Binnenmaas!

Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-01-2011 14:00

Dennis,

Gezond verstand zal je zeggen dat je rekening met elkaar moet houden, dat zou je zelf van een ander ook waarderen als je heel het jaar een stek probeerd op te bouwen.

Als je, zoals je aangeeft, een mooie stek vind probeer er dan achter tekomen of je niet iemand in de weg zit. Ga er ook eens in het weekend kijken en spreek anders ook iemand aan die je ergens anders ziet vissen. Ben je er vervolgens zeker van dat er niemand anders bezig is ga je er lekker vissen.

Als er dan iemand op hoge poten naar je toe komt zal je er als volwassenen uit moeten kunnen komen lijkt mij.

Kijkt het heeft 2 kanten natuurlijk. Het is een druk bevist water zoals je zelf aangeeft en dan heb je kans dat je elkaar in de weg zit. Een 'nieuweling' moet daar rekening mee houden, maar ook degene die er aan het voeren is.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

17-01-2011 22:23

Dennis Slagboom schreef:Waar ik me op dit water echt aan erger is dat in het brede gedeelte bij Westmaas alle interessante bootstekken schijnbaar vergeven zijn onder een paar vaste vissers. Sommige vinden dat ze met 1xvissen en voeren in de week een stek kunnen opeisen en komen verhaal bij je halen.
Het komt er dus opneer dat als je een paar keer met de boot bent wezen kijken en je ziet er nooit iemand en met de dieptemeter vind je wat leuks op het open water, je gaat er vissen dat er dan weer z'n maloot komt aanvaren om zijn stek op te eisen. Ik ben wel bereid om met medevissers rekening te houden maar dit gebeuren gaat mij echt veel te ver ! Wat is jullie mening hiervan ? Gr. Dennis



haha ijsen moet je bij de ijsco kar doen
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

17-01-2011 22:55

Lexus ik heb er nu drie seizoenen gevist en ik ben bijna altijd de andere kant op gevaren, daar is het meestal rustiger vooral doordeweeks. Dat stekken gezeik had ik nooit zin in daar ben ik geen bootvisser voor geworden. Dit jaar nieuwe visgronden, het zal niet makelijk worden maar de uitdaging en het visplezier zijn de laatste jaren steeds zwaarder gaan wegen.
Let op slagboom !
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

18-01-2011 10:57

Dennis,

Op de Binnemaas is het best druk geworden met bootvissers de laatste tijd volgens mij.

Waarom ga je niet ergens anders vissen? Je hebt immers een boot en zo mogelijkheden genoeg lijkt mij.

Ik kan je water zat aanwijzen in de buurt waar je lekker rustig kan vissen met je boot.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

18-01-2011 11:22

Dennis,

Volgens mij ben je beter af op de binnenmaas als kantvisser, dan als bootvisser. Het grappige is er wel, Nouja.... trieste eigenlijk.... de meeste bootjesvissers gooien hun ankers uit voor de kantstekken. Of je een gaatje in je hoofd heb. Haha.

Wat Lex zegt zou ook ik je kunnen adviseren, gooi lekker die boot ergens anders erin joh. De binnenmaas is gewoon erg druk, je moet er van houden. Ik vind het niks, vandaar dat ik er ook niet fanatiek vis.

Water zat.

gr. Frank
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

18-01-2011 21:49

Nou met een stuk of 10 kantstekken en de strenge controle zou ik er geen kantvisser willen zijn. Ik heb er nu 3 jaar gevist en echt wel vermaakt maar komend jaar een ander water waar ik iets meer mijn 'ding' kan doen.
Let op slagboom !
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-01-2011 09:12

Dennis,

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat op het water met bootvissers het de laatste jaren drukker is geworden dan vanaf de kant met kantvissers.
En dan heb je ook nog van die droeverige bootjesvissers die een kantstek claimen met die kut boot van ze. Haha. Dat zijn de leukste! :-)

Succes op je nieuwe water.

Gr. Frank
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

19-01-2011 15:32

Mij is op drukke wateren altijd geleerd dat er niet wordt geclaimd.
Dat is het nadeel van drukte.
Het beste is toch, met zijn allen af te spreken, dat de vaste-stekken-politiek vervalt.

met claustrofobische groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

16-04-2011 20:02

Vaste stekken claimen!? HA! Laat me niet lachen, zeg! Dit topic is dan wel verouderd, maar mijn bloed begint te koken wanneer ik dit soort dingen lees en hoor.. Als je op een druk water een stek op gaat bouwen, dan ben je gewoon niet goed snik. Als er dan iemand anders komt vissen (en dan maakt het helemaal niks uit als dat een 'nieuweling' is), heb je als 'stekkenopbouwer' gewoon grote en dikke pech!

Ik vis nu ook op een druk water. Hier pas je dus je strategie op aan! Ik heb voor mezelf een 8 tal interessante stekken. Is de ene stek bezet, dan ga ik een babbeltje maken. Je leert nieuwe mensen kennen en je weet meteen hoe lang ze van plan zijn op die stek te zitten.. Is dat te lang voor me om te wachten (en 1 uur is al te lang ;-)), dan loop ik verder en ga ik op 1 van de andere stekken zitten.

Ik vind het echt van de zotte dat wanneer je op een nieuw water komt, je eerst op 7 verschillende dagen van de week moet komen kijken en aan elke visser moet vragen of hij een voerstek bij houdt, om dan te kijken of je ergens in een productieloos hoekje van het water nog mag plaatsnemen van de plaatselijke maffia.. Vaak kun je dan nog maar op 1 plek plaats nemen, en dat is je onderlijn droppen OP de kant, zodat je lekker honden kunt gaan vangen...

Nederland is tegenwoordig vol met karpervissers. Wil je op een water vissen met grote karper (of een mooie bezetting, het hoeft niet per se groot te zijn), dan zul je er rekening mee moeten houden dat er zo nog 20 anderen zijn. En die 20 anderen lezen ook dezelfde boekjes (of komen na jarenlange ervaring ook tot dezelfde conclusies) en zitten dus allemaal op dezelfde interessante stekken.

Mvg, Martijn

PS1: sorry, dit moest er even uit

PS2: ander verhaal is het als iemand doelbewust stekken gaat pezen (je ziet iemand voeren, en gaat daar vissen).. Maar daar hebben we het in dezen dus duidelijk niet over.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

20-04-2011 14:03

10 stekken om vanaf de kant te vissen? mmm da's ruim.. heb je zeker het kanaaltje meegeteld ? Bootjesvissers die kantstekken claimen.. :lol: zijn ze ziek geworden daar? of blind? Had ik dáár maar een bootje gehad toen ik er viste :lol:.
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

16-05-2011 12:50

Goedemiddag,

afgelopen weekend redelijk lekker zitten vangen op dit water. Waaronder enkelen (naar mijn idee) projectspiegeltjes. Iemand enig idee waar ik deze kan terugmelden?

Mvg. Evert
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-10-2011 19:59

Wie o wie kan mij helpen aan een ligplaats voor komend seizoen ? Mijn bootje is 5,7 meter lang. Heb je een plek en ga je die opzeggen bv denk dan aub aan mij. Alle tips zijn welkom. Gr. Dennis.
Let op slagboom !
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

16-11-2011 11:22

Dennis Slagboom schreef:Wie o wie kan mij helpen aan een ligplaats voor komend seizoen ? Mijn bootje is 5,7 meter lang. Heb je een plek en ga je die opzeggen bv denk dan aub aan mij. Alle tips zijn welkom. Gr. Dennis.


stuur even een mail naar secretarishsvwm@hotmail.com zijn nog enkele ligplaatsen beschikbaar.
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-11-2011 20:42

Roy bedankt, maar mijn bootje heeft een kajuitje en daar zijn ze allergies voor. Als ik iets in mijn bol heb moet het ook gebeuren dus ik heb een complete boot gekocht voor een ligplaatsje. Tja het kost een paar centen maar ben wel weer terug op de Binnenmaas. Wordt vervolgt. :lol:
Let op slagboom !
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

19-11-2011 12:00

Dennis Slagboom schreef:Roy bedankt, maar mijn bootje heeft een kajuitje en daar zijn ze allergies voor. Als ik iets in mijn bol heb moet het ook gebeuren dus ik heb een complete boot gekocht voor een ligplaatsje. Tja het kost een paar centen maar ben wel weer terug op de Binnenmaas. Wordt vervolgt. :lol:


Oh het is zo een vereniging! Mooi dat je het opgelost heb, zonder bootje ben je helaas nergens daar! Ben jaloers op je!! Ben reuze benieuwd naar je vangsten.

Groeten,
Roy
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

19-11-2011 21:11

Ik ben er maar één seizoen tussen uit geweest en de vangsten zijn er terug gelopen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-11-2011 21:35

Tijd dat je de vangsten weer opkrikt daar Dennis haha. Ze missen je denk ik :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-11-2011 12:16

Nou die paar vissen die ik in een seizoen vang die beinvloeden het gemiddelde niet hoor Leen. Het water is steeds meer en meer aan het veranderen. Het wordt iets helderder en meer wier en ook steeds moeilijker. Ook hier kan je tegenwoordig soms lekker blanken, het gemiddelde gewicht is wel toegenomen.
Let op slagboom !
Jasper buth
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-10-2011 16:51

20-11-2011 22:25

Op carpfeeling.com kan je veel info vragen!
ga naar het forum, vissen in : Nederland : hoeksewaard;)
Er zijn daar 4 vissers die op de binnemaas vissen ;)
Zelf woon ik aan de andere kant van de hoeksewaard, dus vis nooit op de bmaas
Wie het kleine niet eert, is het groote niet weert
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

23-11-2011 13:44

Dennis Slagboom schreef:Nou die paar vissen die ik in een seizoen vang die beinvloeden het gemiddelde niet hoor Leen. Het water is steeds meer en meer aan het veranderen. Het wordt iets helderder en meer wier en ook steeds moeilijker. Ook hier kan je tegenwoordig soms lekker blanken, het gemiddelde gewicht is wel toegenomen.


Ik was er van de week om mijn boot uit het water te halen , en je kijkt nu gewoon 2,5 diep naar de bodem ... kraaaaak helder , maar geen vis gezien :P wel een hele hoop mosseltjes en wat rivierkreeftjes aan de onderkant van me boot ...
Gebruikersavatar
Samir Snijders
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-10-2011 18:18

14-12-2011 10:23

En zijn er nog vissers die doorbikkelen op de binnenmaas.
Ik wel alleen vang vanaf december niks meer.
Keep it simple!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-05-2013 21:36

Zijn er nog mannen die hedendaags op de Binnenmaas actief zijn?
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

28-09-2020 21:34

Gisteren een avondje gezeten. 2x een dubbele aanbeet gehad! In totaal 7 brasems kunnen vangen ... Ik vang sowieso erg veel brasem maar gisteren was een nieuw hoogtepunt voor een avondje vissen.

Zijn er van de vele vissers die ik langs de waterkanten van de Binnenmaas tref nog mensen actief op het carpboard? En wat is jullie ervaring met de brasems op de Binnenmaas?

Groeten
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

29-09-2020 20:17

Ene Marco M vist er nog, maar dat is z'n peppie die vangt zelfs geen brasem! :lol:
Op het laatst viste ik er met 30mm ballen, dat ging wel goed.
Let op slagboom !
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

30-09-2020 09:24

30mm!? Dat is flink en wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Dan kan ik net zo goed op de vele rivieren gaan vissen met zulke ballen :D.

Maar zelf ben je niet meer actief op de Binnenmaas als ik het goed begrijp. Zelf ben ik er ook jaren tussenuit geweest maar ben het weer een beetje aan het oppakken dus.
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.