Zijn dit goede molens?


Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

02-03-2011 19:23

2 Tips

1 Koop gewoon molens

2 Blijf in 1 topic posten, maak niet steeds nieuwe topics aan over molens
Tight Lines !
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

02-03-2011 20:26

Tja als je spaart is alles mogelijk. :)Alleen zou het voor mij heel lang duren met 5euro zakgeld per week, en alleen werk in de zomervakantie
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

02-03-2011 21:04

Klinkt lullig maar dan zul je een andere hobby moeten zoeken.
Karpervissen kost gewoon geld, en je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Maar voor €5 in de week denk ik niet dat het lukt om te gaan karpervissen, tenzij je al beschikt over het materiaal.
Tight Lines !
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

02-03-2011 21:19

Heb zelf 4 mitchel molentjes. 1 feedermolentje voor mee de pen en heb hier een behoorlijk steur mee uitgetrokken ondanks dat er 0,24mm op zat. Slip bleef het doen ondanks dat ie 45 minuten vol aan de bak heeft gemoeten. Kostte iets van 40 euro nieuw. Heb een jaar of 10 geleden een paar kleine baitrunners van mitchel gekocht welke het vandaag de dag ook nog goed doen en de slippen nog perfect van werken. Ook iets van 40 euro per stuk. Ook 1 bigpit die ik als reserve gebruik voor Frankrijk (Van Mark gekocht hier via carpboard en doet het ook perfect). Mijn ervaring is dat Mitchels een perfecte slip hebben, betrouwbaar en betaalbaar zijn. Vind ze beter dan die plastic molens van Shimano die ik al geregeld heb zien sneuvelen (pinnen krom, haperende slips etc.). Raad mensen met een wat minder budget deze dan ook aan. Heb zelf ook nog 3 daiwa's emcast advanced maar die kunnen niet tippen aan de slip van de mitchels. Zijn ook maar molens van 70 euro of zo per stuk en heb deze ook al jaar of 3. Intensief mee gevist en doen het ook redelijk goed maar zie het toch meer zitten in Mitchel. Dit is mijn eigen ervaring en er zullen andere ongetwijfeld andere ervaringen hebben en andere ook weer gepikeerd zijn omdat ze geil worden van bepaalde merken. Heb het hier wel over de wat goedkopere molens en niet over de topmodelen van Daiwa, Shimano etc. want dit zijn gewoon topmolens maar te duur voor mij (hypotheek, auto etc. werken niet altijd mee)
dennis massop
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-02-2011 01:38

02-03-2011 21:44

Ik heb 2 Abu Garcia Cardinal Freerunners gekocht.
Ook goed betaalbaar en ze voelen degelijk aan en zien er netjes afgewerkt uit.
Heb er nog niet mee gevist dus meer dan dit kan ik je er niet over vertellen.
Wel dat ze goed betaalbaar zijn en dat ik me voor het roofvissen,wat ik veel doe, eingelijk geen ander merk wens.(vooral mijn ambassadeur jerkbait reel is top :D )

Groeten Dennis
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-03-2011 13:21

Als het goedkoop moet zijn even zoeken naar comoran molentjes. Hier in NL moeten we dat merk niet zo, maar qua kwaliteit zijn ze zeker vergelijkbaar met shimano/daiwa en een stuk goedkoper.
Ik zou trouwens ook zeker aanraden om je niet vast te pinnen op baitrunners. Baitrunners bieden amper voordeel tov molens die dat niet hebben, het is maar net wat je gewend bent. Ik heb zelf een set van die plastic shimano baitrunners gehad en die prut kan ik niemand aanraden. Vis nu al zeker 5 jaar met daiwa's en ik heb die baitrunner nog nooit gemist.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

03-03-2011 13:47

@Niels: ik heb vorig jaar ook die lidl vrijloop molentjes gekocht voor mijn winklepickers om zo lekker licht op knolletjes te vissen.
En ik kan tot nu toe nog geen nadelen vinden van deze dingetjes ze voldoen gewoon voor het lichtere werk en voor het geld zijn ze het zeker waard vind ik!

gr
Cor Hendriksen
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-10-2010 22:33

03-03-2011 17:46

@Dion

Ik red het makkelijker met het geld, me ouders willen zo af en toe iets mee betalen, en in de vakantie werk ik, verjaardag dus ik heb zat geld om te besteden. Ik heb allen benodigheden eigelijk wel, moet alleen een nieuwe molen kopen omdat die andere niet goed functioneerd.

even typfouten weghalen :oops:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-03-2011 17:51

Neem inderdaad een Lidl molen voor het karpervissen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

03-03-2011 18:13

idd voor het feeder vissem helemaal niks mis mee hoor ik gebruik hem zelf ook voor het feederen hoor
al 1 jaar probleem vrij alleen die slip vind ik niet echt fijn
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

03-03-2011 18:42

arend jan derksen schreef:idd voor het feeder vissem helemaal niks mis mee hoor ik gebruik hem zelf ook voor het feederen hoor
al 1 jaar probleem vrij alleen die slip vind ik niet echt fijn


Tsja...
Een slip die niet fijn is lijkt me niet echt een verrassing bij zo'n molen :wink:
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
niels hurkmans

03-03-2011 19:15

Jongens ik ben er uit, ik ben van plan om twee tweedehandse Shimano USA B's te kopen.

Gr. Niels
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

03-03-2011 20:38

@Olger Glorie nee idd wist het ook al voor dat ik ze kocht
maar om nou 100euries uit tegen voor iets wat ik bijna nooit doe he
kijk ik ga ze ook echt niet vergelijken met mijn ultegras maar die 4500 b dat zijn hele fijne molens hoor toppers
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

03-03-2011 21:12

hallo

shimano's??

bagger!! rommel troep etc, zelden van die stotterende koffiegrinders gezien. doe mij maar handlijnen dan ipv die shimano's
ja het eerste jaar zijn ze prima, maar daarna begint de ellende, de slip start slecht op etc.. overrated junk als je het mij vraagt. Ik denk dat ze beter tandwielen voor fietsen kunnen maken

groetjes

Roger
I think and therefore I am....
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

03-03-2011 22:06

beetje onderhoud is dan ook niet verkeerd he je bent de eerste die ik er over hoor dat het bagger dingen zijn
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

03-03-2011 22:13

"I think and therefore I am"

Je doet je voettekst niet echt eer aan want nadenken is niet je sterkste punt gezien je post. Even de 3500, 4500 en 6500 vergeten? Betere baitrunners ga je niet vinden. Molens gaan gewoon een levenlang mee. Slip start slecht op? Ehm, Shimano BB Longcast. De molen met de grootste slipplaten, slip werk feilloos, ook na tien jaar.

Zeg dan niets.....
Laatst gewijzigd door Jeroen Visser op 03-03-2011 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-03-2011 22:14

En je hebt echt wel eens Shimano aero 10000xt in je handen gehad ?
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 04-03-2011 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quotes in dit en bovenstaande berichten verwijderd.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

03-03-2011 22:16

Aan zijn post te zien heeft hij sowieso nooit een Shimano in zijn handen gehad.....
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-03-2011 22:17

Tweedehands nog wel te vinden voor z'n 275,-. :lol:
Let op slagboom !
dennis massop
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-02-2011 01:38

03-03-2011 22:26

dennis massop schreef:Ik heb 2 Abu Garcia Cardinal Freerunners gekocht.
Ook goed betaalbaar en ze voelen degelijk aan en zien er netjes afgewerkt uit.
Heb er nog niet mee gevist dus meer dan dit kan ik je er niet over vertellen.
Wel dat ze goed betaalbaar zijn en dat ik me voor het roofvissen,wat ik veel doe, eingelijk geen ander merk wens.(vooral mijn ambassadeur jerkbait reel is top :D )

Groeten Dennis



Dit zijn de molens die ik gekocht heb:
http://www.goedkopervissen.nl/Cardinal-Freerunner-100-serie-type-105.html?cPath=178_7445_5245
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

04-03-2011 11:34

hahaha ja idd ik heb een van de eerste in mijn handen gehad werd intensief mee gevist door de persoon nog soepel en een hele fijne moelen hoor :P
Jeroen Visser schreef:Aan zijn post te zien heeft hij sowieso nooit een Shimano in zijn handen gehad.....
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

04-03-2011 15:58

hallo

Sorry heren, maar ik ben werpreels gewend, en dan valt shimano heel erg tegen. ik heb met een aantal van die butdingen gevist, zowel de gewone 4500 alsook het grootste usa model. Waar hem de kneep zit denk ik is dat je niet beter gewent bent. Een molenslip die opstart moet je niet voelen als een verhoging van de krachtinspanning, en helaas gaan alle shimano's dan de vuilbak in.(zeker na 1 seisoen goed gebruik)

Ik snap dat ik de materiaaljunk nu voor het zere been schop, alleen heb ik in de stal een werpreeltje(quantum) liggen die ik al 12 jaar niet meer gebruik. als ik die even wat olie laat zien, dan laat ik je shimano beetrunner daar in een uur 1 meter op zakken, questie van instellen. probeer dat maar eens met je beetbagger, of hij daald niet, of je moet hem voor de grond snel opvangen anders valt ie stuk ;-) en zeker als de molen meer dan een jaar oud is.(proberen voor het schreeuwen, als jij een shimano molen hebt die dit kan, wil ik dat zien, dus kom ik kijken!!)

Het enige dat me wel meevalt is dat shimano en daiwa na een jaar niet klinken als youre worst nightmare. toch merk je dat na een jaar intensief vissen, en belasten dat het geluid minder soepel is dan toen die nieuw was.

Verder heb ik gevist met daiwa's, mitchell 300 serie, en abu garcia in molen en reels, en gefrustreerd ben ik op een gegeven moment goedkope molens gaan vissen die ik na 2 jaar de bin in gooide omdat ze net zo klonken als een shimano na 5 jaar (draai aan de zwengel resulteerd in een chiewrawrawrawraw geluid).

ben ik nu een zeikerd?

dat zal wel, maar ik vind dat ik voor de prijzen die voor die molens gevraagd word wel meer waar geboden kan worden dan met name shimano doet. sommige molen kosten tot 500 euro, en dan laat ik je een molen zien van 60,- die minimaal net zo "kut" is als de shimano

ocharme!! zijn er weer wat mensen geil op hun spulletjes, die nu op de teentjes getrapt zijn omdat ze een fortuin aan spul gekocht hebben, en loopt die maffe Feijen dat zomaar af te zeiken. Misschien ben ik kritischer, slimmer en geslepener dan jij, ik wil voeren, niet spullen kijken. tuurlijk moet het in orde zijn, maar meer vang je er niet om.

sinds vorig jaar heb ik weer goede molens, en die waren 59 euro per stuk. en jammer maar helaas zijn die echt een heeeeeeeeeeel eind beter met name wat de slip aan gaat dan de shimano's van 120 euro en meer. en dat heb ik gemist, ik was reels gewent, en dat horten en stoten ging me op de wekker. maar lijnbereik he, soms wil je net iets verder vissen dan 200 meter.

groetjes

Roger

ps I think and therefore I am, is misschien toch van toepassing.
I think and therefore I am....
K. van den Herik

04-03-2011 16:19

snap heen reet van je verhaal, maar het zal

Toevallig al eens een 4500 van 3 hoog laten zakken, no problemo. Trouwens ook een spinit en een shaekspeare. Spinit was het best alleen maar zeer kort.

FF anders het kinken van lijn is inherent aan de molen. Komt omdat sommige als een debiel door de slip staan te draaien.

Verder spijt het me zeer maar mijn molens hebben tot nu toe geen schrikpunt, sorry. De LC is nu net zo oud als de euro de 6500 b ik schat 4 jaar en reken maar dat ze gebruikt zijn.

O ja heb ook met een reel gevist en heb het spul van Jacco in de handen gehad. ging ook, of het nu zoveel beter ging? Ik kan 1 voordeel verzinnen. 400 meter vissen en 1 lijn meenemen op de reel.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-03-2011 16:21

Je kunt een molen nog zo goed in elkaar steken, slijtage blijf je houden. Ik vis al heel wat jaartjes met een 3-tal Ultegra XT 10.000's. Zoet, zout, overal gebruik ik ze, of beter gezegd, misbruik ik ze. Wel na elke zoute trip even schoongemaakt. Slip hoeft (nog steeds) niet op gang te worden gebracht, verder ook niks op aan te merken. Zolang ik ze maar ieder jaar door een vakkundig iemand laat onderhouden.
Dat m'n baitrunners uit een wat recentere serie minder van kwaliteit zijn is zeker waar, maar nog steeds vind ik dat je kunt spreken van waar voor je geld. De Shimano reels die ik gebruik voor de kunstaasvisserij vind ik eerlijk gezegd fantastisch, maar misschien ben ik gewoon snel tevreden. Daar valt of staat een hoop mee denk ik: reeële verwachtingen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

04-03-2011 17:54

klaas

Ken je cris noorlander? die vist namelijk met de beetrunner, en misschien kun je die van hem repareren, en als je dan toch bezig bent, die van mijn oude vismaat ook, beiden hebben hetzelfde probleem, een slip die schokt bij het opstarten, en dat probleem heb jij ook, en anders even afspreken, want zoals gezegd, dat wil ik zien

die reels waren dat abu's?

Daar ben ik namelijk totaal niet over te spreken. je moet eens een quantum of penn reel in de handen hebben, net of je opnieuw een reel ontdekt

mart

omgerekend zit je voor een simpel shimano modelletje al snel op 300 gulden, ofwel 135 euro, voor dat geld mag ik wel wat verwachten. ze worden allemaal in de zelfde landen gemaakt, of het nu dure of goedkope molens zijn, en je betaal in verhouding veel te veel voor de naam.



groetjes

Roger Feijen
I think and therefore I am....