combi rig met driekamerknoop


Plaats reactie
Bobby van den hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-08-2011 20:34

22-08-2011 20:28

hallo,

iemand een filmpje van een driekamerknoop (bedoeld voor swivel aan eind van combi rig)?

of een andere goede lus knoop?


alvast bedankt gr Bob
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-08-2011 21:20

8 knoop
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-08-2011 21:56

Om een wartel aan je lijn te bevestigen is de palomar het sterkste. De 8-knoop is inderdaad ook erg sterk en daarmee hou je nog een scharnierend effect van de wartel.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

23-08-2011 05:40

de driekamer knoop vindt ik voor een combi verreweg de beste knoop voordelen hier van de knoop is sterk dun en je lus staat recht op de lijn. Met een 8 knoop heb je dit niet de knoop is dik lus staat niet recht op de lijn, een driekamerknoop leent zich veel beter om een lus te maken er zijn wel filmpjes of foto,s te vinden over deze knoop je kun anders ook eens naar mij komen dan leer ik het je
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Mark Brouwers
Berichten: 53
Lid geworden op: 24-08-2005 23:54
Locatie: Eindhoven

23-08-2011 08:53

Bobby, waarom op het forum zetten als je het ook gewoon aan je zwager kan vragen!!
Ik kan je die 3-kamer-knoop wel uitleggen als je wilt! haha
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

23-08-2011 23:28

Hoi Bobby

Bij deze een link waar de driekamerknoop wordt voor gedaan.

http://home.planet.nl/~nooy0021/driekamerknoop.htm


Ik moet je wel bekennen dat er een eenvoudigere manier is om deze knoop te maken.

Ik zal van de week een aantal foto's op het board poasten waar je kunt zien hoe het anders kan.

Bij deze alvast een voorzetje

Stap 1 Neem de te knopen lijn in de hand tussen duim en wijs vinger, korte gedeelte in de linkerhand en lange gedeelte in de rechterhand.

Stap 2 Breng de duimen naar elkaar toe (Links achter rechts langs) zodat er een lus ontstaat.

Stap 3 Draai de linker hand twee keer om de rechter duim en wijsvinger heen waarbij de middelvinger van de rechterhand de lijn vasthoud. De eerste keer gewoon er om heen draaieb en de tweede keer tussen de eerste en de tweede lus in zodat er 3 lussen zijn.

Stap 4 Haal lus 3 over lus 2 door lus 1 heen, trek hem aan en je hebt een drie kamer knoop.

Met een beetje oefening kun je deze knoop binnen 10 seconden leggen.


Wil je hem met een wartel knopen, zorgen dat de wartel aan lus drie zit dan over lus twee door lus 1 halen aantrekken en klaar is kees.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Succes met knopen.

Van de week zal ik de foto's op het board plaatsen

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

11-09-2011 17:54

Zoals beloofd de snellere variant van de driekamerknoop, hoop dt de foto's en beetje duidelijkheid verschaffen. Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben hoor ik het graag.


Stap 1 Neem de te knopen lijn in de hand tussen duim en wijs vinger, korte gedeelte in de linkerhand en lange gedeelte in de rechterhand.

Afbeelding

Stap 2 Breng de duimen naar elkaar toe (Links achter rechts langs) zodat er een lus ontstaat.

Afbeelding

Stap 3 Draai de linker hand twee keer om de rechter duim en wijsvinger heen waarbij de middelvinger van de rechterhand de lijn vasthoud. De eerste keer gewoon er om heen draaien en de tweede keer tussen de eerste en de tweede lus in zodat er 3 lussen zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Stap 4 Haal lus 3 over lus 2 door lus 1 heen, trek hem aan en je hebt een drie kamer knoop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een beetje oefening kun je deze knoop binnen 10 seconden leggen.


Wil je hem met een wartel knopen, zorgen dat de wartel aan lus drie zit dan over lus twee door lus 1 halen aantrekken en klaar is kees.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Succes met knopen.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

25-09-2011 21:38

Hoi,

Omdat nog niemand gereageerd heeft op de foto's vroeg ik me af of het een beetje wil lukken met het knopen. Of dat jullie nog wat extra feedback nodig hebben.

Hoor graag van jullie

Groeten Yuri
Plaats reactie