Woord van Zwijgen DEEL 2


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-11-2011 09:30

ik zal een woord van zwijgen er maar toe doen! :oops:

PS : ge kent uwe historie wondwerwel nog goed.

En nu weer on topic.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-11-2011 21:42

Erwin,

Het is duidelijk dat huiswerk niet uw sterkste punt is. Dit geldt ook voor mij. Echter, ik heb inmiddels een leuk (maar eenzijdig) bibliotheekje en soms vind ik het leuk om daar als een soort van karpernerd wat in te gaan zitten spitten.

Het was in De Karper 37. Robert Paul Naeff was best wel geprikkeld! Hij nodigde hem uit om op de eerstvolgende meeting hierover nog eens met hem van gedachten te wisselen!

:lol:

En toen kwam het hagelgeweer uit de kofferbak, in plaats van de zak vismeel...

Altijd netjes afrekenen!

Joooooooooooooo,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

25-11-2011 09:03

Willem,

Erwin's huiswerk is wel goed.
Destijds kreeg Naef direct inzicht in het artikel van DK nr 37 en kon er in datzelfde nummer al een reaktie geplaatst worden op het artikel van Dhr Starke.
L.J.S vangt heden ten dage nog steeds veel mooie karper.

gr Harnold
Roy Oostindien
Berichten: 57
Lid geworden op: 05-03-2007 10:33

25-11-2011 09:38

Kick ass gave uggs voor het vissen nu ook in camou kleur :lol: Verders doe ik er het zwijgen toe.
http://wxeyewear.eu/c/

Wie achter de kudde aanloopt, loopt altijd in de stront!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-11-2011 10:48

Zaakwaarnemer Kikkert,

Dat zeg ik, DK37. Opletten jong, dit komt niet goed over jong. :D

Maar goed...

Ik had een keer gehoord dat hij niet meer vistte. Dat is dus uit de lucht gegrepen, zoals wel meer. Zal misschien z'n eigen schuld geweest zijn? Hij probeerde me destijds wijs te maken dat hij met een nachtelijke snoekbaarssessie bezig was. En toen kreeg hij beet. Die snoekbaarzen lijken verdomd veel op karpers.

Groeten,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

26-11-2011 10:37

Er moet toch iemand op de toko letten Willem,

Neemt niet weg dat op 2 december in Tynaarlo tijdens de regiomeeting het BOEK WvZ wederom te bewonderen en te koop is !

Jaja ,ik ben ook reklamemaker :wink:

gr H.K.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

26-11-2011 16:51

Beste Harnold,

Hoe lang duurt de meeting? Ik kan heel snel lezen.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-11-2011 11:58

Voor de snelle lezers onder ons :D het is vanaf 19.30 tot 23.59 uur
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-11-2011 19:26

SUPER BOEK! ABSOLUUT..... Krijgt een plaatsje in de Top Tien binnen mijn collectie karperboeken...en geloof me die is niet kinderachtig...

Na de KSN meeting in Bunnik zat ik al direct met hoofdlamp op te lezen in een woonwijk vlakbij.... Gisterennacht heeft dit fijne stukje leeswerk me zelfs tot 6 uur 's ochtends wakker gehouden. Slaat nergens meer op, kon nog 3 kwartier een hazenslaapje doen voor de wekker weer zou gaan ghehehe :-) Maar het was de moeite waard..

Bij deze een welgemeend woord van dank aan de samenstellers en aan de auteurs die ervoor gekozen hebben om hun verhaal 'met ons' te delen....

Persoonlijke noot aan de samenstellers van dit meesterwerk editie 2:

Ray, ik heb uiteraard het privilege om sommige avonturen als 'previews' heet vd naald van je te vernemen, dat neemt echter niet weg dat ik wederom menig kippevel momentjes over je schouder meebeleef... De pijn van het verlies van die polderbeer komt zo tastbaar dichtbij. Een brok emotie. Jouw verhalen vormen een prachtige weerspiegeling van jouw persoonlijkheid en jouw grenzeloze enthousiasme als karpervisser wat in combinatie met jouw unieke visstijl natuurlijk garant staat voor topverhalen ;-)

Kwint, niks dan respect voor hoe jij dwars tegen alles in je eigen unieke karperstijl erop nahoudt. Prachtig gewoon. Jouw ongeevenaarde schrijfstijl is de sublieme kers op deze pudding. De manier hoe jij speelt met woorden en uitdrukkingen is werkelijk uniek en een genre op zich. Door al je voorgaande publicaties lag de lat al direct hoog maar je hebt jezelf wederom weten te overtreffen waarbij je en passant de karpervissende family-man van een prachtig en ongetwijfeld herkenbaar stukje houvast voorziet.

.......En nu lekker vissen ;-)
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

03-12-2011 20:20

Doet me goed dit te lezen Laurens.
Alleen al hiervoor zou je een boek maken :wink:
Bedankt man!

Spreek je
grtz Ray
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

15-12-2011 14:59

Ik heb het boek inmiddels ook uitgelezen. Erg leuk.
Maar wat mij een beetje tegenstond was dat diverse verhalen gingen over zwaar illegale visserij! En dan niet stiekem met 3 hengels of buiten de nachtviszones, maar ook visserij in stilte-natuurgebieden, waar je bij snappen een boete krijgt van meer dan 1000 euro.

Nu wil ik niet roomser zijn dan de paus, heb zelf ook vaak genoeg illegaal gevist (hoewel nooit in stiltegebieden, hooguit priveterrein), maar ik vind dat hiermee een slecht signaal wordt afgegeven.
Als de boetes zo hoog zijn, moet je jezelf eens gaan afvragen of het wel helemaal normaal is waar je mee bezig bent, dat alles bijvoorbeeld 's nachts moet gebeuren......
Misschien moet je je dan ook eens afvragen waarom karpervissers zo'n slechte naam hebben (en zelf maar afgeven op de Oostblokkers die alle regels aan hun laars lappen :-? )

En ik kan me nog herinneren dat Bart van den Hurk een paar jaar geleden een berg shit over zich heen kreeg toen hij een verhaal publiceerde in de Karperwereld over een illegaal water. De redactie heeft daar destijds zelfs een rectificatie voor geplaatst!

Gr. Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-12-2011 15:22

JJ,

Ik snap je helemaal, maar ik denk er anders over.

We vinden het allemaal geweldig om dergelijke spannende verhalen te delen en iedereen kickt erop, maar expliciet schrijven over zulke avonturen, dat is dan weer not done. Dit is mij ook weleens verteld toen ik een artikel aanleverde bij een van de bladen. Het kon wel iets minder nadrukkelijk... Geen kwaad woord over de redacteur, maar toch.

Uiteindelijk werd dit stuk gepubliceerd en was het alsnog overduidelijk dat ik regels overtrad.

Misschien laten de 'stoute mannen' in Woord Van Zwijgen II juist wel zien dat wij gewoon een stel goeie aardige romantische gasten zijn die enkel op zoek zijn naar echt avontuur en eigenlijk helemaal niet schadelijk of fouter dan fout zijn. Sterker nog; laten juist die 'stoute mannen' niet zien hoe mooi het daar buiten in de niet verbouwde wereld, werkelijk is?

Misschien is het wel schitterende PR voor de natuur en het buitenleven en dat is verdomd mooi, want onze staatssecretaris is er steeds meer op uit om diezelfde natuur te verkrachten.

Groet,
Willem :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-12-2011 15:32

Jorn heeft gewoon wel gelijk. Hartstikke goeie pr voor de natuur en een hoog zie je wel gehalte door handhavers.

Kijk ik ken het verschil tussen bijvoorbeeld A.L. die nagenoeg onvindbaar is, niemand kwaad doet, maar verraden wordt en waarschijnlijk 400 af moet tikken. en de karperhooligan die overal schijt aan heeft, alles onder schijt en de buurt zodanig terroseert, dat er niemand DURFT te controleren.

Wen er maar aan... daar waar dingen mogen, mogen ook dingen niet. En wedden dat de boetes binnen 2 jaar verdriedubbeld worden? Trouwens mag van mij 5 keer. :P :D :o :roll: :cry: (vul maar in :wink: )

Of het boek leuk is te lezen weet ik nog niet. Nog geen kerst he... Ben ook nog niet jarig.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-12-2011 16:21

ja en dat blijf ik vol houden... gekker... menen ook.

Gaat niet gebeuren dat mijn visserij, gestoeld op daar waar en hoe mag, geverampeneerd wordt.


o kut weer vergeten :D :) :( :o :-? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :roll: :wink:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

15-12-2011 16:25

Hoe ik over dit boek denk is te lezen op hun site onder het kopje "Recensies".
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-12-2011 16:47

zelfs dat lees ik nog niet... niks verklappen hoor
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-12-2011 16:48

Klaas,

Vind je het goed als ik maar één van je gele poppetjes serieus neem?

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

15-12-2011 21:20

WPJ Barnas schreef:Misschien laten de 'stoute mannen' in Woord Van Zwijgen II juist wel zien dat wij gewoon een stel goeie aardige romantische gasten zijn die enkel op zoek zijn naar echt avontuur en eigenlijk helemaal niet schadelijk of fouter dan fout zijn. Sterker nog; laten juist die 'stoute mannen' niet zien hoe mooi het daar buiten in de niet verbouwde wereld, werkelijk is?

Misschien is het wel schitterende PR voor de natuur en het buitenleven en dat is verdomd mooi, want onze staatssecretaris is er steeds meer op uit om diezelfde natuur te verkrachten.

Groet,
Willem :wink:


Het probleem is dat vissers weer andere vissers aantrekken, zo ook in het verhaal over de recordvis.
En dat zijn dan vaak de aso's die gewapend met kettingzaag een stek maken.

Maar ook de goedwillende visser beschadigd de natuur met zijn aanwezigheid, hoe voorzichtig die ook is.
Red is the color!
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-12-2011 21:51

JJ,

Dus dan maar opheffen al die bladen, boeken, blogs en vangsten op datum? Niets mag toch verziekt worden?

Ik vind jouw posting net zo kortzichtig als de regels die bepalen waar wel en waar niet van genoten mag worden. Als het je echt zo hoog zit, ga dan met Henk Bleker praten. Die schoft staat op het punt alles te vernielen. Schaapskuddes staan al te koop. Waarom? Geld JJ, geld. Iets waar de schrijvers van het boek het volgens mij niet voor doen. Of wil je ook vissen op een industrieterrein?

En dan mag een onschuldig karpervissertje niet over het prikkeldraad klimmen en daar een mooi verhaal over schrijven waar hij iedereen mee inspireert en vermaakt? Waarmee hij laat zien waar het vissen o.a. om draait?

Mauro mocht wel met Henk mee naar FC Twente, heel vermakelijk... Naar een bedrijf nota bene...

Heb je weleens met een fatsoenlijke motorzaag gewerkt? Die is zwaarder dan een voerboot hoor. Die sleept een doorsnee New Kid echt niet mee tot 1km. van de parkeerplaats. Laat staan een tank benzine plus kettingolie.

'Het probleem' ken ik van binnen en van buiten, dus kom niet met verhalen over 'kettingzagen' en zo. Je kunt het ook té mooi maken.

Nooit op een verjaardagsfeestje zeggen dat je in je opgefokte zescylinder harder dan 250 km/u gereden hebt, want wie weet gaat de persoon aan wie je het vertelt vervolgens ook wel met 121 naar huis en dan ben jij de dader als hij iemand de barsten rijdt!

Afschaffen dus, dat klotenprogramma van een Top Gear!!!

Sjongejongejonge... :cry:

Wees verdomme blij dat er een echt karperboek verschijnt met verhalen zónder onnatuurlijke belangen, in plaats van een reclameboek á la Ali H.

Ja Klaas, tot morgen.

Welterusten,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-12-2011 21:58

Wat is er Will'm, wat doe je druk man.

JJ, door de mens bedachte stilte en natuurgebieden bedoel je dan toch?
En daar zou kweekkarper zwemmen? Foei, die dingen zwemmen ook maar overal tegenwoordig.

Zal de Tand des Tijds eens doornemen..
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 15-12-2011 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-12-2011 22:00

JJ,

De goedwillende karpervisser beschadigt de natuur met z'n aanwezigheid?

Vis jij ook in de paaitijd en vang jij ook graag zwangere wijfjes?

En geef me ook even de definitie van natuur als je wilt.

Prettige voortzetting,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

15-12-2011 22:09

Henk,

Ik doe inderdaad druk ja, want ik word doodziek van al die onzin terwijl we verdomme blij mogen zijn dat er weer eens een boek verschijnt dat er écht toe doet.

En ik heb me vanmiddag nog ingehouden.

Goed dat je je bericht aangepast hebt trouwens. :D

Groet'n út Cotsdorp,
Willem :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-12-2011 07:02

kan zo in de herhaling?

Moet ik dan maar staan te klappen aan de zijlijn? Mag ik geen mening hebben?

Is dit geen discussiebord voor je kop?

Ik ken geen ali , ik heb niks met de natuur, wel met de wet die geldt voor iedereen niet niet alleen als het uitkomt. De wet is te wijzigen... doe er wat aan dan.

Je kotst maar een end raak.

natuur= 60 minuten in de regen
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-12-2011 07:03

de juiste staat er niet bij btw en als je de voorflappen van je zijflappen haal en nog eens lees, is er niemand die zegt dat het een slecht boek is of geen aanwinst ergens voor is. Je moet ook iets willen lezen.


O ja, toevallig een foto van Hakkert begin 90 op stok.

Ook hele bekende visserts van toen en nu knipte hun lijnen door omdat er een onbegkend autootje over de dijk reed en stel dat we eens een boete kregen... weet je nog? Leuk he? Dom kopieren....

iets met gedragscode
It's okay 2 pay