Reviews van beetverklikkers, indicators en rodpods


Plaats reactie
tim captein
Berichten: 20
Lid geworden op: 20-02-2010 15:07

23-02-2011 18:09

mag wel wat aardiger ja, alleen ben ik bang dat het dan niet overkomt, jij plaatst erg veel berichten in veel topics maar hebt erg weinig te melden. Komt iemand met een specifieke vraag en kom jij met zo'n antwoord :-?
Ik heb ook eos-x piepers gehad en deze gaan met normaal gebruik (nachtje per week) een maandje of 3 mee (de batterijen dan), de eos-r is draadloos en toch echt anders zend een signaal naar de sounderbox dit vraagt dus ook extra stroom dus deze zal sneller leeg zijn. Bereik van de eos-r is niet echt denderend als je je piepers onder in de dan kant van een talud zet is het helemaal weinig, in het open veld voldoende om normaal te functioneren.
arend jan derksen
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-04-2008 22:22

24-02-2011 19:16

Piet bijkerk schreef:Alcatraz rvs 4 rod rodpod.
Een degelijke rodpod voor een goede prijs,zo kan ik de prelude
omschrijven van deze rodpod.
Deze rodpod is onder vele merken op de markt geweest,de orginele is van het merk proline.
Deze pod is in 2 uitvoeringen verkrijgbaar nm aluminuim 3 rod en de rvs 4 rod(niet van Proline overigens).de rvs 4 rod is ook voor 3 hengels te gebruiken dmv een kopje te verwijderen.
Het eerste wat opvalt aan deze rodpod is de dubbele moederbalk,deze zorgt niet alleen voor meer stabiliteit,maar is ook zeer handig als er met 3 hengels gevist wordt.(de swinger cq hanger raakt de balk niet bij een terugloper wat bij een pod met enkele balk wel anders is).
De bijgeleverde buzzerbars zijn van het “Snagbar”type,deze worden op 2 banksticks gemonteerd dmv schroeven met een kleine tommybar,dit om de schroef goed vast te zetten met de handen en later ook weer los te kunnen draaien,zonder gereedschap te gebruiken!
Met dit systeem kunnen de buzzerbars ook niet meer draaien(zoals met buzzerbars met enkele bankstick)wat essensieel is voor een goede beetindicatie op harde ondergrond.
Zoals het bij een rodpod behoort is deze ook te verstellen in lengte en hoogte,zodat deze bijna overal goed inzetbaar is op zowel op de keien van de rivier alsook aan een vijvertje.
Ook bestaat de mogelijkheid om er 2 langere banksticks(stormpalen)aan te bevestigen,koop ze dan wel van rvs,op deze manier kun je er een z.g. hi-pod van maken wat in sommige omstandigheden een must is.
Overigens blijft deze rodpod dan ook nog zeer stabiel wat bij sommige rodpods nog al eens te wensen overlaat!
Wat misschien als een nadeel kan worden gezien is dat de rodpod even tijd vergt om in elkaar gezet te worden,dit gaat ook weer dmv schroeven,ik persoonlijk vind dit niet zo’n probleem.
Wat zeker een niet te onderschatten detail is dat de pod in een handig foudraal geleverd word.
De kwalitiet rvs is wel iets minder dan de Proline pod,maar daar betaal je dan ook naar,maar deze kwaliteit is voor mijn visserij goed genoeg,immers de pod moet gewoon stevig en stabiel kunnen functioneren.
Als men een beetje aandacht aan onderhoud geeft is dit zeker geen probleem.
Deze(rvs uitvoering)rodpod is wel zwaar,kan als een nadeel ervaren worden wat vervoer betreft,komt wel de stabiliteit ten goede.
Ik vind dit dan ook een rodpod voor langere sessies,niet dat ie niet voor een paar uurtjes inzetbaar is,maar dan verkies ik liever een pod die snel op te zetten is,mocht dat nodig zijn.
Wat de prijsklasse betreft vind ik de prijs zeer accepabel voor het product wat je er voor weer krijgt,nm 125 euro,de alu uitvoering 99 euro.

Afbeelding

perfect die pot voor de hoeveel heid dat ik hem gebruik haha zo gouw als het kan gebruik losse steunen perfeckt die pote van die pot heheh
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

28-02-2011 20:07

Wat ik dus ook een nadeel vond in het begin nu niet meer is dat de stang in het midden zit dat hadden beter 2 stangen kunnen zijn is ook steviger en dan kon je hanger of swinger of dergelijke met een terugzakker gewoon naar beneden. Dit verholpen dus door middel van grotere buzzerlegs er op te plaatsen.


Dan vis je dus óf altijd met je toppen omhoog óf je rodpod wordt mega onstabiel omdat hij hoger wordt. Echt totaal niet over nagedacht door FOX.
Ik heb m een keer of 5 gebruikt, erg duur voor wat je krijgt en kwalitatief echt rotzooi...Vooral de wel bekende tandjes waarmee je de poten versteld. Verschrikkelijk.

Als je hem overweegt te kopen incl. tas leg dan 3 tientjes extra bij en koop een Quattro.
Catch them if you can...
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

12-03-2011 09:49

Heeft iemand mischien een review van de Ultimate Adjusta pod?
http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... s/22700015
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

12-03-2011 22:42

@ japer rosman.

Ik heb hem nu anderhalf jaar denk ik. Hij is zijn geld dubbel en dwars waard, handig tasje erbij, makkelijk op te zetten en hij staat vrij stabiel.
Na anderhalf jaar intensief gebruik merk ik wel dat bepaalde sluitingen een beetje labiel beginnen te worden, en ook de schroefjes beginnen hier en daar wat te roesten. Maar voor het geld wat hij kost is het een top ding!
M.v.g Stef Jansens
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

13-03-2011 08:41

ooh! das mooi, ik zal eens kijken of ze hem hebben op de visma, ik betwijel het.
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

18-03-2011 23:37

@sander

What's so funny?
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

19-03-2011 15:38

Ik heb die adjusta 5jaar gebruikt.echt een perfect dingetje voor weinig geld.
In Frankrijk heb ik m ook gebruikt met verlengde poten.dat ging ook erg goed.
Na die 5 jaar gingen die klipjes op de steunen wel een beetje lastiger,maar werkte nog steeds.
groeten nico
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

19-03-2011 19:58

heb hem gekocht, ik vind hem wel fijn tot nu toe, lekker stevig, mooi groen, beter dan me vorige.
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

20-03-2011 20:50

Ga je geen spijt van krijgen!
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
richard brands
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-04-2010 14:47
Locatie: Urk

10-04-2011 15:53

Hey, op zoek naar een review over de nieuwe Fox NX-R met sounderbox. hoorde vandaag dat ze soms niet aangingen enzo....
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

21-06-2011 19:41

Martin de Zwart schreef:Fox Horizon

Een van de bekendste rodpods en veel mensen hebben hem dan ook. Zelf nooit zo tevreden over geweest. De rodpod is erg licht en waait daardoor sneller om dan een RVS rodpod. De lak gaat ook erg snel van de rodpod af. Een voordeel is wel dat deze rodpod erg licht is, hij is daarom makkelijk mee te nemen naar de waterkant.
De reden dat ik deze rodpod heb weg gedaan is toch wel om een veelvoorkomend probleem. Het draaipunt van de poten werd namelijk lam. De rodpod werd hierdoor erg onstabiel en begon hij te wankelen.
Voordelen van de rodpod:
• Niet zwaar
• Makkelijk mee te nemen

Nadelen van de rodpod:
• Waait om bij harde wind
• Draaipunt bij de poten erg snel lam
• Tas moet los gekocht worden

De prijs van deze rodpod ligt rond de 120 euro en is bij bijna elke hengelsportzaak wel te koop. De rodpod wordt geleverd met 2 buzzerbars (3 of 4 hengels). Je kunt de rodpod uitbreiden door extra lange poten te kopen om hem zo in een “lanceer” stand te zetten. Ook kun je nog een tas ervoor kopen. Deze komt rond de 35 euro te liggen.

Afbeelding


Beste Martin,

Onlangs heb ik zelf ook een horizon aangeschaft. Ik had hiervoor een amiaud maar deze vond ik lang niet zo confortabel. Dat vele mensen zeggen dat de pod licht is en weg waait vind in nonzens want ik zelf heb er totaal geen last van gehad. Als je er een zeil aan zou binden zou hij mischien wel omwaaien, maar over het algemeen valt het mee. Ook vind ik dat het een makkelijk verstelbare rodpod is en je kunt hem in alle posities wel kwijt. 1 nadeel vind ik wel dat je de middelste stang doormiddel van de draaiknop bij de poot kan bewegen, en als je hem weer recht wilt hebben is het wel lastig om dit precies goed te doen.

Ik heb zelf even getest hoe stabiel hij is, aangezien ik geen lange voorpoten heb heb ik het zo geprobeert, en het blijkt ook nog dat hij zeer stabiel is in deze positie
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

21-06-2011 23:51

Robert vd Heide ieder zn mening toch? Ik vind die draaiknop best k*t als ik eerlijk mag zijn.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Robert vd Heide
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-09-2009 18:18

24-06-2011 07:33

Daar heb je gelijk in. Ieder zijn mening. Alleen dat hij snel slijt valt wel mee d8 ik :S
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

06-08-2011 23:24

heeft iemand een review van de fox rx blue set?
Fieldtester BB Carp Products
Gebruikersavatar
Mike Chiron
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-05-2010 10:44
Locatie: Nederland

25-08-2011 13:45

Delkim Plus

Heb deze nu een aantal maanden in mijn bezit en vis bijna elke dag.

Voordelen:
Een fijne pieper die goed af te stellen is! Ook met het aan/uit knopje (gevoeligheid)
Geluid op meer dan genoeg hoogtes/laagtes.

Nadelen:
Slechte afwerking, de naden van vorm blijven uitstekende deeltjes hebben.
Bij mij is het plaatje Delkim er bij de eerste keer vissen al vanaf gevallen. (zelf gemaakt met beetje lijm, maarja ik verwacht ook niet van een nieuwe auto dat ik nog ff de stoelen moet vastdraaien :P)
Stickertjes op de knopjes zitten niet mooi in tegenstelling tot puntjes op de pieper.
Zenuwachtig geluid.
Niet draadloos, geen ontvanger.

Afbeelding

Dit is mijn eerste pieper merk, maar ga toch voor andere kijken. Ben er niet helemaal tevreden over.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

25-08-2011 15:23

Mike Chiron schreef:Delkim Plus

Niet draadloos, geen ontvanger.


Dit is mijn eerste pieper merk, maar ga toch voor andere kijken. Ben er niet helemaal tevreden over.


Dat ie niet draadloos is weet je toch als je een delkim plus koopt?
Raar argument.
Zelfde is als je een opel koopt en zegt dat er geen volvo motor in zit :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Martijn Heuvel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-09-2011 17:48
Locatie: werkendam

14-09-2011 19:37

ultimate culture zijn ook goede beetverklikkers. ik heb ze al 3 jaar en ze doen het altijd!
Vis-à-Vis
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

15-09-2011 06:22

Martijn Heuvel schreef:ultimate culture zijn ook goede beetverklikkers. ik heb ze al 3 jaar en ze doen het altijd!


Da's een hele beste review. Daar zit een hoop denkwerk in lijkt me zo. Thumbs up, Martijn.
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

15-09-2011 19:23

lekker aardig opzich :-?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-09-2011 19:55

Vindt je het een goede uitgebouwde review dan?

Afbeelding

Zelfde als

Voerboot Anatec goede boot,heb hem al 5 jaar :D Jah dat is uitleg waar iemand op zit te wachten die er iets van wil weten ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

15-09-2011 20:01

tja mag ok wel anders gezegd worden..
zo oud is ie niet hoor
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

15-09-2011 21:30

Bryan, had ik al over nagedacht. Maar het is blijkbaar teveel moeite om de regels eens door te lezen en daar is hij wel oud genoeg voor lijkt me. Even het geheugen opfrissen:

Reviews van beetverklikkers en indicators ( swingers / hangers etc. ) en rodpods / banksticks.

--------------------------------------------
Reviewregels:

- Alleen verslagen van beetverklikkers of indicators. Vragen en commentaar graag in een nieuw topic of per PB naar de reviewer.
- Plaats bij het review mits aanwezig foto's en/of een link naar de website van de fabrikant.
- Review moet minimaal vijf regels tekst bevatten met gebruiks ervaringen of andere interessante zaken mbt de beetverklikker, indicator of rodpod en banksticks.
- Alleen melden dat de beetverklikker of indicator goed is, is te weinig.
- Er mogen meerdere gebruikers ervaringen van 1 product worden geplaatst, dit moeten wel volledige reviews zijn en geen reacties.


Interessant om te vermelden in de review is waarom de keuze op deze beetverklikker, indicator of rodpod / bankstick is gevallen.
Voor en eventuele nadelen ( die wellicht later opgemerkt zijn na gebruik ervan )
Aanschaf prijs en waar
Eigenschappen van de beetverklikker, indicator en rodpod of bankstick, mogelijkheden om in te stellen, batterijleven, werkzaamheid in de regen, variatie in indicatie, wat voor materiaal de rodpod of bankstick is, hoeveel hengels erop kunnen kortom zo gedetailleerd mogelijk.

Geldt trouwens voor nog meer mensen. En om andere commentatoren het gras voor de voeten weg te maaien, mijn materiaal is al door andere ruimschoots gereviewed. Aanvullingen door mij zouden alleen een herhaling zijn zonder toevoeging.
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

16-09-2011 08:44

is ook weer waar :lol: :lol: