Verslag Kikatukkercup 2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

08-09-2011 12:38

KikaTukkercup 2011
Night of the two Forties


Hoe kan je een samenvatting maken van een weekend waarin zoveel gebeurd. Grappige dingen, mooie dingen, records. Vriendschap en kameraadschap. Allereerst het weer zat mee en het was zelfs pokke heet en al helemaal als je de hele dag aan het rondrennen bent om je uit te sloven het iedereen naar zijn zin te maken. Er zijn zoveel aanwezigen en dan ik geen tijd heb om fatsoenlijk met iedereen een praatje te maken. Oude bekenden van vorige edities deden weer mee. Er waren ook genoeg die niet konden vanwege dorpsfeesten. Gasten die ik er normaal heel graag bij heb. Sommige kwamen ook nog wel even bij mijn stek buurten om toch even de goede sfeer die er is op te snuiven. Dit jaar was er dus ook weer ruimte voor nieuwe deelnemers. Bekende en onbekende. Er kwamen nieuwe sponsoren langs die gezellig bleven hangen, sommige het hele weekend. Ik heb me bescheurd soms dit weekend. De verschillende humor invalshoeken. Een Brabo maakt echt andere grappen dan een Rotterdammer of Hagenees en dan nog niet te praten over gasten uit Nijkerk. Ik hou er wel van.

Two forties
Ik dacht met die hitte ineens, dat wordt niks met het vissen. Maar het tegendeel is waar. Voor middennacht een opgewonden Bertus aan de lijn, of ik snel naar stek 19 kan komen. Hij had een hele dikke. Een dikke was het zeker, met maar liefst 20,3 kilo, een record voor hem en een record op onze wedstrijd. Man man man… we waren allemaal zo blij voor hem. Het mooiste was, gevangen op de vooraf aan ieder uitgedeelde MTCbaits. Die introduceren deze nieuwe bal binnenkort op de markt onder de naam Blackbaits. Zelfs de buren kwamen op alle commotie af. Na de plaatjes was het tijd om te gaan slapen. Dit duurde niet lang toen Jeffrey Geurds, winnaar 2009, belde vanaf stek 20...Ik weet dat je nu niet mag bellen om 1uur ‘s nachts, maar ik heb een hele dikke. We herkende de schubkarper meteen. Het was de vis die Maarten Kokhuis ving tijdens de wedstrijd van 2008. Toen 15,1kg en nu maar liefst 19,36 kg. Niet normaal meer, wat een groei!!! Gewoon 4 kilo zwaarder in 3 jaar tijd. Jeffrey had een hele grote glimlach. Had een nieuw PB en dacht ik ga de wedstrijd gewoon weer winnen. Euh je staat tweede er is ook een 20kilo vis gevangen. Vol ongeloof keek hij met ze grote ogen mij aan. Gewoon two Englisch Forties in one hours time, I was over the moon. De wedstrijd gaat weer de boeken in.

In de morgen kwamen de smsjes binnen van enkele maatjes van me. Eerst Jacco Noordermeer eigenaar van TTBbaits. Hij had een mooie spiegel gevangen van 12,8kg. Goed bezig, want vanaf deze stek was nog nooit tijdens de wedstrijden gevangen. Daarna mochten we meteen een stukje doorrijden naar Richard van Hollandbaits. Typisch is dat ze toch altijd vangen. Elk jaar zit er wel weer een team bij van Hollandbaits, die waar ze ook loten telkens hun visje weten te vangen. Dit maal een schubkarper van 14,32 kg. Op het moment zaten ze als derde in de race.
Vanuit team 1 van Hollandbaits gingen we verder naar stek 27. Wouter had een mooi spiegeltje in de zak, gevangen op de GLM boilie van MTCbaits. Het was meteen duidelijk om welke beauty het ging. Het visje van Michel kunne, eigenaar van Hollandbaits, ook winnaar van wedstrijdje uit 2008. De groei was echter gestaag geweest en het diertje woog 8,6kg.

Daarna gingen Maarten, Yannick en ik de emmers rondbrengen van Fox. Pets place Enschede is heel druk geweest om voor elke deelnemer een mooie emmer van Fox te regelen met inhoud van Soul, Skarp, Strategy en JRC. Aangevuld met Dsk pellets uit Deurningen, die hadden ook een halve kg sample van hun product. Met deze goody bucket was meteen het inschrijfgeld er al uit. Toppie en de deelnemers waren allemaal blij verrast, met deze verwennerij.

Nadat we klaar waren met een paar uur uitdelen van die Foxemmers dat ik even naar huis te kunnen om op te frissen en dergelijke. Ik was nog niet weg bij het kanaal of er kwamen alweer twee berichten. Team Renee Treffers en Erik Marijnes hadden een redelijke vis 10,06 en weer Jacco, met een knolletje van 5,5kg. Ze bleven zo in de race. Erik kreeg van Emil een bak water over zijn kop als doping voor het eerste TK visje.

Tegen het einde van de middag kwam er wederom van Jacco bericht dat de derde vis een feit was. Een schub van 9,5 kg met een blind oog. Hij was helemaal blij en had dit nooit verwacht zo in het midden van het wedstrijdstuk. Klaas vond het allemaal wel best en gaf lekker op zijn droge Rotterdams aan, dit hoef ik gelukkig allemaal niet te doen. Wat een humor…ow Jacco, kan geen foto’s meer maken, het rolletje is leeg. Haha met een digitalecamera in zijn klauwen.

Rond 2000uur kreeg ik Richard van team1 Hollandbaits weer aan de lijn. Zijn tweede vis lag op de mat. Ik er met het weeg- en fototeam er natuurlijk direct op af. De schub gaf een gewicht van 9,1 kg aan op de klok. Goed voor een tweede plek op dat moment. Bennie was helemaal in zijn hummetje en zag zich zelf weer in de Franse zon zitten. Hij was een paar jaar terug met Jeffrey Geurts de winnaar en mochten toen naar Piprez. We waren nog niet klaar met de fotos en toen kreeg ik al bericht van Mark Bouwhuis van Dsk pellets, dat hij onderweg naar bezoek van onze stek, iemand zag drillen. Het betrof stek 29 waar Carp team Dalfsen hun slag aan het slaan was. Het is een redelijke kopstek richting de jachthaven van Wierden. Tinus was net klaar met drillen toen ik er aan kwam en een mooie schubkarper van 10,56 was het mooie resultaat van hun vakmanschap. Toch telkens weer de zelfden bij de prijzen voor vangers.

Twee uur later was het weer Jacco. Zijn vierde vis was een zekerheid. Wederom een mooie spiegel. Ze maakten grapjes of er wel een SKP nodig was hier, 50% was al spiegel bij hem. 9,5kg gaf het spiegeltje aan op de weger. Bloed fanatiek werd Jacco, die echt wel de onderweg zijnde vis wist te onderscheppen.

De nacht werd donker en harde windstoten gaven aan dat er storm op komst was. Ik verwachte veel van deze weersomslag. Echter die morgen was er maar een sms. Team Hupsakee had nummer 2. Het was een mooie schub die vakkundig door Rene Treffers op de stok van Erik was binnen gehaald. Het diertje leek zwaarder dan die in werkelijkheid was. Maar toch nog goed voor 10,15kg.

1100uur was het stokken binnendraaien en opruimen om naar de BBQ/ uitreikingplek te komen. Om 1200uur ging deze van start door eerst de kroonoverdracht aan de nieuwe Breamqueen. Michel Kunne met zeven platten mocht zich de gelukkige kronen. Hij kreeg een mooi boek van Alijn Danau om toch eens te lezen of er brasemvermijdende technieken zijn.

De winnaars kwamen dus niet uit de teams met de twee dikke vissen. Het zijn de aantallen die meer in de weegschaal legden. Jacco samen met Klaas overtrof daarin de rest van het deelnemersveld. Hun zijn de gelukkige winnaars van een tripje naar Frankrijks domein des Iles. Een watertje waar de vorige winnaars Yannick gigantisch hebben lopen huishouden.

We hadden nadat vangers bekend en beloond werden, een gezellige bbq met bier en de Twentse bierservice was netjes op tijd met het gekoelde goedje des levens. Toen iedereen de buik vol had, gingen we over tot het verloten van de rest van de prijzen, zodat iedereen naar huis gaat met iets geinigs en als afsluiter een veiling voor extra opbrengsten voor KIKA. We kunnen weer terug zien op een geslaagde wedstrijd en kunnen het niet afwachten dat er weer een editie zal zijn van de befaamde KIKATukkercup.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-09-2011 12:45

Mooi ;)

As it should be.. Tot een volgend jaar? Wie zal het zeggen!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-09-2011 13:05

Leuk verslag! Plezier straalt er vanaf!
Volgend jaar ook maar is aanwezig zijn.


Gr,
Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-09-2011 13:53

Leuk verslag, hoop dat die volgend jaar eens op een voor mij beschikbare datum is. Dan kan ik eindelijk eens meedoen :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-09-2011 13:53

Laat dit nu de "wedstrijd" zijn die ik me herinner...

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

08-09-2011 14:14

Mooi verslag martijn
Maar wel een beetje kaal zo
Waar zijn :lol: de sfeer foto's evt met blote reet
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-09-2011 14:20

DAt jullie die 19 niet al "Den Aarsch" hebben genoemd, die buik lijkt net die reet die dat menneke half in zijn smoelwerk heeft hangen :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-09-2011 18:01

Ik ben er ook geweest om even te buurten man wat heb ik een plezier gehad daar geweldige sfeer hing er helemaal top.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

09-09-2011 11:58

Was ff toppie dat je wat leuke prijzen kwam brengen. Volgende keer maar een heel weekend meedoen of langskomen, of net zoals Kerkdijk als mascottebierbeer voor zijn team :lol:
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

23-09-2011 01:14

Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Plaats reactie