Engelse ready mades


Plaats reactie
Gast

07-01-2002 12:37

Kan iemand mij helpen aan een aantal Engelse boiliemerken en als het kan wat sites van Engelse hengelsportzaken. Ik wil het dit jaar eens een keer met die Engelse knikkers proberen, want ik wil nou echt eens weten of er een wezenlijk verschil is tussen de ready made die in ons landje te koop is en de typische Engelse boilie die hier niet te koop is.
Thanx alvast
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

07-01-2002 14:22

Rob,

Kijk ff bij:

http://www.hsvdesportvisser.myweb.nl/li ... ortwinkels

Of zoek hier op deze site.

Suc6

Martijn
Steven Blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-01-2002 19:34

Engelse Boilie merken??

Een lijstje:
- Kevin Nash
- Rod Hutchinson
- Mainline
- Nutrabaits
- Tails Up
- Solar
- Carp Company
- Richworth
- DT
- Essential Products

En dan vergeet ik er nog wel een paar. En om de keus wat moeilijker te maken, ze verkopen haast wel allemaal hele goede boilies.

Engelsen, geven vaak veel geld en tijd uit aan hun aas. Zij preferen vaak een "FRESH BAIT" , dat wil zeggen dat ze haast alleen maar met Freezer baits of zelf gedraaide (eigen mix of van een merk) boilies vissen.
(En terecht naar mijn mening, en zijn nog wel wat andere die daar net zo over denken!)
Ook zijn er bedrijfjes waar je je boilies kan laten rollen.

Ik hoop je hierbij genoeg te hebben geinformeerd.

Groet,

Steven

P.S. Koop eens een engels karperblad (bijv. straks op de beurs) of kijk eens op sites bijv. http://www.solar.co.uk
Steven Blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-01-2002 19:48

Wat bedoel je met een typische engelse bolie die hier niet te koop is?

Niet alle merken zijn hier te krijgen, en al helemaal niet in diepvries vorm of als mix.


Als je serieus een echt goede kwalitatieve bolie wil gaan gebruiken adviseer ik je om eens met een van de "smaken" van de merken hierboven te gebruiken. En dan vooral VERS, dat maakt vaak wel erg veel uit.

Namen?

Vooruit:
KN: Monster Pursuit, Whisky, F1
Carp Company: Icelandic Red
Nutrabaits: Trigga, BFM
Mainline: Active 8, Grange

Afgelopen seizoen heb ik gevist met Carp Company Icelandis Red. Deze haalde ik uit Engeland. Echt een goeie bolie, heel smeuiig, "pasty" van binnen. Werkte zowel instant als met voeren. Dippen in de "aminol"
en je zat dan echt met vertrouwen te vissen (aan de bolie kan het niet liggen, denkend van aan de bolie kan het niet liggen).
Heel attractief!!

Ik kan nog wel door blijven gaan.

Groet ,

Steven
Roel van den Broek
Berichten: 48
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Roosendaal

07-01-2002 20:19

Engelse merken in overvloed zoals je hierboven ziet. Naar mijn mening zijn deze merken in onze viszaken (bij ons in ieder geval dan) nog meer vertegenwoordigd dan onze nederknikkers:-)

Nash kan ik je van harte aanbevelen. Als ik op vakantie ga en ik ben niet in de positie om home-mades te gebruiken dan gebruik ik deze, ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten.

Succes ermee

MVG Roel
Gast

07-01-2002 20:28

Op 07-01-2002 19:34, schreef Steven Blom:
Engelse Boilie merken??

Een lijstje:
- Kevin Nash
- Rod Hutchinson
- Mainline
- Nutrabaits
- Tails Up
- Solar
- Carp Company
- Richworth
- DT
- Essential Products


Carp company is Belgisch...
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

07-01-2002 21:17

klinkt aardig engels..
Carp Company :smile:

probeer eens in het voorjaar een stel engelse (karpervissers) witvissers een praatje mee te maken... die legio te vinden zijn langs kanalen etc.
wedden dat hun wel iets hebben liggen van fresh boilies etc!

met een beetje geluk, kan je zelfs boilies van hun kopen. maar let op de prijs 40 gulden per kilo fresh boilies is nog goedkoop!

probeer eens de boilies van solar (clubmix) mainline (activator) etc. allemaal niet in nederland te krijgen, maar het vangt als tiet
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-01-2002 10:39

Rob,

Kijk eens op deze site. Ik heb het adres uit een Carpworld.
Ze hebben er boilies van Mainline, Nash, Hutchinson, Solar, Richworth, Carp Company, John Baker, Essential Products, Nutrabaits, Poacher Baits, Tails up, DT en Premier.
En nog de wereld aan pellets. Ze heten ook niet voor niets the Bait Company.
Prijzen ongeveer 40 a 45 pond per 5 kilo.
http://www.thebaitcompany.co.uk
e-mail: sales@thebaitcompany.co.uk

Groeten Raymon
Ps. Ik heb er zelf nooit iets gekocht, dus heb geen ervaring met het aas, noch levertijden.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raymon Schra op 08-01-2002 10:41 ]</font>
Steven Blom
Berichten: 21
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-01-2002 10:53

Inderdaad, in belgie heb je ook carp company. Echter deze is niet hetzelfde als de engelse variant!! Hoe het precies zit weet ik niet.

Groet,

Steven
Gast

08-01-2002 12:38

Bedankt voor al jullie reacties jongens, ik heb nu behoorlijk wat zoekmogelijkheden.

Ik was op zoek naar de boilies van Premier en die heb ik gevonden nu. Wel vind ik een nadeel dat ze de laatste tijd veel met freezers/fresh boilies werken in Engeland. Hoop dat ze daarvoor een oplossing hebben om ze in te schepen en nog steeds bevroren zijn als ze hier arriveren.
Zoniet dan neem ik mn koelboxje wel op mn nek en gaak ze wel halen :wink:

Greetzzz
Rob
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-01-2002 13:35

Rob,

we willen natuurlijk ook weten hoe de resultaten zijn.
Als je er mee gevist hebt, laat je het dan even weten ?

Raymon
Gast

08-01-2002 19:23

Op 08-01-2002 10:53, schreef Steven Blom:
Inderdaad, in belgie heb je ook carp company. Echter deze is niet hetzelfde als de engelse variant!! Hoe het precies zit weet ik niet.


Die "Belgische" heeft een blauw-wit logo met een karpertje. Heb daar heel veel mee gevist en goed gevangen. Volgens mij is het nu overgenomen, maar zeker weten doe ik het niet...
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

10-01-2002 21:45

Beste Rob,

Haal dit jaar mijn boilies bij Tony van Premier Baits, heb er al wat jaren ervaring mee.Toeval is dat een Engelse vriend uit Engeland overkomt voor Carp 2002 en die neemt het ingevroren mee.Ik kan ze je van harte aanbevelen!
Walter.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-01-2002 03:50

Missschien een optie: toch maar zelf draaien...... :wink:
Gebruikersavatar
Brent van Ee
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

11-01-2002 09:55

Nog een engelse boillie-boer.....

http://www.millenniumbaits.com

Groet,
Brent
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

11-01-2002 19:04

Hallo Rob,

je vroeg om een reactie op het gebruik omtrend "Engelse" freezerbaits.

Zelf heb ik geen ervaring met freezerbaits, wel met het gebruik van Engelse boiliemixen. Ik heb gevist met Premierbaits,Nutrabaits en Mainline.Aan al deze mixen heb ik goed vis gevangen.Ik kan je wel vertellen dat het gebruik van deze mixen de hobby er niet goedkoper van wordt.Een paar jaar geleden heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om "mijn" knikkers via Carp tackle Holland te laten draaien,heb aan deze knikkers zeer goed gevangen.Ook nu had ik een knikker waar niemand mee zat te vissen.Wellicht een mogelijkheid om daar eens te informeren.Ben sinds twee jaar weer zelf aan het draaien en ook daar vang ik zeer goed op.

MVG "GRUM"

http://www.tacklebox.co.uk !!!!!
Plaats reactie