van mij persoonlijk weet hoe het werkelijk zit en daarom doe ik zo raar en kom ik met wat persoonlijke shit die ik weer van jou persoonlijk heb gehoord. Als ik waar je bij staat jouw auto de tering schop, ga je ook niet op je dooie gemak in je dashboardkastje spitten naar het schadeformulier. Gelijke munt, of niet dan?

Misschien moet je je eerst eens wat gaan verdiepen in de ongeschreven regels en wetten die van toepassing zijn op hoe we met elkaar omgaan, in plaats van als grote, volwassen en door de wol geverfde vent te gaan lopen kafferen en er iets bijhalen wat er geen reet mee te maken heeft. Maar OK, je bent wel consequent, zoals altijd, dat moet ik toegeven.

Ik hoop dat 'ie smaakt en dat je nog een keer zo'n harde boer laat.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
sebastian Stephenson
Berichten: 91
Lid geworden op: 24-04-2011 18:31

09-01-2012 02:15

Haha en gelijk heb je WPJ al zal je zelf zeggen dat je het daar niet voor deed.

Ik vind ook Klaas dat je mensen meer in hun waarde moet laten. Je hebt niet altijd gelijk en probeer dan ook niet je zin door te drijven met vaak niet te begrijpen en onleesbare teksten!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

09-01-2012 02:39

Klaas en Willem. kappen jullie er svp mee om elkaar af te maken. Als jullie dat zo nodig vinden, doe dat maar prive.

Jezus, 2 gewaardeerde den gerespecteerde forummers...........
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-01-2012 07:00

Hypocriet?

Ik zal trachten het uit te leggen, voor diegene met oogkleppen die naar binnen staan zal het wel te vergeefs zijn, maar ala.

De haven van 8-9 mag al jaren neit gevist worden, al jaren wordt dit oogluikend toegestaan. Mits niet bij of naar boten wordt gevist en zeker niet geworpen. Het bordje is ook een jaar weggeweest.

Sinds kort hangt er weer een bordje.

Inmiddels zijn er met de nieuwe havenmeester wat gesprekken en die vind nu ook, dat er in de haven best gevist mag gaan worden. ( al was het om al die verijdelde inbraakpogingen = zelf minimaal 2 keer).

Ineens heeft B&G weer tijd en geld om te controleren en doen ze dat ook. Tja nu hadden wij geluk er met een waarschuwing van af te komen en... kregen we het verhaal mee dat vanaf volgende week niets hielp maar dat er geschreven wordt.

Voor sommigen schijnt het normaal te zijn om lekker niks te zeggen en een ander een prent te laten krijgen, sorry daar doe ik niet mee. Ik waarschuw liever een keer. Stom, weet ik, maar zo ben ik. Wie zich er aan stoort? er zit een knop ergens.

Die waarschuwing dient nog een doel, mijn doel ook, ik wil graag dat de toestemming er komt en niet voor die tijd al om zeep geholpen wordt... egoistisch he? Dat zal best maar hypocriet? Waarom? Ik had direct al rekening gehouden met een boete.. vooruit al.

Ik doe er in elk geval nog iets aan om van een onzin verbod en gedoog beleid, iets te maken, en weet je dat gaat nog lukken ook dan kan je vinden wat je wilt maar jij helpt niemand vooruit en ik in deze probeer het wel. En als ik een boete had gehad was dat terecht geweest. Daarom deugt het gehele gedogen niet.


Verder vind ik het een heel ander verhaal als je tegen de regels in ergens en je bakkes houdt of je gaat het tot kunst propaganderen...



en WB, bel nu maar weer niet midden in de nacht hoor doei...fijn leven maar graag zonder mij.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2012 07:37

Nadeel van weten is dat het ook te pas en te onpas ergens tevoorschijn kan komen.
Heren haal diep adem en ga dan weer door anders wordt het zo verstikkend.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-01-2012 07:57

ik kan alles hebben Douwe, lul klootzak hufter. Maar hypocriet vind ik te veel. Sorry zeker als het onzin is en waarschijnlijk uit domme onwetendheid ergens ver weg, van achter een pc schermpie door iemand die je 2 keer uit de verte heeft gezien, wordt geroeptoetert.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-01-2012 08:31

Haha, proost dan maar.?
©
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

09-01-2012 10:19

Klaas,

Je verkoopt alweer onzin en dat weet je. Op zich is dat jouw probleem, ware het niet dat je over mijn persoon en wat ik wel en niet doe, onzin verkoopt. Volgens mij heb ik dan het recht (net als in een discussie op straat) om daarop te reageren.

Jan en Douwe, ik ben het helemaal met jullie eens, maar ik laat me in het openbaar niet op deze manier afschilderen. Klaas heeft er namelijk een handje van om in situaties waarin hij weet dat hij geen gelijk heeft, bewust aan te komen met onwaarheden, in dit geval over mij persoonlijk.

Mooi dat je extra uitleg geeft over de situatie Klaas, dat maakt alles wat duidelijker. Dank je.

Oogkleppen die naar binnen staan? Die term heb je vaker gebruikt in postings die (deels) aan mij gericht waren. Als je me echt zou kennen, zou je weten dat dit onzin is, zeker als je ook nog eens wat van me gelezen zou hebben en zou weten wat ik in 23 jaar karpervissen werkelijk heb uitgespookt, iets waar ik niet mee te koop loop op internet, maar nu wel voor een deel ga vermelden om je te laten zien dat je het mis hebt.

Ik help niemand vooruit?

- Begeleider KSN jeugdkamp.
- Rapport voor SBB t.b.v. nachtvisreglement en mogelijkheden gehandicapte sportvisser.
- Hengelaarsvereniging geadviseerd m.b.t. tot visvriendelijk reglement; advies 1 op 1 overgenomen.
- Driemaal geholpen met spiegelkarperuitzetting, ook op de IJssel, waar ik nooit vis.
- Bos- & boomonderhoud en aan viswater van Hengelaarsvereniging (o.a. vellen gevaarlijke bomen).
- Contact met SBB en waterschap over gepland slibdepot in waardevol viswater; slibdepot geannuleerd.
- SBB aangeboden vrijwillig te helpen met zaagwerk bij viswater; niets meer gehoord, niets gebeurd.
- Vrijwilligerswerk SBB; o.a. afval ruimen aan viswater van andere vissers en watersporters.
- Samen met vrienden en/of alleen vrijwillig afval ruimen bij viswater.
- Achtergelaten nylon en haken verwijderen bij viswater waar paarden lopen en de boer ingelicht.
- Loslopende schapen bij viswater teruggebracht, eentje uit de plomp gevist en het hek gerepareerd.
- Milieu- en karperbelastende feiten aan de kaak stellen in een internationaal magazine.
- Off the record hengelvangstregistratie voor beheerder.
- Beginnende karpervissers 1-op-1 op weg helpen aan de waterkant en zelfs spullen weggeven.
- Een poging doen karpervissers te inspireren d.m.v. informatieve verhalen over mijn visserij.
- Een vrijwillige bijdrage aan het laatste KSN jubileumboek.
- 300 km. rijden van m'n uitkering om een invalide maat op te halen om bij mij om de hoek te gaan vissen.
- Jonge snoekvissers aan de waterkant helpen met onthaken, terwijl ik het zelf ook spannend vind.
- Zorgen dat zeelt die boven komt bij schouwen, gered wordt en terug gaat in het viswater.
- Fuiken, zetlijnen en palingkistjes verwijderen uit viswater.
- Vernieling, vervuiling en overlast aan viswater doorgeven aan beheerder en controlerende instantie.
- Enzovoort.

En last but not least heb ik ooit een meisje dat door stomdronken jongens fysiek lastig gevallen werd, behoed voor erger. Dit werd letterlijk net niet mijn dood, want de groep jongens keerde zich tegen me. Kom dus nooit maar dan ook nooit meer aan met onzin dat ik niets voor een ander doe Klaas.

Ik schrijf dit niet om op te scheppen - want dan had ik er al lang en breed een verhaal over geschreven en al die kleine feitjes van hierboven ook op internet gegooid - maar om je te laten zien dat jij juist degene bent die uit je nek loopt te kletsen.

Wat ook niet klopt is dat ik jou midden in de nacht belde. Jij belde mij rond elf uur, half twaalf 's avonds (of een klein beetje later, maar niet midden in de nacht) terug na een gemiste oproep van mij. Bovendien was jij ooit de eerste die glimlachend en met uitgestoken hand op mij af stapte op de landelijke meeting van de KSN, terwijl ik niet eens goed wist wie je was.

Nogmaals, als over mij onzin wordt verteld op internet, heb ik het volste recht om op datzelfde internet die onzin te bestrijden met feiten. Zeker d.m.v. een nettere posting dan de vorige.

En ik houd altijd mijn mond over waar ik vis en wat ik op die plek doe. Slechts goede vrienden en beheerders weten waar ik vis en wat ik daar precies doe. Ik loop daar niet mee te koop en noem geen namen, ik probeer enkel met eigen argumenten aan te geven waarom ik vind dat heel veel regels anders zouden kunnen en dat de controle het kaf van het koren moet scheiden, niet de generaliserende regelgeving.

Nu lijden de goede onder de kwade en juist dat wordt wél gedoogd, door ons. Is dat nou niet heel krom? Als men zoveel (o.a. financieel) belang heeft bij sportvissers, zorg dan ook dat er geld is om de goeie sportvisser van de foute te scheiden en deze te corrigeren/verwijderen en er zo voor te zorgen dat een nette sportvisserij gewaarborgd is.

Verder zal ik er geen politieke standpunten bijhalen en ook niet verder off-topic gaan, sterker nog ik stop met dit hele topic, behalve als je nog meer onzin gaat verkopen.

Groeten en vang ze,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2012 10:46

WP je vergeet nog iets, een fietser die je altijd aan kon horen komen omdat het schelp knarst helpen uit een dip te komen. LOL
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-01-2012 14:56

Een blower en een zuiper, vinden jullie het erg als ik jullie nu HELEMAAL niet serieus meer neem..? Tip: Ga es lkkr samen vissen ipv hier jullie miserabele priveleven neer te kwakken, kunnen jullie onder het genot van een baal wiet en een krat pils elkaars voeten masseren.. :roll:
©
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2012 14:59

Lesley dan neem je het overgrote deel van de karpervissers niet meer serieus.
Deed ik overigens toch al niet meer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-01-2012 16:28

Je helpt zeker wel mensen vooruit. Sorry voor deze.

De rest even via pb.

Lesley, hoe miserabel ook, beide hebben we een leven, moest je ook eens proberen te krijgen... :lol:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-01-2012 16:59

Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het vellen van gevaarlijke bomen. Ik schijt altijd bagger als ik een gevaarlijke boom tegenkom namelijk, laat staan dat ik hem met bijl of kettingzaag pijn zou durven doen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

09-01-2012 21:54

Hoge bomen vangen veel wind..... :P
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-01-2012 11:04

En een snuifie om de scherpe randjes eraf te halen...
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

10-01-2012 12:29

Even on topic dan maar? Ik vind het persoonlijk prima dat B&G wat meer gaat controleren. Ik vis nu een jaar of 4 in bels en heb die gasten echt nog nooit gezien.

Van mij mogen ze vaker komen, heb niks te verbergen en de rotte appels onder de vissers zullen hier alleen maar problemen mee hebben, prima toch?
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

10-01-2012 12:38

Paul, ze komen daar nogal fanatiek over zegmaar.
Kan er eigenlijk alleen maar om lachen, druktemakerts... :lol: :lol:

Verder zijn de regels nergens zo simpel en duidelijk als op de Belgische kanalen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-01-2012 13:25

Vandaar dus mijn waarschuwing Paul. Ze reden/ hij reed altijd vriendelijk zwaaiend langs.

Voor de kerst zijn er nieuwe bordjes geplaatst et voila.

Ik had gedacht een ander voor onnodig gezeik te behoeden.

@Sjoerd,

Boete valt wel mee, maar je mag 2 keer naar Turnhout komen. Dan wordt het vanzelf duur.
It's okay 2 pay