Kempisch Kanaal 0-1 Te Lommel

Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

07-03-2011 16:59

@ Sjoerd,
Vis zo puur om het feit dat de meeste vissers één stok links en één stok rechts in de eigen kant vissen. Zeker als het wat drukker is of als ik samen met iemand ga vissen kan je zo toch mooi de (enkele) vissen proberen op te vangen die door de geul/onder aan het taluud zwemmen. Dus zo blind is dat "blind" in de vaargeul gooien eigelijk ook weer niet.......

Anders doen dan anderen vangt in principe overal, op het Kempisch niet anders dus.

Vangze
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

07-03-2011 17:17

Hi Arjan,
Dank voor je reaktie. Als ik er alleen zit vis ook ik (over stereotiep vissen gesproken) links en rechts in de eigen kant. Tijdens sessies met mn broer gaan we ook altijd heel ver uit elkaar zitten om beide hengels maar onder de kant te kunnen houden… Ik ga iig een keer een kansje wagen in de vaargeul.
Thanks en vangse,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Anton de Rijk
Berichten: 115
Lid geworden op: 01-01-2003 01:00
Locatie: Roosendaal

08-03-2011 13:07

Denk dat die kuilenvisserij al lang niet meer oplevert zoals dat ooit eens was.
Iedereen ligt steeds weer in diezelfde kuilen te vissen, liefst vanuit de eigen kant en met 100 meter uitstaande lijn.
Ze doen maar. :)

En ja Klaas ook zo vangen ze af en toe nog een vis.

Grtz Anton
K. van den Herik

09-03-2011 07:29

zeg ik: de nitwits doen onbewust iets nieuws, hoewel.

Hoe meer ik leerde hoe minder ik begreep... (Klaasje op KK 7-8)
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

13-03-2011 14:28

@ Anton,
Kan het zijn dat ik jou ooit aan de Waalse Maas tegen ben gekomen?

Vann8 weer een blank op 0-1, ook geen activiteit van karper gezien. Wel druk met andere vissers trouwens :o
Vannacht nog maar eens proberen, maar daan een aantal kilometer verder.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-03-2011 07:44

@ Arjan, druk op kk 0-1, dan zit je zeker op het betonnen stuk tegen de sluis :)

Voor de rest valt het toch goed mee vind ik, alleen de vangsten zijn rampzalig. Het wordt dringend tijd dat ze bij Bos en Groen de ogen open doen voor de Poolse stropers en de aalscholverproblematiek.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-03-2011 11:55

@ Lode,
Was inderdaad op het beton. Vannacht wederom geblankt, nu een aanta kilometer terug.
De slechte vangsten kan je mijns inziens niet wijten aan Polen en aalscholvers, maar eerder aan de lage watertemperatuur 8) Probeer nu de vis maar te vinden, al zal dat nog niet meevallen denk ik.
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-03-2011 18:51

@ Arjan, denk dat ik je trouwens ooit tegen het lijf ben gelopen voor de jachthaven in Lommel, niet?

De watertemperatuur zal er nu idd ook mee te maken hebben maar gezien ik vaak mijn visjes wist te vangen op het kk en ik nu al van eind augustus aan het blanken ben (met minimum 1 nacht per week, vaak zijn het er echter 2), moeten er bepaalde redenen zijn. Tot voor 2 jaar ving ik ook nog met regelmaat kleine, pas uitgezette schubs. Tegenwoordig hoor je bijna niemand nog praten dat deze vissen boven water komen.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-03-2011 19:41

@ Lode, weet niet of je me daar ooit tegen het lijf bent gelopen. Want heb nog niet zo veel op 0-1 gevist, maar meer op de hogere stukken. Twee jaar terug wel meerdere nachten op het brede stuk gemaakt, maar niet echt doorgevist. Jongens die ik goed ken viste in het verleden wel regelmatig voor de jachthaven. Is de bedoeling komende tijd meerdere nachten per week op 0-1 te gaan maken. Heb een aantal stekken op het oog die elk een heel eind van elkaar afliggen.

Afgelopen nacht ter hoogte van Lake North geblankt en ben net weer op twee plekken wezen voeren. Is de bedoeling om morgen of overmogennacht op één van de stekken te gaan vissen.

Vangze
nik helmond
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-08-2008 22:17

21-03-2011 16:48

ik denk en hoop dat de vissen er nog zitten maar ik denk dat die kleine na een verloop van tijd ook slim zijn.
Ik heb bijvoorbeeld op 7-8 een jaar of 3 geleden scholen kleine karpers gezien met het hete weer maar toch worden die daar ook niet veel gevangen,
We gaan gewoon steeds vroeger vissen op wateren waar de watertemp nog niet hoog genoeg is.
Die mooie stukken in die boeken ed van het mooie wintervissen en dat je er zo vroeg moet bijzijn trekken ons natuurlijk ook mee,
Iedere vis die je nu vangt is een bonusvis vind ik

Allemaal succes mannen
nik helmond
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-08-2008 22:17

21-03-2011 16:49

ik denk en hoop dat de vissen er nog zitten maar ik denk dat die kleine na een verloop van tijd ook slim zijn.
Ik heb bijvoorbeeld op 7-8 een jaar of 3 geleden scholen kleine karpers gezien met het hete weer maar toch worden die daar ook niet veel gevangen,
We gaan gewoon steeds vroeger vissen op wateren waar de watertemp nog niet hoog genoeg is.
Die mooie stukken in die boeken ed van het mooie wintervissen en dat je er zo vroeg moet bijzijn trekken ons natuurlijk ook mee,
Iedere vis die je nu vangt is een bonusvis vind ik

Allemaal succes mannen
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

15-05-2011 10:29

op 0-1 is nog prima een vis te vangen, maar er moet wel gewerkt worden en dat is nu juist hetgene wat mensen doen die er dan vervolgens schijtziek van worden wanneer ze op een geplande sessie op de stek aankomen, een bont gekleurde tent of nog erger caravan aantreffen met een uitstalling van bakken jupiler BBQ's en ga zo maar door, nee niks overdreven, sterker nog ik hou me eigen in, wat je daar steeds vaker treft heeft niets meer met karpervissen te maken.
wil hiermee maar zeggen dat het negatieve gedrag van de locals aldaar niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Gebruikersavatar
Pol Geens
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 00:10
Locatie: Mol

15-05-2011 15:01

...
Herman ,

Je overdrijft niet , die trend strekt zich tegenwoordig uit over het hele KK.
Heb de vorige weken op KK 7-8 veel tussen zulke caravans moet zitten , het loopt de spuigaten uit.

Grtz , Sun.
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

15-05-2011 21:03

jongens lees nou eens die verhalen in de visbladen.
deze staan vol met hoe gezellig het wel is aan de waterkant met een biertje erbij en een maatje dat langs komt
vind je het dan raar dat gezelligheid in plaats van serieus vissen de trend is geworden
overigens de dvd tjes van gezelligheid tijdens het vissen zijn ook niet in de minderheid
er zou eens een alcoholcontrole langs de fietspaden naast kk en het verbindingskanaal moeten plaatsvinden.
geheid betere vangsten voor de gendamerie dan voor de vissers
Gebruikersavatar
Pol Geens
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 00:10
Locatie: Mol

15-05-2011 22:56

...
Controle , volledig mee eens Sjakie.
Ik heb al meerdere malen een gierende run van mijn buren moeten aanpakken om de vis in de mate van het mogelijke toch nog behoorlijk te kunnen landen.
Er was niemand wakker te krijgen , en het bier lag er alom en de peukengeur was navenant , moet er zeker geen tekening bij maken !!!

Echt schandalig , zulke jongens moesten ze hun vergunning direct intrekken.

Grtz , Sun.
kris spanhove
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-07-2015 17:50

11-08-2015 20:51

ben van plan om 1 ste weekend van september naar k k 0-1 Lommel havengebied te gaan vissen voeger z'on 20 jaar geleden heb ik daar verschillende sessie gevist.
maar gezien ik in west-Vlaanderen woon zou ik graag weten of daar een vrije stek is.
kwestie van geen problemen met plaatselijke vissers te hebben te hebben
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-08-2015 21:11

Goed bedoeld Kris, ik probeer het zelf ook maar dat stekken claimen gaat mij wel steeds meer tegen staan. Het is OPENBAAR water en daar kunnen geen rechten aan verleend worden.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

14-08-2015 18:38

Vaste stekken bestaan niet en diegene die moeite doen dikke pech het water is van iedereen en je kan een ander niet verwijten dat hij op "jou" plek zit wetend of onwetend iedereen betaald evenveel en heeft dus evenveel recht en wil je dit niet voor hebben doe zoals ik ga waar er niemand komt in plaats van een stek te claimen waar iedereen komt dan weet je dat er vroeg of laat iemand op "jou" plaats zit. Waar ik ga heb ik het nog nooit voor gehad dat iemand er zat . Als iemand mij lastig valt is het simpel ik leg het 1maal beleeft uit en dan kan je oprotten of er volgt wat , ik haat zo'n eikels en word direct kwaad de laatse die dit probeerde heb ik gepakt door een fish in te doen met mijn collega's resultaat een volle week het water bezet . Hij zong toen wel een toontje lager achter enkele dagen . Al moet ik wel zeggen dat die amateurs die komen kamperen met een visverlof mij serieus op de zenuwen werken er zou wel eens controle op mogen zijn . Op mijn privé water hebben we daar al een einde aan kunnen brengen als je niet vist mag je er niet zijn geen bakken bier en bbq toegelaten en tenslotte controle, controle, controle en als je toch betrapt word vergunning kwijt.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

15-08-2015 10:48

:lol: om met collega's het hele kempisch of een ander openbaar water volledig te bezetten wil ik wel eens meemaken...hoeveel maten heb jij dan wel Joe? :lol:
Ps: en door te zeggen van er volgt wat....zou je eens de verkeerde kunnen tegenkomen,met schelden en vechten los je niets op :wink:
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
joe callewaert
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-04-2015 21:24

15-08-2015 13:30

Het water dat ik bezette had maar 5 stekken de rest is reservaat en ik had juist collega's om die te bezetten en dat was enkel omdat hij me zei dat het water volledig bezet was en dat ik beter op een ander ging dus dacht ik ga jij maar op een ander het was tenslotte 1 van mijn thuiswaters en die persoon was niet eens van hier . En de verkeerde tegenkomen zit ik niet mee in ik ga van niemand achteruit zo ben ik opgevoed en ik ben niet de kerel die gaat ruzie maken tegendeel zo heb ik het geleerd op sportschool maar ik ben wel diegene die zich niet laat doen als een ander begint en durf dan ook ver te gaan mijn andere hobby is de schietsport. Geloof me sommige hier hebben geen schrik maar ze kennen mijn familie dus heb er nooit last van maar heb weet van bedreigingen vandalisme aan auto's materiaal in het water smijten en nog veel meer . En dat zijn dan mensen die gesponsord zijn door a merken en het vertellen met de glimlach. Echt een schande hoe die zich gedragen wat heeft dit nog met vissen te maken precies een bende oorlog voor terrein . Als iedereen zich laat intimideren zal het maar blijven verzieken. Heb respect voor elkaar en doe normaal dat zal al veel verranderen