Wat is haalbaar in nederland

Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

02-03-2011 10:30

Klaas hoe kun jij zoveel vissen als je al minimaal 1000 uur per jaar op Carpboard zit :p?
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-03-2011 10:50

Zelfde geldt voor Svennie.. Lekker op mijn werk op CB, vissen in de vrije tijd :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

02-03-2011 11:27

Sjoertie ook hoor. Heb thuis niet eens een kompjoetert!
K. van den Herik

02-03-2011 11:44

voila...

ik rook niet, heb hier een computer en 1000 uur haal ik niet. Misschien 30 minuten per dag is bij lange na geen 3 uur per dag dus...

Ik heb 1 probleem. In principe mag ik niet zo veel beeldscherm werk doen...

Vissen doe ik stug meer btw
K. van den Herik

02-03-2011 12:59

en hier nog een computer en een HD2
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

02-03-2011 16:59

Wat is haalbaar?
Moet het haalbaar zijn?
We leven in een maatschappij met cito toetsen voor de kleintjes.
Functionerings en beoordelings gesprekken voor de werkenden.
Laat al die hectiek en stress lekker op school en werk.
Ga vissen voor je spannende ontspanning.
Kijk eens naar die ijsvogel of buizerd.
Knap een uiltje met het zonnetje op je bol :oops:
Erger je aan de meerkoeten, maar bewonder wel hun slimheid.
Vang je karper, en wie weet wel je aller grootste kanjert.
Vertel en laat het ons zien hier op het board.
Kunnen we meegenieten met je.
Als je het "haalbare" niet haalt wat dan, minder plezier?
Lekker gaan vissen dus :wink:
Mvg, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

02-03-2011 17:55

hallo

1000 uur vissen is nog al wat.. volgens mij heb ik maar 1 seizoen 1000 uur gevist in nederland, en dat zal wel nooit meer voorkomen. de laatste jaren vis ik niet eens meer 100 uur in Nederland grinnn..
sjucht waar is de goede ouwe tijd gebleven?

ow ja voor vriendin was er meer tijd..
groetjes

Roger

ps die 1000 uur leverden mij toen 5 40+ en 13 30+ op
I think and therefore I am....
K. van den Herik

02-03-2011 18:31

20 weekendenr 40 uur paar keer los nachtje lang weekend, weekje.

Ik wou dat ik de tijd anders kon besteden. 1000 uur voeren en doen en 200 uur vissen, ik ving veel meer

O ja de top komt er altijd wel uit, tja als die niet zwaarder zijn dan x kan je ze ook niet op y vangen dus dat zegt me geen fuk
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-03-2011 18:46

Mark Berk, om die 6 vissen te vangen is hoogstens 15 kg bollen gebruikt en eerder 10 dan 15 kg (watertemperaturen onder de 10 gr...) en 1000 uur slaat in dit verband ook helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-03-2011 20:07

Hallo,

Mag tevredenheid ook een rol spelen?

Groet,
Willem
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-03-2011 20:34

rekenen jullie alle voorbereidingen ook mee in de vistijd? Dat scheelt nogal wat uurtjes he... :oops:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

02-03-2011 21:47

barnas

Tijdens die 1000 uur kwam ik in een soort flow, een soort kadans. Je moet dan vissen, klinkt raar, maar dat voelde toen gewoon zo. Ik heb intens genoten van die tijd, en vond het jammer dat ik een tennisarm had van het voeren die toen de zaak heeft afgekapt. Als je zoveel aan een water zit, dan pik je dingen op, je word een met dat water, en je voelt dan instinctief dingen aan. Een echt heel bijzonder gevoel... Er aan terug denkend geniet ik nog

en natuurlijk is vissen juist DAT. Het gevoel, en niet zozeer van de vis die je vangt, maar van de rust die je krijgt, het brengt je in een andere wereld, je hervind, overwint, en geniet van het nu, en de verwachting van wat gaat komen.

Ik zou niet zonder kunnen, en soms jaagt mijn vrouw me gewoon de hort op om juist datgene te voeden dat ik nodig heb om mijn verstand en mijn humeur te behouden. soms ben ik te laat, en dan moet ik dat weer hervinden.

Ik ben een gigantisch singleminded iemand, als ik iets doe dan kan ik dat weer niet wegleggen. of dat nu een boek is, of vissen, als ik eenmaal begin, dan kan ik moeilijk stoppen.

groetjes

Roger
I think and therefore I am....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-03-2011 22:39

H@ Roger,
te weten dat die vissen inmiddels 10 pond zijn aangekomen zal jou niet kunnen overhalen het nog eens te doen?

Er schuilt wel een risico in, dat je het bijzondere gevoel zou kunnen missen en misschien minder ervan geniet en..juist DAT zou ontberen.

De kilo's wegen daar nimmer niet tegenop, toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-03-2011 22:46

Roger,

Je beschrijft een gevoel dat zo zo goed is, ik snap precies wat je bedoelt. Je gaat steeds sneller en beter denken en reageren op veranderingen, je zit er steeds minder ver naast, als je er al niet bovenop zit. Keuzes maken wordt makkelijker, vertrouwen is er steeds meer, geloof in eigen kunnen ook. Je omgeving en jij gesynchroniseerd. Die mind-setting heeft tijd nodig, die moet groeien. Maar geloof me, die mind-setting komt naarmate de jaren verstrijken en je dus steeds meer vist, steeds sneller opzetten.

Ik heb de mogelijkheden momenteel niet om veel te vissen, al zou ik dat nog zo verdomd graag willen. Ik heb veel praktische mogelijkheden, heel veel, maar het ontbreekt aan enkele essentiële zaken.
Sinds een tijd vis ik dus korte sessies (4 uur) en hoe meer en frequenter ik dit op één en hetzelfde water doe, hoe sneller ik weer 'in tune' ben met het water en de vissen. Soms voel ik het weer... Letterlijk en figuurlijk aanpassen.

Dat wel-willen-maar-niet-kunnen, dat is hard Roger, maar je moet je erbij neerleggen. De omstandigheden hebben me gedwongen. Ik probeer nu te genieten als ik een goed moment denk te herkennen. Ik zie dan stekken voor me en een aanpak en hoe het dan zou kunnen lukken. Dromerig gooi ik dan mijn peuk in de sloot naast huis en stap naar binnen voor een bakkie troost.

Wanneer ik dan wel weer eens een avondje of ochtendje weg kan en ik vang een mooie puntgave schub van bijvoorbeeld ergens in de twintig, met een gave bek, hele vinnen en op mijn eigen mooie manier buitgemaakt, dan laat de zucht naar meer en langer, zich steeds makkelijker verdringen door wat er op dat moment gebeurt. Het kunstje dat lukt. Daar probeer ik dan vrede mee te hebben en er dankbaar voor te zijn, dat dat nog wel kan, want het kan ook nog wel heel anders. Ik weet ook dat ik altijd een visser zal blijven en ik de kansen wel weer grijp als ze zich aandienen.

Ik doe het haalbare, ik pas mij aan aan mezelf en mijn beperkingen, althans, dat probeer ik. Hoe beter ik mijn best ervoor doe en hoe meer ik probeer te kijken naar wat mij wel lukt, hoe tevredener ik ben.
Vorig jaar had ik niet eens één dertiger en het zegt me werkelijk geen ene reet. Niets. Ik heb veel plezier beleefd aan datgene wat haalbaar was en ik zal er wel tevreden mee moeten zijn, anders ga ik kapot.

Ik probeer nu te genieten van het hele gebeuren rond zo'n korte avondsessie. Het denken over een geschikt aas en het zelf maken, het knopen van een rig speciaal voor dat ene plekje, van de rit naar het water met mijn favoriete muziek aan, van het stiekem over het hek klimmen en het stilletjes opzetten van mijn spullen, van het snelle, felle vissen en van het feit dat mijn gedachten kloppen, dat mijn ervaring en inzicht me nog altijd niet in de steek laten en dat toch weer die hengel buiten de voerplek gaat. Zie je wel!

Karpervissen kan op zoveel manieren bevredigend zijn, of de teller nu op 1 of op 100 staat. Het is maar net wat je kunt en waar je vrede mee hebt.

Vandaar: Tevredenheid.

En hoe eerder je tevreden bent, hoe eerder je ook verrast wordt. Is dat niet één van de grote mooie dingen van het vissen?

Groet,
Willem
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-03-2011 03:54

Wie van de school gaande jeugd kan ons vertellen hoeveel vakantie dagen die heeft.

Aan de hand daarvan kunnen wij ons terug verplaatsen in wat dan mogelijk zou kunnen zijn.

Het is het zelfde met vrouwen.... Als je toen wist wat je nu weet........
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-03-2011 04:50

Oke sorry ik laat me even gaan.
Er zijn natuurlijk ook mensen/karpervissers onder ons die ook aan die uren komen of zelfs meer.
Persoonlijk met vrouw kind en geit mag ik alleen maar dromen van die mooie tijd van toen.
(kwa vistijd)
Okeej laat ik het zo zeggen en dan ging ik maximaal struinend met 1 hengel, kwam ik aan de 300 vissen per seizoen. Maar goed dat was wel in mijn glorie jaren.
Tegenwoordig mag ik het doen met ongeveer 1/3 van dat.

Geloof me en dat is al gezegd voor mij... het zijn alleen maar cijfers.
K. van den Herik

03-03-2011 08:23

Als Spanje ook telt...

"Klaas, vrouwtje, de hondjes en ik gaan naar de Ebro. Huisje gehuurd, 2 weekjes. Maar vraag: Hoe doen die anderen dat? Wat xx? Nou ik moet 1500 kilo pellets meenemen, 4 hondjes en hengelspullen.

Hengelspullen? Grap ik nog?

Ja klaas, ik ben er 14 dagen. Als ik geluk heb kan ik 3 of 4 ochtendjes vissen, maar dan wel op een aangevoerde stek.

Toen ik hem pas kon, liet ik hem maar lullen, toen ik hem leerde kennen, heb ik zo eens zijn raad opgevolgd.

Tot nu had ie altijd gelijk
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-03-2011 15:42

@Henk: 10 pond zwaarder, en daarna helaas de pijp uit gegaan gok ik zo...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

03-03-2011 16:50

Nu is 1000 uur vissen wel veel, maar ik kan best wel een aantal vissers die elke week van vrijdag tot zondag vissen dan kom je makkelijk op 1000 uur en de vakantie periode's. Dat is ook niet aan mij besteed (hooguit 600 uur met mij vakantie trips in het buitenland )
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

05-03-2011 12:16

ik heb denk ik net 15-20 karpers gevangen vorigjaar denk ik, ook niet veel maar vis is vis zeg ik altijd maar, nu nog hopen op een beter jaar :D
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

05-03-2011 15:54

@ aart: zo was mijn antwoord ook niet bedoeld. Sterker nog ik zou met die 1000 uur en tig bollen super blij zijn met zo'n resultaat.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

06-03-2011 15:50

Ach ja duizend uur vissen vroeger kon dat .

twee avonden in de week op pa dmet de penhengel vrijdag nar het water zondag terug .
Drie keer een week naar het buitenland en dan zat het seizoen er op .

Echter het slechtste seizoen toen was goed voor 100 vissen en 103 aanbeten .

Vorig jaar ruim 65 vissen in nog geen 250 uur vissen n.
Dus je aanpassen naar de klok en al je verzamelde kennis juist weten in te zetten en op de momenten dat het goed loopt ook daadwerkelijk gaan dan scheelt het je een bult tijd .
Zelfs op wateren waar je volgens iemand minimaall 2oo uur voor aanbeet moest gaan zitten lukte het mij om in 13 sessie van 3 a 4 uur 11 aanbeten te versieren en daar van 10 te vangen .
Oh wat zeker helpt is om een hond aan te schaffen en die elke avond even langs het water uit te laten en zo krijg je een bult informatie over wie wat waar vist .
:o
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

08-03-2011 17:17

henry hummmel schreef:Ach ja duizend uur vissen vroeger kon dat .

twee avonden in de week op pa dmet de penhengel vrijdag nar het water zondag terug .
Drie keer een week naar het buitenland en dan zat het seizoen er op .

Echter het slechtste seizoen toen was goed voor 100 vissen en 103 aanbeten .

Vorig jaar ruim 65 vissen in nog geen 250 uur vissen n.
.
:o


Henry 65 vissen vangen hoef niet moeilijk zijn in 250 uur, maar hoeveel grote vis zit daar bij kan je een richtlijn geven.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

08-03-2011 17:22

Dat zegt ook nog steeds niks aangezien grote vis een relatief iets is.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

08-03-2011 19:17

Het is maar net wat je eigen doel is, ik red het niet om ieder weekend 2 nachten te vissen, was het maar zo.
Vaak vis ik korte sessies en probeer ik zoveel mogelijk op het weer in te spelen, wel ben ik veel ( heel veel ) aan het water al kan ik maar een uurtje in dat uurtje kijken leer ik soms meer dan 2 nachten te liggen meuren op een stretcher.
Vorig jaar ving ik tegen de 200 vissen aan en heb ik er nog een stuk of 40 ( weet het is veel ) verspeeld, hiervan had ik ongeveer 90/95 vissen van tussen de 10 en 15 kilo, geen een over de 15 kilo heen.
Voor mij is dit gezien de tijd die ik erin stop het meest haalbare want het is verreweg mijn beste jaar geweest.
Heb hooguit 10 korte nachtjes gevist en veelal waren het sessies van 3 tot 4 uur.
Is op verschillende wateren zowel de "moelijke" ( wat is moelijk? ) als op de plaatselijke pisput.

Ik kan het gewoon niet om nachten lang te gaan liggen wachten op die ene dikke big, en geniet van iedere vangst zoveel mogelijk, zolang dat me lukt haal ik het meest haalbare uit mijn visserij.