Vis op de stek houden, op een ringvaart


Plaats reactie
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

15-03-2011 22:42

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te denken.

Kan je de vis op je stek houden op een ringvaart?

Naar mijn idee trekt de vis alleen maar door het water, en is het dus meer geluksvisserij.
Of zal de vis toch blijven hangen in bepaalde hoeken of zoiets dergelijks?
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

15-03-2011 23:28

Er zullen ongetwijfeld holding area's zijn. Maar waar...
Verder bij weinig witvis zou ik kiezen voor klein aas....Dat spreekt voor zich lijkt me....
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-03-2011 08:28

Persoonlijk denk ik dat karpers 'minder' rondtrekken dan de meeste menssen denken. Natuurlijk zullen ze wel een beetje zwemmen op een ringvaart maar waarheen?
Er zullen mooiere plekken zijn en plekken waar in bepaalde omstandigheden meer vreten te halen is dan elders, maar hoever gaan de vissen hiervoor?
Aan de andere kant ............
Als je ziet dat er walvissoorten zijn waarvan de paaigronden 1000én kilometers verwijderd zijn van de kinderkamergebieden dan is de natuur misschien minder lui dan ik denk.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-03-2011 08:40

En dan nog heb je een verschil van "trekkers" en "honkvasters"..

Een bepaalde rijenkarper met een mopskop vingen we meerdere keren op dezelfde strook. Nergens anders. Idem voor een bepaald oud spiegeltje. Altijd op een bepaalde strook. Of ie daar dan ook altijd zit? Van een goudkarper op het kanaal is ook bekend dat ie op bepaalde tijden altijd in een ondiepe zijtak zat. Soms ook op het kanaal.

Daarentegen één van de grootste spiegels en een metgezel schub als giga-trekkers meegemaakt. Dikke vissen honkvast? Niet voor deze om en nabij de 40 ponders ;) Als ie na de paai een verkeerde afslag pakt zit ie een seizoen in een heel andere strook, andere jaren pendelen ze tussen 3 plassen via het kanaal. Frappant was 2 vangsten van dezelfde vis binnen de 6 weken op een minimale zwemafstand van toch wel 23km.

Door te voeren hou je vissen wel een beetje vast, maar na 2-3 dagen afromen en doorgaan leek mij vroeger al het meest op te leveren. Vasthouden hoeft niet, vangen moeten we ze, waarna ze plaats maken voor nieuw vlees ;)

Waarom wil je ze vasthouden? Geen tijd om regelmatig te vissen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

16-03-2011 20:12

Dat klopt sven,
ik kan niet geregeld aan de waterkant zitten, dus ik hoop de vissen vast te kunnen houden op de plek.
Als we kunnen vissen dan voeren we meestal 3kg op dinsdag, 3 op woensdag, donderag 2 en vrijdag een paar boillies per stek en dan zaterdag gaan we vissen. Zou ik de vis zo vast kunnen houden?
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Martijn de Snaijer
Berichten: 63
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

16-03-2011 20:21

Waarom de hoeveelheden verminderen? Als er eindelijk een paar karpers op het voer zitten en de hoeveelheid voer word minder trekken ze toch door vrees ik. Waarom niet drie dagen 2/3 kg voer en dan afromen?

suc6
Martijn
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

16-03-2011 20:31

ja, ik heb eigelijk geen idee wat ik moet verwachten van zo'n ringvaart, ben dus redelijk nieuw op de ringvaartjes
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

16-03-2011 20:32

Mijn ervaring op dit soort wateren is dat je niet te lang moet voeren want de vissen die op bijv:dinsdag op je stek zijn geweest zijn mischien al op zaterdag 20 kilometer verderop, zonde van je voer dus.
Ik heb vele manieren van voeren geprobeerd daar van een kiloo'tje per dag voor een dag of 5 of 2 dagen 25 kilo per keer.
Alle manieren heeft mij vis opgeleverd ,de ene keer een enorme berg vis de andere keer enkele tot niets.Dit geld voor zowel de 5 dagen voeren als 2 dagen voeren .
Ik heb wel gemerkt dat bij korter voeren (2dagen bijv) de vissen gretiger waren dan bij langer voeren.(steevast binnen een halfuur een run)
Voor de rest Davey als je zo besluit te voeren als je zonet beschreef zou ik wel op vrijdag meer voeren op het kanaal kunnen vissen enorm schrokken en hou je ze dus zeker niet vast.
Mijn record is 5 kilo bollen in 4 uur erdoorheen wel 16 vissen op de kant maar toen kon ik dus wel naar huis,want ik had geen voer meer.

Mischien heb je wat aan deze info.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-03-2011 20:33

Ik denk dat vis alsnog doortrekt.
Je zal vis vangen,maar dat is vaak doordat er groepjes voorbij zwemmen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

16-03-2011 20:36

Klopt in de meeste gevallen. met uitzondering van individuele vissen
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

16-03-2011 20:45

ik ken iemand die gooide er ook de dag van te voren 20 kilo mais in en ging de dag erna vissen.
en die ving wel zijn visjes op de ringvaart.

ps ik zou in deze tijd zelf niet zo veel voeren,de watertemp is nog niet zo hoog.

groeten uit leiden

marco
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

16-03-2011 20:51

ik zal het water even kort beschrijven, het is in het midden 2,5 meter diep en er zitten aan de kant een paar rietkragen die zijn gevoerd, en een brug waar we ook hebben gevoerd
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-03-2011 21:09

dennis scherjon schreef:Klopt in de meeste gevallen. met uitzondering van individuele vissen


vaak ook de grootste die men gelijk vangt net na ingooien van je materiaaltje.

Davey,

Gewoon proberen dus.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

16-03-2011 22:15

marco berkemeier schreef:ik ken iemand die gooide er ook de dag van te voren 20 kilo mais in en ging de dag erna vissen.
en die ving wel zijn visjes op de ringvaart.

ps ik zou in deze tijd zelf niet zo veel voeren,de watertemp is nog niet zo hoog.

groeten uit leiden

marco


Uhm, ik heb de kanten afgevoerd en hier kunnen onze geliefde duikeenden ook erg goed bij vandaar dus deze kilo's. We hebben ook een goede spodmix erin gegooid en zal er dus ook veel witvis rond de stekken liggen, die dus ook mijn boillies verplaatsen lees: opeten. Dus ik hoop wel wat vis te vange
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-03-2011 06:33

Ikzelf voer nu een half tot driekwart kilo'tje halve bolletjes op mijn kanaalstek, en ga zaterdag zien wat dat teweeg brengt. '

Ik kan me ook wel sessies herinneren van 15 vissen. 10 tijgernoten erdoor gejaagd, ook met boilies lukte dat wel eens hoor. Echter nu moet je maar hopen dat de vis al wat treklustiger is. Vasthouden zal je naar aanloop van de paai ook niet echt gaan lukken, als de kop op naaien staat houdt niks ze tegen.

Give it a shot en zeker dat je een stukje wijzer wordt.. Kun je alles weer op aanpassen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

17-03-2011 09:23

begon vroeger pas te voeren zo rond juni daarvoor ging ik liever instant vissen (soms met in dag van te voren voeren)ik heb nooit het gevoel gehad dat in het voorjaar ik de vis goed kon interesseren voor mijn voer ,welk soort voer dan ook.
wat betreft die individuele vissen :mijn allereerste poging op het kanaal leverde mij binnen 15 min uten een 17 kg schub op,dacht meteen het gouden ei gevonden te hebben :) .
Toen moest ik 5 jaar vissen en zo een 150 karpers verder om op datzelfde kanaal weer een grote te vangen :-?
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

17-03-2011 18:57

Davey,

Zo te lezen vis jij op DE Ringvaart. Ook lees ik dat je bij de rietkragen vist, klopt dit?

Als dat klopt en je vist op dat stuk, dan zal je wel wat meer moeten voeren om de vissen vast te houden vanwege de Naaktslakken (meervallen).

Groeten,


René
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

17-03-2011 19:12

dennis scherjon schreef:begon vroeger pas te voeren zo rond juni daarvoor ging ik liever instant vissen (soms met in dag van te voren voeren)ik heb nooit het gevoel gehad dat in het voorjaar ik de vis goed kon interesseren voor mijn voer ,welk soort voer dan ook.


Dat is ook mijn ervaring. Het is nu zelfs zo dat ik pas in juni begin met vissen op de rinngvaart.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-03-2011 07:27

Rene Treffers schreef:Davey,

Zo te lezen vis jij op DE Ringvaart. Ook lees ik dat je bij de rietkragen vist, klopt dit?

Als dat klopt en je vist op dat stuk, dan zal je wel wat meer moeten voeren om de vissen vast te houden vanwege de Naaktslakken (meervallen).

Groeten,


René


Nog meer voeren? Heb je daar in het najaar wel eens 3 man op eenzelfde stek een uur na elkaar zien knallen? Valt me mee dat er nog water staat :P Koop een kajuitbootje en ga lekker aan de andere kant zitten :P

Zit je daar lekker rustig:

"Ey man, je sit op me stek"..

"Oh excuses, maar heb je gevoerd?

"Jah man, elke dag een paar kilo boelies"

"Shit man, sorry.. Met wat voor een boelies dan?"

"Vismeel man, dan fang je nog es een meerfal"

"Geef me je nummer dan bel ik je morgen wel ff of je voerplek heeft gewerkt!"


;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Erik Marijnus
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-08-2006 00:04
Locatie: Roelofarendsveen

18-03-2011 11:32

mannen,

Als jullie nou gewoon hard voeren om voor mij die meervallen te verzadigen dan pak ik die karpers wel !! hahaha

Dus met z'n alle flink voeren ! zoveel mogelijk vismeel !! het liefst grote bolle 24 mm voldoet.

succes...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-03-2011 11:42

Ik zoek wel een plekje uit zonder k(a)(u)tvissen.. Dan maar een karpertje meer en wat minder groot, net zoals die irritante grasbakken..

En verhip, zometeen op mijn nieuwe object komt dat ook nog eens binnen bereik.. Sweet like sugar balls.. :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

18-03-2011 18:15

Sven,

Daarom houd je die vissen ook niet op je stek bij de rietkragen. :wink:
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

20-03-2011 17:32

om wat verwarring te voorkomen ik vis niet op DE ringvaart, heb geen flauw idee waar dat is!
ik vis op een ring vaart

Wezen vissen van zaterdag 12:00 tot zondag 12:00. Overdag wel activiteit gezien, waarschijnlijk zeelt en/of brasem.
Er zijn met de penhengel 3 voorntjes gevangen ( jaja 3 hele voorntjes)

Toen werd het in de avond toch wel heel koud zo rond 19:30, toen ben ik toch maar naar de radio gaan luisteren in mijn tent. Zo rond de klok van 23:00 a 24:00 (weet het niet precies meer) ving ik een zeelt en in de nacht omstreeks 2 uur mijn tweede brasem van het jaar!

Verder die nacht nog enkele piepen gehad maar daar bleef het dus bij!
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Plaats reactie