Leuke karperstek in Stadskanaal e.o.

Davy Pissoort
Berichten: 7
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

01-06-2011 18:07

Hallo,

Ik ben een verwoed brasemvisser, maar ben nu steeds meer aan het schakelen naar karpervissen.
Nu ben ik op zoek naar leuke stekken waar karper(tjes) zit(ten) in de buurt van Stadskanaal.

Materiaal e.d. is voor elkaar, alleen een leuke stek mist. Het hoeven niet direct 20+ karpers te zijn, kleine exemplaren lijkt mij een goed begin. Een water met een groot bestand kleinere karper is voor mij beter dan een water met enkele grote exemplaren.

Ik vis regelmatig op het A.G. Wildervanckkanaal, maar nog geen karper kunnen verleiden. (Doe vaak ochtendsessies van 4.30 - 11.00 uur)

Wateren zoals visvijver Nw. Buinen en vijver bij de mondenweg (Drouwnermond) zijn bekend, maar naar mijn weten erg lastig om daar een karper te verleiden. Visplas Alteveer nog geen ervaring mee.

Hopelijk kan iemand wat watertjes doorgeven. Beschik over een auto, dus even rijden is geen probleem.

Andere aanvullende tips zijn ook altijd welkom!


Alvast bedankt!
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

04-06-2011 14:36

In het AG wildervanckanaal kun je ook goed karpervissen mits je een voerplek maakt. Oud-Alteveer in nieuwe pekela is ook een leuk water.
Verder zou je het pagedal kunnen proberen. Als je wat verderweg gaat van Stadskanaal zou het zwanenmeer in Gieten of de visplas in Eext, nog een optie zijn, maar dan moet je wel een vergunning hebben van de lokale visvereniging (niet heel duur).
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

06-06-2011 17:59

Hey hey Knoalster.

Ik heb zelf een pracht stek, maar vertel het natuurlijk niet.

Maar de plaats naam zegt het al Stads- Kanaal. Probeer gewoon het kanaal. Ik heb hem toevallig voor het huis liggen, en vis er regelmatig. Aangezien ik die plek aan hou krijg ik steeds meer vis. En een uurtje vissen vang ik cker 2 grote brasems. En toch ook wel een karper. Alleen er is 1 grote maar bij. Statisch vissen in het kanaal is haast onmogelijk ivm met bootjes.

Maar als je eens zin heb voor wat uitdaging en zeker een leuke plek zoekt. Kom maar langs :)

Groetjes
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-06-2011 21:03

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel bekend ben met de situatie daar, maar hoe moet ik me dat voorstellen, dat je niet statisch zou kunnen vissen vanwege de bootjes?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

06-06-2011 22:28

Daaf Wolters schreef:Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet heel bekend ben met de situatie daar, maar hoe moet ik me dat voorstellen, dat je niet statisch zou kunnen vissen vanwege de bootjes?


Het kanaal is 4 meter breed, en er varen bootjes door... 1+1=?

Ik denk dat je een breder kanaal verwachte. Maar dat is niet zo. Altijd leuk vissen. Maar met vast lood vrijwel onmogelijk. Of erg moeilijk
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

08-06-2011 10:05

Wildervanckkanaal lijkt me wat moeilijker. Wat raad je aan? Onder de oever aan de overkant een voerplek opbouwen?


wanneer je met de pen gaat vissen ben je genoodzaakt om een voerstek onder de eigen oever te maken. Zelf denk ik dat statisch vissen beter werkt op dit water. Zelf zou ik dan een paar voerstekken maken aan de andere oever. Pal tegen de rietkraag tot enkele meters uit de kant. Als je een paar dagen voert voor het vissen moet het wel gaan lukken.

Het Stadskanaal zou je ook kunnen proberen, er zit daar zeker karper, en ook dan is een voerstek belangrijk. Kies een plek die jou wat lijkt en begin met voeren.
Statisch vissen gaat ook prima, ook terwijl er bootjes varen. Maak dan gebruik van toplood waardoor de lijn vanaf de hengeltop recht naar beneden loopt en dan zijn weg vervolgt vlak over de bodem. Boten (en lijnzwemmers) krijgen zo geen vat op het tuig dat door het water loopt.

Succes!
Laatst gewijzigd door Erik Balduk op 08-06-2011 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

08-06-2011 10:12

Bas Timmermans schreef:
Ik heb zelf een pracht stek, maar vertel het natuurlijk niet.

Stads- Kanaal.
Probeer gewoon het kanaal. Ik heb hem toevallig voor het huis liggen, en vis er regelmatig.


;)
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

08-06-2011 17:34

@ Erik.

Goed idee met dat loodje. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik woon in de bocht met Musselkanaal, en dat lijkt me een mooie stek voor statisch.

En nog even een toelichting op mijn pracht stek.... Dat is niet het kanaal maar meer een mooie vijver ;).

@ Davy

Als je ooit een vismaat zoekt... Leuk want zo alleen is ook niets.

Groeten
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Erik Balduk
Berichten: 15
Lid geworden op: 23-07-2010 10:17

09-06-2011 10:35

Bas Timmermans schreef:@ Erik.

Goed idee met dat loodje. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik woon in de bocht met Musselkanaal, en dat lijkt me een mooie stek voor statisch.


Zeker een mooie plek. En met zo`n toploodje hoef je niet op de boten te letten.

Succes!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-06-2011 10:46

en misschien je slip / baitrunner iets strakker zetten want ook met toplood kan je lijn door de zuiging van motoren van bootjes zo van je spoel getrokken worden door het oogje van je toplood. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

09-06-2011 18:19

Ik zal het binnenkort ff proberen. Dit weekend heb ik ergens anders een sessie.

En mijn verwachtingen zijn groot... (moet ik eigenlijk niet doen, straks heb ik niets :( )
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

11-06-2011 10:40

Bah een hele slechte morgen gehad. Gister paar zakken met 15mm bollen en palets gehaald nog niet een Voorn die er aan rook.

Ik ga morgen vroeg proberen op de visplas in Alteveer. Na deze slechte start van de maand wil ik toch eens een grote bollen zuiger aan de haak hebben.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

11-06-2011 20:03

Leuk topic.

Iemand bekend met het Mussel A Kanaal qua karper en zeelt. Op sommige stukken is het nl. rijk aan lelies.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

13-06-2011 11:03

Jeroen Schulte schreef:Leuk topic.

Iemand bekend met het Mussel A Kanaal qua karper en zeelt. Op sommige stukken is het nl. rijk aan lelies.


Mussel "A" kanaal, of Ruiten "kanaal"?

Ik heb wel eens aan die kanalen met de pen gevist. En wat me op viel is weinig brazem. En dat vind ik persoonlijk slechte zaak als je op Karper wilt vissen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

13-06-2011 11:40

Zaterdag morgen om 5 uur onderweg naar Alteveer.

En er gebeurde iets wat me echt nog nooit overkomen was. Eerste wat ik altijd doe is mn foedraal openen en mn hengels optuigen mn voorbereide PVA strengen van vorige dag er aan en inwerpen.
Dan zet ik pijn pod op met alle toebehoren. Zo gezegt zo gedaan. Leg ik mn rechter hengel op de piepers en pak dan mn linker denk nah... wat staat mn lijn slap. Verder nog wat slaapdronken, wou ik een beetje strak trekken en haal zo 5 meter binnen. Het zou toch niet waar zijn, en voel ineens een klap op mn hengel. En het feest begon. Beetje gespartel etc had ik een prachtige grote zeelt aan de kant. Het arme beest heeft zeker 10 minuten met 85 gram lood rond gezwommen en ik heb zelf niets vernomen hahahaha.

De morgen verstreek en de mist trok op tegen een uur of half 9. In die tijd veel aanbeten gehad en nog een zeelt aan de kant gebracht. Tot een uur of 11 een run helemaal in mn nopjes mn hengel omhoog en een drill van 10minuten, een mooie 19 ponder aan de kant.


Dit was voor het eerst dat ik in de visplas vis. En moet echt toegeven, jemig wat een mooie plas. Echt een Eden voor de visser. Wat prachtig onderhouden. En zo super netjes. Heb met 1 van de heren gesproken die daar wat aan de onderhoud doet. En een compliment gegeven. En in ieder geval word de visstand nauwkeurig in de gaten gehouden, en alles om de plas.

Zeker de moeite waard. Ben er volgende week zeker weer te vinden.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

13-06-2011 17:27

Ik ben niet bekend op het Mussel A kanaal, wel op het Ruiten A kanaal, bij Ter Apel achteruit. Ik moet juist zeggen dat je daar ontzettend grote brasem vangt. Elke keer als ik daar vis, vang je minimaal in het eerste uur 2 grote brasems. Daarnaast heb ik er ook regelmatig een zeelt gevangen.

Een mooi voedseltrijk water met heel veel overhangende bomen. Dus je zou zeggen dat er ook wel een karpertje moet rondzwemmen! Zomermaanden wel veel plezierbootjes met vooral duitsers.


Hmmm dan ben ik wel benieuwd naar dat plekje waar je die vangt :). Heb ik vorig jaar een paar keer hmmm hoe zeg ik het. Vanaf het klooster richting het kanaal rijd kom je op bij een brug/sluis uit. Daar het water zo een kilometer richting het Adorp ergens xD. Heb vrijwel niets gevangen. Maar wel erg mooi.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

15-06-2011 23:09

Achteraan aansluiten, wat een camping daar, drama drama.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

19-06-2011 17:43

Ja, er zijn wel een aantal leuke stekjes daar, na de sluis, links, dan kun je dichter aan het water zitten. Maar soms zijn de lastige plekjes veelbelovend.

@Jeroen Jij vist wel vaker op deze kanalen? Ook al gekarperd of dat nog helemaal niet daar? Ik vis daar vaak met twee maiskorrels op de hair met beetje zoet lokvoer erbij, wil perfect! Of trosje maden op de haak, maar dan heb je meer last van de voorns etc.


Jullie ook wel eens gevist in de visplas in Nw. Buinen of bij de mondenweg (Drouwnermond)?
Wat zijn jullie ervaringen daar?


Ik zal het binnenkort eens met de pen proberen bij de Ter Apeler sluis. Ik heb nog nooit gekarperd in het Ruiten A Kanaal. Ik heb er wel met de vaste stok en op roofvis gevist.

Jammer dat je geen informatie hebt over het Mussel A Kanaal. Dit kanaal is nl. op sommige stukken rijk aan waterplanten zoals lelies. Leek mij een ideaal kanaal om eens met de pen te bevissen. Als iemand mij er wel informatie over kan verschaffen hoor ik dat graag.

De laatste paar keer dat ik aan het karpervissen ben geweest was op het Spoordok in Ter Apel met het pennetje. Daar zitten mooi karpers van 40 à 50 cm. Heb er op een zaterdagmiddag 2 gevangen. Afgelopen vrijdagavond niet verder gekomen dan 2 mooie brasems.


J
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

20-06-2011 19:26

Spoordok Ter Apel heb ik vroeger veel gevist, toen ik een jaar of 16/18 was. Toen zat er veel karper in weliswaar niet groot zeg maar van 12 tot 16 pond in die tijd. Maar toch leuk om te vissen daar. Tot het assielcentrum geopend werd, en al die mensen daar begonnen te vissen zonder vergunning en alle vis die ze vingen mee namen. Waarbij mijn lol voor het vissen er echt af ging. En dacht persoonlijk dat de visstand erg terug genomen was.

Nu lees ik dat Jeroen daar gewoon 2 karpers er uit trekt.... Beginnen bij mij de bellen weer te rinkelen. Dan zal de lokale visvereniging er vast weer vis in hebben gedaan. Want in die tijd zwom er echt veel brazem en snoek rond. En over het algemeen erge gezonde vissen.

Leuk dit weer te horen. Zal er binnenkort weer eens een aardappeltje aan me haak in gooien ;).

Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

20-06-2011 22:20

Spoordok is bij mijn weten bij de jachthaven !

Ik dacht dat je vandaag al aan het AGW zat te vissen. Ik kwam er langs en er zat volgens mij ook 1 op karper te vissen.
Uiteraard zijn er meer vissers, maar ik dacht dat jij dat wel kon zijn.

Gr henk
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

21-06-2011 17:22

Henk Robben schreef:Spoordok is bij mijn weten bij de jachthaven !!

@JW ik dacht dat je vandaag al aan het AGW zat te vissen. Ik kwam er langs en er zat volgens mij ook 1 op karper te vissen.
Uiteraard zijn er meer vissers, maar ik dacht dat jij dat wel kon zijn.

Gr henk


Spoordok is het water bij de kruizing viaductstraat, havenstraat. Mooie vijver ;)
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

21-06-2011 17:40

@Bas,
Je hebt helemaal gelijk, ik ben in de war met een andere spoordok. :oops: Trouwens ook een leuke watertje.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

21-06-2011 17:50

Morgen ga ik het proberen op mn aangelegde voerstek. Nu 4 avonden gevoerd, dus ben benieuwd.


Als je een shimano penhengel tussen de bosjes ziet opduiken op je voerplek dan ben ik dat hahahaha.

Nee joh veel suc6
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

22-06-2011 21:46

Moekesgat was vroeger een zwembad.

Persoonlijk een beetje slechte ervaring. Paar keertjes geprobeerd. Vangst was slecht maar de vis groot. Het is een vrij grote plas, en je moet de vistrek daar echt bestuderen. En ik heb echt geen flauw idee. Ik heb geen bootje met finder en dat zou al ongelooflijk makkelijk zijn.

Waar je wel goed op kan letten is, er is een strandje. En er is soort doorloop langs het eiland. Daar was vroeger de steiger, en dat kan je nu nog zien aan de rietkraag (daar liep de steiger helemaal door, en is erg ondiep tot je navel ongeveer).
Het diepste punt is waar het EGD huisje staat.

Echt veel meer weet ik niet, ik had in de tijd dat ik nog in TerApel woonde een vismaat die daar geregeld heeft gevist en met suc6 (niet veel maar wel groot). Wat ik wel kan zeggen dat de karpers daar tot 30pond zijn of groter.

Ik durf echt niets te zeggen, maar het is wel een grote uitdaging. En graag als je zelf meer weet over de vistrek etc PB me dan ff ;). Ben erg benieuwd en zeker in om eens een sessie daar te doen. Maar niet voor ik echt goed weet hoe je daar met toch enig rendement mooie vis kan vangen.

Groet Sebastiaan
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

23-06-2011 14:58

Gefeliciteerd met je vis. Dus in het AGW zit dus ook karper. :wink:

Heb je een foto van de vis?
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.